لیزر موهای زائد

یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار که این روزها بیشتر از قبل به گوش‌‌ می‌رسد، لیزر موهای زائد است. حتما شما هم درباره مزایا و معایب لیزر بدن شنیده‌اید و یا شاید در انجام آن دچار شک و تردید شده‌ باشید. ما به شما این مژده را می دهیم که در کلینیک لیزر موهای زائد آنیل جای هیچ شک و تردیدی نیست.

ویژگی های این مرکز لیزر از نظر بهداشت و ارائه مشاوره رایگان برای قبل و بعد از لیزر و همچنین استفاده از دستگاه آمریکایی الیت پلاس با سیستم خنک کننده به شما کمک می کند تا لیزر درمانی را تا انتهای دوره درمان ادامه دهید.

برای حذف موهای زائد بدن، روش‌‌های زیاد و پر دردسری مثل اپیلاسیون، تیغ و یا کرم‌‌های موبر وجود دارد که سختی‌‌های هر روش باعث روی آوردن افراد زیادی به استفاده از خدمات لیزر بدن شده است. در واقع لیزر موهای زائد بدن، یک روش درمان و حذف موهای زائد بدن برای مدت زمان طولانی است.

در این نوشته علاوه بر بررسی مزایا، عوارض و مراقبت ها، شرایط افراد را برای لیزر ارزیابی کرده و در نهایت با ارائه اطلاعات دقیق، شما را با هزینه و روش لیزر موهای زائد بدن در کلینیک زیبایی آنیل آگاه می کنیم. آنیل به عنوان بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران، خدمات زیادی مانند کاشت مو و ابرو، سانترال لب، تزریق چربی و ژل و غیره را به زیباجویان عزیز ارائه می دهد.

لیزر بدن یا لیزر موهای زائد چیست؟

در این تکنیک، دستگاه‌های لیزر با ایجاد اشعه ای در درون پوست، ایجاد حرارت می‌کند. این نور فولیکول مو را می سوزاند و باعث ضعیف شدن رویش موهای زائد بدن می شود. با تکرار جلسات براساس یک بازه زمانی مشخص، فولیکول‌ها به طور کامل از بین می روند. عملکرد لیزر برای از بین بردن مو، با توجه به نوری که تابیده می شود، روی هر چیز تیره ای در پوست تاثیر می گذارد. به همین دلیل هرچقدر موی بدن تیره تر باشد، لیزر اثر گذاری بیشتری دارد.

دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد به نحوی طراحی و تولید شده‌‌‌اند که پرتوی نور، طول معین و انرژی مشخصی را تولید کند. این پرتوها باید تنها بر روی فولیکول‌‌های مو اثر بگذارد و باعث آسیب به نواحی دیگر نشوند و به عمق پوست نفوذ نکنند. خوشبختانه دستگاه هایی که در این مرکز زیبایی استفاده می شود نه تنها باعث آسیب رساندن به پوست نمی شود، بلکه باعث جوانسازی پوست خواهد شد.

 

آیا تاثیر لیزر موهای زائد دائمی است؟

خیر، نتایج لیزر موهای زائد دائمی نیست بلکه رشد موهای بدن را در طولانی مدت متوقف می کند. برای اینکه علت عدم دائمی بودن نتایج را بدانید، در دوره درمان لیزر فقط موهایی که در چرخه رشد قرار داشتند از بین می رود و رویش مجدد به صورت ضعیف و بسیار کم حجم خواهد بود.

موهای زائد بدن که بعد از اتمام لیزر رشد می کنند، در حین انجام لیزر در دوره استراحت بودند به همین دلیل نور لیزر امکان نفوذ به آن ها را نداشته است. بنابراین لیزر موهای زائد بدن حتی با قوی ترین دستگاه ها باعث حذف 100% نمی شود.

لیزر موهای زائد بدن چیست
برای اینکه بهتر بدانید لیزر موهای زائد بدن چیست و چطور عمل می کند، نتایج لیزر موهای زائد بدن را در کلینیک آنیل مشاهده کنید. نتیجه انجام لیزر روی پوست و رضایت مشتریان بیانگر عملکرد خوب لیزر موهای زائد بدن است.

عوامل تاثیرگذار بر کاهش رویش موهای بدن

  • کنترل هورمونهای بدن (مصرف برخی داروهای هورمنی باعث کاهش رشد مو بدن می شود): در صورتی که از بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برید، احتمالا دکتر داروی هورمونی تجویز می کند و شما مجبور به مصرف آن هستید. این دسته از داروهای هورمونی برخلاف تصور عام از تاثیر قرص هورمن بر افزایش رشد موهای زائد، باعث کاهش رشد موهای زائد می شود.
  • مصرف مواد غذایی که بر تضعیف شدن رشد موهای زائد اثر گذار است مانند دم نوش زردچوبه، مواد غذایی ارگانیک، کاهش گوشت و افزایش سویا در تهیه غذا، پرهیز از استفاده مکرر از تیغ و ژیلت (استفاده تیغ و ژیلت در بهترین حالت تنها ساقه مو را قطع می کند و در بدترین حالت باعث افزایش رویش موهای ضخیم می شود) و … باعث کاهش رشد موهای زائد می شود.
  • توجه به زمان مراجعه مجدد که نباید کمتر از 30 روز و بیشتر از 45 روز باشد. معمولا توصیه می شود که 35 تا 45 روز پس از مراجعه، برای جلسه بعدی درمان وقت بگیرید.
  • برای کسانی که سولار کردن در بسیاری از کلینیک ها امکان لیزر وجود ندارد مژده می دهیم که ما با بهره گیری از بهترین دستگاه لیزر این امکان را برای پوست های سولار شده فراهم کردیم.

چه کسانی‌‌ می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید، مجموعه پوست و موی ما با بکارگیری بهترین دستگاه لیزر با قابلیت اثر گذاری روی انواع پوست، حتی پوست سولار شده، این امکان را فراهم کرده که همه بتوانند اقدام به حذف موهای زائد خود کنند.

با وجود اینکه بسیار گفته شده است که هر چه رنگ پوست روشن‌‌تر و رنگ موهای بدن تیره‌‌تر و ضخیم‌‌تر باشد، اثربخشی لیزر بر آن بیشتر است اما مجموعه ما به عنوان بهترین مرکز لیزر در غرب تهران، حذف موهای زائد را در طولانی مدت برای هر رنگ پوست و با هر ضخامتی تضمین می کند. با دریافت وقت ویزیت و مراجعه، متوجه خدمات با کیفیت بالا و رضایت مراجعه کنندگان و متقاضیان ما خواهید شد.

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت یا هر ناحیه ی دیگری از بدن با توجه به ضخامت و رنگ مو بدن و رنگ پوست باید با دستگاهی که استفاده می شود، متناسب باشد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

استفاده از این روش، از نظر جنسیتی هیچ محدودیتی ندارد. با این که لیزر به صورت کلی، باعث ایجاد عوارض خاص و شدید‌‌ نمی‌شود، اما برخی افراد با شرایط زیر بهتر است لیزر موهای زائد خود را به تعویق بیندازند و یا آن را انجام ندهند. 

  • کسانی که دارای اختلالات هورمونی هستند.
  • افرادی که داروهای خاص مثل راکوتان و ایزوترتینوئین مصرف‌‌ می‌کنند.
  • اگر در محلی که قصد لیزر دارد، گوشت اضافه وجود داشته باشد.
  • کسانی که به طور مرتب تبخال‌‌ می‌زنند یا در زمان لیزر، در محل مورد نظر تبخال دارند.
  • وجود تتو یا خال در محل لیزر، باعث عدم نتیجه گیری‌‌ می‌شود.
  • بانوان در دوران بارداری نباید لیزر موهای زائد انجام دهند.
  • افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند.
  • افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند، نباید لیزر انجام دهند.
 
دستگاه لیزر:❤️دستگاه لیزر الیبت پلاس و سایناشور آمریکا
تعداد جلسات مورد نیاز:❤️به طور معمول بین 6 تا 8 جلسه
نوبت‌دهی هر جلسه لیزر:⏳35 تا 45 روز
مدت زمان هر جلسه لیزر:⏳بین 20 تا 90 دقیقه

تعداد جلسات لازم برای جواب دهی لیزر موهای زائد

به طور کلی تعداد جلسات لازم برای جوابدهی لیزر به عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، رنگ موهای زائد، ضخامت موها، تعداد موها، ناحیه مورد نظر برای لیزر و نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام‌‌ می‌دهید بستگی دارد. کلینیک زیبایی آنیل قبل از انجام لیزر موهای زائد، امکان مشاوره با متخصص پوست‌‌ را فراهم می کند و با تاکید بر مراقبت های قبل از لیزر، در ارائه نتیجه با کیفیت بالا کمک می کند. همچنین در جلسات مشاوره، تخمین زده‌‌ می‌شود که به چند جلسه لیزر نیاز است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد در بهترین و مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه های 2023، بین 6 تا 8 جلسه است که در بازه زمانی بین 35 تا 45 روز انجام‌‌ می‌گیرد. اما به طور کلی، لیزر نواحی مثل دست و پا زودتر و لیزر صورت و بیکینی دیرتر به نتیجه‌‌ می‌رسد. دقت داشته باشید که قبل و در حین جلسات لیزر، تنها از ژیلت برای از بین بردن موها استفاده کنید.

پکیج لیزر موهای زائد بانوان در آنیل (هزینه لیزر بانوان)

پکیج ها

نواحی پکیج

مبلغ (تومان)

کاربردی

بیکینی، زیر بغل، ساعد، ساق

۶۵۰.000

پایین تنه

گودی کمر، باسن، بیکینی، پا

۸۵۰.000

طلایی

دست، پا، بیکینی، زیر بغل

۹۰۰.000

نقره ای

ساق، زانو، کشاله، بیکینی، زیر بغل

۶۵۰.000

برنزی

صورت، بیکینی، زیر بغل، ساق

۶۵۰.000

پکیج لیزر موهای زائد آقایان در آنیل (هزینه لیزر آقایان)

پکیج ها

نواحی پکیج

مبلغ (تومان)

کاربردی

سرشانه، تنه پشت، تنه جلو

۱.۱۰۰.000

طلایی

دست، پا، بیکینی، زیر بغل

1.۳۰۰.000

نقره ای

باسن، بیکینی، پا

1.۱۰۰.000

برنزی

دست، گونه، جلوگردن، پشت گردن، زیر بغل، گوش

۷۰۰.000

قیمت لیزر موهای زائد در کلینیک آنیل (آپدیت 1402)

یکی از اصلی‌‌ترین سوال هایی که برای افراد در این زمینه پیش‌ می‌آید، قیمت یا هزینه لیزر موهای زائد است. شما می توانید هزینه لیزر هر ناحیه از بدن را در کلینیک زیبایی آنیل در صفحه قیمت لیزر موهای زائد مشاهده کنید. معمولا هر مرکز ارائه دهنده خدمات لیزر با توجه به شرایطی که در زیر آن‌ها را بیان‌ می‌کنیم، قیمت مشخصی را برای لیزر در نظر‌ می‌گیرند.

نوع دستگاه مورد استفاده در کلینیک زیبایی

هرچه نوع دستگاه بهتر و جدیدتر باشد، قیمت لیزر موهای زائد آن بیشتر خواهد بود. در نتیجه خدماتی که با این دستگاه ارائه‌ می‌شود، گران‌‌تر می‌شود. همچنین سرویس و تعمیرات این دستگاه‌ها هم پر هزینه‌‌تر است.

مهارت، تجربه و صلاحیت کادر کلینیک

مسلما همه‌ می‌خواهند تا خدمات لیزری که برای آن‌ها انجام‌ می‌شود بدون هیچ مشکل جانبی‌ای باشد. وقتی اپراتور لیزر، حرفه‌ای باشد، احتمال بروز خطرات و عوارض کمتر خواهد بود. همچنین لیزر سریع‌‌تر و با دقت بیشتری انجام‌ می‌پذیرد.

ابعاد ناحیه مورد نظر برای لیزر

این مورد هم یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت لیزر موهای زائد است. مثلا لیزر زیر بغل به علت محدوده کمتری که دارد ارزان‌‌تر از لیزر پا است. همچنین تراکم موها در هر ناحیه نیز در قیمت و تایم لیزر دخیل است.

لیزر زیربغل
لیزر زیربغل از جمله نواحی با تقاضای بالا است. این ناحیه از بدن به جهت اینکه بارها و با فاصله زمانی کوتاه اصلاح می شود، پوست تیره ای دارد. با لیزر می توانید از تیره شدن پوست جلوگیری کنید.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکان پذیر است؟

به دلیل تغییرات هورمونی زیاد در دوران بارداری، استفاده از روش لیزر برای حذف موهای زائد در این دوران به خانم‌‌های باردار توصیه‌‌ نمی‌شود. هنوز به طور کامل تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر لیزر بر روی جنین تایید نشده است. به همین علت، برای احتیاط کامل کلینیک‌ لیزر موهای زائد نباید برای افراد باردار خدمات لیزر موهای زائد را ارائه کنند.

اگر شما از قبل از زمان بارداری، جلسات لیزر خود را ادامه‌‌ می‌دادید و در این حین، باردار شده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که در این دوران، به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است موهای زائد لیزر شده برگشته یا موهای جدید رشد کرده باشد.

خبر خوب این است که بیشتر موهای زائد ایجاد شده در دوران بارداری، بعد از زایمان به مرور، دچار ریزش‌‌ می‌شوند و از بین‌‌ می‌روند. پس نگران نباشید. ممکن است به یک یا دو جلسه لیزر بیشتر بعد از زایمان نیاز داشته باشید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، به صفحه لیزر موهای زائد در بارداری مراجعه کنید.

انواع فناوری‌های دستگاه لیزر موهای زائد

هر دستگاه لیزر با فناوری مخصوص به خود کار می‌کند. دستگاه‌هایی که در ایران موجود است از برندهای چینی، کره ای، آمریکایی و اروپایی است که فناوری آن‌‌‌‌ها یا طول موج به کار رفته در آن‌‌‌‌ها با یکدیگر متفاوت است. در زیر به معرفی فناوری‌های به کار رفته در دستگاه‌های لیزر می‌پردازیم:

فناوری الکساندرایت (Alexandrite Laser)

لیزر الکساندرایت طول موج 755 نانومتر دارد. این طول موج فقط توسط ملانین‌‌‌‌ها و رنگدانه‌های مو جذب می‌شود و برای حذف موهای زائد اثر بخش است. این لیزر بر روی اکثر پوست‌‌‌‌ها با طیف رنگی متفاوت جواب می‌دهد، اما روی افراد با رنگ پوست روشن‌‌تر جواب‌دهی بیشتر و موثرتری دارد. در میان دستگاه های موجود یکی از کاربردی ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها به شمار می آید.

به دلیل اینکه دستگاه الکساندرایت از نظر ابعاد بزرگ تر است، به همین دلیل هر بار محدوده بزرگ تری را پوشش داده و زودتر لیزر تمام می شود. الکساندرایت یک فناوری مورد استفاده در ساخت دستگاه‌های لیزر است و به اشتباه در جامعه به عنوان دستگاه لیزر شناخته شده است.

فناوری دایود (Diode Laser)

این نوع لیزر با طول موج 800 تا 810 نانومتر، یکی از فناوری‌‌‌‌های حذف موهای زائد است. میزان جذب این فناوری نسبت به الکساندرایت کمتر است؛ اما نفوذ بیشتری به عمق فولیکول مو دارد. این فناوری لیزر با پوست اکثر ایرانی‌‌‌‌ها سازگار است.فناوری دایود در دسته کم خطرناک ترین دستگاه ها قرار گرفته است؛ این ویژگی برای کسانی که نسبت به درد حساسیت بالایی دارند، مناسب است و البته توصیه می شود.

برخلاف تصور بسیاری از مراجعین میزان درد به قدرت نفوذ مرتبط نیست. شاخصه برجسته این دستگاه جلوگیری از هر گونه آسیب به پوست است و فقط فولیکول مو را هدف می گیرد. یکی از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بالا و میزان عارضه پایین این دستگاه، طول موج بالای آن است که به لایه های سطحی پوست آسیب نمی رساند. جهت لیزر نواحی حساس بدن مانند بیکینی دستگاه لیزر دیود بهترین گزینه است.

تجربه استفاده از این فناوری نشان می‌دهد، به طور میانگین حجم موهای زائد بدن می تواند بعد از 18 ماه تا 80% کاهش یابد. هر نوع جنس و رنگ پوست می تواند بدون هیچ نگرانی از این دستگاه استفاده کند؛ چرا که علاوه بر نتیجه دلخواه، کمترین خطر را برای پوست شخص دارد.

فناوری لیزر اندیاگ (ND:Yag Laser)

این لیزر با طول موج 1064 نانومتر یک پرتوی نور مادون قرمز است. فناوری اندیاگ، ملانین پوست را در نظر‌ نمی‌گیرد و فقط بر روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد و آن‌‌‌‌ها را حذف می‌کند. از این فناوری بیشتر در افراد با پوست سبزه و نواحی تیره بدن استفاده می‌شود. فناوری اندیاگ عمق نفوذ بالایی داشته و ممکن است عوارض پوستی محدودی بعد از لیزر برای افراد به وجود بیاورد؛ البته طول موج بالا جهت حذف موهای زائد بدن بسیار مناسب است.

فناوری لیزر اندیاگ برای حذف انواع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری علاوه بر از بین موهای زائد، قابلیت درمان لک های روی پوست صورت را دارد. برای آگاهی بیشتر مراجعین، اصلی ترین شاخصه های فناوری اندیاگ را نام برده و به اختصار شرح می دهیم:

مزایای لیزر اندیاگ

  • موهای زائد بدن را به صورت دائمی از بین می برد.
  • کمترین میزان درد را نسبت به دیگر دستگاه ها دارد.
  • کمترین میزان عوارض را نسبت به دیگر دستگاه دارد.
  • از دستگاه های خنک کننده برای کاهش درد و عوارضی مانند سوختگی استفاده می شود.
  • اگر پس از درمان، شاهد رشد دوباره موهای زائد شدید، موها قطعا نازک تر و کم پشت تر هستند.

معایب لیزر اندیاگ

  • برای پوست های سبزه و تیره گزینه مناسبی نیست.
  • ابعاد کوچک دستگاه، محدوده کمتری را پشتیبانی می کند؛ بنابراین زمان هر جلسه طولانی است.
  • مدت زمان درمان نسبت به دیگر دستگاه ها طولانی تر است.
  • این روش لیزر قدیمی است و بهتر است جایگزین شود.
  • برای پوست های حساس احتمال عارضه اعم از سوختگی، زخم و التهاب و تغییر رنگ وجود دارد.

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد چگونه است؟

همانطور که گفتیم، دستگاه‌‌های لیزر، با تولید انرژی مشخص، پرتوهای نوری را به فولیکول‌‌های مو‌‌ می‌رسانند. در اثر این تابش، نور در فولیکول مو با رنگدانه تیره جذب‌‌ و به گرما تبدیل‌‌ می‌شود. این گرما باعث‌‌ می‌شود تا موهای زائد تیره رنگ از بین بروند. هرچه مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، رنگدانه بیشتری دارد و با تابش لیزر، گرمای بیشتری ایجاد‌‌ می‌شود و فولیکول مو از بین‌‌ می‌رود.

به همین دلیل به افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند، اکیدا توصیه‌‌ می‌شود که قبل از انجام لیزر، موهای خود را با ژیلت و تیغ شیو کنند و از اپیلاسیون و یا بند زدن بپرهیزند.

مراقبت های لیزر بدن
مهم ترین مرحله بعد از لیزر مراقبت های لیزر بدن است. نکات و توصیه های پزشک را با دقت انجام بدهید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

حالا که با انواع فناوری لیزر آشنا شدیم، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ در جواب باید بگوییم دستگاهی که اثربخشی بیشتری دارد و از هر سه فناوری موجود یعنی الکساندرایت، دایود و اندیاگ استفاده کند.

حالا باید در نظر داشته باشید که میزان پاسخ دهی لیزر فقط به دستگاه لیزری که استفاده می‌کنید، بستگی ندارد. موارد دیگری که بر نتایج حاصل از لیزر اثرگذار است عبارتند از:

  • تعداد شات لیزر
  • قطر پرتوی لیزر
  • سیستم خنک کننده لیزر و وقفه بین شات ها. 

هنگامی که برای لیزر موهای زائد خود نزد پزشک متخصص مراجعه می‌کنید تا با مشورت، تصمیم به انجام یا عدم انجام لیزر بگیرید، پزشک می‌تواند تشخیص دهد با کدام دستگاه و با کدام فناوری می‌توانید نتیجه‌‌ی بهتری در لیزر موی زائد داشته باشید. دستگاه‌های زیر برای انجام لیزر در کشورمان موجود است که می‌توانید از آن‌‌‌‌ها استفاده کنید.

دستگاه لیزر الیت پلاس (Elite+) یا همان سایناشور

دستگاه لیزر سایناشور به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موی زائد در دنیا شناخته می‌شود. این دستگاه همچنین برای درمان ضایعات پوستی رنگی و عروقی و جوان سازی پوست به کار می‌رود. این دستگاه از دو طول موج الکساندرایت و اندیاگ استفاده می‌کند. در کلینیک زیبایی آنیل، برای لیزر موهای زائد از این دستگاه فوق‌العاده استفاده می‌شود.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از مدل دستگاه لیزر، سیستم خنک کننده آن است که در کاهش درد تاثیر بسیاری دارد. دیگر عامل مهم مربوط به مدت زمان کوتاه لیزر در هر جلسه است. در هر جلسه تنها 30 دقیقه به صورت حداکثر طول می کشد و اینکه قدرت بالای دستگاه باعث از بین رفتن دائمی موهای بدن خواهد شد.

کاربرد دستگاه الیت پلاس

  • از بین بردن دائمی موهای زائد بدن
  • جوانسازی پوست صورت

مزایای دستگاه الیت پلاس

  • قابلیت استفاده برای چندین بخش بدن
  • قابلیت جوانسازی پوست علاوه بر از بین بردن موهای بدن
  • قدرت بالا در رفع موهای زائد بدن
  • کاهش درد و سوزش با استفاده از سیستم خنک کننده
  • کاهش مدت  زمان لیزر (حداکثر 30 دقیقه برای هر جلسه)
  • در صورت مهارت اپراتور هیچ گونه مشکل پوستی نخواهید داشت.

معایب دستگاه الیت پلاس

  • این دستگاه هیچ گونه معایبی ندارد.

دستگاه الکساندرایت کندلا جنتل

این دستگاه بر پایه استفاده از فناوری الکساندرایت است. این دستگاه آمریکایی یکی از بهترین دستگاه‌های حال حاضر در دنیا است، که می‌توانید از آن برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

دستگاه الکساندرایت با توجه به اینکه انتخاب مناسبی برای نواحی بزرگ است و قدرت نفوذ بیشتری دارد، جهت حذف موهای ضخیم توصیه می‌شود. به اختصار در ادامه به مزایا، معایب و کاربرد این دستگاه می پردازیم:

کاربرد لیزر الکساندرایت

  • حذف دائمی موهای زائد.
  • از بین بردن لکه های پیری.
  • از بین بردن رگ های برجسته (عنکبوتی).
  • حذف تتو.
  • درمان لک های عروقی (مادرزادی).

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت

  • پوشش دهی ناحیه بزرگ تر.
  • مناسب موهای ضخیم به دلیل قدرت نفوذ بالا.
  • مناسب برای انواع پوست های سفید و سبزه.
  • بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد نازک و کرکی بدن.

معایب دستگاه لیزر الکساندرایت

  • این دستگاه مناسب افرادی که رنگ پوست تیره دارند، نیست.
  • به دلیل قدرت نفوذ بالا امکان تغییر رنگ دانه ها وجود دارد.
  • در صورتی استفاده مکرر از این دستگاه، احساس درد می‌کنید.

دستگاه لیزر دایود وکتوس

این دستگاه از تکنولوژی دایود استفاده می‌کند و برای اکثر رنگ‌های پوست مناسب است. باید توجه کنید که دستگاه‌های لیزر موهای زائد دایود، سری جداگانه ندارند و اگر از این دستگاه استفاده می‌کنید، حتما مطمئن باشید که ضدعفونی شده باشد.

با رایج شدن عوارض ناشی از لیزر، مراجعین در مورد دستگاه هایی که در کلینیک ها استفاده می شود، حساس شدند. همین امر سبب شده است تا تمام ویژگی ها و کاربردهای دستگاه از نظر مراجعه کننده مهم باشد که اصلی ترین آنها در مورد دستگاه لیزر دایود را به اختصار نام برده و شرح دادیم:

مزایای دستگاه لیزر دایود

  • با طول موج بالا امکان نفوذ بیشتری دارد.
  • با ابعاد بزرگ تر نواحی بزرگ تری را پوشش می دهد.
  • به سرعت نتیجه دلخواه را مشاهده خواهید کرد
  • برای از بین بردن موهای زائد افراد تیره پوست مناسب است.
  • با توجه به میزان ضخامت و رنگدانه ها می توان طول موج را تنظیم کرد.
  • عدم آسیب به لایه های سطحی پوست ایجاد لک و تیرگی

معایب دستگاه لیزر دایود

  • برای کسانی که پوست حساس دارند احتمال بروز کهیر، سوختگی و تغییر رنگ وجود دارد.

لیزر پشت لب

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

  • بعد از لیزر، ممکن است عوارضی نیز به وجود بیاید که بعضی از آن‌‌‌‌ها مثل قرمزی پوست، ورم و احساس گرما از عوارض طبیعی لیزر به شمار می‌آیند. هر چقدر لیزر بر روی پوست شما تاثیر بهتری بگذارد، ورم پوست بیشتر می‌باشد و در مدت یک تا دو ساعت بعد هم از بین می‌رود.
  • ممکن است پوست بدن شما بعد از لیزر، خشک و یا پوسته شود. یکی از رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد، می‌تواند برای شما رخ دهد، سوختگی پوست و ایجاد تاول است. اما این عارضه به صورت نادر رخ می‌دهد و در صورتی که شما به یک مرکز لیزر مناسب مراجعه کنید، امکان بروز این مشکل کاهش می‌باید.
  • برای کاهش دادن احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد و خطرات‌ آن، می‌توانید در اولین و مهم‌‌ترین قدم به دنبال یک مرکز و کلینیک لیزر موهای زائد مناسب باشید. دقت کنید که اپراتور‌های مربوط به هر کلینیک لیزر موهای زائد، دانش کافی برای کار با هر دستگاه را داشته باشند. کلینیک حتما یک پزشک متخصص پوست داشته باشد.
  • دستگاه‌ها جدید و به روز باشند و به طور مرتب سرویس و تعمیر شوند. حتما دقت داشته باشید که در هنگام لیزر موهای بدن، از اپراتور دستگاه بخواهید به شما چشم بند بدهد. استفاده از لیزر بدون داشتن عینک محافظ چشم، می‌تواند باعث آسیب به چشمان شما شود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی‌تر در این خصوص، به صفحه عوارض لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

استفاده از این روش به دلیل مزایای زیادی که دارد، به همه توصیه‌ می‌شود.

  • یکی از اصلی‌‌ترین مزایای لیزر موهای زائد، این مورد است که برای تمام نقاط بدن‌ می‌توان از آن استفاده کرد.
  • اثر این روش طولانی است و تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل به یکی از روش‌های محبوب رفع موی زائد تبدیل شده است.
  • بعد از اینکه دوره لیزر خود را تکمیل کردید، اگر هم رشد مو داشته باشید، بسیار کم و به صورت کرکی و نازک خواهد بود.
  • درد لیزر، بسیار کمتر از اپیلاسیون موهای زائد است.
  • سرعت انجام لیزر بیشتر از دیگر روش‌های رفع موی زائد است.
  • دستگاه‌های لیزر، اکثرا دارای سیستم خنک کننده‌ می‌باشند. این امر باعث‌ می‌شود تا در هنگام لیزر، درد کمتری حس و از سوختگی پوست جلوگیری شود.

لیزر موهای زائد ران

16 توصیه مهم قبل از لیزر موهای زائد

برای این که موهای زائد خود را به وسیله لیزر از بین ببرید، باید به نکات زیر توجه و آن‌ها را رعایت نمایید:

  1. 24 ساعت قبل از لیزر، ناحیه مورد نظر را با ژیلت شیو کنید به طوری که هیچ اثری از مو باقی نماند. (در صورتی که به تیغ و ژیلت حساسیت دارید از ماشین اصلاح استفاده کنید)
  2. برای کسانی که موهای زائد بدنشان کرکی و نازک است ممکن است لیزر نتیجه عکس داشته باشد و باعث رویش و پری موی بدن شود.
  3. از 3 روز قبل از لیزر در معرض تابش نور خورشید نباشید.
  4. اگر پوست خود را برنزه کرده و به سولاریوم رفتید؛‌ معمولا لیزر انجام نمی دهند اما دستگاه الیت پلاس این امکان را فراهم کرده 
  5. اگر آستانه درد شما پایین است، بین 30 تا 40 دقیقه قبل از انجام لیزر، با استفاده از پماد‌های بی حسی پوست خود را بی حس کنید. دقت کنید که قبل از شروع لیزر تمام کرم‌ها باید از روی پوست پاک شده باشد.
  6. برای رعایت بهداشت خود و مرکز لیزر، با پوست تمیز به مرکز مراجعه کنید.
  7. از دو هفته قبل از لیزر، لایه بردار را به پوست خود نزنید.
  8. استفاده از پمادهای بی حسی 30 تا 60 دقیقه قبل بلامانع است
  9. اگر از این داروها (آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل، هیدروکینون ، رتینول‌ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرین) استفاده‌ می‌کنید، هفت روز قبل از لیزر، مصرف آن را قطع کنید.
  10. سه هفته قبل از لیزر، استفاده از اپیلاسیون و موچین را قطع کنید.
  11. قبل و بعد از لیزر فعالیت هایی که باعث‌ می‌شود فشار خون و دمای بدن زیاد شود را انجام ندهید.
  12. اگر از داروهای ماینوکسیدیل، فنی تو یین، سیکلو سپورین، کورتون، Retin_A و ایزوترتینوئین(راکوتان) استفاده می کنید، حتما به ما اطلاع دهید.
  13. در صورتی که بیماری های عصبی و روحی، اختلالات هورمونی، بیماری ویتیلیکو، MS، کیست تخمدان، نازایی، انواع حساسیت های پوستی و دارویی، بیماری تیروئید، پریود نامنظم، سابقه تپخال و دیابت دارید، حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید.
  14. در صورتی که باردار هستید امکان لیزر ندارید و استفاده از لیزر ممنوع است. انجام لیزر در دوران شیردهی در صورتی که پزشک معالج تایید کنند، امکان پذیر است.
  15. هیچ گونه مواد آرایشی، عطر و یا مواد شیمیایی بر روی پوستتان نباید باشد. در غیر این صورت قبل از لیزر باید آن را کامل پاک کنید.
  16. در صورت مصرف هر گونه داروی پوستی، حتما به پزشک یا اپراتور اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

لیست اقداماتی که باید برای مراقبت های بعد از لیزر انجام داد ه شرح زیر می باشند:

  1. بعد از انجام لیزر تا چندین روز در معرض نور آفتاب شدید نباشید.
  2. اگر پوست شما تاول زد، به آن دست نزنید و به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب برای شما تجویز کند.
  3. می توانید برای کاهش عوارض طبیعی بعد از لیزر از ژل‌های خنک کننده و یا آلوئه ورا استفاده کنید.
  4. بعد از لیزر حمام نروید و پوست خود را گرم نکنید.
  5. بعد از لیزر از روش‌های شیمیایی و لایه برداری پوست تا دو هفته خودداری کنید.
  6. از ضد آفتاب به طور مداوم بعد از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
  7. درمان لیزر خود را نیمه کاره رها نکنید. جلسات خود را برای گرفتن یک نتیجه اثر بخش تا آخر ادامه دهید.

لیزر موهای زائد ساق پا

لیزر موهای زائد مردان چگونه است؟

آقایان به دلیل دارا بودن هورمون تستوسترون بیشتر در بدن، موهای ضخیم‌‌تر و بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند. به همین علت استفاده از لیزر موهای زائد آقایان هم توصیه‌ می‌شود. مردان می‌توانند تمام نواحی بدن خود را با استفاده از انواع دستگاه‌ها لیزر کنند.

چون ضخامت تار موی مردان بیشتر است، لیزر موهای بدن آن‌ها با قدرت بیشتری انجام‌ می‌پذیرد. نواحی پرکاربرد برای لیزر آقایان، مرتب کردن خط ریش و گردن، لیزر موهای سر شانه و کمر و لیزر ناحیه بیکینی است.

خیلی از مردان فکر‌ می‌کنند که تراکم موهای بدنشان بیش از حد است و پر مو هستند. به همین دلیل استفاده از لیزر باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها‌ می‌شود.

یکی دیگر از دلایل مناسب بودن و پرطرفدار بودن لیزر موهای زائد مردان این است که اکثر آن‌ها هنگام اصلاح پوست خود دچار خطا‌ می‌شدند و صورت خود را زخم‌ می‌کردند. یا اینکه بعد از شیو صورت دچار مشکلات خارش و جوش‌ می‌شد. لیزر صورت به آقایان این امکان را‌ می‌دهد که همیشه یک صورت اصلاح شده داشته باشند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای مردان

چون تراکم موی بدن مردان بیشتر است، حجم زیادی از موهای بدن آن‌ها‌ می‌تواند در زمان لیزر در فاز استراحت می باشد. پس به جلسات بیشتری به نسبت بانوان برای لیزر موهای خود نیاز دارند. اما فاصله بین جلسات آن‌ها بیشتر از فاصله بین جلسات خانم هاست.

لیزر کدام نواحی پرطرفدار‌‌تر است؟

همانطور که در متن هم به آن اشاره کردیم، همه‌‌ی نقاط بدن را‌ می‌توان لیزر کرد. اما بعضی از نواحی پرکاربردتر و بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

لیزر موهای زائد واژن (بیکینی)

حذف موهای زائد واژن (بیکینی) دردسرهای زیادی دارد. بعد از اصلاح با تیغ و ژیلت، ظرف مدت زمان کوتاهی دوباره رشد موها رخ‌ می‌دهد و دوباره مجبور به شیو‌ می‌شوید. همچنین اصلاح این ناحیه بسیار حساس است و باید مراقب باشید.

درد لیزر موهای زائد واژن نسبت به لیزر دیگر نقاط بدن بیشتر است؛ اما آن قدری نیست که نتوان تحمل کرد. لیزر موهای زائد واژن در مقایسه با اپیلاسیون بسیار روش کم درد و سریع تری است. اگر طاقت تحمل شما کم است‌ می‌توانید از کرم و یا ژل‌های بی حسی استفاده کنید.

لیزر موهای صورت

صورت هم یکی دیگر از ناحیه هایی است که افراد تمایل زیادی به از بین بردن موهایش دارند. به جز قسمت زیر ابرو که نزدیک چشم است و برای لیزر خطرناک است، بقیه نقاط صورت را‌ می‌توان لیزر کرد. این روش بهترین و موثرترین روش لیزر موهای زائد صورت است.

لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر زیر بغل

این ناحیه نیز هم برای آقایان و هم خانم‌ها جزو یکی از پرطرفدارترین نقاط برای لیزر است. لیزر این ناحیه سریع انجام‌ می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای زیر بغل حداکثر 5 یا 6 است و بین 90 تا 95 درصد موهای زائد این ناحیه از بین‌ می‌رود.

آنیل، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در غرب تهران

آیا شما هم از متقاضیان لیزر موهای زائد هستید و به دنبال یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر جهت انجام آن می‌باشید؟ ما به شما کلینیک زیبایی آنیل، یکی از معتبرترین و بهترین مراکز لیزر در غرب تهران را معرفی می‎کنیم. با لیزر در کلینیک آنیل که بهترین کلینیک‌ لیزر غرب تهران است، می‌توانید با پرداخت مناسب‌‌ترین هزینه از تجربه یک لیزر بی نظیر ‌بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک آنیل مناسب‌‌تر از هر جای دیگری است. به علاوه شما با انجام لیزر در کلینیک آنیل از تجربه رفع موهای زائد خود در یک کلینیک تخصصی پوست و مو که دارای کادری ‌فوق‌العاده مجرب و مجهزترین دستگاه‌های روز است ‌بهره‌مند خواهید شد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر به صفحه گالری ما یا پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید. با ما همراه باشید تا تجربه حس خوش زیبایی را برای شما به ارمغان آوریم.

با وجود مزیت‌های متعددی که برای لیزر مطرح است، بسیاری از مردم برای انجام آن تعلل می‌کنند. دلیل اصلی این موضوع معمولا یا ناآگاهی از هزینه‌ها و تصورات نادرست درباره آن و یا ترس از خود پروسه است. البته ممکن است برخی افراد از امکاناتی که لیزر موهای زائد برای آن‌ها فراهم اطلاع ندارند؛ از این رو ما در این نوشته سعی داشتیم شما را با بهترین روش از بین بردن موهای زائد، آشنا کنیم.

سوالات متداول لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

باید گفت که آستانه‌ی درد هر کسی متفاوت است. اما اگر اینکار توسط فرد ماهر انجام شود نتیجه دردناک نخواهد بود.

آیا مبتلایان به ویتیلیگو می‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

بهتر است با پزشک در این باره مشورت شود. اما به طور کلی گفته می‌شود که چنین امکانی برای این افراد میسر نیست.

آیا لیزر سرطان‌زا است؟

تا کنون هیچ تحقیقی نتوانسته است ارتباط مستقیمی میان سرطان زایی دستگاه‌های لیزر و نرخ مبتلایان به این بیماری را نشان دهد.

آیا لیزر روی موهای کرکی نیز مؤثر است؟

خیر.لیزر تنها روی موهای ضخیم با فولیکول‌های سرشار از ملانین مؤثر خواهد بود.

5/5 - (5 امتیاز)

32 دیدگاه ‌ها

  • ببخشید بهترین دستگاه لیزر مو کدومه ؟ میشه در این مورد یکم بیشتر توضیح بدین ؟

    • بهترین دستگاه بر اساس پوست و ضخامت موهای شما تعیین می شود برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

  • سلام
    ببخشید جای سوختگی اگر مونده باشه میشه روش لیزر کرد ؟

    • نیاز به معاینه دارد. برای تعیین وقت مشاوره با کلینیک آنیل تماس بگیرید. 44027502 و 44027589

  • تاثیر لیزر موهای زائد دائمی هست واقعا؟

    • در صورتی که جلسات خود را کامل کنید بله دائمی است.

  • مرسی از مطلبتون ولی می شد که کامل تر باشه

    • ممنون از توجه شما. با پیشنهادات خود ما را در تولید محتوای مفید یاری فرمایید.

  • سلام
    مطلبتون واقعا کامل بود ممنونم ازتون. یه سوال داشتم خدمتتون
    حالا واقعا دستگاه لیزر تا یه دستگاه دیگه قیمت اش خیلی متفاوته؟ یعنی اگه ضعیفتر باشه هزینه پایین میاد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام دوست عزیز بله مدل دستگاه در قیمت جلسات لیزر تاثیرگذارند و عموما دستگاه های جدیدتر گران تر هستند.

  • سلام و وقت بخیر. من داخل کلینیک شما لیزر انجام دادم و واقعا راضی ام. مرسی

  • آیا لیزر بیکینی باعث ایجاد تبخال تناسلی میشه؟

    • با سلام یکی از نکات مهمی که در لیزر موهای زائد علی الخصوص لیزر ناحیه بیکینی باید در نظر بگیرید این است که این کار را در یکی از مراکز معتبر لیزر موهای زائد که تحت نظر یک پزشک متخصص است انجام دهید، تا از هرگونه آسیبی مصون باشید. هرچند که برای لیزر موهای زائد عوارض خاصی گزارش نشده است، اما انجام این کار در یک مرکز نامعتبر و توسط اپراتور بی تجربه و بی مهارت، موجب ایجاد سوختگی و لکه هایی روی پوست شما می شود. در نهایت باید بگوییم که نه تنها لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی موجب ایجاد زگیل تناسلی نمی شود، بلکه بالعکس، با از بین رفتن موهای زائد این ناحیه، از بروز جوش و زگیل تناسلی جلوگیری می شود.

  • سلام من تازگی 4 جلسه لیزر با دستگاه الکساندرایت گذروندم اما موهای تنم با پیشونیم سفید شده قبلا هم شنیده بودم که ممکنه سفیده شه آیا واقعا درسته برای لیزره؟

    • سلام دوست عزیز. سفید شدن مو دارای دلایل دیگری مانند وراثت، بیماری های زمینه ای افزایش سن، کمبود رنگدانه های مو است. همچین عوارضی در لیزر موهای زائد بدن دیده نشده است.

  • سلام ممنون از اینکه لیست قیمت ها را در سایت گذاشتید. این قیمتها شامل تخفیف هم میشن؟

    • عرض سلام احترام خدمت شما همراه گرامی؛
      بله با انتخاب پکیج مناسبتون از تخفیفات مجموعه هم میتوانید بهره مند شوید.

  • یه حدود قیمتی درباره لیزر موهای زاد بدید.

    • عوامل زیادی روی لیزر موهای زاید تأثیر می گذارد و هر کلینیک بسته به خدماتی که ارائه می کنه، تعرفه متفاوتی خواهد داشت، برای اطلاع از جزئیات قیمت، با کلینیک آنیل تماس بگیرید.
      ۴۴۰۲۷۵۸۹ -۰۲۱
      ۰۲۱-۴۴۰۲۷۵۰۳

  • سلام و عرض ادب
    واقعا مطالبتون جامع و کامل بود.
    فقط لطفا اگر امکانش هست لیست قیمت یا تعرفه لیزر هر ناحیه از بدن را هم داخل مطالبتون قرار بدین.
    باتشکر از شما

  • آیا لیزر موهای زائد را برای همیشه از بین می برد؟

    • سلام عاطفه عزیز؛
      لیزر بین 60 تا 90 درصد از موها را با توجه جنس پوست و مو شما، از بین می برد. لازم به ذکر است پس از اتمام دوره لیزر، بهتر است سالی یکبار اقدام به لیزر کنید.

  • سلام آمپول هیدرو کورتیزون تاثیری روی لیزر داره یانه؟

  • سلام.من جلسه اول بود که لیزر کردم ولی درد نداشت .امکان داره که لیزرش بی تاثیر باشه.وخوب نبوده؟؟😔

    • خیر دوست عزیز. دستگاه های جدید و پیشرفته که به سیستم کولینگ مجهز هستند میزان درد شما را بسیار کاهش میدهند و جه بسا شما دردی را احساس نمیکنید.

  • سلام، من برای ناباروری ناشی از لیزر ترس دارم، آیا این موضوع صحت دارد؟ میشه یک دلیل قانع کننده بیارید؟

    • سلام و عرض ادب
      خیر این باورها هیچ دلیل پزشکی و علمی ندارد و در هیچ مقاله معتبر پزشکی به آن پرداخته نشده.
      لیزر موهای زائد نه سرطان زا و نه در باروری تاثیر منفی دارد.

  • برای سریعتر از بین رفتن موهای زائد اگر بازه زمانی رو کاهش بدم مشکلی بوجود میاد؟

    • سلام و عرض ادب
      ببینید بازه زمانی باید با توجه تشخیص پزشک باشد و بهتر است 1 سال اول با توجه به توصیه پزشک پیش بروید.

  • سلام من چند وقت پیش یک پست داخل اینستاگرام دیدم نوشته بود صورت از جاهای ممنوعه لیزره. آیا این حرف درسته؟

    • سلام وقتتون بخیر
      فقط در صورت پرزی بودن موها لیزر کردن ممنوع می باشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *