کاشت مو یا مزوتراپی

کاشت مو یا مزوتراپی
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 11 دسامبر 2021

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد کاشت مو یا مزوتراپی کدام یک راه حل مناسبی برای من هستند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ تاکنون درباره کاشت مو و انواع روش‌های آن مقالات بسیاری به چاپ رسیده یا احتمالا از طریق تبلیغات اطلاعاتی به شما داده شده‌است. اما برای روش‌های درمان ریزش مو از تکنیک‌های متفاوتی مثل ترمیم ریشه مو و مزوتراپی استفاده می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که روش‌های درمان ریزش مو با توجه به ژنتیک افراد متفاوت است و فرد باید با مراجعه به کلینیک و مشورت با پزشک بهترین روش کاشت مو یا درمان ریزش مو را انتخاب کند.

کاشت مو یا مزوتراپی کدام مناسب‌تر است؟

 مزوتراپی مو

از گذشته تا حالا کاشت مو به عنوان روشی مناسب برای درمان ریزش مو بین عموم مردم شناخته شده است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌ی زیبایی، روش‌های جدید و متنوعی برای کاشت مو ارائه شده است و کسانی که دچار ریزش مو در نواحی ابرو و موی سر هستند می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

در ادامه برای تفاوت کاشت مو یا مزوتراپی باید گفت که کاشت مو روشی است که فولیکول‌ها مو را از ناحیه‌های بانک مو مختلف مثل پشت گردن و روی سینه بر می‌دارند و به سر و ابرو پیوند می‌زنند که در این متد عوارضی چون کبودی، تورم شدید و غیره به همراه دارد. اما مزوتراپی مو ، یکی از روش‌های درمانی ریزش مو به شما می‌آید که در این تکنیک، کاشت مو صورت نمی‌گیرد، بلکه مواد مغذی، ویتامین، آنزیم‌ها و برخی مواد معدنی مورد نیاز بدن که کمبود آن‌ها موجب ریزش موها شده، به موی‌سر تزریق می‌شود.

مراحل انجام کاشت مو یا مزوتراپی

در مراحل کاشت مو یا مزوتراپی ابتدا کاشت مو را بررسی می‌کنیم؛ سپس به بررسی مزوتراپی می‌پردازیم. در کاشت مو با بررسی آزمایشات و انتخاب روش مناسب کاشت، ابتدا نواحی بانک مو مشخص می‌شود و به صورت نواری فولیکول‌های مو را از این نواحی برداشته و به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته پزشکی به ناحیه مورد نظر پیوند داده می‌شود. اما در مزوتراپی مواد مغذی به وسیله ی سرنگ به ریشه‌های مو تزریق می‌شود. که در مدتی بعد باعث رشد طبیعی موها می‌شود. با صلاح دید پزشک قبل یا بعد از عمل کاشت مو از مزوتراپی استفاده می‌شود.

مراحل انجام کاشت مو یا مزوتراپی

کاشت مو یا مزوتراپی از نظر کاربرد و مزایا

  • از مزوتراپی می‌توان در سه مرحله پیش از کاشت مو، پس از کاشت مو و حین کاشت مو بهره گرفت.
  • انتقال مواد مغذی لازم برای بافت پوست سر و فولیکول‌ها در روش مزوتراپی انجام می‌شود.
  • در روش مزوتراپی از تخریب و از بین رفتن فولیکول‌های مو جلوگیری می‌شود.
  • هزینه روش مزوتراپی از کاشت مو کمتر است.
  • مزوتراپی گردش خون را در بافت سر افزایش می‌دهد.
  • مزوتراپی میزان چربی سر را کنترل می‌کند.
  • مزوتراپی به مراقبت ویژه‌ای بعد از انجام احتیاجی ندارد، اما کاشت مو نیاز به مراقبت دارد.
  • مزوتراپی بدون بیهوشی تزریق می‌شود، اما کاشت مو به بیهوشی یا داروهای بی حسی موضعی احتیاج دارد.

بهترین کاندیدای کاشت مو یا مزوتراپی چه کسانی هستند؟

مدت زمان نتیجه بخش بودن کاشت مو یا مزوتراپی

کاشت مو حداقل در 1 تا 2 جلسه انجام می‌شود و در هر جلسه ۱۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ واحد فولیکول مو برابر با 12000 تار مو قابل پیوند است. از آن‌جایی که بعد از کاشت، موها دچار ریزش می‌شوند تا رشد طبیعی آن‌ها آغاز گردد، نتیجه بخش بودن آن، نهایت به یک سال زمان نیاز دارد. به نقل از سایت clinicsadaf درباره مزیت انجام مزوتراپی:

اگر به دنبال جوانی و شادابی چهره خود هستید یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت، مزوتراپی است. مزوتراپی با از بین بردن لکه‌های تره روی سطح پوست، چین و چروک سطحی و سفید شدن پوست صورت موجب جوانسازی صورت خواهد شد.

در روش مزوتراپی، تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار از 4 الی 8 جلسه متغیر است. مدت زمان نتیجه بخش بودن مزوتراپی کمتر از کاشت مو است و چیزی حدود سه هفته پس از درمان نمایان می‌شود، زیرا در این روش فولیکول‌ها ترمیم می‌شوند و مواد مغذی جهت رشد و تقویت آن‌ها از طریق تزریق مهیا خواهد شد. بنابراین فرق مزوتراپی با کاشت مو از نظر مدت زمان مشاهده نتایج حائز اهمیت است.

مقایسه هزینه کاشت مو یا مزوتراپی

هزینه‌ی کاشت مو یا مزوتراپی به عواملی چون تعداد جلسات مراجعه، مدت زمان انجام هر جلسه مواد تزریق شده به سر، تعرفه کلینیک دستمزد پزشک و… بستگی دارد. باید توجه داشت که انتخاب روش کاشت مو هزینه‌ کاشت مو از تزریق مزوتراپی جدا است و مزوتراپی عملی بعد از کاشت مو است که برای تقویت و تثبیت ریشه‌های موی‍‌ی‌سر انجام می‌شود.

سخن پایانی

کلینیک زیبایی آنیل ، بهترین کلینیک کاشت مو در تهران از بهترین و مجهزترین کلینیک‌های واقع در تهران به شمار می‌رود که انواع خدمات کاشت مو با روش‌های مختلف و هم‌چنین مزوتراپی مو را توسط باتجربه‌ترین پزشکان و کادر پزشکی برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط کاشت مو قسطی و هم‌چنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی آنیل در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

1- آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد؟

بله. زیرا مزوتراپی بعد از کاشت مو باعث تقویت فولیکول‌های کاشته شده و بهبود بخشیدن کیفیت موهای کاشته می شود. افزایش گردش خون، بهبود بخشیدن به کیفیت فولیکول‌ها، تامین مواد مغذی و جوانسازی پوست سر از دیگر هدف‌های مزوتراپی بعد از کاشت مو است.

2- مزوتراپی یا کاشت مو کدام بهتر است؟

مزوتراپی مو در ترمیم و تقویت فولیکول های مو بسیار موثر بوده و اثر دائمی مشابه کاشت مو ندارد.هزینه کاشت مو بسیار بیشتر از مزوتراپی مو  است و به راقبت بیشتری نیاز دارد. از طرفی مراحل انجام مزوتراپی بسیار کوتاه تر از کاشت مو است و در مدت زمان کمتری انجام می شود.

 

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *