برداشتن خال صورت و بدن

دسته‌بندی جراحی
زمان مطالعه 7 دقیقه
تاریخ انتشار ۲۲ آذر ۱۴۰۲

خالهای روی بدن و به خصوص صورت می تواند روی زیبایی افراد تاثیر منفی بگذارد و ظاهر ناخوشایندی ایجاد کنند. افراد برای داتشن صورتی زیبا، صاف و بدون ایراد، اقدام به برداشتن خال صورت میکنند. در کلینیک آنیل می توانید برداشت خال را با روش جراحی و کوتر (سوزاندن خال) انجام دهید. در ادامه به بررسی این دو روش برداشت خال، هزینه، عوارض و مراقبت های بعد از برداشتن خال می پردازیم.

برداشتن خال صورت در آنیل

برداشتن خال به روش جراحی

برداشتن خال با جراحی (Excision) یکی از روش های رایج و موثر برداشت خال است. این روش معمولا توسط یک پزشک یا متخصص پوست انجام می شود. برداشت خال به کمک جراحی معمولا زمانی انجام می شود که خال از نظر اندازه و شکل بزرگ است یا به خال سرطانی مشکوک می باشد.

مراحل برداشتن خال با جراحی

1. در ابتدا پزشک خال را بررسی میکند که مشکوک به سرطان است یا خیر. اگر خال دارای علائمی چون، تغییر رنگ، تغییر اندازه و خونریزی باشد، این خال مشکوک به سرطان است و باید نمونه برداری و جراحی شود.
  2. سپس پزشک به ناحیه موردنظر مواد بی حس کننده تزریق میکند تا محل موردنظر بی حس شود و بیمار در طول جراحی دردی احساس نکند.
  3. در مرحله بعدی، پزشک با کمک یک چاقوی جراحی، خال را بر میدارد. در بیشتر موارد، پزشک خال را کاملا از ریشه خارج و بافت اطراف خال را نیز برای جلوگیری از رشد مجدد خال برمیدارد.
  4. در مرحله بعدی، پزشک محل مورد جراحی را بخیه میزند. بسته به نوع جراحی و اندازه خالی که برداشت شده، ممکن است از بخیه های جذبی یا غیر جذبی (کشیدنی) استفاده شود.
  5. در مرحله بعدی، خالی که برداشت شده به آزمایشگاه ارسال میشود تا سرطانی بودن یا نبودن آن بررسی و تایید شود. این مرحله برای خالهایی که مشکوک به سرطان هستند، بسیار مهم تلقی می شود.

مطلب پیشنهادی: مشخصات خال سرطانی چیست؟

مزایای برداشتن خال با جراحی

• در این روش، خال به طور کامل برداشت می شود و احتمال بازگشت و رشد مجدد خال کم خواهد بود.
  • این روش برای خالهای که اندازه بزرگ دارند بسیار مناسب است.
  • در این روش می توان به طور دقیق سرطانی بودن خال را تشخیص داد.

معایب برداشت خال با جراحی

• یکی از معایب مهم در برداشتن خال با جراحی این اسن که جای زخم باقی می ماند. اینکه چقدر این زخم دیده می شود، به بزرگی و اندازه خال بستگی دارد.
  • به دلیل اینکه خالها با روش جراحی برداشته می شود و بعد از آن، محل بخیه میخورد، نیاز به مراقبتهای ویژه است که زخم عفونت و خونریزی نکند.
  • دوره نقاهت و بهبودی در این روش کمی طولانی است و ممکن است خوب شدن کامل زخم چند هفته طول بکشد.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با جراحی

• تمیز نگه داشتن محل بخیه برای جلوگیری از بروز عفونت
  • تعویض پانسمان چند روز بعد از جراحی
  • کشیدن بخیه های غیرجذبی یک تا دو هفته بعد از جراحی
  • از فعالیت های شدید و ورزشهایی که به زخم آسیب میزند خودداری کنید.

برداشتن خال با کوتر یا rf سرجیکال

برداشتن خال با کوتر یا سوزاندن

برداشتن خال با کوتر (سوزاندن خال) یا rf سرجیکال یکی از رایجترین روش های برداشتن خال سطحی، زگیل و ضایعات پوستی است. در این روش، از جریان الکتریکی برای سوزاندن بافت خال استفاده می شود و یک روش غیرتهاجمی و سریع شناخته می شود.

مراحل برداشتن خال با کوتر

1. در ابتدا پزشک خال را بررسی میکند که آیا این روش برای برداشت خال مناسب است یا خیر؟ سوزاندن خال (برداشتن خال با کوتر) برای خالهای کوچک، سطحی و خوش خیم مناسب است.
  2. برای اینکه بیمار در طول درمان، درد و ناراحتی احساس نکند، محل موردنظر را با کرمهای بی حس کننده موضعی، بی حس میکنند.
  3. سپس پزشک با کمک دستگاه الکتروکوتری استفاده میکند. جریان الکتریکی از طریق یک نوک فلزی به پوست منتقل می شود و بافت خال را می سوزاند. در واقع گرمای تولید شده توسط دستگاه باعث سوختن و از بین رفتن خال می شود و همزمان خونریزی محل را متوقف میکند. این روش برداشت خال، خونریزی به همراه ندارد.
  4. بعد از برداشتن خال، محل مورد نظر تمیز و به پماد آنتی بیوتیک آغشته می شود. نیازی به زدن بخیه یا پانسمان نیست و پماد آنتی بیوتیک هم باعث جلوگیری از بروز عفونت خواهد شد.

مزایای برداشتن خال با کوتر

• کوتر یک روش سریع است که می تواند در عرض چند دقیقه، خال را بردارد.
  • در این روش گرمای تولید شده خال و رگهای خونی کوچک را می سوزاند. در نتیجه خونریزی ندارد.
  • این روش برداشتن خال، دوره نقاهت سریع و کوتاهتری دارد.
  • این روش غیرتهاجمی است و نیاز به بخیه و پانسمان ندارد.

معایب برداشتن خال با کوتر

• اگر خال عمیق باشد یا مراقبتهای بعد از آن به درستی انجام نشود، ممکن است جای زخم باقی بماند.
  • این روش برای خالهای بزرگ و عمیق مناسب نیست. این نوع خالها نیاز به جراحی دارند.
  • در برخی موارد ممکن است برای برداشت خال به چند جلسه مراجعه نیاز داشته باشید.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با کوتر

• محل زخم را با آب ولرم و صابون به صورت ملایم شسشتو دهید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  • تا چند روز بعد از برداشت خال از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از کرمهای ضدآفتاب استفاده کنید.
  • بعد از برداشت خال، ممکن است آن نایحه پوسته پوسته شود. محل را نخارانید و پوسته را نکنید.

مراقبت های بعد از برداشتن خال

هزینه برداشتن خال صورت در کلینیک آنیل 1403

در کلینیک آنیل، هزینه جراحی خال‌های گوشتی بزرگ بین 1,500,000 تا 2,500,000 تومان متغیر است. این روش جراحی با دقت بالا انجام می‌شود تا نتیجه‌ای طبیعی و رضایت‌بخش به دست آید. همچنین، اگر به دنبال یک روش سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر هستید، می‌توانید از خدمات برداشتن خال با کوتر استفاده کنید که هزینه آن بین 400,000 تا 500,000 تومان است.

روش برداشتن خالهزینه 1403
جراحی خال گوشتی1.500.000 - 2.500.000
خال با کوتر400.000 -500.000

بهترین مرکز برداشتن خال در تهران

برای برداشتن خال حتما به مراکز معتبر و کلینیکهای متخصص پوست مراجعه کنید. روش برداشتن خال صورت به دلیل اینکه می تواند روی زیبایی چهره شما تاثیر بگذارد بسیار مهم است. تجربه و تبحر پزشک هم می تواند در نتیجه برداشت خال تاثیر گذار است.

کلینیک زیبایی آنیل با ارائه روش های نوین و پیشرفته، تبحر و تجربه بالای پزشکان پوست و جدیدترین و مجهزترین تجهیزات می تواند تجربه خوبی از برداشتن خال بدون باقی ماندن جای زخم ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آنیل در ارتباط باشید.

بهترین فصل برای برداشتن خال صورت چیست؟

اگرچه خال‌ها بی ضرر هستند، اما برخی از افراد ممکن است از ظاهری که آنها ایجاد می‌کنند، ناراضی باشند. این افراد ممکن است به دلایل زیبایی بخواهند خال خود را بردارند تا پوستشان را صاف‌تر و زیباتر کنند. اگر می‌خواهید خال خود را بردارید، بهترین زمان برای این کار فصل‌های سرد سال، به ویژه زمستان است. زیرا در این فصل‌ها، زخم یا جای خال و لک کمتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد و بنابراین زودتر بهبود می‌یابد.

بهترین پماد بعد از برداشتن خال کدام است؟

پماد زینک اکساید یکی از کرم‌های مراقبتی بعد از برداشت خال به روش جراحی است. پزشکان به افراد پس از این عمل توصیه می‌کنند تا از این پماد استفاده تا از نفوذ نور خورشید و احتمال سوختگی یا التهاب جلوگیری کنند. استفاده از یک لایه نازک از این پماد به میزان توصیه شده توسط پزشک، می‌تواند مفید باشد و قبل از خروج از منزل، این پماد را استفاده کنید زیرا خاصیت ضدآفتابی دارد و از مشکلاتی مانند تیرگی جای عمل یا التهاب جلوگیری می‌کند.

بهترین روش برداشتن خال سطحی صورت چیست؟

بهترین روش برای برداشتن خال سطحی صورت، روش کوتر یا سوزاندن است که خونریزی و درد ندارد. دوره نقاهت کوتاه دارد و نیازی به بخیه و پانسمان نیست.

تیرگی جای خال چگونه برطرف می شود؟

در افرادی که پوست تیره دارند، برداشت خال با لیزر ممکن است موجب تیره تر شدن اون قسمت شود. این تیرگی طبیعی است و بعد از یک مدت از بین خواهد رفت. اما اگر تیرگی برطرف نشد، میتوانید از لیزر کیوسوییچ جهت برطرف کردن تیرگی جای خال کمک بگیرید.

بعد از برداشتن خال جای آن می‌ماند؟

بله، برداشت خال می‌تواند جای زخم به جا بگذارد؛ اما شکل، مکان و روش برداشتن خال در اینکه جای زخم چگونه به نظر می‌رسد تاثیر دارد.

بهترین روش برای برداشتن خال گوشتی کدام است؟

در گذشته یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌‌ها برای برداشتن انواع خال گوشتی استفاده از نخ بود؛ اما امروزه این روش زیاد استفاده نمی‌شود، زیرا درد و خونریزی زیادی داشته و اغلب با التهاب یا عفونت همراه خواهد بود.

4 دیدگاه در "برداشتن خال صورت و بدن"
سمانه گفت:

سلام برداشتن خال تاثیر گذار است و چه خطراتی دارد؟

کلینیک زیبایی آنیل گفت:

سلام، برداشتن خال می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما ممکن است خطراتی مانند عفونت، اسکار یا تغییر رنگ پوست را به همراه داشته باشد.

Mona amiri گفت:

ایا برداستن خال صورت درد داره

کلینیک زیبایی آنیل گفت:

سلام درد آن قابل تحمل است اما اگر پوست حساسی دارید میتوانید از کرم های بی حسی استفاده کنید.