لیزر موهای زائد صورت (مزایا، معایب، مراقبت ها)

لیزر موهای زائد صورت
دسته‌بندی مجله زیبایی
نویسنده دکتر امیر آذری فر
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
5
(1)

برای از بین بردن موهای زائد صورت اغلب آقایان از اصلاح با ژیلت یا ماشین اصلاح و خانوم‌ها از روش‌هایی مانند اپیلاسیون با وکس، اپی‌لیدی، ژیلت، موبر و… استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر روش راحت‌تری نیز برای رفع موهای زائد صورت به صورت دائمی وجود دارد و آن استفاده از اشعه لیزر است. لیزر موهای زائد صورت امروزه به یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها در این زمینه است که با کمک اشعه لیزر و از بین بردن فولیکول مو، رشد آن را متوقف خواهد کرد. در لیزر موهای زائد برای مدت طولانی یا حتی برای همیشه از رشد موهای زائد راحت خواهید شد. فرایند لیزر موهای زائد صورت در چند جلسه با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود و بعد از مدتی دیگر شاهد رویش موهای زائد نخواهید بود.

در ادامه این مقاله با عوارض و فواید لیزر موهای زائد صورت و نیز مراقبت‌های لازم برای قبل و بعد آن آشنا خواهیم شد.

لیزر موهای زائد صورت چیست؟

در واقع امروزه یکی از موثرترین متدها برای از بین بردن دائمی موهای زائد در بیشتر قسمت‌های بدن، استفاده از لیزر است. لذا برای رفع موهای زائد صورت نیز می‌توان از لیزر استفاده کرد. اما با توجه به حساس و ظریف بودن پوست صورت باید دقت کنید که به مرکز معتبر با اپراتورهای آموزش دیده و حرفه‌ای مراجعه کنید و مراقبت‌های قبل و بعد لیزر را نیز به درستی انجام دهید تا پوست صورت آسیبی نبیند.

در خانم‌‌ها لیزر موهای زائد صورت اغلب برای مناطق چانه، زیر چانه، پشت لب بالا یا کنار گونه‌ها استفاده می‌شود. با انجام لیزر موهای صورت دیگر نیازی به استفاده از وکس، ژیلت و… نخواهید داشت و پس از مدتی رشد مو در صورت متوقف خواهد شد. در لیزر بدن آقایان، لیزر ناحیه صورت برای آنکارد کردن خط ریش استفاده میشود.

لیزر موهای زائد صورت چیست

لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می شود؟

لیزر موی زائد صورت روشی بسیار راحت و بدون دردسر برای از بین بردن موهای زائد است که رشد مو را کاهش داده یا متوقف می‌کند. در این روش با استفاده از پرتوهای نور که از لایه‌های پوست عبور می‌کند، فولیکول‌های مو را با حرارت زیاد هدف قرار می‌‌دهند. در ادامه گرمای ناشی از پرتو نور فولیکول‌های مو را از بین برده و مو را ضعیف می‌کنند و در نهایت باعث ریزش موها خواهند شد. فولیکول مویی که آسیب دیده توانایی تولید مو را از دست می‌دهد و در بیشتر موارد رشد مو برای همیشه از بین می‌رود. البته برای کسب این نتیجه‌ باید چند جلسه لیزر درمانی را انجام دهید.

قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد صورت باید صورت خود را اصلاح کنید. در کلینیک تکنسین لیزر، عینک مخصوص محافظت از چشم در برابر اشعه لیزر را به شما می‌دهد تا روی چشمان خود قرار دهید. سپس با یک ژل مخصوص، مناطقی از صورت را که باید لیزر شوند می‌پوشاند تا مانع از نفوذ اشعه به لایه‌های عمیق پوست و آسیب به آن‌ها شود و تنها فولیکول مو را هدف قرار دهد. در ادامه با توجه به محل رشد مو، ضخامت و رنگ مو و پوست شما، تکنسین لیزر دستگاه را تنظیم می‌کند. ابتدا بخش کوچکی از پوست را لیزر می‌کند تا از حساس نبودن آن مطمئن شود.

در صورت نبودن مشکل، ادامه کار را انجام خواهد داد. برای کسانی که پوست حساس یا آستانه تحمل درد پایینی دارند، از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود تا دردی احساس نکنند، البته امروزه اکثر دستگاه‌های لیزر موی زائد دارای سیستم خنک‌کننده‌ هستند و تا حد زیادی اثر درد را از بین می‌برند.

فواید و مزایای لیزر موهای زائد صورت

از فواید لیزر موی زائد صورت می‌توان به صاف و درخشنده شدن پوست صورت پس از مدتی استفاده از لیزر اشاره کرد. در صورتی که افرادی که با استفاده از نخ، تیغ یا اپیلاسیون صورت خود را اصلاح می‌کنند، ممکن است دچار حساسیت پوستی یا آکنه ‌شوند؛ اما در لیزر این موارد بسیار به ندرت پیش می‌آید. از دیگر فواید لیزر موی صورت، استفاده از آن برای تمامی بخش‌ها صورت به جز اطراف چشم‌هاست. بعلاوه لیزر موهای زائد روشی غیرتهاجمی و با عوارض بسیار کم و حتی قابل چشم پوشی است که نتایجی عالی با اثری طولانی مدت خواهد داشت.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

یکی از رایج‌ترین عوارض لیزر موی زائد صورت بروز درد خفیف و قرمزی پوست است که البته این موارد به ندرت برای زیباجو آزار دهنده هستند و در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. برخی نیز ممکن است بعد از لیزر پوسته پوسته شدن پوست صورت را تجربه کنند که آن نیز موقتی خواهد بود. توجه داشته باشید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد که از زمان تابش و طول موج بیشتری در آن‌ها استفاده می‌شود، عوارض بیشتری خواهند داشت. بعلاوه عوارض لیزر موهای زائد صورت در کسانی که پوستی تیره‌تر دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. در برخی موارد ممکن است اسکار و تغییر رنگ پوست نیز مشاهده شود و با خارش، سوختگی و درد همراه باشد.

یکی از عوارض این روش که در برخی افراد دیده می‌شود، بروز آکنه و جوش بعد از لیزر درمانی است. به این دلیل که اشعه با گرم کردن پوست باعث باز شدن منافذ آن ایجاد جوش می‌شود. در موارد نادر عفونت پوستی نیز ایجاد می‌شود. برخی زیباجویان از ایجاد اثرات معکوس توسط لیزر هراس دارند به این معنا که رویش مو بجای متوقف شدن، بیشتر شود که البته این مورد بسیار به ندرت دیده شده است.

در مورد عوارض لیزر موهای زائد بیشتر بخوانید.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

لیزر موی زائد صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟

استفاده از لیزر موی زائد صورت نیز مانند سایر روش‌های زیبایی ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. لذا برای انجام آن محدودیت‌هایی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مصرف کنندگان داروهای حاوی طلا و ماینوکسیدیل
  • مبتلایان به اگزمای پوستی
  • افراد دارای پوست تاول دار یا جوش فعال
  • اشخاص مبتلا به پسوریازیس و لوپوس
  • خانم‌های شیرده و باردار
  • افرادی که از حمام آفتاب یا سولاریوم استفاده می‌کنند.
  • اشخاص دارای سابقه کلویید

بهترین کاندید لیزر موی زائد صورت

در مقابل وجود برخی محدودیت‌ها برای انجام لیزر موهای زائد صورت، برخی افراد کاندید مناسبی برای این کار هستند به عنوان مثال اشخاصی که موهای تیره و ضخیم دارند براحتی می‌توانند با لیزر درمانی، رشد مو را متوقف کنند. در حال که لیزر تاثیر زیادی بر رشد روی موهای نازک و روشن ندارد. بنابراین قبل از انجام این روش با پزشک در این باره مشورت کنید تا ببینید که لیزر برای رفع موی صورت شما مناسب است یا نه. مورد دیگر اینکه پوست صورت زیباجو باید کاملا سالم و بدون عفونت و جوش باشد. وجود جوش های فعال، بیماری‌های پوستی، آفتاب سوختگی و زخم‌های باز، مانع از انجام لیزر هستند.

لیزر موهای صورت

آیا لیزر موهای زائد صورت را کاملا از بین می برد؟

لیزر موهای زائد صورت تا حد زیادی با از بین بردن فولیکول مو، رشد موها را متوقف خواهد کرد. طی جلسات اول لیزر درمانی، فولیکول مو آسیب می‌بیند و ممکن است شاهد رشد مو باشیم. اما در ادامه و با انجام جلسات بعدی، فولیکول کاملا از بین رفته و مو در آن ناحیه رشد نخواهد کرد. لیزر موی زائد صورت، رشد مو را برای مدت طولانی به تعویق خواهد انداخت اما منجر به حذف دائمی آن نمی‌شود. برای حذف دائمی موهای زائد صورت، باید لیزر درمانی را برای مدت طولان با فواصل ماهانه انجام داد. به عنوان مثال در شارژهای 3 یا 4 ماهه، یادآوری لیزر انجام می‌شود تا مانع رشد مجدد مو شود.

قبل از لیزر موهای زائد صورت چه باید کرد؟

برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از لیزر موهای صورت و دریافت بهترین نتیجه، بهتر است قبل از اقدام به لیزر یکسری موارد را رعایت کرده و انجام دهید. به عنوان مثال:

اگر به بیماری پوستی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، با پزشک در میان بگذارید.

  • چنانچه اختلالات هورمونی دارید، قبل از اقدام به لیزر درمانی، آن را برطرف کنید.
  • بهتر است قبل از لیزر از کرم‌های موبر استفاده  نکنید.
  • زمان انجام لیزر پوست خود را آرایش نکرده و اصلاح کنید.
  • پیشنهاد می‌شود خانوم‌ها در دوران پریود لیزر درمانی انجام ندهند. درباره عوارض و زمان لازم برای دیدن نتایج مشاوره بگیرید و در صورت داشتن مشکل لیزر انجام ندهید.
  • اگر پزشک دارویی برای شما تجویز کرد، طبق دستور آن را مصرف کنید.
  • حین لیزر از عینک محافظ استفاده کنید.
  • چند روز قبل از لیزر، در معرض آفتاب شدید قرار نگرفته و از سولاریوم یا حمام آفتاب استفاده نکنید.
  • روز قبل لیزر درمانی صورت خود را اصلاح کنید.
  • برای افزایش عملکرد لیزر بر فولیکولهای مو، از روش اصلاحی استفاده کنید که فولیکول مو را از بین نبرد. مانند استفاده از تیغ و ژیلت.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد صورت

انجام برخی موارد بعد از لیزر موهای زائد صورت، منجر به بروز نتایج مناسب خواهد شد.

  • بلافاصله بعد از لیزر درمانی صورت، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا 48 ساعت بعد از لیزر درمانی، از محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • تا یک هفته با آب داغ حمام نکنید.
  • حداقل تا یک ساعت بعد از لیزر، فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.

لیزر موهای زائد صورت چقدر طول می کشد؟

هر جلسه لیزر موهای زائد صورت حدود 10 تا 15 دقیقه زمان خواهد برد. اما برای دریافت نتایج ایده‌آل باید جلسات را طبق توصیه پزشک تکرار کرد. تعداد جلسات لیزردرمانی موی زائد صورت به عواملی از قبیل نوع دستگاه، وسعتناحیه تحت درمان، ضخامت و رنگ مو و واکنش پوست زیباجو بستگی دارد. اغلب برای مشاهده بهترین نتایج، پزشک انجام 6 تا 12 جلسه لیزر را پیشنهاد می‌کند. این جلسات برای هر فرد یا توجه به پوست و موی زائد صورت او متفاوت خواهد بود.

هزینه لیزر موهای زائد صورت

هزینه لیزر موهای زائد صورت به مواردی مانند وسعت ناحیه تحت درمان، نوع پوست، نوع دستگاه و… بستگی دارد. در جلسه مشاوره پزشک یا اپراتور در این باره برای شما توضیح خواهد داد و از قیمت لیزر موی زائد صورت خود مطلع می‌شوید. هر قدر تجهیزات بکار رفته برای این روش حرفه‌ای‌تر و مدرن‌تر باشند، قیمت آن بالاتر خواهد بود‌. تعداد جلسات نیز بر هزینه تاثیر مستقیم دارد.

مشاهده تعرفه قیمت لیزر موهای زائد در خانم ها و آقایان

آنچه در مقاله لیزر موهای زائد صورت خواندید:

امروزه استفاده از لیزر موهای زائد صورت، روشی مؤثر و تقریبا دائمی برای حذف موی زائد است که در صورت انجام صحیح توسط اپراتور ماهر و در کلینیک زیبایی آنیل معتبر، نتایج بسیار خوبی برای زیباجو به همراه خواهد داشت. توصیه می‌شود برای کسب نتایج ایده‌آل و تاثیر لیزر بر رشد موهای صورت، جلسات خود را از دست ندهید و بعلاوه از قرارگرفتن در معرض آفتاب شدید قبل و بعد از انجام درمان، خودداری کنید. ضمن اینکه در فواصل لیزر درمانی از مو زدایی بوسیله اپیلاسیون، وکس و کرم‌های موبر نیز اجتناب کنید.

لیزر موهای زائد صورت چند جلسه است؟

برای خانوم‌ها بین 6 تا 8 جلسه با فواصل ماهانه یا 10 تا 12 جلسه نیاز است. برای آقایان این تعداد بالاتر خواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد صورت باعث روشن شدن پوست می شود؟

از آنجایی که لیزر، فولیکول مو را از بین می‌برد، باعث روشن‌تر شدن پوست نیز خواهد شد.

آیا لیزر موهای زائد صورت باعث جوش می شود؟

لیزر درمانی باعث تحریک پوست می‌شود و غدد چربی را تحریک به ترشح بیشتر می‌کند. لذا ممکن است جوش‌هایی روی سطح پوست ایجاد شوند که البته در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
2 دیدگاه در "لیزر موهای زائد صورت (مزایا، معایب، مراقبت ها)"
شارمین گفت:

سلام ممکنه بعد از لیزر صورت موهای زائد دوباره برگردن؟

dejapoon گفت:

سلام وقت بخیر
بله در صورت داشتن بیماری های هورمونی تیروئید و تخمدان پلی کیستیک امکان برگشت وجود دارد و در صورت انجام لیزر باید درمان بیماری ها هم انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *