عوارض هایفوتراپی چیست؟ + راه های کاهش آن

عوارض هایفوتراپی صورت
دسته‌بندی مو و ابرو
تاریخ انتشار 13 می 2023

هایفوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی برای لیفت، زیبا و جوان سازی صورت و گردن است که با استفاده از دستگاه هایفو اولترافورمر انجام می شود. درست است که این روش از زیبا سازی پوست یک روش کم تهاجمی برای بیماران است اما مثل هر روش عمل زیبایی دیگری می تواند دارای عوارضی هم باشد. برای همین لازم است که قبل از جراحی یا هایفوتراپی صورت خود، مقداری اطلاعات کسب کنید تا نتیجه خوبی بعد از جراحی بگیرید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض هایفوتراپی با کلینیک زیبایی آنیل همراه باشید.

در ادامه برخی از مهم ترین عوارض های شایع میان بیمارانی که این عمل را انجام می دهند را برایتان توضیح می دهیم:

• ورم و التهاب پوست صورت بعد از انجام هایفوتراپی که ممن است در برخی از افراد به وجود آید. معمولا این التهاب از یک تا دوروز بعد از انجام این عمل ادامه دار است که در صورت بهتر نشدن بهتر است حتما به مطب پزشک خود مراجعه کنید و از او مشورت بگبربد.
  • احساس درد در نواحی هایفوتراپی صورت گرفته یکی از رایج ترین و بدیهی ترین عوارض هایفوتراپی صورت محسوب می شود و این عارضه تا چند ساعت یا حتی یک روز بعد از هایفوتراپی نیز باقی می ماند که البته بعد از گذشت تایم کوتاهی نهایتا یک تا دو روز، پایان می پذیرد.
  • قرمزی در پوست صورت بعد از عمل هایفوتراپی ممکن است در برخی افزاد به وجود آید و تا حدی آسیب ببیند. البته که این عارضه هم مشکل حادی نیست و بعد از دوره خیلی کوتاهی از بین می رود.
  • احساس بی حسی کمی طولانی تر از عوارض های فوق است به همین دلیلی آن را یکی از عوارض های مهم در این عمل می شناسند.
  • بروز لک های ریز در برخی نواحی صورت که به دلیل تحریک برخی از سلول های ملانوسیت بوجود می آیند یکی از عوارض شایعی است که باید به جلوگیری از بروز آن دقت شود.
  • تیرگی در پوست یکی دیگر از عوارض شایع در عمل هایفوتراپی صورت است که ممکن است به صورت دائمی در رنگ اصلی پوست تغییر ایجاد کند و باعث تیرگی و کدری شود. پس حتما در صورت بروز این عارضه هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا این لک ها ماندگار نشود.
  • عدم تاثیر و نتیجه خوب یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی است در بعضی از موارد بین بیماران ایجاد می شود که متقاضیانی که این عمل هایفوتراپی را انجام داده اند هیچ گونه تغییر و تحویلی روی پوست صورت خود مشاهده نمی کنند.

کاهش عوارض هایفوتراپی

با وجود همه این ها اگر به یک پزشک خوب و قابل اطمینان مراجعه کنید، و قبل از انجام عمل هایفوتراپی صورت خود با او مشورت های لازم را بکنید با این کار قطعا هیچکدام از این عوارض ها را نحواهید داشت، یا در صورت به وجود آمدن یک مدت زمان کوتاهی درد، تورم یا بی حسی روی پوست صورت خود احساس می کنید و بعد آز طی آن دوره کوتاه سلامتی پوست صورت شما به طور کامل باز می گردد. برای اینکه بتوانید با اطلاعات کامل تری این روش درمانی را انتخاب کنید، می توانید به صفحه گالری هایفوتراپی مراجعه کنید.

مراقبت های مورد نیاز برای کاهش عوارض هایفوتراپی

برای جلوگیری از بروز عوارض هایی که در بالا تر گفته شد یا حتی عوارض حاد تر، تا حد امکان در معرض نور آفتاب پوست صورت خود را قرار ندهید. تا یک الی سه روز اول بعد از جراحی از دوش گرفتن با آب داغ پرهیز کنید زیرا این کار التهاب و قرمزی پوست را تشدید می کند. همچنین از مصرف الکل تا حد ممکن خود داری کنید که از بروز هرگونه عفونت یا قرمزی در پوست جلوگیری شود.

مثل هر جراحی دیگری که بر روی بدن انجام می شود، فرد نیازمند استراحت حتی به مدت بسیار کوتاه خواهد بود پس استراحت را فراموش نکنید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر حتما آب مصرف کنید و از فعالیت هایی که باعث تعریق پوست صورتتان می شود جلوگیری کنید. در آخر هم یک پزشک با تخصص بالا برای انجام عمل هایفوتراپی صورت خود انتخاب کنید زیرا داشتن پزشک خوب، هیچ گونه عوارض پوستی را به شما وارد نمی کند.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی با توجه به نوسانات تعرفه های پزشکی قابل تعیین نیست و ثبات ندارد. اما در کل هایفوتراپی یکی از کم هزینه ترین جراحی های زیبایی و جوان سازی پوست است و می تواند یک انتخاب و گزینه خوب برای متقاضیان این دسته از عمل های زیبایی باشد. البته که باید توجه داشت برخی از کلینیک های مناطق مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی هزینه این عمل را متفاوت تر از کلینیک های دیگر می گیرند.

کلام آخر

هایفوتراپی همانند عمل های زیبایی دیگر بدون عوارض نمی باشد اما با مراقبت های هایفوتراپی می توانید سرعت بهبود کامل را افزایش دهید. بر اساس میزان حساسیت های فرد متقاضی دارای یک سری عارضه است. عوارض هایفوتراپی می تواند با استفاده از راهکار های گفته شده در بالا تر بسیار کم تر شود یا حتی بروز ندهد.

آیا هایفوتراپی صورت درد دارد؟

در طول جلسه درمانی که شما پشت سر می گذارید هیچگونه دردی را حس نمی کنید. فقط تنها چیزی را که احساس می کنید سوزن سوزن شدن پوستتان به دلیل تزریق هایی که بجای ایجاد برش روی صورتتان انجام می گیرد خواهد بود. اما در برخی موارد اگر دردی هم صورت بگیرد بعد از جراحی است که یکی از عوارض هایفوتراپی محسوب می شود و نهایتا یک الی سه روز طول می کشد.

هایفوتراپی صورت معمولا برای چه کسانی مناسب است؟

مثل هر عمل زیبایی دیگری که روی صورت انجام می شود، هایفوتراپی نیز برای همه سنین مناسب است و هیچ محدودیت سنی ندارد. اما اکثرا برای کسانی کاربرد دارد که به دلیل افزایش سن دچار خطوط ظریف در پوست صورت، افتادگی و چین و چروک شده اند یا به دنبال جوانسازی پوست خود هستند.