دستگاه مزوتراپی مو

دستگاه مزوتراپی مو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 18 دسامبر 2021

دستگاه مزوتراپی مو برای درمان‌های تزریقی کنترل شده طراحی شده است. این وسیله به جراحان و سایر متخصصان زیبایی کمک می‌کند که تزریقات را به صورت کارآمدتر و با درد کمتر انجام دهند. یکی از روش‌های کم تهاجمی که می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد مزوتراپی مو است.

سیستم عملکرد دستگاه مزوتراپی مو

دستگاه مزوتراپی مو مزوگان یا مزوپن یک سیستم تزریقی قدرتمند که کار با آن راحت تر و انرژی کمتری نیاز دارد. در مزوتراپی از سوزن‌های بسیار محکم و نازک برای تحریک مکانیکی پوست سر و تزریق مواد مغذی و درمانی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می‌شود. هدف مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب که موجب آسیب پوست و مشکلات دیگری مانند ریزش مو می‌شوند، درمان شوند. قبل از تزریق مزوتراپی برای کاهش درد، از بی حس کننده‌های موضعی مانند لیدوکائین و یا EMLA استفاده می‌شود.

عمق نفوذ سوزن‌های مزوتراپی با توجه به نوع بیماری متفاوت است:

  • در تزریق اپیدرم عمق نفوذ سوزن 1 میلی‌متر می‌باشد.
  • برای تزریق در ناحیه سطحی درم عمق نفوذ سوزن 2 میلی‌متر می‌باشد.
  • برای تزریق به عمق درم نفوذ سوزن به 4 میلی‌متر می‌رسد.
  • برای تزریق در ناحیه هیپودرمعمق نفوذ سوزن 6-13 میلی‌متر است.

مطلب پیشنهادی: کلینیک کاشت مو | کاشت مو یا مزوتراپی مو

انواع روش تزریق در مزوتراپی

انواع روش تزریق در مزوتراپی

سه روش تزریق در مزوتراپی داریم:

  1. روش اول استفاده از دستگاه مزوگان که به این روش مزونیدلینگ گفته می‌شود، شبیه یک تفنگ است. و تزریق با این دستگاه به سرعت انجام می‌شود و به خاطر سرعت بالا نفوذ سوزن در پوست بیمار احساس درد نمی‌کند.
  2. روش دوم با استفاده از روش میکرونیدلینگ منافذ ریز و متعددی روی اپیدرم ایجاد می‌شود که می‌توان عمق منافذ را تا ناحیه درمیس افزایش داد، سپس بدون وقفه بعد از میکرونیدلینگ مواد و داروهای مزوتراپی روی ناحیه مورد نظر اسپری شده و ماساژ داده می‌شود تا جذب پوست شوند.
  3. روش سوم با سوزن‌های بسیار ظریف و نازک طراحی شده برای مزوتراپی عمل مزوتراپی انجام می‌گیرد به اصطلاح به این روش مزوتراپی دستی می‌گویند.

قبل از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با بهترین کلینیک های مزونیدلینگ، مطلب بهترین مرکز مزونیدلینگ تهران را بخوانید.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی

فرمول خاص و استاندار برای استفاده از مواد در دستگاه مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان از مواد مختلفی استفاده می‌کنند در ادامه برخی از مواد مورد استفاده را نام می‌بریم:

  • داروهای تجویزی مثل آنتی بیوتیک‌ها و وازودیلاتورها
  • هورمون‌ها مثل کلسی تونین و تیروکسین
  • آنزیم‌ها مثل کلاناژ و هیالورونیداز
  • عصاره‌های گیاهی
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

کاربردهای مختلف روش مزوتراپی

  • درمان آلپوسی (بیماری که باعث ریزش مو می‌شود)
  • حذف چربی در مناطقی مثل شکم، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت
  • جوانسازی پوست، رفع چروک ورنگدانه سازی
  • سفت سازی پوست، افزایش متابولیسم پوست، ضد-پیری پوست
  • فعال‌سازی سلول‌های کلاژنی، افزایش حالت ارتجاعی و صافی پوست

انواع دستگاه مزوتراپی مو

دستگاه مزوتراپی مو مزوگان

دستگاه مزوتراپی مزوگان ویژگی‌های ایده‌آلی دارد که سبب می‌شود مزوتراپی با سرعت، با دقت و تاثیر بیشتری در ناحیه اعمال‌شود:

  • تزریق پیوسته یا نقطه به نقطه در سر
  • تزریق بدون درد در ناحیه
  • کنترل خودکار عمق (1-13 میلی‌متر) و سرعت تزریق
  • تعیین دوز ماده مزوتراپی تزریقی (0.01 تا بی‌نهایت)

دستگاه مزوتراپی مو میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ روشی برای تحریک کلاژن سازی با تحریک مکانیکی پوست (ایجاد سوراخ) است. از میکرونیدلینگ برای ترمیم جوانسازی و رفع چاله‌های روی پوست استفاده می‌شود. میکرونیدلینگ با دو روش سنتی (درمارولر) و روش مکانیزه (دستگاه درماپن) انجام می‌گیرد.

دستگاه مزوتراپی مو بدون سوزن

انواع دستگاه مزوتراپی مو

دستگاه مزوتراپی بدون سوزن از دستگاه‌های الکتریکی با فرکانس پایین تولید شده است که باعث افزایش نفوذ محصول می‌شود و یکی از بهترین روش‌های الکتروفوز برای بازکردن غشای کانال‌های پروتئینی پوست سر است.

دستگاه مزوتراپی مو خانگی

دو مدل دستگاه مزوتراپی خانگی به نام هیندرال و هیدرارولر (چرخان) وجود دارد که تزریق دارو توسط این دستگاه ها در خانه، به راحتی امکان پذیر است.

دستگاه مزوتراپی مو درماجت

درماجت یک دستگاه مزوتراپی پیشرفته است و می‌تواند در طیفی از درمان‌ها را ارئه دهد. و گزینه ی مناسبی برای مزوتراپی و تزریق اسیدهالورونیک یا سم بوتولینوم در سر یا بوتاکس می‌باشد. با فناوری بی‌نظیر و طراحی ارگونومیک درماجت امکان تزریق آسان‌تر برای متخصصان فراهم آورده و بیماران درمان خوشایند و بدون دردی را تجربه می‌کنند.

مزوتراپی مو در بخش میانی پوست تزریق می‌شود و مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را به لایه‌های زیر پوست سر وارد می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام مزوتراپی و هزینه مزوتراپی مو ، با کارشناسان کلینیک آنیل تماس بگیرید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
2 دیدگاه در "دستگاه مزوتراپی مو"
محسن آزاد گفت:

با سلام خدمت اقای دکتر آذری فر . من دکتر محسن ازاد هستم که در زمینه پوست و مو و زیبایی کار می کنم . لطفا قیمت دستگاه مزو تراپی مو و روش خریداری ان را لطف بفرمایید

دکتر امیر آذری فر گفت:

سلام و درود
ما دستگاه مزوتراپی نداریم ولی محلول مزوتراپی موجود است
ویال 10 سی سی پرو ایتالیا در حال حاضر 2.500.000 تومان (اردیبهشت 1402)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *