تزریق چربی به چانه و مراحل آن

  • خانه
  • -
  • جوان سازی پوست
  • -
  • تزریق چربی به چانه و مراحل آن
تزریق چربی به چانه و مراحل آن

تزریق چربی به برخی از نواحی صورت و بدن یکی از روش های موضعی جوانسازی است. یکی از نشانه‌های پیری جسم، کاهش یا آب شدن حجم صورت و دیگر بافت‌های بدن است. با افزایش سن، بالشتک‌های چربی که در بخش‌های بدن قرار دارند، شروع به آب شدن و کاهش پیدا می‌کنند و جسم و علل خطوط صورت، حالت استخوانی به خود می‌گیرد. هنگامی که صورت حالت استخوانی به خود می‌گیرد چین و چروک‌هایی در صورت پدیدار می‌شود.

تزریق چربی به چانه یا منتوپلاستی، نوعی از عمل‌های جراحی پلاستیک است که در آن شکل و زاویه چانه را تغییر داده یا اندازه آن را بزرگتر می‌کنند تا شکل ظاهری صورت متعادل گردد. پروتز چانه را برای افزایش حجم چانه و بزرگ تر کردن آن انجام می گیرد. این عمل در حالی صورت می‌گیرد که با تغییر شکل دادن استخوان برای کاهش چانه صورت می‌گیرد. این عمل به طور معمول به همراه رینوپلاستی (عمل بینی) و لیپوساکشن صورت انجام می‌شود تا تناسب ظاهری دلخواه به دست بیاید.

مراحل انجام تزریق چربی به چانه

همانگونه که در بالا اشاره کردیم با تزریق چربی به چانه می‌توانید زوایای صورت خود را کاملا اصلاح کرده و تغییر دهید. در سال‌های اخیر با توجه به مسائلی در مورد زاویه سازی صورت در بین افراد مشهور، بسیار مورد توجه قرار گرفته بوده. این مسئله بدیهی است که مردم عادی نیز به این کار گرایش پیدا کنند. اگر چه روش‌های دیگری نیز برای تغییر زاویه چانه وجود دارد ولی در این روش تزریق چربی به چانه ماندگاری بیشتری را برای شما خواهد داشت.

مراحل انجام تزریق چربی به چانه

 

یکی دیگر از مسائل مهم در تزریق چربی به چانه، انتقال چربی است که از دیگر نقاط بدن چربی اضافی را برداشته و در چانه تزریق می‌کنند. به این جابه‌جایی چربی در بدن نیز ترانسفر چربی به چانه نیز می‌گویند. در ادامه مراحل تزریق چربی به چانه را خواهیم گفت:

  1. در اولین قدم برای تزریق چربی به چانه باید از روش لیپوماتیک یا انتقال چربی‌ها صورت بگیرد بدون اینکه آسیبی به چربی‌ها ببیند.
  2. در مرحله بعدی، عمل تصفیه سازی چربی انجام می‌شود تا مایعات و ترکیبات اضافی همراه با چربی را از هم جدا کرده و یک بافت خالص به دست بیاید.
  3. چربی به دست اومده به وسیله سرنگ‌های مخصوص به چانه انجام می‌شود. البته در این سال‌ها چندین روش دیگر تزریق هم آمده است که می‌توان اشاره کرد به روش تزریق چربی به چانه به روش میکروفت و نانوفت که روش‌های نوینی به شمار می‌آیند. در این روش‌ها لازم به ذکر است که دقت و ظرافت جراحی را بیشتر می‌کند. در روش میکروفت سلول‌های چربی را به ذرات میکرو می‌شود و در روش نانوفت محلول موجود در سلول‌ها را استخراج می‌کندد.
  4. سپس بعد از تزریق چربی به چانه شما شاهد نتایج آن خواهید شد.

مزایای پروتز چانه چیست؟

شاید شما به این فکر فرو بروید که نتیجه انتقال چربی و تزریق چربی به چانه با سایر روش‌ها یا دیگر تکنیک‌های زیبایی مانند تاثیر تزریق ژل یا تزریق بوتاکس برابر بوده است و نهایتا در همه روش‌ها می‌توان فرم چانه را به مدل مورد نظر خود تغییر داد اما تزریق چربی به صورت و دیگر نواحی صورت یک روش طبیعی است. در این روش جوانسازی از چربی بدن در نواحی مثل شکم برای تزریق استفاده می شود. این تکنیک از جایگاه بالاتری نسبت به سایر روش‌های زیبای داشته باشد. با وجود مزایای زیر عوارض تزریق چربی هم قابل ملاحظه است که باید پیش از انجام این کار نسبت به آن آگاه باشید. هر چند مراقبت های بعد از تزریق به شما کمک می کند تا عوارض ناشی از این روش زیبایی را رفع کنید.

  1. بهترین مزیت انتقال چربی یا ترانسفر کردن چربی به چانه، طبیعی به نظر رسیدین تزریق نیز می‌باشد. اگر تزریق چربی به درستی صورت بگیرد سطح پوست بعد از پایان کار کاملا یکدست و یکنواخت بوده و نتیجه ترانسفر چربی بسیار طبیعی است.
  2. متخصص انتقال چربی از چربی‌های بدن خودتان برای انتقال استفاده کرده، بنابراین هیچ جای نگرانی در مورد آلرژیک یا پس زدن مواد توسط بدن را ندارد.
  3. یکی دیگر از مزیت‌های انتقال چربی موقتی بودن آن است. شاید از نظر اول خوشایند نباشد و باید برای ترمیم دوباره تزریق صورت بگیرد، اما اگر شم از تزریق راضی نباشید با از بین رفتن مدت زمان آن به حالت طبیعی خود بر می‌گردید.
  4. مهمترین تفاوت انتقال چربی به صورت با سایر روش‌ها این است که تزریق چربی به چانه از چربی‌های طبیعی بدن موجب جوان سازی پوست نیز می شود. سلو‌ل‌های چربی دارای سلول‌های بنیادی هستند که قدرت پوست در تولید کلاژن و الاستین را بالا برده و این امر موجب برطرف شدن چین چروک‌های صورت نیز می شود.
  5. شما با استفاده از این روش انتقال چربی علاوه بر زاویه‌سازی صورت یا مدلینگ کردن خود از شر چربی هایی که فایده‌ای برای شما ندارند نیز راحت می‌شوید.
  6. یکی از مهم ترین فایده تزریق چربی به چانه به روش طبیعی مدت ماندگاری آن نسبت به سایر روش‌ها است که تعداد جلسات مراجعه شما کمتر بوده و طولانی تر دنبال می‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به چانه

مراقبت های بعد از تزریق چربی به چانه چگونه است؟

لازم به ذکر است که شما باید در انتخاب متخصص خود بسیار کوشا باشید زیرا تعیین کننده نتیجه پزشک متخصص است. گاهی انتخاب یک پزشک خوب می‌تواند از اتفاقاتی از جمله گلوله شدن چربی تزریق شده در صورت رخ دهد که روش تزریق پزشک بستگی دارد. برای آشنایی با بهترین متخصصین این زمینه مطلب بهترین دکتر تزریق چربی در تهران را بخوانید. یکی از عوارض این روش ورم بعد از تزریق چربی است که برای مراجعین آزار دهنده است، برای افزایش سرعت بهبود لازم است تمام نکات مراقبت های بعد را با دقت رعایت کنید. در ادامه به چند مراقبت ویژه اشاره می‌کنیم.

  1. تا زمانی که پزشک برای شما تجویز کرده است بایستی در موقع خواب سر بالا یا طاق باز بخوابید تا چربی در صورت موجب حرکت نشود.
  2. تا چند روز به هیچ وجه به محل تزریق دست نزده و فشاری را به آن وارد نکنید.
  3. به طور میانگین یک هفته در محل‌ها یا مکان های گرم نباید بروید مانند سونا، جکوزی، جلوی نور آفتاب زیرا گرمای وارد شده به چربی باعث آب شدن آن در صورت شده و به راحتی در صورت حرکت می‌کند.
  4. برای ماندگاری تزریق چربی به چانه بهتر است رژیم غذایی را کنار بگذاریم.
  5. ممنوع بودن مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شود به مدت یک هفته نباید مصرف کرد.
  6. در طول روز با مصرف آب باعث جلوگیری از گرسنگی کاذب خود شده و ماندگاری چربی در بدن را افزایش می دهد.

 

سخن پایانی

شما اگر از فرم چانه یا زاویه فک خود راضی نیستید می توانید با تزریق چربی به چانه زاویه سازی صورت را انجام داده و به صورت ایده آل خود برسید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به چانه به کلینیک آنیل مراجعه کنید.

سوالات متداول

تزریق چربی به چانه، چقدر ماندگار است؟

عواملی همچون استعمال دخانیات، رژیم غذایی مناسب و عدم لمس مداوم جای تزریق، در مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به چانه وابسته است؛ اما به طور کلی تا حدود 3 سال ماندگاری دارد.

آیا پروتز چانه نیاز به بیهوشی دارد؟

به دلیل اینکه، این عمل در کنار سایر جراحی‌های زیبایی انجام می‌شود، نیاز به بیهوشی دارد؛ اما گاهاً از بی حسی موضعی نیز استفاده می ‍‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه ‌ها

  • آیا بعد از تزریق چربی به چانه مراقبت‌های سختی باید صورت بگیرد؟

  • سلام. ممنون از مطلبتون
    هزینه تزریق چربی چانه چقدر است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط