تقویت مو بعد از کاشت مو

تقویت مو بعد کاشتن مو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 29 دسامبر 2021

عمل کاشت مو همانند بعضی از جراحی ها، نیازمند مراقبت هایی ویژه‌ای است که باید رعایت شود. به همین دلیل برای تقویت مو بعد از کاشت مو نکاتی را خدمتتان ارائه می‌دهیم:

عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند کدامند؟

ریزش مو

در ابتدا به بررسی برخی عوامل ریزش مو وسپس عوامل تقویت کننده رشد مو می‌پردازیم. عوامل ریزش مو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عامل وراثتی
  • تغییرات هورمونی: به عنوان مثال یکی از علل شایع ریزش مو در زنان، کیست تخمدان است که در واقع اختلالات هورمونی باعث ایجاد کیست در آنان می‌شود.
  • استرس
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای تیروئیدی، برخی قرص‌های ضدبارداری، داروهای مسدود‌کننده بتا، داروهای ضد تشنج، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد انعقاد و شیمی درمانی
  • در بعضی موارد، بخاطر بعضی از جراحی‌ها
  • تب بالا

برای تقویت مو بعد از کاشت مو چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر به تقویت مو بعد از کاشت مو دقت نشود، ممکن است نتیجه‌ی مطلوبی بعد از کاشت مو مشاهده نکنید. بنابراین باید مراقبت های ویژه ای را بعد از کاشت مو به عمل آورید. در ابتدا به بررسی دو روش از راه های تقویت مو بعد از کاشت مو می‌پردازیم:

  • روش مزوتراپی
  • کربوکسی تراپی

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو برای تقویت مو بعد از کاشت مو

در روش مزوتراپی مو یکسری از ویتامین‌های مناسب مورد نیاز جهت رشد مو به طور مستقیم به کف سر و فولیکول‌های مو تزریق می‌شود که تشخیص تعداد دفعات انجام آن به عهده پزشک معالج فرد می‌باشد. که از این روش نه تنها جهت تقویت مو بعد از کاشت مو استفاده می‌شود، بلکه برای درمان ریزش مو هم مورد استقبال قرار گرفته‌است. گزارش‌های رضایت از انجام این عمل حاکی از تاثیر گذاری بالای این روش در جهت تقویت مو و کاهش روند ریزش مو است.

کربوکسی تراپی چیست؟

در روش کربوکسی تراپی نیز مانند مزوتراپی ماده‌ای در سر تزریق می‌شود اما آن ماده‌ای که در این روش به سطح پوست تزریق می‌گردد مسلما با روش مزوتراپی متفاوت است، همانطور که از نام کربوکسی تراپی پیداست، در این روش از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود یعنی آن را به سطح پوست تزریق می‌کنند. حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا دی اکسید کربن؟

به دلیل اینکه با تزریق این گاز، رگ‌های خونی گشاد می‌شوند و گشاد شدن رگ‌های خونی به معنای اکسیژن رسانی بیشتر واکسیژن بیشتر سبب ایجاد مایعات، در بین سلول ها شده و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود، در نتیجه باعث تقویت مو می‌گردد. علاوه بر این دو روش، یکی دیگر از مهمترین عوامل تقویت مو که نه تنها باید بعد از کاشت مورد توجه قرار گیرد بلکه قبل از کاشت هم حائز اهمیت بوده و عمل به آن از واجبات است و آن هم مصرف تغذیه مناسب می‌باشد. برای تقویت مو بعد از کاشت موی شما عزیزان، کلینیک آنیل این امکان را فراهم آورده که بتوانید از شرایط کاشت مو قسطی استفاده نمایید.

منابع غذایی که برای تقویت مو بعد از کاشت مو مورد نیاز هستند

منایع غذایی مورد نیاز برای تقویت مو بعد از کاشت مو

مصرف ویتامین‌های مورد نیاز جهت تقویت مو بعد از کاشت مو مانند: آهن، زینک و بی کمپلکس. یکی از مهمترین عوامل ریزش موی سر، فقر آهن در بدن است، در ادامه به معرفی منابع غذایی که سرشار از آهن هستند پرداخته شده است:

  • منابع آهن در دسترس : گوشت قرمز، جگر،  سبزیجات، گوجه فرنگی و آلو
  • زینک (روی) منابعی که می‌توان نام برد اعم اند از: گوشت قرمز، حبوباتی مثل عدس و نخود ولوبیا، تخم کدو و کنجد
  • بی کمپلکس: همانطور که از نام آن پیداست، بی کمپلکس مجموعه‌ای از ویتامین بی‌های مورد نیاز برای تقویت مو می‌باشد، این مجموعه ویتامین ها را می‌توان در ماهی، جگر گاو، حبوبات، جوی دوسر، موز، اسفناج و مرغ وتخم مرغ یافت.

عواملی که باید جهت تقویت مو بعد از کاشت مو رعایت شوند

چگونگی استحمام بعد از کاشت مو

درمورد استحمام بهتر ‌است که تا چند روز بعد از کاشت مو حمام نروید و وقتی هم بعد از چند روز قصد حمام رفتن را داشتید سعی کنید، دوش را در حالت فشار زیاد قرار ندهید تا به فولیکول‌های مو آسیب وارد نشود و هم‌چنین از شامپو‌های مناسب استفاده شود.

نحوه خوابیدن

در نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو خود نیز باید وسواس به خرج دهید، یعنی باید مراقب باشید تا محل‌هایی از سطح پوست که کاشت در آنجا صورت گرفته است با بالش تماس نداشته باشد و همینطور حتما سطح سرتان را از تشک بالاتر قرار دهید.

ورزش کردن

بهتر است تا حداقل ده روز بعد از کاشت مو اصلا به خودتان فشار نیاورید و ورزش نکنید. چرا که با ورزش کردن و تعریق، آسیب جدی به محل کاشت موی خودتان وارد می‌کنید و حتی ممکن است با تعریقی که به واسطه‌ی ورزشی که انجام می‌دهید، محل کاشت دچار التهاب شود و درنتیجه موجب بروزعفونت گردد. عدم استعمال سیگار و عدم نوشیدن الکل. این دو مورد هم باید، حداقل از 10 روز قبل و چند روز بعد از عمل کاشت مو رعایت شود.

داروهای مناسب برای تقویت مو بعد از کاشت مو

بنابر صلاح دید پزشک معالج و متناسب با هرفردی داروهایی جهت تقویت مو بعد از کاشت مو به آن‌ها ارائه داده می‌شود که عبارتند از:

  • آنتی بیوتیک‌ها جهت جلوگیری از عفونت: احتمال عفونت بعد از کاشت مو وجود دارد که مصرف این داروها، موجب کاهش یا عدم ایجاد عفونت می‌شود.
  • داروهای ضد درد برای تسکین درد، بعد از عمل کاشت مو
  • فیناستراید: داروی فوق العاده ‌ی که برای جلوگیری از ریزش مو، عالی است.
  • ماینوکسیدیل: یکی از مشهورترین داروها برای تقویت مو بعد از کاشت مو همین ماینوکسیدیل است که به دو صورت قرص و محلول موجود است، محلول آن بصورت موضعی استفاده می‌شود و همینطور، دز این دارو با توجه به جنسیت هر فرد برای خانم ها یا آقایان توسط پزشک تجویز می‌شود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *