خونریزی بعد از کاشت مو

  • خانه
  • -
  • مو و ابرو
  • -
  • خونریزی بعد از کاشت مو
خونریزی بعد از کاشت مو

امروزه کاشت مو و کاشت مو قسطی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی است. کاشت مو موثرترین روش بازیابی موهای از دست می‌باشد. برای کاشت مو، از بانک مو خود شخص مو برداشت می‌شود و در محل‌هایی دچار طاسی یا محل‌هایی که موها کم ‌پشت شده است، پیوند زده می‌شود. بسیاری از افرادی زمانی که مو می‌کارند، در نواحی کاشت و بانک مو ممکن است دچار خونریزی بعد از کاشت مو ‌شوند.

باید بگوییم که خونریزی در این نواحی طبیعی بوده و بخشی از روند بهبودی فرد است. توجه کنید که خونریزی بعد از کاشت مو موقتی بوده و پس از گذشت مدتی متوقف می‌شود. ما در کلینیک زیبایی آنیل مقالات مختلف و متنوعی درباره کاشت مو، بهترین روش کاشت مو و مقالاتی از این دست ارائه داده‌ایم. امروز در این مقاله می‌خواهیم شما با مراقبت‌ها و کارهایی که باعث بهبود خونریزی بعد کاشت مو می‌شود، آشنا کنیم.

علت خونریزی بعد از کاشت مو

زمانی که به پوست شخصی جراحتی وارد شود، به کمک فرآیندی، به نام فیبروز (کبره بستن)، التیام می‌بخشد. در مورد کاشت مو، به خصوص کاشت مو به روش FIT، محل‌ زخم‌ها بسیار کوچک است و نمی‌توان به چشم غیر مسلح آن‌ها را دید. وضعیت بهبودی زخم‌ها در هر بیمار متفاوت است و به چند عامل بستگی دارد. به عنوان مثال: توانایی بدن هر شخص برای التیام زخم‌ها متفاوت است.

در تمامی روش‌های کاشت مو، زخم‌های بسیار کوچکی بر روی نواحی کاشت مو به جای می‌‌ماند که گفتی است در این نواحی، خونریزی بعد از کاشت کاملا طبیعی بوده و به راحتی با مراقبت، خونریزی‌ها قطع می‌شود.

خونریزی بعد از کاشت مو کی متوقف می‌شود؟

 

خونریزی بعد از کاشت مو کی متوقف می‌شود؟

با توجه به روش کاشت مو، بازه زمانی خونریزی نیز می‌تواند متفاوت باشد. مثلا در روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) خونریزی‌ ممکن است تا ۲ هفته به طول انجامد. طی این مدت خون خشک شده در نواحی محل پیوند و بانک مو می‌ریزد و زخم‌ها التیام پیدا می‌کنند. توجه کنید همه این مراحل جزء روندبهبودی شخص است و جای هیچ نگرانی نیست.

کاهش خونریزی بعد از کاشت مو

تمیز کردن محل پیوند در صورت خونریزی

در صورتی که دچار خونریزی بعد از کاشت مو در نواحی پیوند مو یا بانک مو شدید، برای تمیز کردن آن باید یک گاز استریل را روی سر قرار دهید؛ به مدت ۱۵ دقیقه به میزان بسیار کم فشار دهید و بردارید. حتما توجه داشته باشید که این کار را باید با ملایمت و دقت بسیار بالا انجام دهید تا فولیکول‌های پیوند زده شده سالم بمانند.

زخم‌ها را نکنید

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در طول درمان و بهبودی باید رعایت کنید، این است که هرگز نباید خون خشک شده یا رویه زخم بهبود یافته را بکنید. این کار روند درمان را کند می‌کند و ممکن است موجب کنده شدن فولیکول‌های پیوند زده شده شود.

پیشنهاد می‌شود: مقاله مزوتراپی مو را مطالعه فرمایید.

از مصرف داروها رقیق‌کننده خون پرهیز کنید

بعد از جراحی تا چند روز از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، پرهیز کنید. این داروها باعث افزایش ورم و خونریزی بعد از کاشت مو شده و روند بهبودی را کند یا مختل می‌کنند؛ داروهای آسپرین و ایبوپروفن از این دسته اند.

حتما درباره داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک متخصص خود مشورت کنید و حتما داروهایی که پزشک برای شما تجویز شده را به طور منظم و دقیق مصرف کنید. همچنین از مصرف خودسرانه داروها یا تعویض دوز آن‌ها خودداری کنید. همچنین در طول درمان و بهبودی از مصرف غذاهای تند، کافئین، الکل، سیر و مولتی ‌ویتامین‌ها پرهیز کنید.

کاهش خونریزی بعد از کاشت مو

سر خود را بالا نگه‌ دارید

برای کاهش خونریزی بعد از کاشت مو باید به مدت یک هفته در حالت نیمه نشسته استراحت کنید و بخوابید. یک یا دو بالش زیر گردن خود قرار دهید تا سر شما در بالا قرار بگیرد. از غلت زدن‌های روی بالش که موجب کشیده شدن سر می‌شود، جلوگیری شود.

سر خود را نخارانید

به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از کاشت مو، خارش طبیعی است؛ اما توجه کنید که هرگز سر خود را نخارانید؛ دلیل آن هم این است که این به فولیکول‌های پیوند زده شده شما آسیب می‌زد.

ورزش نکنید

به مدت چند روز بعد از پیوند مو از انجام ورزش‌های سنگین و بلند کردن وسایل سنگین وزن خودداری کنید. انجام این امور سنگین موجب تعریق و فشار به پوست شده و می‌تواند باعث ورم و افزایش خونریزی بعد از کاشت مو شود. هر چه خونریزی در مناطق پیوند کمتر باشد، فرصت التیام بخشیدن فولیکول‌ها بیشتر می‌شود.

کمپرس سرد

همان طور که گفتیم اگر دچار ورم در نواحی کاشت مو شدید، روی محل یک گاز استریل قرار دهید؛ بعد از گاز استریل می‌تواند از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس سرد را هر یک ساعت و مدت زمان ۱۰ دقیقه روی محل بانک مو قرار دهید.

جمع بندی

ما در این مقاله از کلینیک زیبایی آنیل شما را با مراقبت‌ها و کارهایی که روند خونریزی بعد از کاشت مو را بهبود می‌بخشد، آشنا شدیم. در پایان حتما در انتخاب کلینیک کاشت مو و انتخاب پزشک متخصص دقت کنید. کلینیک زیبایی آنیل در غرب تهران آماده خدمت رسانی به شما در زمینه‌های مختلف زیبایی از جمله کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو و مواردی از این دست می‌باشد. حتما برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه کاشت مو با ما تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط