کاشت مو به روش SUT

معرفی کاشت مو به روش SUT
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 23 ژانویه 2022

موهای پرپشت و خوش حالت باعث جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر رسیدن در افراد می‌شود. ریزش مو و طاسی می‌تواند باعث نگرانی هر فردی می‌شود. علاوه بر ژنتیک فرد برخی موارد مثل: رژیم غذایی نامناسب، ابتلا به فشار خون بالا، ابتلا به برخی از بیماری‌های زمینه‌ای، عدم تعادل هورمونی و نیز مصرف برخی از داروها می‌تواند دلیل طاسی سر شوند. با توجه به گسترش علم و تکنولوژی امروزه با کاشت مو می‌توان، ظاهر و اعتماد به نفس افراد را تا حدی بسیاری بهبود بخشید.

کاشت مو به روش SUT

از ویژگی‌های مهم این تکنیک می‌توان به استفاده از ابزارهای مدرن و میکروموتورهای اتوماتیک به جای هولدرهای دستی که در کاشت مو به روش FIT استفاده می‌شد، اشاره کرد. از آن جایی که این روش توسط دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد؛ عملکرد سریع‌تری نیز در پوشش طاسی سر نسبت به روش‌های قبلی دارد. همچنین امکان تراکم مو در این روش بیشتر از روش‌های دیگر است. امروزه استفاده از تکنیک SUT به عنوان بهترین روش کاشت مو با محبوبیت و استقبال قابل ملاحظه‌ای در میان متقاضیان و متخصصین مواجه شده است؛ چون زخم‌های قابل رویت برای متقاضی به وجود نمی‌آورد و در مقایسه با سایر تکنیک‌ها دوره بهبودی کوتاه‌تری دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این تکنیک، می‌توان به پایین‌تر بودن احتمال آسیب رساندن به گرافت‌های مو توسط جراح اشاره کرد. چرا که فولیکول‌ها با استفاده از ابزارهای پیشرفته از بانک مو متقاضی استخراج می‌شوند. در صورتی که متقاضی از روش‌های دیگر کاشت مو استفاده کرده و نتیجه نگرفته است، استفاده از کاشت مو به روش SUT به شرط داشتن بانک مو مناسب نتیجه مطلوب‌تری را به همراه دارد. در مواردی که متقاضی دارای بانک مو مناسب باشد، این مکان که 14000 تار مو برای پیوند آماده شود زیاد است. یک ویژگی خیلی مهم در کاشت مو به روش SUT قابلیت کاشت 3 برابری کاشت مو نسبت به سایر روش‌های دیگر است.

به طور کلی می‌توان خاطر نشان کرد به دلیل ویژگی‌هایی که روش SUT دارد، نتیجه کاشت مو بسیار طبیعی می‌شود و نشانی از کاشته شدن مو بر جای نخواهد گذاشت. کاشت مو به روش SUT درحال حاضر یکی از مطلوب‌ترین و بهترین روش‌های کاشت مو از نظر متخصصین مو می‌باشد. در صورت نیاز می توانید کاشت مو به روش HRT را مطالعه کنید تا با توجه به شرایطی که دارید، بهترین روش را انتخاب کنید. کلینیک زیبایی آنیل به شما توصیه می کند برای اطلاعات دقیق تر از طریق راه های ارتباطی وقت مشاوره و ویزیت را جهت انتخاب بهترین روش درمان تماس بگیرید.

کاشت مو به روش sut

مزایای کاشت مو به روش SUT

  • برای این که کاشت مو به روش SUT تکنیک جدید و مدرن است می‌توان به جدیت گفت که تکمیل شده سایر روش‌ها دیگر است. به همین علت معایب سایر تکنیک‌ها تا حد ممکن در این روش برطرف شده است.
  • در کاشت مو به روش SUT، جراح در تلاش است که فولیکول‌های مو را طوری بردارد که کم‌ترین بافت پوست سر با آن همراه باشد. به عبارتی انتقال فولیکول‌ها به تنهایی و بدون اتصال به بقایای بافتی پوست سر این امکان را فراهم می‌کند که حداکثر فولیکول‌های کاشته شده، رشد کنند و این عامل خود وجه تمایز نتایج حاصل از کاشت مو به روش SUT از سایر روش‌های دیگر است.
  • این نکته را بدانید که در کاشت مو به روش SUT متقاضی به هیچ عنوان بی‌هوش نمی‌شود؛ بلکه از بی‌حسی موضعی در این تکنیک استفاده می‌شود.
  • در کاشت مو به روش SUT از وسایل کاملا اتوماتیک و پیشرفته برای استخراج، جمع آوری، نگه‌داری و کاشت فولیکول‌ها تحت نظارت جراح استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها سرعت عمل کاشت را به شدت افزایش می‌دهند، همچنین امکان خطا و آسیب به فولیکول‌ها را به شدت کاهش می‌دهند. به دلیل استفاده از پانچ‌های دستی متقاضی هیچ‌گونه درد، خونریزی و اسکاری را تجربه نخواهد کرد.
  • تکنیک SUT یکی از روش‌های کم‌تهاجم کاشت مو است که از روش‌های کاشت مو بدون جراحی به شمار می‌آید. در این تکنیک هیچ‌گونه درد خونریزی بی‌هوشی و بخیه را تجربه نخواهید کرد.
  • دوره نقاهت و بهبودی در این روش کوتاه است. سوراخ‌های ایجاد شده در بانک مو تا 7 روز و در ناحیه پیوند تا 14 روز التیام می‌یابد.
  • بعد از عمل درد و ناراحتی وجود ندارد و یا خیلی کم وجود دارد.
  • جای زخم ایجاد نمی‌شود و باقی نمی‌ماند.
  • بعد از درمان محدودیتی برای انجام فعالیت‌های روزانه وجود ندارد.
  • در صورت امکان برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش، روی سینه و مناطق اضافی هم در این تکنیک مجاز است.

معایب کاشت مو به روش SUT

معایب در کاشت مو به روش SUT به حداقل خود رسیده است، این امکان وجود دارد که طی چند روز تا چند هفته برطرف شوند:

  • احساس بی‌حسی در ناحیه بانک مو اهدا کننده که پس از چند هفته ناپدید می‌شود.
  • امکان متورم شدن ناحیه پیشانی.
  • رشد ناهماهنگ و با تاخیر در موهای پیوند زده شده.معایب کاشت مو به روش SUT

توصیه های قبل از کاشت مو به روش SUT

این روش که یکی از پیشرفته ترین و کم تهاجم ترین راهکار های کاشت مو است نیاز به رعایت یکسری موارد دارد که در ادامه توضیح می دهیم:

  1. بهتر است قبل از انجام به کاشت به روش SUT، با پزشک مربوطه مشورت کنید و مطمئن شوید که این یک روش مناسب برای شما خواهد بود.
  2. تا جایی که امکان دارد از یک پزشک متخصص خیلی خوب برای کاشت مو های خود اقدام کنید.
  3. اگر دچار التهاب در بدن خود هستید، قبل از انجام کاشت با صلاحدید پزشک، از داروهایی مثل آسپرین و پروفن مصرف کنید.
  4. اگر هرگونه تاریخچه ای در زمینه بیماری دارید، قبل از انجام کاشت مو پزشک خود را مطلع کنید.
  5. حتما قبل از عمل استحمام کنید و از چند ساعت قبل از آن چیزی میل نکنید و نیاشامید.
  6. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید، از پزشک سوال کنید که قبل از انجام کاشت مو باید مصرف آن ها را متوقف کنید یا خیر.
  7. قبل و بعد از انجام کاشت مو به این روش، تا حد امکان رژیم غذایی خود را رعایت کنید. تا جایی که امکان دارد از مواد مغذی مثل انواع آجیل ها، گوشت قرمز و سفید همچنین مواد فیبر دار مثل سبزیجات استفاده کنید.
  8. به طور کلی توصیه می کنیم که بهترین زمان کاشت مو را انتخاب کنید که با عارضه های کمتری مواجه شوید.

با رعایت توصیه های فوق که اشاره شد می توانید به بهترین شرایط ممکن، عمل کاشت مو خود را انجام داده و به نتایج مطلوبی برسید.

مراحل انجام کاشت مو به روش SUT

مراحل کاشت مو به روش SUT به صورت است:

 معاینات و آزمایشات اولیه

در این مرحله دکتر متخصص معاینات اولیه را انجام می‌دهد و آزمایشات مورد نیاز را تجویز می‌کند. انجام برخی از آزمایش‌ها قبل از کاشت مو، الزامی است. متقاضی کاشت مو باید آزمایشات مورد نیاز را در اسرع وقت انجام دهد و به پزشک ارائه دهد. بعد از ارائه آزمایشات، وضعیت بانک مو بررسی می‌شود. بانک مو، عمق ریشه‌های مو، بررسی پوست سر، وضعیت میزان چربی پوست کف سر، بررسی وضعیت منطقه کاشت و تعداد فولیکول‌های لازم برای درمان منطقه بی مو توسط پزشک انجام می‌گیرد.

با استفاده از ابزارهای پیشرفته کامپیوتری طراحی خط رویش مو صورت می‌گیرد. خط مو در روش کاشت SUT حالت کاملا طبیعی دارد. بر اساس این طراحی تعداد فولیکول‌های لازم برای کاشت نیز مشخص می‌شود. با توجه به تعداد فولیکول‌های لازم برای کاشت مو، هزینه کاشت مو در این مرحله مشخص می‌شود.

توصیه های قبل از کاشت مو به روش SUT

تزریق بی حسی موضعی و استریل کردن پوست سر

بی حسی موضعی پوست برای از بین بردن حس درد در بیمار انجام می‌شود. پس از تزریق بی حسی موضعی، بیمار هنگام برداشت و کاشت فولیکول‌ها درد احساس نمی‌کند. بعد از بررسی معاینات و آزمایشات که ناحیه اهدا و کاشت مشخص شدند. مناطق تعیین شده در پوست سر برای پیوند و اهدا ابتدا تراشیده و سپس استریل می‌شوند.

بعد از بی‌حسی موضعی در مناطق اهدا و کاشت، با استفاده از دستگاه تعداد زیادی گرافت در کم‌ترین زمان ممکن استخراج می‌شود. برداشت گرافت‌ها از مراحل مهم کاشت مو است. دقت و تجربه پزشک در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که برداشت مو با ظرافت و مهارت کافی انجام شود هیچ‌گونه آسیبی به ناحیه اهدا نمی‌رسد و به هیچ عنوان کم‌پشت نمی‌شود. در صورتی که پزشک از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد هیچ‌گونه آسیبی به در این مراحل به منطقه اهدا وارد نمی‌شود و کاشت مو با کیفیت بالا انجام می‌گیرد. بنابراین انتخاب کلینیک کاشت مو و انتخاب پزشک مناسب نیازمند توجه بالایی است.

در کلینیک زیبایی آنیل، متخصصان با استفاده از دانش و تجربه با برخورداری از دست آورده‌ها سال‌ها بهترین و به‌روزترین تکنیک‌ها را به کار می‌گیرند. نتیجه کار تیمی و کادر با حوصله و مجرب آنیل درصد بالای رضایت‌مندی را برای مراجعه کنندگان به ارمغان آورده است.

انتقال و جای‌گذاری فولیکول‌ها در منطقه کاشت

فولیکول‌های برداشته شده از منطقه بانک مو برای کاشت مو آماده می‌شوند. درناحیه کاشت شکافی به عمق حدود 0.7 میلی‌متر ایجاد می‌شود و فولیکول‌های برداشته شده در شکاف‌های ایجاد شده قرار داده می‌شوند. کاشت فولیکول‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این که خط ریش مو طبیعی‌تر به نظر برسد در قسمت‌های جلو سر از واحدهای یک تار مویی و در قسمت‌های پشتی سر از واحدهای 3 و 4 تار مویی استفاده می‌شود.

بانک مو

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش SUT

بهترین و متخصص‌ترین فردی که توانایی پاسخ به همچین پرسشی را دارد پزشک متخصص زیبایی پوست و مو است. در کلینیک زیبایی آنیل متخصصان تمامی شرایط متقاضی کاشت مو را بررسی می‌کنند و بهترین و مناسب ترین روش کاشت مو با توجه به شرایط متقاضی ارائه می‌دهند.

در صورت داشتن شرایط زیر تکنیک کاشت مو به روش SUT برای شما توصیه می‌شود:

  • متقاضیان آقایی که دچار طاسی آندروزنیک شده باشند.
  • در صورتی که ضربه، سوختگی و یا شیمی درمانی منجر به از دست دادن مو شده باشند.
  • در صورتی که التهابات پوستی در ناحیه سر داشته باشند و دچار طاسی مو سر شده باشد.
  • وجود هرگونه کم‌پشتی یا طاسی در نواحی‌ای چون ابرو، مژه، سیبیل، ریش، نواحی آلت تناسلی و سینه

در صورت داشتن شرایط زیر تکنیک کاشت مو به روش SUT برای شما توصیه نمی‌شود:

  • متقاضیانی که طاسی مو سرشان هیچ الگو خاصی ندارد.
  • متقضیانی که مبتلا به دیابت کنترل نشده هستند.
  • در صورتی که متقاضیان التهابات کنترل نشده‌ای داشته باشند.
  • در صورتی که متقضیان فشار خون داشته باشند و برای آن درمانی صورت نگرفته باشد.
  • متقاضیانی که مشکل عدم انعقاد خون داشته باشند مانند بیماران هموفیلی باشند.
  • در صورتی که متقاضیان به داروهای بی‌حسی حساسیت داشته باشند.

سن کاشت مو به روش SUT

تکنیک کاشت مو به روش SUT معمولا برای افراد بالای 25 سال انجام می‌شود؛ زیرا الگوهای ریزش مودر افراد جوان که به تازگی دچار ریزش و شده‌اند قابل پیش‌بینی نمی‌باشد و امکان دارد که پس از کاشت همچنین ریزش مو ادامه پیدا کند. به طور کلی هیچ کدام از روش‌های کاشت مو برای این افراد مناسب نیست. در مواردی پیش می‌آید که افراد در سنین بالا بعد از کاشت مو دچار ریزش شوند. در نتیجه بهترین زمان کاشت مو در مردان و زنان سنین بالای 30 است.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT

پس از انجام کاشت مو به روش SUT برای حفظ و نگهداری گراف های کاشته شده روی سر خود، همچنین جلوگیری از بروز هرگونه عفونت یا مشکل دیگر، بهتر است اقداماتی انجام دهید. پیش از اینکه به مبحث مراقبت های بعد از کاشت بپردازیم، بهتر است بدانید عوارض کاشت مو چیست و شما با توجه به عارضه مورد نظر راهی برای رفع آن پیدا کنید.

در ادامه تمام روش های مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT را توضیح می دهیم:

  1. از داروهای تجویز شده توسط دکتر متخصص خود بعد از عمل حتما استفاده کنید.
  2. از هرگونه فشار یا ضربه به مناطق کاشته شده سر جلوگیری کنید.
  3. اگر از موتور در انجام امور روزانه خود استفاده می کنید، از کلاه کاسکت استفاده نکنید.
  4. با دستان آلوده مناطق کاشته شده را لمس نکنید؛ زیرا موجب بروز عفونت می گردد.
  5. به خود استراحت کافی بدهید و از انجام امور روزانه سنگین خودداری کنید.
  6. حتما بعد از عمل نوبت های چکاپ های خود را پیگیری کنید.
  7. از استفاده الکل و مواد شمیایی برای جلوگیری از التهاب تا چند وقت خودداری کنید.
  8. برای جلوگیری از خشک شدن و تحریک پوست خود از کرم مرطوب کننده، طبق دستور پزشک، استفاده نمایید.

توجه داشته باشید، در کل باید به مراحل مراقبت و انجام دستور العمل های بهداشتی بعد از عمل  کاشت توجه کرده و آنها را رعایت کنید.

بهترین کلینیک کاشت مو به روش SUT

کادر مجرب کلینیک زیبایی آنیل همه روزه برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره درباره خدمات موردنیاز شما عزیران در دسترس هستند. یکی از خدمات ویژه بهترین کلینیک آنیل، کاشت مو قسطی است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت آنیل مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا کاشت مو به روش SUT دردناک است؟

ممکن است بعد از عمل کمی دچار تورم یا درد در محل کاشت شوید که با دارو های تجویز شده توسط پزشک کنترل می شود و بعد از چندر روز کاهش می یابد.

آیا نتایج کاشت مو به روشSUT دائمی هستند؟

بله؛ بعد از انجام کاشت به نتایج دائمی دست خواهید یافت. موهای کاشته شده به طور طبیعی رشد خواهند کرد و به موهای دیگر شما شبیه خواهند بود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
2 دیدگاه در "کاشت مو به روش SUT"
شایان گفت:

سلام، من تمام مطالب مربوط کاشت مو رو خوندم اما نمی دونم باید کدوم روش رو انتخاب کنم و کدوم روش بهتر است، میشه کمک کنید؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
آقای شایان گرامی برای اینکه بدونید از چه روشی برای کاشت مو باید استفاده کنید به یک وقت مشاوره نیاز دارید که با شماره زیر تماس بگیرید و هماهنگ کنید.
44027503
44027589

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *