لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد خانگی
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 11 دسامبر 2021

موهای زائد بدن و از بین بردن آن‌ها اکثر مواقع دغدغه خیلی از افراد است. راه حل‌های زیاد و متنوعی برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد، از جمله جدیدترین تکنولوژی در این حوزه شامل دو نوع لیزر: لیزر موهای زائد خانگی و لیزر موهای زائد کلینیکی هستند. موهایی که در قسمت بازوها، صورت‌ها، پاها، زیربغل، خط بیکینی و… رشد می‌کند ذاتا موهای زائد هستند. این موهای زائد بر روی اعتماد به نفس و ارتباط‌گیری افراد با یکدیگر تاثیرگذار است؛ افراد زمان و هزینه زیادی برای رفع آن‌ها می‌گذارند.

پس از انجام لیزر موهای زائد در صورت موفقیت‌آمیز بودن شما می‌توانید هزینه و زمان‌های زیادی که برای بهداشت این نواحی می‌گذاشتید را به شدت کاهش دهید. چون تقریبا دیگر موهای زائد وجود ندارند و ازبین رفته‌اند. براساس تحقیقات اخیر و گزارش جامعه جراحان زیبایی لیزر درمانی موهای زائد سومین عمل متداول با تهاجم خیلی کم بعد از بوتاکس و تزریق ژل می‌باشد، که پزشکان در مطب آن را انجام می‌دهند. این درمان بعد از دوبار تکرار نتایج خود را نشان می‌دهد. برای از بین رفتن دائمی موهای زائد به 6 جلسه درمان احتیاج است.

لیزر موهای زائد خانگی چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای زائد خانگی با نابودکردن فولیکول‌های مو اثر بخش می‌شود. موها زمانی که در حال رشد کردن هستند گرما را از طریق لیزر جذب می‌کنند، بنابراین مانع رشد آن‌ها می‌شود. از بین بردن موهای زائد از لحاظ فنی دائمی‌است، اما مشکل این است که هر مو در یک مرحله متفاوت از چرخه رشد می‌کند. به این علت شما باید چندین بار درمان را انجام‌دهید و با یک بار درمان نمی‌توانید موهای زائد را از بین ببرید. هورمون‌ها مانند زمان بارداری و بعد از آن به شدت افزایش پیدا می‌کنند و می‌توانند سبب ایجاد موهای جدید و تازه رشد یافته در مناطقی که قبلا درمان شده‌اند بشود. در نتیجه لیزر موهای زائد همیشگی و پایدار نیست.

پیشنهاد مطالعه: آیا لیزر موهای زائد در بارداری بی خطر است؟

محدودیت لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد خانگی همچنین یک محدودیت قابل توجه دارد. فولیکول مو هنگامی نور را به خوبی جذب می‌کند که رنگ متضاد بین پوست و مو موجودباشد، شخصی با رنگ پوست روشن با یک موی تیره بهترین گزینه برای درمان است. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و عرضه لیزرهای پیشرفته در کلینیک‌های زیبایی افرادی که پوست‌های تیره و برنزه دارند به سادگی می‌توانند لیزر انجام بدهند. البته به این نکته دقت کنید که تیرگی و برنزه بودن پوست باید ارثی و مادرزاد باشد نه به وسیله سولاریوم یا حمام آفتاب، زیرا سولاریوم پوست را به شدت خشک می‌کند و ممکن است سطح پوست در برابر لیزر بسیار آسیب‌پذیر بشود.

نواحی ممنوع در لیزر موهای زائد خانگی

شما نباید از لیزر موهای زائد خانگی برای ابروها، گوش‌ها، آلت تناسی، صورت مردان، محل‌هایی از پوست که تتو دارد و محل‌هایی که خال‌های پررنگ دارد و همچنین برای کودکان استفاده کنید. دستگاه لیزر موهای زائد خانگی نسبت به دستگاه‌های کلینیک عوارض بیشتری دارد و ممکن است خطرناک باشد، همچنین دستگاه‌های خانگی قدرت کمتری نسبت به نمونه‌های داخل کلینیک دارند.

همین امر سبب می‌شود که استفاده از آن‌ها به طور دائمی باشد. در کاتالوگ دستگاه خانگی آمده که هر دو هفته یک بار استفاده شود و انتظار می‌رود که سه هفته بعد از شروع درمان با کاهش حداقل 60 درصدی موها مواجه‌شویم ولی در بیشتر مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد. بعد از 8 تا دو هفته یا 8 جلسه درمان تازه نتایج دلخواه 75 درصد کم کم نمایان می‌شود.

هم‌چنین بخوانبد: مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

این دستگاه‌ها کوچک بوده و به راحتی در دست شما جا می‌گیرند، اما سنگین هستند. چند حالت کم، متوسط و زیاد برای استفاده روی این دستگاه وجود دارد؛ بهترین حالت آن متوسط است. طبق دستورالعمل باید نزدیک 100 موج لیزر به زیربغل برسد. این دستگاه نمایشگر دستی دارد که تعداد امواج صادره را می‌شمارد. اگر به مدت طولانی در یک نقطه از محل نگه‌دارید این دستگاه صدای عجیبی مانند جیغ می‌زند تا شما محل دستگاه را تغییردهید و به پوستتان آسیب شدید وارد نشود.

تفاوت دستگاه لیزر موهای زائد خانگی با درمان‌های کلینیکی تنها در احساس گرمای شدید به همراه صدای جیغ آن است. زیرا در درمان‌های کلینیکی دستگاه لیزر خنک کننده‌ای دارند که باد بسیار سردی را منتقل می‌کند و زیاد متوجه گرمای ایجادشده نمی‌شوید.

مزایای لیزر موهای زائد خانگی

از مزایای لیزر موهای خانگی می‌تون به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم هزینه است.
  • راحت است.
  • انعطاف پذیر است.
  • مخصوص است.
  • قابلیت تنظیم مقدار طول موج مناسب برای نوع پوست شما دارد.
  • قابلیت تنظیم دما و کاهش درد را دارد.

معایب لیزر موهای زائد خانگی

از معایب لیزر موهای خانگی می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه دستگاه و تعویض و تعمییر قطعات ان گران است.
  • محدودیت در درمان پوست‌های مختلف از این دستگاه‌هاتنها برای لیزر درمانی پوست‌های 1 تا 4 در مقیاس فیتزپاتریک می‌توان استفاده کرد.
  • وقت‌گیر است.
  • تعداد جلسات درمانی زیاد.
  • نتایج ضعیف‌تر نسبت به لیزر درمانی کلینیک‌ها را دارد.

مطلب مرتبط: آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

نتیجه گیری

در نهایت چیزی تحت عنوان لیزر موهای زائد خانگی، به طور کامل وجود ندارد. تمامی دستگاه‌های خانگی نوعی پرتو تقویت شده شبیه آی پی ال هستند که تا حدودی تاثیر دارند؛ ولی تعداد دفعات استفاده بالا ممکن است، عوارضی ایجاد کند. این نوع تکنولوژی، مربوط به سال‌ها پیش است و در خصوص موهای زائد سال‌هاست که استفاده از آن در تمام دنیا منسوخ شده است، IPL مخفف عبارت intense pulsed light می‌باشد، یعنی پالس نور تقویت شده، با عرضه لیزر، دیگر استفاده از دستگاه‌های پالس نور در تمام دنیا منسوخ شد.

همچنین دستگاه‌های لیزر به دلیل قدرت و توان بسیار بالا حتما باید زیر نظر پزشک و با برق سه فاز استفاده شود همچنین دستگاه‌های معتبر لیزر چیزی حدود ۵۰۰-۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند پس مطمئنا امکان ساخت ورژن خانگی امکان پذیر نیست. فراموش نکنید اگر به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه کردید توجه داشته باشید که در تمام مدت پزشک در کلینیک حضور داشته باشد و در جریان پرونده شما باشد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *