مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 26 اکتبر 2021

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های از بین بردن و حذف موهای زائد است که اخیرا میان زنان و مردان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما برای انجام لیزر موهای زائد لازم است تا نکاتی را رعایت کنید تا تجربه بهتری از لیزر موهای زائد خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد بپردازیم و نکاتی را به چه بگوییم که ممکن است به طور منسجم و کامل در جایی نیابید.

مراقبت های قبل از لیزر 

شاید با خود بگویید لیزر یک عمل ساده و روزمره است که نیازی به رعایت خاصی ندارد اما باید بدانید که ما مراقبت های قبل و بعد از لیزر را با دو هدف از بین بردن یا تعدیل عوارض و اثربخشی هرچه بیشتر لیزر توصیه می‌کنیم پس بهتر است این نکات را دست‌کم نگیرید.

  • اولین نکته‌ای که لازم است به آن اهتمام بورزید این است که از یک ماه قبل از لیزر از انجام روش‌هایی مانند اپیلاسیون، بند و یا اپیلیدی که موها را از ریشه خارج می‌کند استفاده کنید.
  • از یک هفته قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه uv خودداری کنید.
  • از برنزه کردن پوست به وسیله آفتاب یا روش‌هایی مانند سولاریم خودداری کنید؛ چرا که پوست را آسیب پذیر کرده و احتمال سوختگی را افزایش می‌دهد هم‌چنین اپراتور مجبور به تنظیم بر روی درجات پایین‌تر می‌شود که اثربخشی را تا حدی کم‎‌تر می‌کند.
  • از 24 ساعت قبل موهای خود را با ژیلت اصلاح کنید به طوری که روز انجام لیزر فقط نوک آن بیرون زده باشد. توجه کنید که اگر ساقه مو بلند باشد، انرژی لیزر را جذب می‌کند و لیزر برای از بین بردن فولیکول‌های مو توانایی کم‌تری خواهد داشت در نتیجه اثربخشی آن کم می‌شود. 
  • تا یک‌ماه پیش از انجام لیزر از استفاده از مواد یا داروهای لایه بردار در محل لیزر خودداری کنید چرا که پوست ملتهب شده و احتمال سوختگی به وجود می‌اید.
  • اگر از دارو یا درمان خاصی استفاده می‌کنید پیش از لیزر حتما با پزشک یا اپراتور لیزر در میان بگذارید.
  • هنگام انجام لیزر پوست شما باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی مانند کرم، لوسیون، مام، عطر و غیره باشد.
  • درد لیزر بسیار کم و برای بیشتر افراد قابل تحمل است اما اگر آستانه درد شما پایین است می‌توانید قبل از انجام لیزر از کرم بی حسی لیزر موهای زائد مثل پماد زایلاپی استفاده کنید.
  • اگر مبتلا به تنبلی تخمدان یا کیست تخمدان هستید بهتر است پیش از انجام جلسات لیزر این بیماری را درمان کنید چرا که این بیماری‌ها باعث بازگشت مو خواهند شد.
  • در هنگام لیزر موهای زائد حتما از عینک مخصوص و محافظی که به شما داده می شود استفاده کنید.
  • پزشک پیش از شروع از روش تست کردن استفاده می نماید و یک ناحیه را لیزر می نماید. در هفته بعد پزشک آن  ناحیه را بررسی کرده و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، نسبت به شروع لیزر موهای زائد برای صورت و بدن اقدام نماید.

مراقبت‌های بعد از لیزر

  1. تا 24 ساعت پس از انجام لیزر از دوش گرفتن و قرار گرفتن در محیط‌هایی مانند استخر و سونا خودداری کنید. هم‌چنین بهتر است تا 24 ساعت بعد از زدن مواد آرایشی روی محل لیزر خودداری کنید.
  2. از در معرض آفتاب قرار گرفتن پرهیز کنید هم‌چنین از تیره کرده پوست با روش‌هایی مانند سولاریوم و آفتاب گرفتن در بین جلسات لیزر خودداری کنید.
  3. اگر در معرض آفتاب قرار دارید حتما از ضدآفتاب با spf مناسب استفاده کنید.
  4. تا 12 ساعت پس از انجام لیزر از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.
  5. اگر تغییر پوستی در شما رخ داد آن را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  6. اگر احساس درد و سوزش پس از لیزر دارید می‌توانید از یخ و ژل آلوورا برای کاهش التهاب استفاده کنید و اگر این درد ادامه‌دار بود ان را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  7.  بهتر است بعد از انجام لیزر اب و مایعات فراوان بنوشید.
  8. تا سه روز اول از رفتن به استخر و سونا خودداری فرمایید.
  9. در جهت رفع التهابات و سوختگی، روزی سه بار از کرم های ترمیم کننده (مدیلن، سیکالیفت، آلفا، برناگل، میموزا سی گل) استفاده کنید. برای رفع خارش قرص هیدروکسی زین یا سیتریزین (حالت خواب آلودگی ایجاد می کند) شبی یک عدد مصرف کنید. در صورت استمرار این علائم و التهابات با پزشک خود در میان بگذارید..
  10. در صورت لزوم جلسات بعدی در فواصل زمانی 2 الی 4 ماه یکبار و در نهایت هر 6 ماه یکبار تا یک سال تمدید شود. (در لیزر موهای زائد آقایان تعداد جلسات بیشتر خواهد بود.

کلینیک لیزر موهای زائد آنیل یکی از تخصصی‌ترین کلینیک‌های لیزر موهای زائد آقایان و خانم‌ها است که با جدیدترین دستگاه‌هایی روز دنیا و مجرب‌ترین کادر آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. 

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *