تقویت ساقه مو

تقویت ساقه مو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 29 ژانویه 2022

امروزه با استفاده بیش از حد از اتو مو و سشوار و دیگر ابزار آلات حالت دهنده مو باعث شده تا موها آسیب ببینند و در طی این آسیب دچار موخوره شوند. به همین دلیل دغدغه بسیاری از بانوان رفع این موخوره‌ها است. باید بدانید با تقویت ساقه مو و رسیدگی به موها می‌توانید آن را از خطر موخورده حفظ کنید. یکی از روش هایی که جدیدا برای تقویت ساقه مو استفاده می شود، مزوتراپی مو است. اما در این مقاله روش های دیگری را نام می بریم که قبل از راه حل آخر مزوتراپی، آن ها را تست کنید.

ریشه و ساقه مو کجاست؟

ریشه و ساقه مو کجاست؟

دو بخش اصلی مو شامل ریشه مو (پیاز مو) و و ساقه مو است. ساقه مو به قسمتی از مو که از سطح سر رویش پیدا کرده و تا انتها ادامه پیدا می‌کند، می‌گویند. یکی از موارد مهم در تقویت ساقه مو استفاده از ویتامین E می باشد. چرا که ویتامین E در بهبود رشد موها تاثیر گذار است و به رشد و توسعه عروق خونی کمک می‌کند، در نتیجه با افزایش خونرسانی به ریشه موها، باعث رشد سریع مو می شود. با تقویت ساقه مو از میزان موخوره‌ها کاسته شده و به مرور موخوره‌ها ازبین می‌روند.

بهترین ویتامین برای تقویت ساقه مو چیست؟

مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و معدنی‌ها مانند ویتامین A، C، E، بیوتین، آهن و روی به تقویت ساقه موها کمک می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین مانند ماهی، تخم‌مرغ، گوشت و لبنیات نیز مفید است.

منابع غذایی حاوی ویتامین E

منایع غذایی متعددی حاوی ویتامین E هستند که عبارتند از: جگر، تخم مرغ، روغن‌های گیاهی مانند: سویا، ذرت، آفتابگردان و جوانه گندم، سبزیجات با برگ‌های تیره، مغزها و آجیل و کلم بروکلی. با مصرف هریک از این منایع غذایی سلامت موهای خود را تضمین می‌کنید و از شر موخوره رهایی پیدا می‌کنید.

چگونه می توان ویتامین E را تهیه کرد؟

همانطور که گفته شد با مصرف ویتامین E ساقه موها تقویت شده و از چند شاخه شدن و موخوره گرفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود. ویتامین E را هم می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و نوع کپسول و آن‌را می‌توانید باز کنید و به موهای خود آغشته کنید و بگذارید به مدت یک ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس بعد از گذشت یک ساعت سرتان را بشویید. همچنین می‌توانید از محصولات مراقبت از مو که دارای ویتامین E هستند استفاده کنید و به تقویت ساقه موی خود بپردازید. محصولاتی مانند شامپو و روغن‌های حاوی ویتامین E نیز موجب تقویت ساقه مو می‌شوند.

ویتامین E برای موجب تقویت ساقه مو

ویتامین E چگونه موجب تقویت ساقه مو می شود؟

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که موجب کاهش آسیب‌های سلولی می‌شود و روند رشد موها را بهبود می‌بخشد. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را در بدن ما آزاد کرده و موجب تقویت سلامت کلی بدن شود. ویتامین E جربان خون به پوست سر را افزایش می‌دهد و همین امر موجب کاهش ریزش مو، تقویت ساقه مو و رشد موها می‌شود.

ویتامین E چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد ویتامین ای با افزایش گردش خون در بدن موجب تقویت مو شده و در نتیجه در رشد موها نیز تاثیر مثیت دارد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که مصرف ویتامین ای موجب درخشندگی و از بین رفتن خشکی و وز شدن موها می‌شود. همچنین ویتامین ای موجب تنظیم چربی پوست سر می‌گردد. عامل اصلی وز شدن و بروز موخوره خشکی سر است به همین دلیل با مصرف ویتامین ای، لایه‌ای محاظ روی پوست ایجاد شده و از این طریق رطوبت سر حفظ می‌شود.

مصرف ویتامین E چه عوارضی را در پی دارد؟

با مصرف بیش از اندازه ویتامین E ممکن است دچار اختلال در هورمون تیروئید، ضعف استخوان و التهابات پوستی شوید. مصرف بیش از حد این ویتامین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد و همینطور مصرف مکمل های ویتامین E عملکرد داروهای شیمی درمانی را مختل می‌کند. به نقل از سایت booalilab درباره پیگیری از عوارض ویتامین E:

بهترین راه برای بهره‌مند‌شدن از فواید ویتامین E و در عین حال پیشگیری از مسمومیت این است که دوز مصرفی خود از منابع غذایی و همچنین قرص این ویتامین را زیر 1000 میلی‌گرم در روز نگه دارید. متأسفانه، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مسمومیت با این ویتامین تنها از طریق مکمل امکان‌پذیر است؛ اما، بسیار مهم است که توجه کنید منابع غذایی ویتامین ای (E) نیز می‌توانند شما را مسموم کنند.

ماسک ویتامین ای برای مو

ماسک ویتامین ای برای مو

در بعضی موارد استفاده از ماسک موهای طبیعی می‌تواند اثرات بهتری داشته باشد؛ چرا که همانطور که می‌دانید مواد طبیعی عوارض کمتری را به دنبال دارند. حتی ممکن است عوارض نداشته باشند، اما از طرفی مدت زمان مورد نیاز برای اثرگذاری آن‌ها زیاد است. در ادامه به معرفی بعضی از ماسک موهای خانگی که حاوی ویتامین E هستند می‌پردازیم: ماسک موی موز و آووکادو، ماسک موی شیر نارگیل، ماسک موی عسل و کدو حلوایی، ماسک موی ماست و عسل.

  • ماسک موی موز و آووکادو را می‌توان اینگونه تهیه کرد: آووکادو، موز و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و پوست سر را به آن آغشته کنید و سپس بعد از گذشت چند دقیقه معمولا 20 دقیقه کافی است، سر را بشویید سپس دوباره موها را به ترکیبی از آب و سرکه اغشته کرده و بشویید.
  • طرز تهیه ماسک موی شیر نارگیل به این صورت است که با استفاده از پنبه و آغشته کردن آن به شیر نارگیل می‌توانید آن‌را به پوست سر خود مالیده و بعد از گذشت 20 دقیقه سطح سر و موهای خود را بشویید.
  • چگونگی تهیه ماسک موی عسل و کدو حلوایی اینگونه است که: باید عسل و پوره کدو حلوایی را با هم ترکیب کرده و سپس پوست سر را به آن اغشته کنید و بگذارید این ماسک 15 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس آن‌را بشویید.

کلام پایانی

با توجه به مطالب یاد شده یکی از راه‌های تقویت ساقه مو مصرف ویتامین E و مکمل‌های ویتامین E است. اما نکته‌ای که در این زمینه توجه به میزان مصرف ویتامین ای بسیار مهم است چرا که مصرف بیش از حد این ویتامین عوارضی را به دنبال دارد. اما راه تقریبا بی‌ خطری که در راستای تقویت مو می‌توانید در پیش گیرید، استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی است. برای اطلاع بیشتر از روش های تقویت مو، ساقه و ریشه می توانید سایر مقالات کلینیک آنیل ، بهترین کلینیک درمان ریزش مو در تهران را مطالعه بفرمایید.

 

سوالات متداول

1- برای تقویت ساقه مو چه کنیم؟

استفاده از شماپوی مناسب موی شما، مصرف ویتامین A، C، E، بیوتین، آهن و روی  و همچنین مصرف مواد غذایی که حاوی پروتئین است مانند ماهی، تخم‌مرغ، گوشت و لبنیات می توانند به تقویت ساقه موها کمک می‌کنند.

2- کدام ویتامین برای تقویت ساقه مو مناسب است؟

مصرف ویتامین E جربان خون به پوست سر را افزایش می‌دهد و همین امر موجب تقویت ساقه مو و رشد موها می‌شود. مصرف موارد غذایی حاوی ویتامین E و استفاده از ماسک ویتامین ای برای تقویت ساقه مو بسیار مفید است.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *