تغذیه بعد از کاشت مو

تغذیه بعد از کاشت مو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 13 آوریل 2021

درباره تغذیه بعد از کاشت مو چه می دانید؟ آیا تغذیه های مضر و یا تقویت کننده روند بهبود کاشت مو را می شناسید؟ کاشت موی سر یکی از به روزترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی است. کاشت موی سر عملی حساس و مهم است. از این رو انتخاب پزشکی متخصص و مرکزی معتبر جهت انجام کاشت بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه نهایی این عمل تاثیر به سزایی دارد.

آنچه بیش از هرچیز در نتیجه نهایی تاثیرگذار است رعایت مراقبت های لازم، اصلاح و تغییر سبک زندگی است. تحقیقات ثابت کرده است افرادی که سیگار می کشند و تغذیه آن ها فاقد ارزش غذایی می باشد معمولا مشکلاتی از قبیل ریزش و نازک شدن تار مو را تجربه خواهند کرد. برقراری تعادل بین مواد غذایی دریافتی بدن بعد از کاشت موی سر بسیار حیاتی است.

بعد از کاشت مو چه غذایی بخوریم؟

بعد از کاشت مو چه غذایی بخوریم؟

لیستی از بهترین میوه بعد از کاشت مو را تهیه کنید و بهترین قرص بعد از کاشت موی سر را از پزشک معالج خود بپرسید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید آگاهانه برای سرعت بخشیدن به بهبود قدم بردارید. در ادامه به برخی از بهترین مواد غذایی برای کاشت مو را پیشنهاد کردیم:

  • مواد غذایی سرشار از آهن

مصرف مواد غذایی سرشار از آهن باعث اکسیژن رسانی به سلول های بدن فرد می گردد. شما با اکسیژن رسانی به سلول ها به خصوص سلول های پوست و مو باعث تسریع روند رشد آن ها می گردید. همچنین مصرف آهن پس از کاشت مو سبب سلامت بدن شما می گردد. مواد مغذی و ضروری که باعث تسریع روند رشد موهای کاشته شده می شوند عبارتند از:

قرص آهن، لوبیا و دانه های روغنی که سرشار از آهن هستند. جگر، سویا، شیر سویا، دوغ محلی، اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز، عدس، فلفل دلمه، کلم بروکلی، پرتغال، سوپ سبزیجات منابع مناسبی از آهن هستند. این منابع غذایی سرشار از آهن سبب رشد بافت مو می گردند.

  • نوشیدن آب و مایعات

نوشیدن آب و مایعات تاثیرات مستقیم بر تقویت موی سر دارد. علاوه بر اینکه ریشه های مو تحریک شدند، پوست سر در معرض آسیب های ناشی از کاشت قرار گرفته است. آب و مایعات می تواند به عنوان یک ترمیم کننده پوست برای کاهش ورم و التهاب پوست سر کمک کند.

  • زینک

مطالعات مختلف نشان می دهد زینک ماده ای ضروری برای سلامت مو است. این ماده مفید سبب رشد و سلامت سلول های مو می گردد و هورمون های رشد را متعادل می سازد. آجیل، تخم مرغ، غذاهای دریایی، غلات کامل و پنیر حاوی مقدار زیادی زینک هستند.

  • ویتامین D

ویتامین D ضمن کمک به رشد فولیکول های مو مشکلات ریزش مو را هم برطرف می گرداند. ویتامین D در روغن جگر، ماهی، آب پرتغال، سالمون و قارچ وجود دارد.

  • پروتئین

پروتئین یک منبع مناسب و مهم برای بافت بدن و مو می باشد. پس از کاشت مو افراد باید از غذاهایی سرشار از پروتئین استفاده کنند. غذاهای سرشار از پروتئین غذاهایی هستند شامل: مرغ، گوشت، ماهی، لوبیا، گردو و تخم مرغ.

خوردن پروتئین بعد از کاشت مو

  • امگا3

برای تامین امگا 3 بدن بهترین مواد غذایی ماهی ها هستند. در صورتی که امکان مصرف امگا 3 را ندارید می توانید از قرص امگا 3 استفاده کنید. این ویتامین روند بهبود را سریع می کند.

  • ویتامین B کمپلکس

بنابراین یکی از نکات مهم در کاشت مو که رعایت آن از ملزومات است را می توان تغذیه بعد از کاشت مو نام برد. ویتامین های B کمپلکس مانند B7 (بیوتین) و B12 نقش بسیار مهمی در ساختار، کیفیت و رشد سالم رشته های مو دارند. این ویتامین ها با رساندن مواد مغذی به بدن، از جمله فولیکول های مو، از متابولیسم تغذیه ای نیز پشتیبانی می کنند. پس از کاشت مو حتماً باید ویتامین ب کمپلکس را مصرف کنید. سبزیجات برگ دار و سبز مانند اسفناج، شنبلیله و میوه هایی مثل موز و محصولات گوشتی مثل مرغ و غذاهای دریایی و لبنیات منبع مناسبی از این ویتامین ها هستند.

  • ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدان فراوان دارد و در تولید کلاژن و بهبود زخم ها و در مبارزه با استرس اکسیداتیو، مفید است. انواع فلفل، کلم، کیوی، کلم بروکلی، میوه های کوچک دانه ای و مرکبات غذاهای غنی از ویتامین C هستند.

  • ویتامین A

ویتامین A برای رشد و نمو ریشه مو لازم است. کمبود ویتامین A می تواند منجر به ریزش مو و همچنین باعث خشکی و خارش پوست سر شود. هویج، سیب زمینی شیرین، گوشت گاو، کلم، اسفناج و کدو تنبل از غذاهای سرشار از ویتامین A هستند.

  • عدم مصرف شکر و نمک

شکر و نمک از جمله مواد غذایی مضرر برای بدن است. بعد از کاشت موی سر حداقل تا یک هفته از خوردن شکر و نمک خود داری کنید. برای جبران میزان قند بدن سعی کنید از قندهای طبیعی مثل قند موجود در میوه ها استفاده کنید.

بعد از کاشت مو چه ویتامینی بخوریم؟

ویتامین های ث، د، ب و مخصوصا ب 6 برای مو مناسب هستند. مصرف قرص ویتامین و مکمل هایی که برای رشد مو مناسب هستند بسیار ضروری است. استفاده همزمان از مکمل ها همراه با غذا جذب آن ها را افزایش می دهد. لازم به ذکر است مصرف آجیل و دیگر حبوبات سبب بهبود و تسریع رشد سالم فولیکول ها می شوند.

از جمله بهترین سبزیجات موثر در تقویت و رشد سریع مو می توان به بروکلی، گوجه و فلفل اشاره کرد. این روش های خانگی برای کسانی که به راه های کم عارضه و البته کم هزینه هستند، بسیار مناسب است. اگر شما هم از نظر هزینه کاشت مو تردید دارید، می توانید از این طریق اطلاعات کافی را دریافت کنید.

توصیه های تقویتی روند بهبود کاشت مو و تغذیه بعد از کاشت مو

پس از کاشت فولیکول های کاشته شده در پوست سر نیازمند تقویت شدن هستند. چند روش سریع و موثر جهت تقویت این فولیکول های مو وجود دارد:

  1. مزوتراپی موی سر از جمله مهم ترین و بهترین روش های درمانی – مراقبتی مو است که تمام ویتامین های لازم را به فولیکول های کاشته شده می رساند.
  2. پس از 6 ماه می توانید ازروغن های گیاهی مانند روغن بادام و نارگیل برای تقویت فولیکول ها و تسریع روند رشد آن ها استفاده کنید.
  3. به مراتب از استرس و فشارهای عصبی-روانی دور بمانید چرا که این فشارها موجب تغیرات هورمونی و در نهایت کاهش روند بهبود می گردند. تا جایی که ممکن است در حالت روحی آرام قرار بگیرید.
  4. سعی کنید به فولیکول های مو کافئین برسانید. شما برای این کار می توانید از شامپوهای کافئین دار استفاده نمائید.
  5. تغذیه پس از کاشت موی سر را جدی بگیرید. سعی کنید تا جای ممکن از پروتئین و مواد حاوی پروتئین استفاده نمائید مانند تخم مرغ و میگو.

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

مصرف کلاژن و تاثیر فوق العاده آن بر تسریع روند رشد مو

بدن انسان برای تولید کراتین لازم از آمینواسیدهای متفاوتی استفاده می کند. وقتی شما پروتئین یا کلاژن مصرف می نمایید بدن شما آن ها را به ذرات ریزتری به نام آمینواسید تبدیل می کند تا پروتئین و ترکیبات جدید و موردنیاز خود را تولید کند. بدن توانایی ساخت آمینواسید را داراست اما نه آمینواسید دیگر توسط غذاهایی که مصرف می کنیم جذب بدن می شود. کلاژن سرشار از آمینواسیدهایی است که در بدن کراتین تولید می کنند.

روی نقش مهمی در ترمیم بافت ها، تولید کلاژن، تکثیر سلولی، تعادل هورمونی، جذب ویتامین ها و سنتز پروتئین دارد. در صورت کمبود روی، با ریزش مو روبرو می شویم. برخی غذاهای سرشار از روی گوشت، نخود، میگو، غلات کامل، اسفناج، تخم مرغ و ماهی هستند. لازم به ذکر است هنوز تحقیقات رسمی برای تاثیر مصرف کلاژن درتقویت رشد موها وجود ندارد. برای سرعت بیشتر در رفع ریزش موی سر می توانید مزوتراپی مو انجام دهید. همین حالا به مقاله مورد نظر مراجعه کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بعد از کاشت مو چه چیزی نخوریم؟

تغذیه بعد از کاشت مو سر نقش به سزایی در ننیجه نهایی دارد. برخی از موادغذایی برای کاشت موی شما مضر هستند و امکان دارد تا روند بهبود شما را به تاخیر بیندازند. مواد غذایی که پس از کاشت مو باید کاهش دهید شامل این موارد هستند:

  • تمامی فست فودها، نوشیدنی های حاوی قند بیش از اندازه مجاز، غذاهای پرکالری و فرآوری شده.
  • مصرف غذاهایی که باعث آسیب رساندن و جلوگیری از رشد موها می شوند را باید از هنگام انجام کاشت مو قطع کنید.

لازم به ذکر است شما باید حداقل در هفته های اولیه کاشت از مصرف آن ها خودداری کنید.

غذاهای ممنوع بعد از کاشت مو

تغذیه پس از کاشت موی سر یک امر مهم و غیر قابل اجتناب است. با وجود اینکه از طریق راه های درمانی سریع تر مانند مصرف داروهای شیمیایی می توانید روند بهبود را سرعت بدهید اما مصرف برخی مواد غذایی ناسالم میزان ایمنی بدن را پایین می برد و البته در روند درمان مشکلاتی را بوجود می آورد. ادامه برخی از انواع غذاهای ممنوعه را که در تغذیه پس از کاشت موی سر خلل ایجاد می کند، نام برده و توضیح دادیم.

  • فست فودها

دسته اول مواد غذایی که باید برای حفظ سلامت موها آن ها را از چرخه ی غذایی تان حذف کنید فست فودها هستند. فست فود ها غذاهای فراوری شده و نامناسبی هستند که علاوه بر آسیب جدی به موهایتان باعث بروز مشکلات متعددی برای سلامتی شما خواهند شد.

  • نوشابه

در هر نوع، چه رژیمی و چه غیر رژیمی دارای مواد مصنوعی هستند که برای شما مضر بوده و باید از خوردن آن ها اجتناب کنید. به جای مصرف این نوشیدنی مضر می توانید از آبمیوه های طبیعی و مفید استفاده کنید. قندها و مواد شیرین به علت جلوگیری از جذب پروتئین های مورد نیاز مو و همچنین جلوگیری از رشد موها به شما توصیه نمی شود.

  • نشاسته

نشاسته نیز از دیگر موادی است که مصرف آن ها منع شده و باعث ریزش مو می شوند. نان سفید، کیک ها دارای نشاسته فراوری و تصفیه شده هستند.

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد

  • غذاهای چرب

غذاهای چرب همیشه از غذاهای منع شده برای حفظ سلامت انسان می باشند. غذاهای سرخ کردنی و چرب بعد از کاشت مو روند رشد موها را دچار اختلال می کنند.

  • نوشیدنی های الکلی بعد از کاشت مو

مصرف نوشیدنی های الکلی بعد از کاشت مو نشان از یک رژیم غذایی نامناسب و ضعیف برای رشد موها می باشد. مصرف الکل باعث کاهش روی که یک ماده مورد نیاز برای رشد موها می باشد می شود. همچنین باعث خشک و شکنندگی موها نیز می شوند.

قبل از کاشت مو چه غذاهایی مصرف کنیم؟

داشتن تغذیه مناسب قبل از کاشت مو به شما کمک می کند که احساس بهتری داشته باشید و استرس کاشت مو را برطرف نمایید. فردی که قصد کاشت مو دارد، باید در روزهای قبل از عمل غذاهای مقوی مصرف کند تا در زمان کاشت مو دچار ضعف نشود، احساس گرسنگی نکند و یا به عبارتی دیگر دچار مشکلاتی مانند افتادن قند خون نشود.

داشتن تغذیه مناسب قبل از کاشت مو قند خون شما را تنظیم می کند تا دچار ضعف و بی حسی نشوید. سبب می شود داروی بی حس کننده موضعی که برای کاشت مو استفاده می شود، تاثیر بهتر و ماندگاری بیشتری داشته باشد و بعد از عمل احساس گیج بودن نداشته باشید. وعده غذایی قبل از عمل را به غذاهای مقوی اختصاص دهید. حتما سعی کنید که مواد غذایی حاوی قند مصرف کنید.

سوالات متداول و جمع بندی

غذاهای مضر برای موهای کاشته شده

فست فودها و مواد عذایی فراوری شده، نوشابه ها، قند و مواد شیرین کننده مصنوعی، نشاسته و غذاهای چرب و نوشیدنی های الکلی

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

موادغذایی که باعث تقویت فولیکول های مو می شود مانند اسفناج؛ کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی، حبوبات و آجیل

آیا شما از متقاضیان کاشت مو هستید؟ آیا به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران هستید؟ آیا به دنبال روش مناسب برای کاشت موی خود هستید و نمی دانید کدام روش مناسب شماست؟

ما به شما کلینیک زیبایی آنیل یکی از به روزترین و مجهزترین مراکز زیبایی غرب تهران را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید جهت اخذ نوبت و یا دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ماهر و باتجربه ما تماس حاصل فرمایید.

زیباجوی عزیز شما می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر کلینیک کاشت مو و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو سر صفحات اجتماعی ما را دنبال کنید و یا از صفحه گالری آنیل دیدن فرمایید. اگر به دنبال کاشت مو قسطی در تهران با قیمت مناسب و یا تخفیف شگفت انگیز کاشت مو هستید بازدید از پیشنهادات ویژه آنیل را از دست ندهید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *