تزریق چربی به صورت

  • خانه
  • -
  • جوان سازی پوست
  • -
  • تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یکی از جدیدترین و ماندگار ترین روش های جوانسازی پوست به شمار می آید که با کمترین عارضه در لیست پرطرفدارترین روش های زیبایی پوست به شمار می آید. با گذشت سال‌ها، برخی از علائم پیری در صورت ظاهر می‌شود. پوست ما به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و حجم چربی کاهش می‌یابد، در نتیجه باعث از بین رفتن انحناهای صورت شده و ظاهری کدر به آن می‌بخشد. به همین ترتیب، صورت در معرض عوامل خارجی قرار می‌گیرد که باعث ایجاد تغییراتی در پوست و تسریع ظهور علائم پیری می‌شود. امروزه تکنیک هایی مانند تزریق چربی به صورت خاصیت ارتجاعی صورت بهبود می یابد و شادابی پوست و درخشندگی آن باز می گردد.

در واقع با تزریق چربی به صورت، کیفیت بافت‌ پوست را با پرکردن آن‌ها با چربی خود بهبود بخشیده و ظاهری جوان به صورت داده که به پوست اجازه می‌دهد صاف و شفاف به نظر برسد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی مزایای تزریق چربی به صورت بپردازیم.

تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت شامل پر کردن صورت با استفاده از چربی خودمان به عنوان ماده پرکننده است، در نتیجه کاهش حجم و خاصیت ارتجاعی پوستی که بر اثر افزایش سن به وجود آمده است را بهبود می‌بخشد. از طریق این روش می‌توان حجم نواحی خاصی از صورت را افزایش داد. این چربی از طریق یک فرآیند دقیق لیپوساکشن استخراج می‌شود و روشی بسیار طبیعی‌تر از سایرین است، زیرا از برخی مواد شیمیایی که همیشه نتایج مطلوبی را ارائه نمی‌دهند، اجتناب می‌کند.

مزایای تزریق چربی به صورت

مزایای تزریق چربی به صورت

  • انجام یک درمان با چربی خود بیمار بسیار مفید است زیرا چربی خود ما در طول زمان باقی می‌ماند و دارای ویژگی‎های عالی است. علاوه بر این، این چربی حاوی تعداد زیادی فاکتور رشد است و منبع غنی سلول‌های بنیادی است. این بدان معنی است که نه تنها یک پرکننده است، بلکه دارای خواصی است که باعث بهبودی، تعدیل التهاب و تحریک بازسازی کلاژن می‌شود.
  • تزریق چربی به صورت به عنوان یک تکنیک جوانسازی، پنجره جدیدی را در زمینه زیبایی باز کرده، چربی در طول زمان نتیجه طبیعی و پایدارتری ایجاد می‌کند و مانع استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی که انواع دیگر پرکننده‌ها را ارائه می دهند می‌شود.
  • نواحی صورت که بیشتر پر می‌شوند معمولاً عبارتند از: استخوان‌های گونه، گونه‌ها، چانه و لب‌ها.

روش انجام تزریق چربی به صورت

ابتدا استخراج چربی از مناطقی که چربی فراوان است انجام می‎شود. این نواحی را نواحی اهداکننده می‌نامند، مانند شکم، باسن و ران. استخراج با کانول های مکش مخصوص و فشار کم انجام می‌شود تا به چربی آسیب وارد نشود. پس از استخراج، چربی به منظور از بین بردن ناخالصی‎هایی که توانایی آن را در معرض خطر قرار می‌دهد، پردازش می‌شود و در نهایت به نواحی مورد نظر که به آن گیرنده نیز گفته می‌شود تزریق می‌شود. این جراحی را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا اغلب تحت آرامبخشی و یا بی حسی موضعی بسته به میزان چربی انجام داد.

چه مناطقی از صورت تزریق چربی انجام می‌ شود؟

تزریق چربی به صورت (رژن) یک روش پرطرفدار در جراحی زیبایی است که برای افزایش حجم و تغییر شکل صورت استفاده می‌شود. در این روش، چربی از مناطق دیگری از بدن، مانند شکم، ران، یا پشت بدن، استخراج و سپس به صورت تزریق می‌شود.

مناطق معمولی برای تزریق چربی به صورت عبارتند از:

  • تزریق چربی به لبهای بالایی و پایینی صورت (لب‌ها و اطراف دهان)
  • تزریق چربی به پشت پلک
  • تزریق چربی به چانه (در نقطه ارتباطی بین دو طرف چانه و گوش)
  • تزریق چربی به خطوط خنده (از بین بینی و چشم)
  • تزریق چربی به گونه ها (لبه بالایی و پایینی گونه‌ها)
  • تزریق چربی به ساقه بینی (بین دو چشم)

همانطور که متخصصان در سراسر جهان تشخیص می‌دهند، تزریق چربی به صورت عملا بهینه‌ترین و مهمتر از همه، ایمن‌ترین راه برای اصلاح تغییرات مربوط به سن و مادرزادی در صورت همراه با کاهش حجم در مکان‌های خاص چهره است. استفاده از بافت چربی خود، دفع آن توسط بدن و واکنش‌های آلرژیک را از بین می‌برد.

این روش بدون باقی ماندن جای زخم و اسکار انجام می‌شود. از آن‌جایی که این روش نیاز به مداخله کمی دارد و عملا هیچ گونه منع مصرفی ندارد، اغلب همزمان با سایر عمل‌های جراحی انجام می‌شود. به عنوان یک قاعده، تزریق چربی روی صورت با بیش اصلاحی انجام می‌‍‌شود، زیرا قسمت کوچکی از آن جذب و بیش‌تر آن مادام العمر باقی می ‌ماند.

نتایج تزریق چربی به صورت

نتایج تزریق چربی به صورت

همانطور که گفته شد با این تکنیک نتایج طبیعی به دست می‌آید. نتایج از 3 یا 4 هفته پس از تزریق و پایان فرآیند قابل مشاهده است. اما برای رسیدن به نتیجه قطعی باید تقریباً شش ماه صبر کرد. برخلاف سایر پرکننده‌ها، بیش‌تر چربی در طول زمان باقی می‌ماند، اگرچه ممکن است برخی از آ‌ن‌ها از بین بروند. به همین دلیل، بیمارانی وجود خواهند داشت که برای دستیابی به نتیجه بهتر به یک جلسه اضافی نیاز دارند. نتایج همچنین به عوامل دیگری مانند وضعیت سلامت، سن، مصرف دخانیات و یا الکل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و غیره مرتبط خواهد بود. با توجه به مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل این روش جوانسازی پوست بهترین نتیجه را به مراجعین ارائه می دهد.

مراقبت های بعد از این روش

بلافاصله پس از تزریق چربی به صورت، نواحی تحت درمان، اعم از اهداکننده و گیرنده، بی حس، متورم و با مقداری کبودی خواهند بود. مصرف مسکن یا ضد التهاب در 48 ساعت اول امری عادی است و لازم است حداقل به مدت 15 روز از اعمال فشار بر ناحیه تحت تأثیر پر شدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ورزش بدنی خودداری شود. در مورد مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت تخصصی صحبت کردیم که با کمی دقت می توانید دوره نقاهت بدون دردسری را پشت سر بگذارید.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ذیل بخش‌های قبل به موضوع ماندگاری تزریق چربی اشاره کردیم؛ با این حال، در این قسمت به‌طور جداگانه به این بحث خواهیم پرداخت، چراکه ممکن است میزان ماندگاری تزریق چربی برای بسیاری مورد سؤال باشد. همان‌طور که اشاره شد، ماندگاری تزریق چربی بسیار بالاست و دوام زیاد این روش یکی از مزایای اصلی و مهم آن است؛ اما به‌طور دقیق‌تر باید گفت، همان‌طور که چربی‌های بدن از بین می‌روند، چربی تزریق شده نیز ممکن است از بین برود، دراصل میزان ماندگاری به عوامل متعددی بستگی دارد، همچون:

  •  میزان فعالیت بدنی

ورزش‌های سنگین پس از تزریق چربی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث جذب سریع‌تر چربی‌های تزریق شده می‌شود.

  • سوخت‌وساز یا متابولیسم بدن

سوخت و ساز بدن با فعالیت‌های سنگین رابطه‌‌ی مستقیم دارد. هرچه فعالیت سنگین‌تر باشد، سوخت و ساز چربی بیشتر می‌شود و در نتیجه چربی‌های تزریق شده، کم‌تر ماندگار خواهند بود.

  • میزان آبی که در طول روز می‌نوشید

تشنگی، گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند. بنابراین زمانی که تشنه باشید، چربی‌ها سریع‌تر تجزیه می‌شوند. پس روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. آب کافی علاوه بر آن‌که به ماندگاری چربی تزریق شده کمک می‌کند، پوست را هیدراته نگه می‌دارد و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

  • دستکاری محل تزریق تا چند روز اول

این مسئله نیز در ماندگاری چربی تزریق شده، تأثیر خواهد داشت. بنابراین برای ماندگاری بیشتر، در روزهای ابتدایی پس از تزریق نباید محل تزریق شده را دستکاری کرد.

  • به‌کاربردن چربی تصفیه شده

پس از آن که پزشک متخصص چربی‌ها را از بدن خارج کرد، باید آن‌ها را تصفیه کند. اگر خالص‌سازی چربی‌ها به‌درستی انجام نشود، نتیجه‌ دلخواه از تزریق حاصل نمی‌شود و ماندگاری آن کمتر خواهد بود.

  • روش تزریق

روش‌های مختلفی برای تزریق چربی وجود دارد. یکی از این روش‌ها نانوفت نام دارد که در آن از محتوای درون سلول‌های چربی برای تزریق استفاده می‌شود. اثربخشی و ماندگاری این روش بیش از روش‌های دیگر است.

در مجموع باید گفت، ماندگاری تزریق چربی در مقایسه با ژل و فیلرهای دیگر، بیشتر است و تزریق چربی چند سال دوام دارد. همچنین مراقبت‌های پس از تزریق در میزان ماندگاری چربی تزریق شده، مؤثر است؛ اما باید درنظر داشت که ممکن است چربی تزریق شده، در برخی نواحی به صورت دائم و در برخی نواحی به صورت موقت باقی بماند و با گذشت زمان از بین برود.

نکات پایانی

تزریق چربی به صورت، تکنیکی است که به وسیله آن عیوب زیبایی صورت با تزریق چربی خود بیمار اصلاح می‌شود. بیش‌تر اوقات از چربی خود روی صورت برای کانتورینگ صورت، لب‌ها، گونه ها، استخوان گونه و شقیقه‌ها، پلک‌های بالا و پایین، فک پایین و چانه، صاف کردن چین‌های بینی استفاده می‌شود.همچنین، انجام یک درمان با چربی خود بیمار بسیار مفید است زیرا چربی خود پس از گذشت زمان باقی می‌ماند و دارای ویژگی‎های عالی است. علاوه بر این، این چربی حاوی تعداد زیادی فاکتور رشد است و منبع غنی سلول‌های بنیادی است.

این بدان معنی است که نه تنها یک پرکننده است، بلکه دارای خواصی است که باعث بهبودی، تعدیل التهاب و تحریک بازسازی کلاژن می‌شودو نتایج بی نظیری به دست می‌آید. علاوه بر اینکه باید بهترین روش را انتخاب کنید، شما به یک مشاوره تخصصی پیش از اقدام نیاز دارید و پزشک های خبره و با تجربه تا بدون مشکلات جانبی و با کیفیت بالا تزریق چربی به هر کدام از نواحی بدن را انجام دهند. کلینیک زیبایی آنیل معتبرترین کلینیک در عرصه زیبایی است که با تجهیزات بروز و متخصصان ماهر توانستند در این مسیر پیش قدم باشند.

سوالات متداول

از مزایای تزریق چربی به صورت چیست؟

این روش به عنوان یک تکنیک جوانسازی پوست، در طی زمان نیز نتیجه طبیعی‌تر و ماندگارتری خواهد داشت. علاوه بر این، نواحی صورتی که بیشتر پر خواهند شد استخوان‌های گونه، خود گونه‌ها، لب‌ها و چانه می‌باشد.

تزریق چربی به صورت چگونه است؟

این روش با پر کردن صورت با بهره‌گیری از چربی خودمان به عنوان ماده‌ای پرکننده است، در نهایت با کاهش حجم و خاصیت کششی پوست، که در اثر بالا رفتن سن پدید می‌آید را بهبود خواهد بخشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط