پی آر پی صورت چیست؟ مزایای + عکس قبل و بعد

پی آر پی صورت
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 23 می 2022

قبل از توضیح در مورد پی آر پی صورت، می‌بایست توضیحات مفصلی در مورد روش پی آر پی که برای جوانسازی پوست و تحریک رشد مو استفاده می‌شود، ارائه دهیم. در واقع این روش به عنوان شیوه‌ای کم عارضه شناخته می‌شود. در این روش از خواص موجود در خون خود بیمار برای درمان مورد نظر استفاده می‌شود. جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، رفع افتادگی و لکه پوستی، تنها بخشی از مزایای استفاده از پی آر پی صورت محسوب می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با مزایای استفاده از این روش، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت، یک روش جدید و نسبتا پیشرفته‌ای محسوب می شود که در بهترین مراکز جوانسای پوست در تهران انجام می شود و به پوست صورت و بدن کمک می‌کند تا بتواند از خود محافظت کند. در طی روند کهولت سن، پوست توانایی تولید الاستین و کلاژن خود را از دست داده و همین مسئله باعث از بین رفتن جوانی و شادابی پوست می‌شود.

با استفاده از روش پی آر پی صورت می‌توان، پوست صورت را تا چندین برابر شفاف‌تر و جوانتر کرد. همچنین از این روش برای رفع جای جوش و رفع لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست صورت نیز استفاده می‌شود. نکته متمایز کننده این روش در مقابل روش‌های دیگر مانند مزوتراپی، استفاده از خون بیمار برای جوانسازی پوست خود او است. در این روش از پلاسمای خون بیمار برای تحریک رشد سلول‌های بدن استفاده می‌شود. از روش درمان پی آر پی، جهت درمان اسکار، جوانسازی صورت، روشن کننده پوست و رفع حلقه تیره دور چشم، استفاده می‌شود. بهره‌گیری از این روش برای افرادی که دچار کمبود کلاژن هستند و علائم اولیه پیری در آنها ظاهر شده است، بسیار مناسب است.

پی آر پی صورت چیست

مراحل انجام پی آر پی صورت

برای انجام پی آر پی صورت ابتدا باید به یک پزشک متخصص و کاربلد مراجعه کنید. انتخاب مرکزی معتبر که دارای تجهیزات مدرنی است از اهمیت بالایی برخوردار است. به این نکته توجه کنید که برای انجام پی آر پی صورت، ابتدا باید پزشک از خون شما یک نمونه گیری انجام دهد. بعد از گذر از این مرحله، خون شما در دستگاهی مخصوص قرار می‌گیرد و پلاسما و پلاکت آن از گلبول‌های قرمز جدا می‌شود. در نتیجه مایع زرد رنگ به دست آمده به صورت شما تزریق خواهد شد.

روش پی آر پی صورت

انجام آزمایش خون

در این مرحله، نمونه خون در حدود پنج الی پانزده میلی لیتر از شما گرفته می‌شوند، سپس خون دریافت شده وارد کیت پی آر پی صورت شده و برای مراحل بعدی آماده می‌شود.

تغلیظ پی آرپی و انجام سانترفیوژ

نمونه خون گرفته شده از بدن شخص، در دستگاه سانترفیوژ قرار گرفته و طی فرآیندی خاص، تمامی پلاکت‌های موجود در خون ایزوله شده و پلاسمای پی آر پی صورت آماده می‌شود. در این مرحله، پلاکت‌های پی آر پی فعال شده و آماده‌ی تزریق به محل موردنظر میباشد. این پروسه حدود یک ربع زمان میبرد.

اگر میخواهید از پروسه‌ی درمان پی آر پی صورت، یک نتیجه‌ی فوق العاده بگیرید، با پزشک خود صحبت کنید که در صورت امکان، نمونه خون شما را دوبار سانترفیوژ کند، چرا که با این کار پلاسما غلیظ شده و تاثیر بسزایی در روند جوانسازی دارد.

انجام میکرونیدلینگ

پس از انجام مراحل فوق، پوست بیمار ضدعفونی شده و به کرم‌ها و دارو‌های بی حسی آغشته می‌شود.سپس با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، زخم‌های ظریفی توسط سوزن‌های موجود در دستگاه در سطح پوست ایجاد شده و با حرکت دستگاه در نواحی موردنظر، لایه‌های پوست تا عمق 2 میلیمتری، آماده‌ی تزریق پی آر پی صورت می‌شوند.

فرآیند میکرونیدلینگ قبل از انجام پی آر پی صورت، باعث کاهش چین و چروک و تحریک پوست برای فرآیند کلاژن سازی می‌شود.

انجام میکرونیدلینگ

تزریق پی آر پی به صورت

مرحله‌ی آخر، تزریق پی آر پی به نواحی موردنظر بیمار است که اصولا تمامی این مراحل طی یک جلسه انجام می‌شود. پس از تزریق مستقیم پی آر پی صورت تهیه شده از پلاسما، ساخت سلول‌های بنیادی در ساختار پوست شروع شده و سطح پوست که با میکرونیدلینگ آسیب دیده است، شروع به بازسازی می‌کند.

پس از طی مدت زمانی از پروسه‌ی درمان تزریق پی آر پی صورت، احساس کشش و سفتی را در پوست خود خواهید داشت چرا که ساختار پوست شما به طور کلی تغییر کرده است.

 

تجربه پی آر پی صورت

تجربه پی آر پی صورت

مراقبت های قبل از پی آر پی صورت

در این بخش سعی داریم شما را با مراقبت‌های قبل از پی آر پی صورت آشنا کنیم. با رعایت مواردی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، امکان اثر‌بخشی بیشتر اسن روش فراهم خواهد بود. عدم استفاده از داروهای ضد التهابی قبل از انجام پی آر پی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. توصیه می‌شود حدود چهار روز قبل از انجام پی آر پی، از مصرف داروهای ضد التهابی پرهیز کنید.  مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های تقویتی قبل از دو هفته قبل از پی آر پی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین لازم است قبل از انجام پی آر پی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز شود. مصرف مقدار زیادی مایعات و یک وعده غذای کامل، در روز درمان می‌تواند در اثر بخشی پی آر پی موثر باشد.

مراقبتهای بعد از پی آر پی صورت

حال که با مراقبت‌های قبل از پی آر پی صورت آشنا شدیم، لازم است اطلاعاتی در مورد مراقبت‌های بعد از پی آر پی نیز ارائه دهیم. چنانچه بعد از انجام روش پی آر پی، احساس درد در ناحیه صورت خود داشتید، می‌توانید برای کنترل درد از قرص استامینوفن استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد نیز موجب کاهش درد خواهد شد. تا دو روز بعد از انجام پی آر پی، از قرار دادن صورت خود بر روی بالش هنگام خواب، پرهیز کنید. دست زدن به صورت و آرایش کردن نیز تا 24 ساعت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین توصیه می‌شود هنگام خشک کردن صورت نواحی که هنوز دچار درد است را مالش ندهید. با رعایت موارد ذکر شده، اثر بخشی روش پی آر پی افزایش خواهد یافت.

مراقبتهای بعد از پی آر پی صورت

فواید پی آر پی صورت

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، تزریق پی آر پی صورت، باعث تحریک کلاژن در پوست شده و میتوان از آن به عنوان جوانساز طبیعی نیز استفاده کرد. از مزایای دیگر پی آر پی صورت، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید پی آر پی صورت

  1. کاهش محسوس در خطوط و چین و چروک‌های پوست
  2. از بین رفتن اسکار و جوش
  3. بهبود در رنگ و بافت پوست
  4. سفت شدن پوست صورت
  5. بالابردن میزان رطوبت در پوست
  6. کم شدن منافذ باز

ماندگاری پی آر پی چقدر است؟

بسیاری از متخصصین بر این باورند که پی آر پی صورت دارای اثرات بلند مدت است. عوامل متعددی بر ماندگاری پی آر پی تاثیر می‌گذارد که سن، شرایط عمومی بدن و سبک زندگی فرد از جمله این عوامل‌ها است. همچنین لازم است برای ماندگاری بیشتر این روش، جلسات پی آر پی را به صورت منظم انجام دهید. به این نکته توجه کنید نتایج این روش، حدود 7 تا 8 هفته بعد از انجام پی آر پی مشخص می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای مشاهده تغییرات، صبور باشید. استفاده از پی آر پی برای درمان مشکلات پوست و مو بسیار رایج است. به این دلیل که انجام این روش عارضه جانبی خاصی به دنبال ندارد.

ماندگاری پی آر پی

چند جلسه پی آر پی برای دریافت نتیجه بهتر لازم است؟

تعداد جلسات پی آر پی مورد نیاز،  به میزان مشکل فرد بستگی دارد. چنانچه فردی که قصد انجام پی آر پی را دارد، دارای سن بالایی باشد، مسلما تعداد جلسات بیشتری برای اثر‌‌دهی نیاز دارد. اما معمولا دو یا سه جلسه پی آر پی صورت برای رفع علائم پیری و رفع لکه‌های پوستی کافی است. چنانچه دچار ریزش مو شدید هستید نیز می‌توانید از این روش فوق‌العاده برای کنترل ریزش موهای خود استفاده کنید. توجه کنید که تعداد جلسات مورد نیاز پی آر پی برای درمان ریزش مو، بیشتر سه جلسه است. توصیه می‌کنیم برای دریافت بهترین نتایج، دوره درمان خود را تکمیل کنید.

هزینه انجام پی آر پی

هزینه انجام پی آر پی صورت 1403

هزینه انجام پی آر پی صورت به عواملی چون تجهیزات کلینیک، میزان مهارت پزشک و بسیاری دیگر بستگی دارد. علاوه بر این، به دلیل ثابت نبودن قیمت‌ها در کشور، قادر به اعلام مبلغی مشخص به عنوان هزینه پی آر پی نیستیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جهت آگاهی از قیمت‌های روز، از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. همچنین امکان مراجعه حضوری به کلینیک جهت آگاهی از قیمت‌ها فراهم است.

هزینه پی آر پی صورت در سال 1403 در کلینیک زیبایی آنیل 3.000.000 تومان است.

سخن پایانی و سوالات رایج

پی آر پی صورت، یکی از روش‌های جوانسازی به صورت طبیعی است که در آن با استفاده از پلاسمای تهیه شده از خون خود شخص و تزریق مستقیم به صورت، فرآیند جوانسازی و شادابی پوست انجام می‌شود. در این مطلب از کلینیک زیبایی آنیل، به بررسی مراحل تزریق پی آر پی صورت و همچنین مزایای آن نیز پرداختیم.

آیا اثرات پی آر پی برگشت پذیر است؟

به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن پلاسمای خون خود فرد، ممکن است این پلاسما در خون جذب شده و اثرات پی آرپی کمرنگ تر شود.

آیا تزریق پی آر پی دردناک است؟

به دلیل استفاده از کرم ها و داروهای بیحسی ممکن است در حین تزریق تنها کمی احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
2 دیدگاه در "پی آر پی صورت چیست؟ مزایای + عکس قبل و بعد"
طاهره گفت:

فرق بین پی ار پی صورت و مزوتراپی چیه؟ کدوم بهتره؟

dejapoon گفت:

سلام و عرض ادب
خانم طاهره عزیز انتخاب روشِ کار پزشک به دو عامل بستگی داره، یکی از عوامل تشخیص پزشکه و عامل دیگه هم بستگی به نیاز و نتایج مورد نظر مراجعه کننده است که کدوم روش براتون بهترین نتیجه رو داره و اینکه پی آر پی شامل تزریق با پلاسمای غنی از پلاکت خون فرد است و مزوتراپی شامل تزریق با اسیدهای هیالورونیک و سایر آنزیم‌ها و ویتامین‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *