روش های پیوند موی سر 

  • خانه
  • -
  • مجله سلامت
  • -
  • روش های پیوند موی سر 
روش های پیوند موی سر 

از گذشته تا به حال، داشتن موهای خوش حالت در تیپ و قیافه هرکس اثر شگفت انگیزی دارد، افراد با کم پشتی زیاد موی سر و یا ریزش مو شدید، به فکر کاشت مو می‌باشند. اگر شما تمام روش های درمان طاسی سر و کم پشتی زیاد مو را پشت سر گذاشته و هیچ امیدی به رشد مجدد موهای خود ندارید، ترغیب به پیوند موی سر خواهید شد، و همچنین باید بدانید از چه روش های پیوند موی سری استفاده میشود، که ما در این مطلب به طور کامل به آن می پردازیم.

جالب است بدانید، ریزش طبیعی مو در افراد بالغ روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو میباشد. که اصلا جای نگرانی نیست و این روند طبیعی محسوب میشود، و بجای آن موهای جدید رشد خواهند کرد، و جایگزین آنها می شوند. که این عمل باعث تعادل حجم موهای فرد میشود، اما گاهی بر اثر عوامل ارثی و غیره ریزش موهای سر چند برابر و باعث طاسی قسمتی از سر و یا کم پشتی شدید موهای سر میشود.

در ادامه، مطالب ریز و مفید برای روش های پیوند موی سر را جمع آوری کرده ایم، که به ترتیب به مدل های مختلف جدید روش های پیوند موی سر طبیعی، مزایا و معایب پیوند مو، عوارض و مراقبت آن و نکات جذاب و مهم دیگر اشاره خواهیم کرد پس تا پایان با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین روش های پیوند موی سر و کاشت موی طبیعی

پیش از معرفی انواع روش‌های مرسوم کاشت مو، بهتر است با برخی جزئیات آشنا شوید. اگر ریزش موی زیادی دارید، شامپوها، مکمل‌ها و درمان‌های خانگی کمکی به شما نمی‌کنند، در این شرایط داروهای تایید شده‌ای وجود دارد که پس از مراجعه به متخصصین این زمینه می‌توانید درمان را شروع کنید. افرادی که فولیکول‌های خود را از دست داده‌اند، روشی کاملا مفید و پربازده است. در واقع کاشت مو طبیعی تنها روش اثبات شده‌ای است که می‌توان با آن رشد مو را به مناطق طاس سر بازگرداند. بهترین روش پیوند مو بر اساس نتیجه‌ی نهایی، طول دوره‌ی درمان، سطح جراحات ایجاد شده و در نهایت میزان رضایت بیمار مشخص می‌شود.

روش های کاشت

انواع روش های پیوند موی سر

جراحی پیوند موی سر به این صورت است که، پزشک فولیکول ها را از ناحیه متراکم به ناحیهای کم پشت یا تاس انتقال میدهد. برای انجام این کار، از روش های پیوند های موی سر زیر استفاده میشود:

پیوند مو به روش FUT

پس از بی حسی موضعی، یک نوار نازک حاوی فولیکول های مو از قسمت پشت سر فرد برداشته شده و به گرافت های ۱ تا ۴ مو برش داده میشوند و برای پیوند، به قسمت های بی مو سر منتقل و جایگزین میشوند. تقریبا این عمل جراحی ۸ ساعت طول میکشد. و دوره نقاهت یک تا دو هفته بسته به شرایط بیمار،خواهد بود.

مزایا

  • هزینه جراحی به روش FUT کمتر از سایر روش های پیوند موی سر میباشد.
  • برای برداشت و پیوند مو تنها به یک روز زمان نیاز است.
  • احتمال آسیب دیدن گرافت های مو بسیار کم است.

معایب

  • دوره بهبودی طولانی به دلیل تهاجمی بودن روش.
  • وجود جای زخم بعد از انجام جراحی.
  • بالا بودن احتمال عفونت و التهاب نسبت به روشهای دیگر.

جراحی پیوند موی طبیعی به روش FIT

در این روش، برای انجام پیوندهای جدید، هیچ گونه برشی در پوست سر ایجاد نشده و موهای مورد نیاز به صورت تکی به ناحیه مورد نظر پیوند زده می شوند. با توجه به این که انجام این جراحی به زمان زیادی نیاز دارد، ممکن است برای پیوند تمام فولیکولهای مورد نیاز، دو روز زمان نیاز باشد.

مزایا

  • نسبت به سایر روش های موجود کم تهاجمی تر است.
  • درد و خونریزی نسبت به سایر روشهای موجود کمتر است.
  • جای زخم بعد از جراحی وجود ندارد.

معایب

  • هزینه کاشت مو زیاد است.
  • مدت زمان انجام جراحی طولانی است.
  • احتمال تخریب بانک مو به دلیل حساسیت بالا بیشتر است
  • به منظور پیوند فولیکول های مورد نیاز، موها باید کوتاه شده باشند.

بهترین روش کاشت مو

جراحی پیوند موی طبیعی SUT

از جدیدترین تکنیک کاشت مو در روش های پیوند موی سر نام دارد. روش اس یو تی را میتوان حالت پیشرفته ای از روش FIT در نظر گرفت. چرا که در این روش پیوند فولیکول ها از طریق یک دستگاه واسط انجام میشود. همین مسئله باعث میشود نه تنها احتمال آسیب به گرافت های مو کاهش پیدا کند، بلکه سرعت انجام جراحی نیز بیشتر می شود.

مزایا

  • سرعت انجام جراحی، 5 برابر بیشتر از سایر روشها است.
  • با توجه به اینکه پیوند با دستگاه انجام میشود، تعداد پیوندهای ایجاد شده بیشتر از سایر روش ها است.
  • کاشت مو به روش SUT بسیار طبیعی است و خط موی ایجاد شده در قسمت جلویی سر جلوه بدی ندارد. علاوه بر این، چون کاشت در فاصله هایی کمتر از یک میلیمتر ایجاد میشود، تراکم موها بعد از رویش مجدد، طبیعی و ایده آل است.
  • تمام وسایلی که برای انجام این جراحی استفاده میشوند، یک بار مصرف بوده و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت بسیار کمتر است.

معایب

  • در صورتی که از دستگاه مناسب و بهداشتی برای برداشت مو استفاده نشود، احتمال آسیب دیدن بانک مو وجود دارد.

روش های پیوند موی سر دیگری مانند HRT و BHT و HRP و FUE بعد از روش های بالا هم وجود دارند که ناراحتی بیشتری دارند و آخرین امید و راه حل ها برای روش انجام جراحی پیوند موی سر میباشند،

احتمالاً این سؤال برای شما ایجاد شده که در میان روش های پیوند موی سر گفته شده، کدام یک بهترین روش کاشت مو است؟

به طور کلی، روش SUT با توجه به اینکه جدیدترین تکنیک جهت انجام این جراحی است، به عنوان یکی از بهترین روش ها در نظر گرفته می شود. چرا که برای انجام کاشت مو از این طریق نیازی به جراحی و بیهوشی نیست. علاوه بر این با توجه به اینکه میزان تهاجمی بودن عمل در این روش به حداقل میرسد، جای برش و زخم بعد از جراحی باقی نمانده و بیمار دوره بهبودی کمتری را باید پشت سر بگذارد. اما هنوز هم روش های موی سر دیگه مانند FUT و FIT از بهترین روش ها هستند که در کلینیک های معتبر استفاده میشود.

با این وجود بهتر است که هر شخص متناسب با شرایط جسمانی، میزان طاسی و بودجه در دسترس و همچنین نظر تخصصی پزشک، یکی از روشهای گفته شده را برای انجام جراحی، انتخاب کند، شاید به فکر این هم افتاده باشید بعد از پیوند موی سر اثر آن دائمی میباشد؟

بله! یکی از مزایای اصلی این روش، دائمی بودن نتیجه آن به شرط مراقبت صحیح بعد از انجام جراحی است، دلیل دائمی بودن نتیجه نیز به روش انجام آن مربوط است. چرا که فولیکولهای پیوند داده شده، تحت تأثیر دی هیدروتستوسترون (DHD)، هورمونی که باعث ریزش مو میشود، قرار نمی گیرند و در گذر زمان دچار ریزش نمیشوند.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

مزوتراپی، روشی است که در آن با استفاده از سوزن مخصوص، داروها و مواد مغذی خاص برای تقویت رویش موهای کاشته شده در سر تزریق می شود. معمولا پزشکان برای همه کسانی که عمل پیوند مو انجام میدهند 1 الی 2 جلسه مزوتراپی مو را توصیه میکنند اما اگر موهای شخص بسیار ضعیف باشد ممکن است پزشک تعداد جلسات بیشتری را تجویز کند.

هزینه های مختلف روش های پیوند موی سر

تیم تخصصی ما، تمام تلاش خود را می‌کند تا معقول‌ترین هزینه پیوند مو با تراکم بالا کاری با کیفیت بسیار خوب را تحویل مراجعه کننده های خود دهد. هم‌چنین جهت رفاه حال مراجعان عزیز کلینیک آنیل شرایط کاشت مو قسطی را نیز فراهم کرده است تا با خیالی آسوده بتوانید عمل کاشت مو را انجام دهید. برای مشاوره و دریافت ویزیت کاشت مو با مشاورین زیبایی ما در کلینیک پوست و مو آنیل تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط