مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 25 سپتامبر 2021

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی یکی از مهم‌ترین مواردی است که داوطلبان این دسته از درمان‌ها باید به آن توجه کنند. پوست در نواحی موسوم به بیکینی بسیار حساس است. به همین دلیل رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی بسیار مهم به شمار می‌آید. بدون رعایت نکاتی که در این باره مطرح است و یا دیگر موارد لازم مثل عدم استفاده از دستگاه لیزر استاندارد- ممکن است عوارض زیادی برای بیمار ایجاد گردد. در این مطلب قصد داریم تا مهمترین این عوارض را بررسی کرده و نکات مهمی را که باید پس از لیزر بیکینی انجام دهید را بررسی کنیم.

بعد از لیزر بیکینی چه کنیم

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی که باید رعایت کنید!

به شکل کلی، مراقبت های بعد از لیزر بیکینی مشابه با درمان‌های پوستی دیگر بوده و باید در این دوره، با پوست خود از نظر تنش و استرس‌های وارده بر آن مدارا کنید. مثلا بهتر است از قرار گرفتن در برابر تشعشعات مضر دوری کرده و سعی کنید حداقل چند ساعت در خانه استراحت کنید. نکات مهم قابل ذکر شامل این موارد هستند:

قرار گرفتن در معرض آفتاب یا پرتوهای مضر

تا 7 روز پس از لیزر بیکینی، این ناحیه نباید  با اشعه ماوراء بنفش به هر شکلی تماس داشته باشد. اشعه فرابنفش یک نور بسیار پرانرژی است و ممکن است پوست در این دوران تحمل پذیرش تخریبی که روی پوست ایجاد می‌کند را نداشته باشد. فرابنفش در نور شدید خورشید و یا دستگاه سولاریوم وجود دارد. بنابراین، برای هر چه بهتر انجام شدن مراقبت های بعد از لیزر بیکینی بهتر است برنزه کردن را کمی به تعویق بیندازید.

استفاده از ژل بعد از لیزر و تماس با مواد شیمیایی

یکی دیگر از مواردی که باید پس از لیزر به خصوص لیزر بیکینی رعایت کنید، محافظت از پوست در برابر مواد شیمیایی یا آرایشی بهداشتی محرک است. شما همه با مواد آرایشی بهداشتی محرک آشنا هستید. تمامی کرم‌های لایه بردار یا دارای PH پایین در این دسته قرار می‌گیرند. بهتر است برای هر چه بهتر بودن مراقبت های بعد از لیزر بیکینی، تا حدود یک هفته بعد از آخرین جلسه از استفاده از مواد موبر یا هر ماده مشابه خودداری کنید.

بی حسی بیکینی قبل از لیزر

کرم زینک اکساید بعد از لیزر بیکینی

کرم زینک اکساید یک کرم مسکن التهابات جلدی است که برخی پس از لیزر بیکینی از آن برای کاهش التهاب ناحیه استفاده می‌کنند. برای این امر هم می‌توانید از کرم و هم پماد زینک اکساید استفاده کنید. علاوه بر آن بتامتازون و مومتازون هم می‌توانند مفید تلقی شوند. هر دو پمادهای اخیر باید از نوع 0.1 و زینک اکساید از نوع 20 درصد انتخاب شوند. برای مراقبت های بعد از لیزر بیکینی، می‌توانید تا ۳ روز بعد از لیزر و تا روزی سه مرتبه از این پماد استفاده کنید.

کرم ترمیم کننده بعد از لیزر بیکینی

بهتر است بعد از لیزر، از مصرف داروهای ضدالتهاب مانند آسپرین که باعث ضعیف شدن جریان خون و طولانی شدن زمان بهبودی می‌شوند، خودداری کنید. به طور کلی ، مصرف هرگونه دارویی که ممکن است باعث تحریک جدی پوست شود ممنوع است. یکی از مهمترین داروهایی که در این دسته قرار می‌گیرد، راکوتان است. این دارو با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود. این نام‌ها «رتینوئید» یا «رتین-آ» هستند. همچنین کسانی که از آکنه رنج می‌برند و تحت درمان دارویی هستند، نمی‌توانند همراه با لیزر از داروهای خود استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با پزشکان متخصص مشورت کنید. ما اینجا در کلینیک آنیل، می‌توانیم فرصت مشورت با بهترین پزشکان پوست در تهران را برای شما فراهم کنیم.

کرم ترمیم کننده بعد از لیزر بیکینی

درمان سوختگی پوست در اثر لیزر

گاهی پیش می‌آید که در اثر عدم استفاده از دستگاه مناسب یا سرویس‌شده، یا موارد دیگری پوست بیمار دچار التهاب شود که آن را با نام سوختگی می‌شناسند. البته این عارضه واقعا سوختگی نیست و بیشتر شبیه آفتاب‌سوختگی است. برای کاهش حساسیت پوستی و مراقبت های بعد از لیزر بیکینی می‌توانید از ترکیب یخ، آلوئه ورا و حوله های خنک استفاده کنید.

تاول یا جوش بعد از لیزر بیکینی : با پوست خود بازی نکنید!

از لیزر موهای زائد بیکینی ممکن است پوست شما کمی ملتهب شود و یا احساس کنید نواحی محل حالت خارش دارد. دقت کنید نباید به هیچ وجه با پوست محل بازی کرده و یا آن را بخارانید.

بوتاکس ممنوع!

تزریق بوتاکس و فیلر با لیزر بیکینی تداخل دارد.

دوش گرفتن بعد از لیزر بیکینی

پس از انجام لیزر باید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید. مانند تمیز کردن مداوم پوست و خشک کردن با پارچه نرم. البته بهتر است تا در ۲۴ ساعت بعد از لیزر، از شستن ناحیه خودداری کنید. هنگام دوش گرفتن تنها از آب ولرم استفاده کنید. همچنین در اولین دوش، از مواد شوینده استفاده نفرمایید. علاوه بر آن تا حد ممکن از تماس پوست با عطر و محلول های تحریک کننده جلوگیری کنید.

دوش گرفتن بعد از لیزر بیکینی

مصرف آب

پس از لیزر و در طول دوره درمان، آب فراوان را بخورید تا پوست شما خشک نشود. کم آبی بدن باعث کاهش اثرات موهای لیزر می‌شود. همچنین در جلسه لیزر، بدن شما از نظر رطوبت و سطح هیدراته بودن باید در شرایط خوبی باشد. بنابراین آب به مقدار کافی بنوشید و بعد از لیزر هم این کار را فراموش نکنید.

کی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بعد از یک روز درد، تحریک، حساسیت و خارش پوست، ادامه یافت باید در اسرع وقت با پزشک متخصص خود تماس بگیرید. اگر مشکلی جدی به نظر بیاید، او مطمئنا به شما اطلاع می‌دهد. مراقبت از پوست و فولیکول‌های آن برای آماده سازی بدن در طول جلسات لیزر جانبی ضروری است. اکثر متخصصان کلینیک لیزر موهای زائد توصیه می‌کنند که بیماران هر 4 تا 8 هفته به متخصص مراجعه کنند. بسته به رنگ پوست و بافت مو بیمار، متخصص لیزر توصیه‌ها و راهنمایی‌های ویژه‌ای را ارائه خواهد کرد. فرایند لیزر لیزر وقت گیر است، بنابراین شما باید صبور باشید و فراموش کنید که نتایج پس از آن ارزش دارد.

لیزر موهای زائد از چه سنی مناسب است

بهتر است لیزر ناحیه بیکینی را تا دوران بلوغ انجام ندهید. البته ممکن است در برخی کلینیک‌ها لیزر دخترانجوان را با رضایتنامه کتبی قیم قانونی انجام دهند.

آیا می‌توان پس از لیزر موهای زائد ورزش‌کرد؟

ورزش‌کردن پس از لیزر موهای زائد توصیه‌ نمی‌شود

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *