عوارض تزریق چربی

عوارض تزریق چربی
دسته‌بندی تزریق
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 24 فوریه 2023

تزریق چربی روشی برای تصحیح رسوبات چربی موضعی با تزریق داروهای خاص در نواحی مورد نیاز است. عوارض تزریق چربی بیش از هر چیز به تجربه و ظرافت جراح بستگی دارد.  عوارض عمدتاً به دلیل یک مشکل ناگهانی است.  ساختار ژل مانند که به دلیل آن دارو به طور مساوی در چربی زیر پوست توزیع می‌شود باعث پرطرفدار شدن این روش شده است. تزریق چربی به شما امکان می‌دهد تقریباً هر ناحیه‌ای از بدن را اصلاح کنید که عبارتند از:

  • صورت: در تزریق چربی به صورت ، معمولا 4-5 جلسه درمان کافی است. در نتیجه، صورت جوان‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی آن افزایش می‌یابد، کانتور صورت سفت و چانه اصلاح می‎‌شود.
  • پاها:  در برخی مواقع توصیه می‌شود پاها را از همه طرف اصلاح کنید. با تزریق چربی، نقایص موضعی را می‌توان حذف کرد.
  • باسن: تزریق چربی، باسن را لطیف می‌کند، پوست متراکم‌تر می‌شود، سلولیت از بین می‌رود و حالت ظاهری بهتر می‌شود.
  • گردن: معمولاً چربی کمی در اینجا انباشته می‌شود، بنابراین تزریق در این مناطق به ندرت انجام می‎شود.

عوارض جانبی تزریق چربی

بدن در واکنش به تزریق چربی ممکن است دچارکبودی، قرمزی، تورم و افزایش موضعی دما شود. این‌ها اثرات معمولی هستند که پس از 1-2 هفته به طور کامل ناپدید می‌شوند. در موارد نادرتر، کبودی دردناکی در محل تزریق ظاهر می‌شود. به علاوه، خارش و درد از جمله علائم حساسیت به اجزای دارو هستند. نکته قابل ذکر این است که اگر دمای بدن به طور کلی افزایش یابد، ممکن است عفونت باشد و باید با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک صلاحیت کافی در زمان تزریق چربی نداشته باشد، خطر به وجود آمدن مشکلاتی در هنگام تزریق به عضله وجود دارد.

موارد منع تزریق چربی

تزریق چربی برای بدن و صورت در موارد زیر منع دارد:

  • دوران بارداری و شیردهی
  • بیماری‌های انکولوژیک
  • بیماری‌های سیستم عصبی
  • مشکلات لخته شدن خون
  • آلرژی به مواد تزریق کننده چربی 
  • بیماری‎های مزمن
  • تبخال تشدید 

عوارض جانبی تزریق چربی

پاسخ به سوال تزریق چربی عوارض دارد؟

تزریق چربی بدون خطر نیست و می‌تواند منجر به عوارض خاصی شود. اما هر نوع عوارضی که نامطلوب باشد، پس از مدتی از بین می‌رود زیرا مواد مورد استفاده قابل جذب است. از دیگر عوارض تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که البته با رعایت دقیق مراقبت های بعد از تزریق چربی می توانید میزان این عوارض را تا درصد بالایی کاهش دهید.

کبودی در محل‌های تزریق

کبودی در محل‌های تزریق می‌تواند تا سه هفته ادامه داشته باشد، اما استفاده از کرم و بی حس کننده قبل از جلسه می‌تواند از کبودی جلوگیری کرده یا آن را به حداقل برساند. 

افتادگی پلک بالا

افتادگی پلک بالا به وسیله تزریق چربی بسیار نادر است، اغلب می تواند به دلیل مصرف بیش از حد یا یک خطای فنی اتفاق بیفتد. این اتفاق در زمان انتشار غیرقابل پیش‌بینی محصول در عضله بالابرنده پلک که ناگهان آویزان می‌شود، ایجاد می‌شود که یک تا شش ماه طول می‌کشد تا بهبود یابد.

مشکل ابرو

این عارضه ممکن است مربوط به تزریق خیلی کم روی پیشانی یا پوست خیلی نرم باشد که لیفت ابرو می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد، اما گاهی اوقات کمتر، طول می‌کشد تا به حالت عادی برگردد. این مورد معمولا به دلیل ارزیابی ضعیف در حین تزریق است.

سردرد

سردرد ممکن است در طول جلسه ظاهر شود که گاهی اوقات فقط در یک طرف سر ایجاد می‌شود. آن‌ها به خودی خود در عرض چند ساعت یا چند روز بهتر می‌شوند.

دوبینی

دوبینی یک عارضه نادر است که در عرض چند هفته از بین می‌رود که این به دلیل انتشار چربی در عضله مسئول حرکت کره چشم است.پیشگیری از عوارض تزریق چربی

‌مطالعه بیشتر: تزریق چربی به روش نانوفت

پیشگیری از عوارض تزریق چربی

برای پیشگیری از عوارض تزریق چربی، اقدامات لازم را انجام دهید. با صورت تمیز به محل انجام تزریق چربی مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که پزشک ابتدا نواحی تزریقی یا حتی کل صورت را ضد عفونی می‌کند. همچنین، در صورت وجود بیماری عفونی یا واکسن، تاریخ تزریق را به تعویق بیندازید. از دراز کشیدن تا 2 ساعت آینده و همچنین به مدت 48 ساعت اجتناب شود. در نهایت، یک هفته قبل از تزریق داروی ضدالتهابی مصرف نکنید و اگر تحت درمان ضد انعقادی هستید به پزشک اطلاع دهید.

به علاوه، مراقب تزریق‌های بیهوده باشید. برخی از پزشکان تزریق چربی را به قسمت پایین صورت برای بهبود چین و چروک پیشنهاد می‌کنند، ناحیه‌ای که برای درمان پیچیده است و بیشتر در معرض خطر عوارض است. بنابراین، تا زمانی که به پزشک خود اطمینان زیادی نداشته باشید، باید از آن اجتناب کنید. یکی دیگر از عواملی که باعث شدت بخشیدن به عوارض تزریق چربی می شود، سن مناسب برای تزریق چربی است که حداقل 18 سال را تمام کرده باشید و بعد برای روش های زیبایی اقدام کنید.

نکات پایانی

پس از تزریق چربی، ممکن است برای اولین بار کبودی، تورم باقی بماند و دمای بدن به صورت موضعی افزایش یابد که در این مورد، دوره بهبودی 2-3 روز طول می‌کشد. در دوره تزریق چربی، نمی‌توانید حمام بروید و آفتاب بگیرید. همچنین، برای این که روند حذف محصولات مورد استفاده در تزریق سلول‌های چربی کند نشود، لازم است مصرف الکل را کنار بگذارید.

در پایان باید گفت که در عین حال که تزریق چربی می تواند برای زیبایی مناسب باشد، در عین حال بسیار خطرناک است و به هیچ وجه نباید توسط فرد نابلد تزریق شود. اولا، دردناک است و نباید فشار داده شود که باعث آبسه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر برای انجام این روش زیبایی می توانید با مشاورین و متخصصین کلینیک زیبایی آنیل در تماس باشید تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن اولین وقت را برای شما ثبت کنند.

ثانیاً می‌توانید وارد عضله شوید که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. ثالثاً این فرآیند باید تحت نظارت یک متخصص باشد. 

سوالات متداول عوارض تزریق چربی

قسمت های مناسب برای برداشت چربی کدام است ؟

معمولا از چربی های مناطقی استفاده می شود که با رژیم غذایی حجم آنها کم نمی شود. مانند قسمت های خارجی ران و باسن .قسمت هایی که بیشتر استفاده می شود مانند پهلو ، ران ، چربی زیر شکم و غیره می باشد .

آیا درد تزریق چربی زیاد است؟

در هنگام تزریق چربی درد و سوزش اندکی ممکن است احساس شود . شدت این درد به محل تزریق چربی بستگی دارد به طور کلی تزریق در قسمت هایی چون باسن و سینه درد بیشتری نسبت به تزریق در صورت دارد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *