آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

  • خانه
  • -
  • مجله سلامت
  • -
  • آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

لیزر موهای زائد از روش‌هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت است. روش‌های دیگر اغلب به علت آسیب رسیدن به پوست و نتیجه کوتاه مدتی که دارند، دیگر استفاده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد در حال حاضر یکی از روش‌های قطعی برای از بین بردن موهای صورت و بدن به صورت دائم است. اما با توجه به اشعه‌هایی که به بدن وارد می‌شود، سوال پیش می‌آید که آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

لیزر موهای زائد بدن چگونه است؟

برای پاسخ به سوال آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست یا خیر؟ باید ابتدا بگوییم اشعه و یا نور لیزر هر یک از فولیکول‌های تیره مو را که در لایه‌های زیرین پوست قرار دارند را می‌سوزاند. اشعه لیزر بسیار ضعیف است و تنها در عمق چند میلیمتری پوست اثر می‌کند. این عمل طی سال‌های متوالی ارتقا داده شده است و دستگاه‌های پیشرفته‌تری تولید شده‌اند. در حال حاضر لیزر موهای زائد آقایان نیز محبوب شده است و افراد زیادی متقاضی لیزر هستند.

در طول ماه، فولیکول‌های موهای بدن و صورت ما در دو فاز استراحت و رشد قرار می‌گیرند. هنگامی که اشعه لیزر در زمان رشد به فولیکول‌های مو برسد، فولیکول مو دیگر رشد نمی‌کند؛ به عبارتی می‌سوزد. اما ممکن است برخی فولیکول‌ها در حال استراحت باشند. به همین علت چندین جلسه برای لیزر موهای زائد در نظر می‌گیرند. پس از چند ماه تمامی فولیکول‌های فعال مو می‌سوزند و رشد موها متوقف می‌شود.

لیزر موهای زائد بدن

عملکرد لیزر موهای زائد بدن بسیار ساده است. عمل تابش اشعه لیزر و سوزاندن فولیکول‌های فعال بدن، با دستگاه‌های جدید لیزر مانند الکساندرایت انجام می‌شود. در مورد لیزر موهای زائد بدن باید بدانید که تمامی موهای شما زائد نیستند و نیازی به لیزر ندارند!

همان طور که گفته شد اشعه لیزر فولیکول‌های سیاه مو را می‌سوزاند. این یعنی اشعه مورد نظر روی موهای بور و نازک شما تاثیری ندارند. حتی ممکن است طی چندین جلسه، ضخیم‌تر شوند و رشد بیشتری داشته باشند. مناطقی مثل زیر بغل، دور ناف، نواحی تناسلی و بخش‌های متفاوت دیگر، حاوی موهای زائد هستند. در نتیجه تنها برای موهای ضخیم و سیاه خود در این نواحی اقدام به لیزر کنید. 

لیزر موهای زائد آقایان غرب تهران

لیزر موهای زائد صورت

معمولا خانم‌ها در نواحی مانند چانه نیاز به لیزر پیدا می‌کنند. گاهی در بانوانی که مشکلات هورمونی دارند نیز موهای سیاه و زائد در مناطق مختلف دیده می‌شود. در این شرایط باید با دکتر خود در مورد لیزر صورت صحبت کنید و طبق تجویز او عمل کنید. زیرا ممکن است لیزر روی صورت شما نتیجه عکس بگذارد.

اما در مواردی که شما مشکلات هورمونی و کیست‌های وخیم ندارید، لیزر موهای صورت اثربخش است. باز هم این نکته را یادآور می‌شویم که تنها برای موهای زائد و مزاحم خود اقدام به لیزر کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

لیزر موهای زائد چند جلسه است ؟

با توجه به اینکه لیزر تنها وقتی فولیکول‌های مو در فاز رشد باشند، اثر اصلی خود را می‌گذارد، باید در چندین جلسه این عمل تکرار شود؛ تا تمامی فولیکول‌ها یک بار سوزانده شوند. معمولا این جلسات بنا به رشد موهای شما و رنگ پوست و موی شما، متغیر است. 

به طور میانگین اکثر اپراتورهای لیزر، 8 جلسه را پیشنهاد می‌دهند. در مورد لیزر موهای زائد صورت این جلسات کمتر است و ممکن است به 6 جلسه هم برسد.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

حال که یک دید کلی از روند لیزر موهای زائد خود پیدا کردید، می‌توانیم به سوال آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست یا نه؟ پاسخ دهیم. اشعه لیزر تنها در عمق چند میلیمتری پوست نفوذ می‌کند و فقط توانایی غیرفعال کردن فولیکول و پیاز مو را دارد. 

اشعه لیزر نمی‌تواند در رشد سلول‌های سرطانی موثر باشد! حتی لیزرهای متنوع دیگر که در درمان هایی مانند برداشتن خال با لیزر، زگیل و غیره به پوست وارد می‌شوند هم به بافت سلول‌های بدن اثری وارد نمی‌کنند. در حال حاضر تمامی متخصصین پوست و مو در دنیا این فرضیه را رد می‌کنند و سعی دارند با توضیح عملکرد نور لیزر، این شایعه را از بین ببرند.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد ؟

بعد از پاسخ به سوال آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ می‌دانید که در واقعیت لیزری که تنها در عمق چند میلیمتری پوست وارد می‌شود برای هیچ فردی ضرر ندارد. اما هنگامی که هورمون‌های شما در شرایط معینی قرار ندارند، بهتر است قبل لیزر با پزشک مشورت کنید. این موقعیت‌ها شامل مواقعی مانند بارداری، قبل از بارداری، مشکلات قدیمی هورمونی در بدن و غیره هستند.

قبل از انجام هر فعالیتی شما ملزم هستید در مورد شرایط جسمانی خود با پزشک و یا اپراتور مشورت کنید. اپراتور لیزر در یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر، قطعا از شما سوال‌های مهم را قبل از لیزر می‌پرسد. همچنین نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کنید را برای شما ذکر می‌کند. پس با یک انتخاب درست، می‌توانید تمامی نگرانی‌های خود را در مورد لیزر، از بین ببرید.

مراقبت های لیزر موهای زائد

در این بخش چند مورد از نکات و مراقبت‌های لیزر موهای زائد را نام می‌بریم. گرچه قبل از لیزر، اپراتور شما تمامی این موارد را گوشزد می‌کند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد.

لازم است به مدت 4 الی 6 هفته قبل از جلسات لیزر خود از استفاده از وکس و اپیلاسیون خودداری کنید. این روش‌ها فولیکول موهای شما را خارج می‌کنند و لیزر عملا بی اثر می‌شود. همچنین آفتاب گرفتن و در معرض آفتاب شدید بودن، ممنوع است. این موضوع باعث نازک شدن و حساس شدن پوست شما می‌شود. در این شرایط لیزر موجب ایجاد قرمزی و حساسیت در پوست شما می‌شود و گاهی عفونت ایجاد می‌کند.

در مراکز معتبر جهت حفاظت از سطح پوست شما و جلوگیری از عوارضی مثل تغییر رنگ پوست، قرمزی و غیره از ژل‌های مراقبتی استفاده می‌شود. شما عزیزان می‌توانید با کلینیک زیبایی آنیل از تمامی نگرانی‌های لیزر موهای زائد رها شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط