راه‌های پرپشت کردن مو با روش‌ های خانگی

روش های پرپشت شدن مو در خانه
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 19 آگوست 2023

ریزش مو رایج‌ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر جهان است. این مشکل فقط مخصوص آقایان نیست، بلکه برای بسیاری از خانم ها نیز از آن رنج می‌برند. در مواردی ریزش مو به حدی پیشرفت می‌کند که منجر به طاسی کامل سر می‌شود و گاهی ریزش مو به آرامی صورت می‌گیرد و تنها باعث کم پشت شدن مو سر می‌شود.

برای برخی طاسی کامل با طاسی جزئی سر تفاوت چندانی ندارد و فشار روانی یکسانی را بر آن‌ها وارد می‌کند. برای جلوگیری و رفع این نگرانی‌ها در این مقاله سعی داریم راه‌های پرپشت کردن مو با روش های خانگی را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

دلایل کم پشت شدن موها

دلایل کم پشت شدن موها

کم‌پشت شدن موها دلایل متفاوت بسیاری دارد؛ مثلا عادت‌های تغذیه‌ای نامناسب و استفاده از فست‌فودها، ژنتیک افراد، سبک زندگی، استرس و غیره می‌توانند بر ریزش بیشتر مو سر تاثیرگذار باشند. طبق انتشار مقاله ‌ای از آکادمی پوست و موی کشور آمریکا (ADD)، ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو طبیعی است؛ اگر بیشتر از این مقدار باشد، می‌تواند هشدار باشد. برخی از عادت‌های اشتباه روزانه که باعث نازک شدن و ریزش مو می‌شوند عبارتند از:

  • استفاده از محصولات نامناسب و خشن
  • محکم بستن موها با کش
  • استفاده بیش‌ازحد از داروها و شامپوهای درمانی
  • استرس روزانه
  • دلایل موروثی یا ژنتیکی
  • زایمان
  • عدم دریافت کافی آهن، اسید فولیک و سایر مواد مدنی
  • تغییرات هورمونی
  • کم کردن زیاد وزن در مدت کوتاه
  • شیمی درمانی
  • متوقف کردن مصرف قرص‌های ضد بارداری
  • تحت درمان قرار گرفتن به دلیل بیماری‌های خود ایمنی
  • نقص سیستم ایمنی بدن
  • اختالات پوستی، عفونت و قارچ
  • استفاده نکردن از شانه مناسب مو
  • برس کشیدن خشن
  • استفاده از سشوار با فاصله نزدیک
  • استفاده بیش‌ازحد از اتو مو
  • استفاده بیش‌ازحد از حالت دهنده‌های مو، در مدت طولانی

راه‌های پرپشت کردن مو با روش‌های خانگی

پر پشت کردن مو

به طور متوسط در طول روز 100 تار مو می‌ریزد که اغلب هنگام شانه زدن و یا شستن سر اتفاق می‌افتد. این مقدار از ریزش بسیار ناچیز است؛ زیرا هر فرد بالغ دارای 150000 هزار تار مو است. مقدار رویش و رشد مو از مقدار ریزش مو بسیار بیشتر است. در ادامه برخی از راه‌های پرپشت کردن مو با روش ‌های خانگی را به همراه طرز مصرف شرح می‌دهیم.

پرپشت کردن مو با تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ یکی از راه‌های پرپشت کردن مو با روش ‌های خانگی است. از تخم مرغ برای افزایش ضخامت و پرپشت شدن موها به روش طبیعی استفاده می‌شود؛ زیرا تخم مرغ تمامی پروتئین‌ها و اسیدآمینه‌های اساسی را برای تقویت رویش مو سر دارد. در این روش ابتدا باید بسته به اندازه بلندی یا کوتاهی موهای خود 2 عدد تخم مرغ یا بیشتر را تهیه کنید. تخم مرغ‌ها را به صورت مداوم و طولانی با هم زن، هم بزنید. بعد از حمام درحالتی که موها هنوز نم دارند و مرطوب هستند تخم مرغ را به ساقه مو بمالید و 30 دقیقه استراحت دهید. در آخر موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشوئید. بهتر است برای نتیجه سریع حداقل هفته‌ای دوبار این کار انجام دهید.

روش های پرپشت کردن مو با تخم مرغ

درباره پر پشت شدن مو با تخم مرغ صحبت های زیادی مطرح شده که در این باره در سایت معتبر healthkart نیز گفته شده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که همگی برای مو مفید هستند.

Eggs are a nutrient-dense source of proteins, vitamins, and minerals, all of which are beneficial to hair as well as overall health. They’re high in vitamin B-complex and biotin – both help to strengthen your hair’s roots.
The nutrients in eggs help encourage new hair growth and enhance volume, which is one of the many benefits of applying egg on hair. Let’s have a look at what’s more in store for you if you use

پرپشت کردن مو با روغن زیتون

روغن زیتون با خواص متفاوتی که دارد باعث حجم دهندگی، نرمی، لطافت، تقویت ریشه و پرپشت شدن موها می‌شود. مقداری روغن زیتون را کف دست روی انگشتانتان بریزید؛ سپس با آن پوست سر، ریشه و ساقه موها را با ماساژ دهید و بین 30 تا 45 دقیقه صبر کنید. در آخر با یک شامپو مناسب و ملایم موهایتان را بشوئید و کامل آب بکشید. حتی می‌توانید همین کار را شب انجام دهید و صبح موها را بشوئید. بهتر است هفته ‌ای سه بار از این روش استفاده کنید.

پر پشت شدن مو با روغن زیتون

پرپشت کردن مو با آووکادو

یکی دیگر از راه‌های پرپشت کردن مو با روش‌ های خانگی استفاده از آووکادو است زیرا آووکادو با داشتن ویتامین E علاوه بر تقویت موها، باعث لطافت و خوش حالت شدن آن‌ها نیز می‌شود. با استفاده از اووکادو برای پرپشت کردن مو با روش‌ های خانگی ابتدا باید یک عدد آووکادو رسیده با یک عدد موز رسیده را باهم خوب له کنید؛ سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آن‌ها ترکیب کنید. این ترکیب را به موها بمالید و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید و حدود 30 دقیقه صبر کنید تا مواد به موها جذب شود و در آخر موهای سرتان را با شامپو بشوئید.

علاوه بر روش بالا می‌توانید یک ماسک مرطوب کننده ساده دیگر در منزل تهیه کنید. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم و یک آووکادو رسیده احتیاج دارید. آووکادو را به همراه روغن جوانه گندم خوب له کنید. داخل حمام بعد از شستن کامل سر این ماسک را روی موهای خیس خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید سپس موها را با آب خالی بشوئید. هر یک از ماسک‌ها را یک‌بار در هفته استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز لیزر موهای زائد در غرب تهران را بشناسید!

پر پشت کردن مو با آووکادو

پرپشت کردن مو با گیاه آلوئه‌ورا

یکی دیگر از راه‌های پرپشت کردن مو با روش های خانگی به کارگیری گیاه آلوئه‌ورا است. این گیاه به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، باعث بیشتر شدن ضخامت قطر تارهای مو می‌شود و هم‌چنین سبب متعادل‌سازی PH پوست سر نیز می‌گردد. برای درمان ریزش موها کافی است با چاقو برش کوچکی روی برگ‌های آلوئه‌ورا ایجاد کنید و ژل داخل آن را تخلیه کنید. سپس ژل را به سر خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب و شامپو بشوئید. این کار را هفته یک الی دو بار انجام دهید تا ریزش مو متوقف شود.

روش دوم استفاده از این گیاه به گونه‌ای است که باید مقداری از ژل را داخل شیر نارگیل بریزید و هم بزنید و در آخر ترکیب را روی سر خود بمالید. سپس بعد از نیم ساعت با آب و شامپو بشوئید. همچنین نوشیدن مقداری از ژل آلوئه‌ورا به صورت ناشتا باعث سلامتی و افزایش رشد موها می‌شود.

یک رژیم غذایی صحیح و سالم از انواع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی تشکیل شده است که برای داشتن موهای سالم و قوی ضروری است. مصرف مواد پروتئینی و ویتامین B باعث افزایش استحکام، ضخامت و بهبود رشد موها می‌شود. برخی از مواد پروتئینی لازم بدن شامل تخم مرغ، شیر، ماست، مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، دانه‌های خوراکی، غلات سبوس‌دار و سبزیجات تازه می‌شود.

پر پشت کردن مو با آلوئه ورا

توصیه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو

از جمله راه های جلوگیری از ریزش مو ، عبارت است از:

  • نوع پوست سر خود را تشخیص دهید و از شامپو مناسب موی سر ( شامپو ضد ریزش) خود استفاده کنید
  • برس و شانه مناسبی برای موهایتان انتخاب کنید بهترین گزینه استفاده از شانه‌هایی است که از مواد و الیاف طبیعی ساخته شده‌اند.
  • سر خود را ماساژ دهید تا به پرپشت شدن موهای خود کمک کنید.
  • موهای خود را بعد از حمام با ملایمت خشک کنید.
  • ریشه موی سر خود را لیفت کنید.
  • همیشه فرق سر خود را به یک سمت باز نکنید.
  • از درجه حرارت بالای سشوار استفاده نکنید.

سایت mayoclinic در رابطه با اینکه چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟ نوشته است:

See your doctor if you are distressed by persistent hair loss in you or your child and want to pursue treatment. For women who are experiencing a receding hairline (frontal fibrosing alopecia), talk with your doctor about early treatment to avoid significant permanent baldness.

برخی از درمان‌های پزشکی برای پرپشت کردن موها

مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز مزوتراپی مو در تهران کجاست؟

کلام پایانی

پرپشت کردن مو با روش های خانگی همیشه پاسخگو رفع مشکلات ریزش مو نمی‌باشد. در برخی موارد تنها روش بازگشت موهای از دست رفته، کاشت مو می‌باشد. در کلینیک کاشت مو و زیبایی آنیل بعد از انجام معاینات پزشک متخصص بهترین روش کاشت مو و روش‌های درمانی مناسب برای شما توصیه می‌شود.

برای اینکه نسبت به دیگر انواع خدمات کلینیک زیبایی آنیل، بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران، اطلاعات کافی را داشته باشید، یکی از این دسته خدمات مربوط به جوانسازی پلک می شود. جراحی پلک از دو جنبه مورد استقبال قرار می گیرد، اول از جنبه درمانی که در صورت افزایش پف پلک مشکلاتی را در بینایی افراد بوجود می آورد و در دیگر جنبه برای تغییر حالت چشم است که زیباجویان عزیر به دنبال این روش درمانی هستند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *