عوارض عمل بلفاروپلاستی و راه های درمان آن را بشناسید!

عوارض بلفاروپلاستی
تاریخ انتشار 5 مارس 2023

با افزایش سن، چین و چروک در اطراف پلک ظاهر می‌شود. در نتیجه پلک فوقانی می افتد و زیبایی چشم‌ها را پنهان می‌کند که این مشکل با جراحی پلک برطرف می‌شود. در این مطلب از کلینیک آنیل بیشتر با این روش درمانی-زیبایی و عوارض بلفاروپلاستی آشنا می شوید. عمل جراحی پلک یک عمل سرپایی است که هدف آن اصلاح پلک و برداشتن پوست اضافه اطراف چشم ها است. ابن جراحی، یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بدشکلی و افتادگی پلک انجام می‌شود.

عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

عوارض عمل بلفاروپلاستی مانند هر عمل جراحی ماندگار و همیشگی نیست اما ممکن است تا چند روز بعد عمل مشکلاتی را بوجود آورد. برخی از این عوارض عبارتند از عفونت و خونریزی و کبودی بعد از جراحی پلک از جمله این عوارض است. هرچند عوارض های بسیاری وجود دارد اما بسیاری به مهارت های پزشک معالج بستگی دارد. در ادامه به تفکیک نوع عمل که به صورت عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین است، تمام عوارض و جراحی را شرح دادیم اما به به طور کلی عوارض این عمل شامل موارد زیر می شود:

• باقی ماندن جای زخم روی پلک (سعی کنید، کلینیک زیبایی با تجهیزات و پزشک های ماهر را انتخاب کنید تا از این عارضه جلوگیری کنید.)
  • خشکی و خارش پوست پلک بالا (این عارضه پس از چند روز یا نهایتا چند هفته از بین می رود)
  • ضعف در بینایی : این مورد را جدی بگیرید و با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

عوارض بلفاروپلاستی پلک بالا

در میان دو عمل بلفارو پلک بالا و پایین، پلک بالا رایج تر است. از نظر زیبایی تغییر حالت پلک بالا تاثیر زیادی در تغییر حالت چشم دارد وهمچنین از جنبه درمانی بیشتر مراجعین دچار بیماری افتادگی پلک بالا می شوند. پف، چروک و افتادگی پلک بالا عاملی برای اختلال در بینایی به شمار می آید. با توجه به اینکه در این عمل، بخشی پلک بالا بریده می شود، چربی و پوست های اضافه برداشته می شود، بنابراین میزان حساسیت آن در برابر پلک پایین بیشتر است.

پس از عمل احتمال ایجاد برخی عارضه ها بسیار زیاد است اما 90 درصد عارضه ها طبیعی و کوتاه مدت خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که شما برای طی کردن روند بهبود، باید به توصیه های پزشک عمل کنید. به عنوان مثال به احتمال زیاد سوزش موقتی پلک را احساس می کنید. حساسیت چشم در عمل پلک بالا، باعث تاری موقت می شود که البته جای نگرانی نیست اما اگر بازه زمانی طولانی گذشت و بهبود حاصل نشد، با پزشک مشورت کنید. عفونت، آسیب پزشکی، عضلانی و کبودی ورم هم از دیگر عارضه ها به شمار می آید. با انتخاب تیم پزشکی کلینیک زیبایی آنیل با خیال راحت مسیر درمان را طی کنید.

عوارض جراحی پلک پایین

همانطور که در بخش بالا گفتیم، جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین میزان حساسیت کمتری دارد. جنبه زیبایی پف چشم باعث از بین رفتن چین و چروک پلک پایین می شود. از جنبه درمانی این عمل چربی و پوست اضافه ای که احساس ناراحتی در مراجع ایجاد کرده است را از بین می برد. برای اینکه بخواهید فقط حالت چشم های خود را تغییر بدهید، پیشنهاد ما عمل چشم گربه ای است.

مسائل بسیاری بر کم یا زیاد شدن عارضه عمل جراحی بلفاروپلاستی تاثیر گذار است که شایع ترین عارضه خارش و سوزش پلک می باشد. با گذراندن دوران مراقبت های بعد از بلفارو می توانید با خیال راحت به زندگی عادی ادامه دهید. مواردی از عوارض های جراحی پلک پایین به شرح زیر است:

• کبودی
  • درد هنگام پلک زدن
  • دوبینی یا ضعف در بینایی

عفونت جراحی زیبایی پلک

عفونت جراحی بلفاروپلاستی از جمله عوارض نادر ولی جدی است که ممکن است پس از جراحی رخ دهد. عفونت می تواند از طریق عوامل مختلفی از جمله باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها ایجاد شود.

علائم عفونت جراحی پلک ممکن است شامل تب، تورم شدید، درد شدید، قرمزی، ترشح، ناراحتی و کاهش دید باشد. در صورتی که این علائم را تجربه می کنید، باید به پزشک خود مراجعه کنید. اگر عفونت شدید باشد، شاید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ها، جراحی دوباره یا درمان های دیگر باشد.

برای کاهش خطر عفونت جراحی بلفاروپلاستی، باید توصیه های پس از عمل جراحی را به دقت دنبال کنید. برخی از این توصیه ها عبارتند از:

• استفاده از قطره های چشمی و داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • جلوگیری از تماس مستقیم با آب
  • رعایت بهداشت دست و عدم لمس ناحیه جراحی با دست های آلوده
  • استفاده از کیسه یخ در ناحیه چشم برای کاهش تورم و درد.

در کل، عفونت این عمل زیبایی نادر است، اما در صورت بروز آن، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه شود.

چرا به جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیاز داریم؟

بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک انجام می‌شود. چنین مشکلاتی باعث می‌شود شخص پیر و خسته به نظر برسد. در این عمل پوست اضافه پلک بالا و پایین برداشته می‌شود تا دید بیمار بهبود یابد و چشم بیمار ظاهر زیبایی پیدا کند. به طور کلی برای رفع افتادگی پلک از چند روش به تشخیص پزشک استفاده می شود، بلفاریت چشم ، تزریق چربی و بلفاروپلاستی که هر کدام با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شود.

دلیل انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

• افتادگی پلک پایین
  • افتادگی پلک بالا
  • افزایش میدان دید
  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • رفع حالت خستگی چشم

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

عمل جراحی بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی و درمانی است که ممکن است عوارض آن برای برخی از افراد در کوتاه مدت یا بلند مدت اتفاق بیفتد.

کوچک شدن چشم هم یکی از عوارض بلفاروپلاستی است. می توان اسکارهای داخل چشم، احساس درد، تورم زیاد و عدم توجه پزشک در برداشت چربی پلک و غیره را علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی دانست. این مشکل به عنوان عوارض این جراجی زیبایی به حساب می‌آید که خطری برای بیمار نخواهد داشت. طول درمان بلفاروپلاستی با در نظر گرفتن عوارض بعد از عمل و دوران نقاهت حداقل 1 ماه است و بعد از گذشت زمان افتادگی پلک کمتر و به طور کل رفع می شود.

نحوه عمل جراحی بلفاروپلاستی

در عمل بلفاروپلاستی نیاز به بیهوش کردن بیمار نیست و می‌توان با بی حسی موضعی عمل پلک چشم را انجام داد. در این جراحی، جراح با استفاده از برش های خمیده در ناحیه پلک، بافت های اضافی، چروک و چین های پلک را بریده و از بین می برد. سپس بافت های پوستی اطراف چشم جمع می شود و برش ها با دوخت بسته می شوند. بعد از جراحی، بیمار برای چندین ساعت تحت نظر پزشکان و پرستاران است که در صورت لزوم برای کاهش درد جراحی پلک داروهای ضد درد و مسکن به آنها تجویز می شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

اصول مراقبتی بعد از عمل زیبایی پلک به شرح زیر است:

• از خوردن الکل در طی دوره نقاهت خودداری کنید.
  • هنگام خواب زیر سر را بالاتر قرار دهید.
  • به هیچ عنوان از لنز چشم استفاده نکنید.
  • در هنگام خروج از خانه از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.
  • از انجام حرکات ورزشی تا 2 هفته خودداری کنید.
  • از مواد آرایشی مخصوص چشم استفاده نکنید تا پزشک مشخص کند.
  • در اولین هفته جراحی نباید به تلویزیون و گوشی چشم بدوزید.
  • به چشم استراحت دهید.

جمع بندی و سوالات رایج بلفارو

جراحی پلک یکی از عمل های زیبایی است که برای زیبای چشم و صورت انجام می‌شود. این عمل بیشتر جنبه درمانی دارد و ممکن است عوارض و خطراتی را در پی داشته باشد. لازم است برای انجام این عمل و کاهش عوارض بلفاروپلاستی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. آنیل کلینیک به عنوان بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران شما را برای این کار راهنمایی می نماید. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه جراحی پلک کافی است با ما در ارتباط باشید.

آیا عمل جراحی پلک عوارض دارد؟

بله،عوارض بلفاروپلاستی کوتاه مدت یا بلند مدت هستند و بعد از چند هفته کم کم برطرف می‌شوند.

آیا عمل جراحی پلک با درد شدید مواجه است؟

خیر، بعضی از افراد نگران درد عمل هستند و ممکن است دچار استرس زیاد شده و از عمل منصرف شوند. لازم به ذکر است این عمل هیچ دردی به همراه ندارد.

6 دیدگاه در "عوارض عمل بلفاروپلاستی و راه های درمان آن را بشناسید!"
مریم گفت:

سلام وقت بخیر
احتمال اینکه عوارض بلفاروپلاستی برای همیشه ماندگار باشه حتی با درجه کمتر هست؟ عوارض این عمل کاملا از بین می رود؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
بله عوارض موقتی است و بعد از مدت زمان کوتاهی بهبودی کامل خواهید داشت

علیرضا گفت:

سلام تورا به خدا به من کمک کنید
من عمل بلفارو پلک پایین انجام دادم . الان پلاک پایین افتاده به نظر میرسه یعنی فکر میکنم دکترم پوست رو زیاد بریده موقع بخیه
الان اشک چشم زیاد دارم ومیسوزه چشمام که می‌بندم دوتا پلک روی هم قرار نمیگیره چکار کنم تور خدا کمک کنید.

dejapoon گفت:

سلام وقت بخیر
اگر می تونید باید تشریف ببرید پیش دکتری که براتون عمل رو انجام دادن ولی در غیر این صورت عکس قبل و بعد چشم هاتون رو به شماره واتس آپ 09911578961 ارسال کنید تا مشاورین ما شمارو راهنمایی کنن.

عارفه گفت:

اگه عوارض بلفاروپلاستی بعد از 1 ماه خوب نشد باید چیکار کنیم؟

dejapoon گفت:

حتما به پزشکی که عمل کردین مراجعه نمایید