عوارض مزوتراپی مو

• خانه
  • مو و ابرو
عوارض مزوتراپی مو

عوارض مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو در زنان و مردان همواره اندک و نادر است اما در برخی از موارد قابل چشم‌پوشی نیست و فرد قبل از انجام مزوتراپی باید تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو مورد معاینه قرار گیرد و برحسب میزان ریزش مو تعداد جلسات درمانی را مشخص کند. بر این اساس ترکیب محلول مخصوص مزوتراپی (شامل آمینو اسید‌ها، ویتامین‌ها و کلاژن) که برای جوانسازی و ترمیم مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به مشکلات افراد بنابر تشخیص پزشک متخصص متفاوت است و در صورتی که توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود، عوارض مزوتراپی مو جبران‌ناپذیر خواهد بود.

مزوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

مزوتراپی به عنوان ترکیبی از مواد تقویت کننده مختلف برای مو به سر تزریق می‌شود و به تقویت موی سر کمک می‌کند. اما این نوع روش برای درمان ریزش مو به دلیل پابرجا بودن عوارض مزوتراپی مو برای همه افراد مناسب نیست. لازم است بدانید که انجام مزوتراپی برای افراد زیر مناسب است:

• افرادی که به دلیل مسائلی همچون استرس و بارداری دچار ریزش مو شده‌اند.
  • افرادی که دچار مشکلات مرتبط با ساقه مو هستند.
  • افرادی که دچار مشکل ریزش سکه‌ای موی هستند.
  • افرادی که سرعت رشد موی آن‌ها بد و به‌طور غیرمعمولی به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: کاشت مو

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

درباره عوارض مزوتراپی مو چه می‌دانید؟

• عوارض مزوتراپی مو معمولا بسیار ناچیز است اما به دلیل اینکه برای انجام مزوتراپی یک محلول به وسیله سوزن‌های بسیار باریک به ناحیه پوست سر تزریق و وارد فولیکول‌های مو می‌شود با التهابی همراه است. بر این اساس با تزریق محلول مزوتراپی، احتمال بروز ورم، درد جزئی، خارش، سوزش و کبودی در ناحیه تزریق شده به وجود می‌آیند که این عوارض معمولا ظرف چند ساعت از بین می‌روند. البته بسیاری از عوارض مزوتراپی مو قبل از انجام توسط پزشک متخصص قابل پیشگیری هستند.
  • از دیگر عوارض مزوتراپی مو می‌توان به سردرد ناشی از تزریق اشاره کرد که تقریبا در همان روز این عارضه کاملا بهبود پیدا می‌کند.
  • عفونت پوستی (قارچی و باکتریایی) یکی از عوارض مزوتراپی مو است که در کمترین افراد بروز می‌کند که فرد در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت باید موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارد تا مراحل درمان طی شود.
  • واکنش‌های آلرژیک یا بروز حساسیت دارویی در فرد از جمله عوارض مزوتراپی مو در پی تزریق موادی است که به پوست می‌رسد. این حساسیت‌ها بلافاصله بروز می‌کنند و یا بعد از مدتی خود را نمایان می‌کنند. اما همانطور که گفتیم این روش درمانی بسته به شرایط فرد و محلولی که تزریق می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. البته با توجه به شناختی که از سیستم بدن خود دارید، لازم است قبل از مزوتراپی مواردی که به آن حساسیت دارید را با پزشک در میان بگذارید تا پزشک با معاینه و تست مطمئن شود که شما به ترکیبات مزوتراپی، حساسیت ندارید و عوارض مزوتراپی مو در شما بروز نخواهند کرد.

مطالعه بیشتر: مراقبت های مزوتراپی مو

عوارض شایع مزوتراپی

بروز عوارض مزوتراپی مو در افراد متفاوت است. همه روش‌های درمانی مزایا و معایب خود را دارند اما عوارض مزوتراپی مو که در بالا به آن‌ها اشاره شد بسیار نادر هستند و در کمتر افرادی بروز می‌کنند. اما در این میان التهاب نسبت به دیگر موارد بیشتر گزارش شده است و این عارضه‌ای در کوتاه مدت رفع می شود. البته امروزه برای اکثر درمان‌های پوستی به دلیل عوارض مزوتراپی مو از این روش استفاده می‌شود؛ چرا که در این روش جوانسازی‌ مواد مورد نیاز پوست که در بدن با کمبود مواجه است به طور مستقیم به پوست فرد تزریق می‌شود و بهبودی حاصل می‌شود.

آیا درد مزوتراپی موی سر قابل تحمل است؟

اصولا مزوتراپی که برای درمان ریزش مو انجام می‌شود، یکی از روش‌های بدون دارد. ولی گاهی اوقات ممکن است به علت وارد شدن سوزن احساسات مختلفی از جمله فشردگی یا ضربه روی پوست سر حس کنید. برای جلوگیری از عوارض مزوتراپی مو ناشی از درد تزریق از مواد بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. لازم است که تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزنی مشابه با سوزن انسولین و به صورت دستی یا با دستگاه مزوگان انجام ‌شود و بنابر تشخیص پزشک از یک الی دو تکنیک برای تزریق بهره گرفته ‌شود.

میزان ماندگاری مزوتراپی چقدر است؟

مزوتراپی موی سر به دلیل عدم ماندگاری باید تمدید شود.

قبل از اقدام به استفاده از روش جوانسازی با مزوتراپی باید این موضوع را بدانید که شادابی موها دائمی نیست؛ چرا که از عوارض مزوتراپی مو آن است که این روش علاوه بر آن که نیاز به تکرار دارد، چندان ماندگاری هم ندارد و تنها در کوتاه مدت می‌توانید اثرات آن را حفظ کنید.  تکرار جوانسازی از عوارض مزوتراپی مو است به طوری که حداکثر هر شش ماه یکبار باید تمدید کنید به طوری که فرد باید حدودا به مدت ۵ ماه هر دوهفته یکبار به سراغ مزوتراپی برود تا حدود سه الی پنج ماه اثرات آن را در موهای خود شاهد باشد.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

روش مزوتراپی برای چه افرادی اثربخش نیست؟

مزوتراپی مو برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خاص اثربخش نیست.

• مزوتراپی مو برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچون دیابت، هپاتیت، سفلیس، هموفیلی، ایدز و زنان باردار و کسانی که ناراحتی و التهابات پوستی دارند، توصیه نمی‌شود.
  • همچنین افراد دارای بیماری‌های قلبی، نارسایی کبد و کلیه و خردسالان نیز به دلیل عوارض مزوتراپی مو مناسب استفاده از این روش درمانی و جوانسازی مو نیستند.
  • افرادی که علت ریزش مو آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله مصرف داروهایی خاص مانند داروهای شیمی‌درمانی باشد، روش مزوتراپی برای آنها کارآمد نیست و باید بعد از اتمام دوره درمان بیماری خود برای جوانسازی مو اقدام کنند.

در این میان افرادی که سر آنها دارای تارهای نازک مو، موهای کم پشت، موهای ضعیفی و خشک است برای این نوع جوانسازی مناسب‌تر است که در آنها عوارض مزوتراپی مو به ندرت بروز می‌کند. لازم است بدانید که مردان بالای 40 سال  و زنان بالای 60 سال که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌برند کمترین نتیجه مثبت را می‌توانند از مزوتراپی شاهد باشند. همچنین گاهی جنس موی افراد صرفا به دلیل مشکلات ژنتیکی خوب نبوده و به همین علت مزوتراپی برای آن‌ها اثربخش نیست. البته افرادی که سابقه تشکیل گوشت اضافه در پوست را دارند نیز باید از انجام مزوتراپی پرهیز کنند.

مزوتراپی بر رفع طاسی‌های آندروژنی شدید تاثیر ندارد!

جمع‌بندی

با توجه به مطالب بالا می‌توان چنین برآورد کرد که به دلیل ناچیز بودن عوارض مزوتراپی مو، این روش جزو محبوب‌ترین روش‌های درمانی برای جلوگیری از ریزش مو در مقایسه با روش‌های تزریقی دیگر است. شما میتوانید برای مشاوره پوست و موی رایگان و هم‌چنین دریافت وقت حضوری با کلینیک کاشت مو آنیل تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)