آیا بلفاروپلاستی درد دارد؟ راه کاهش درد جراحی پلک

کاهش درد جراحی پلک
تاریخ انتشار 7 فوریه 2023

چه راه حلی برای کاهش درد جراحی پلک وجود دارد؟ به‌عنوان یک قاعده، اگر جراحی پلک به درستی انجام شود، بیماران در دوره پس از عمل، درد شدید و غیرقابل تحملی را تجربه نمی‌کنند، زیرا این عمل زیبایی معمولاً تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی انجام می‌شود و در طول عمل هیچ‌گونه دردی احساس نمی‌شود.

بنابراین، در بیمارانی که آستانه درد بسیار پایین یا اضطراب زیادی برای عمل دارند، بی‌هوشی ممکن است به جای بی‌حسی موضعی تجویز شود. در واقع باید گفت که درد خفیف، تورم و کبودی پس از جراحی پلک طبیعی است که طی ۷ تا ۱۴ روز، خودبه‌خود از بین می‌رود و نیازی به درمان خاصی ندارد.

مزایای بلفاروپلاستی از طریق بی حسی

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که در آن پوست و بافت های اطراف چشم را شکل دهی و بازسازی می کند تا بخش بالایی و پایینی چشم را از هم جدا کند و به افراد کمک کند بهتر ببینند و همچنین زیبایی بیشتری برای چشمان آنان ایجاد شود. اگر به دنبال راهی برای درمان چشم هستید، می توانید بلفاریت چشم را انجام دهید که باعث تغییر حالت چشم به صورت دلخواه می شود. کلینیک زیبایی آنیل ارائه دهنده خدمات زیبایی چشم مانند عمل چشم گربه ای یا بلفاروپلاستی است که می توانید برای دریافت مشاوره از طریق شماره تماس و دیگر راه های ارتباطی با کارشناسان آن در تماس باشید.

برای آشنایی با اسامی 8 تا از بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران، تصیه می کنیم مطلب پیشنهادی ما را حتما بخوانید.

استفاده از بی‌حسی در بلفاروپلاستی برای بیماران مزایای زیادی دارد، از جمله:

• کاهش درد جراحی پلک: بی حسی برای بیمار خوشایند است، چرا که در طول جراحی بلفاروپلاستی درد را احساس نمی کند. افزایش میزان آرامش بیمار به طور چشم گیری در افزایش کیفیت نتیجه کار تاثیر گذار است.
  • کاهش عوارض جانبی: با توجه به اینکه تجربه درد و استرس به صورت همزمان باعث بروز عوارض های جانبی می شود، بی حسی در کاهش این عوارض می تواند تاثیر گذار باشد.
  • بهبود بهبودی: بی‌حسی به بیمار کمک می‌کند تا بعد از عمل جراحی سریعا بهبود یابد و عوارض پس از جراحی کمتر شود.
  • کاهش دوره نقاهت: به کمک مواد بی حسی، درد، تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی کاهش می یابد و همین امر مدت زمان بهبودی بیمار را کم می کند.
  • بهبود زیبایی: بی‌حسی به جراح کمک می‌کند تا بهترین شکل ممکن از بلفاروپلاستی را انجام دهد، با ایجاد شکلی زیباتر برای چشمان بیمار.
  • جوانسازی و شادابی پوست: در صورتی که در طول عمل جراحی بیمار درد زیادی را تجربه کند، به طبع روی جوان بودن صورت تاثیر گذار است و میزان شادابی و جوانسازی را کاهش می دهد.
  • کاهش عوارض آلرژیک: بسیاری از بیماران به داروهای بیهوشی واکنش های آلرژیک نشان می دهند، با حذف این دارو و استفاده از دارو های بی حسی عوارض آلرژیک به داروهای بیهوشی کاهش می یابد.

به طور کلی در صورتی که پزشک تایید کند بهتر است از داروهای بی حسی استفاده کنید و این داروها را به داروهای بیهوشی ترجیح بدهید. در نظر داشته باشید که پیش از هر اقدامی با متخصص مشورت کنید و بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

مزایای بلفاروپلاستی از طریق بی حسی

راهکارهای کاهش درد و مراقبت های بعد از عمل

بلفاروپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که به منظور حذف چین و چروک حول چشم ها انجام می‌شود. در این روش، بافت پوستی اطراف چشم‌ها از بین می‌رود و چشم‌ها به نظر جوان‌تر و شاداب‌تر می‌آیند. برای انجام این روش، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد و پس از بررسی شرایط شما، تصمیمی درباره ضرورت انجام این روش گرفته شود. عوامل بسیاری بر زیبایی چشم تاثیر گذار است، رفع چین و چروک و از بین بردن گودی چشم هم می تواند در شادابی و جوانسازی چشم تاثیر گذار باشد. با مطالعه علل و انواع روش های رفع افتادگی پلک می توانید مناسب ترین راه درمان را انتخاب کنید.

علاوه بر زیبایی، بلفاروپلاستی همچنین می‌تواند به بهبود بینایی کمک کند، زیرا افرادی که بیش از حد پوست اضافی حول چشم‌هایشان دارند، ممکن است دچار دید کاهش یافته باشند. با انجام بلفاروپلاستی، پوست اضافی از ناحیه چشم‌ها حذف می‌شود و افراد ممکن است دید بهتری داشته باشند. با توجه به اینکه از چه روش درمان افتادگی پلک استفاده می کنید، هزینه جراحی پلک متفاوت خواهد بود.

پس از عمل بلفاروپلاستی، برای کاهش درد جراحی پلک و بهبودی سریعتر، مراقبت های ویژه ای نیاز است. از جمله این مراقبت ها می‌توان به استفاده از قرص ضد درد، استفاده از یخ برای کاهش تورم و درد، استفاده از سردآبی، استراحت کافی، استفاده از شیشه های ساکن برای تسکین و درمان چشم پس از عمل، و تجنب از آفتاب اشاره کرد. همچنین، قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی، باید با پزشک معالج درباره ریسک ها و عوارض احتمالی صحبت کرده و راهکارهایی را برای کاهش این ریسک ها به کار برد.

1. پس از ۴۸ ساعت از عمل، برای بهبودی کامل و پیشگیری از مشکلات بعدی، بهتر است که به استراحت کامل بپردازید
  2. برای خواب از دو بالش استفاده کنید.
  3. داروها را به دقت طبق دستور پزشک و به‌موقع مصرف کنید.
  4. بهتر است فعالیت‌های خود را محدود کنید و بازگشت به فعالیت‌های کاری یا ورزشی را به ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل موکول کنید.
  5. برای تسکین درد و کاهش التهاب، می‌توانید از کیسه یخ در اطراف پلک خود استفاده کنید.
  6. بهتر است در دو هفته اول از استفاده از لنز خودداری کنید.
  7. برای جلوگیری از خشکی چشم، بهتر است پماد و قطره‌های چشمی خود را مصرف کنید.

مراقبت بعد از کشیدن بخیه پلک

3 راهکار کاهش درد جراحی پلک

انتخاب یک جراح پلاستیک مناسب برای جراحی پلک فقط نیمی از موفقیت جراحی پلک است. نیمی دیگر در این است که چه راهکارهایی برای کاهش درد جراحی پلک و بهبود سریع انجام می‌دهید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

1. استراحت و فعالیت‌ های لازم در طول ریکاوری جراحی پلک

هر نوع عمل و جراحی روی پلک بالا و پایین، عوارض های نسبتا مشابهی دارند، که درد و کبودی بعد از جراحی پلک طبیعی ترین آن ها است. برای کمک به بهبودی و کاهش درد جراحی پلک باید استراحت و خواب کافی داشته باشید، زیرا به بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند. هم‌چنین، هنگام خواب ۲ یا ۳ بالش را زیر سر خود قرار دهید. سایر فعالیت‌هایی که لازم است در نظر داشته باشید، عبارت است از:

• بدون مشورت با جراح خود، رانندگی را شروع نکنید.
  • در ۲ هفته اول پس از جراحی، از مطالعه زیاد، تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند به چشمان شما فشار وارد کند.
  • به مدت ۲ هفته تا زمانی که جراح به شما اجازه بدهد، از لنز استفاده نکنید.
  • از کرم و لوسیون صورت استفاده نکنید، زیرا می‌توانند چشم و پلک شما را تحریک کنند.
  • هنگام شستن صورت یا دوش گرفتن مراقب باشید که محصولات شیمیایی وارد چشم شما نشود.
  • حداقل یک هفته پس از جراحی چشمان خود را مالش ندهید.
  • تا ۲ هفته پس از درمان از خم شدن و بلند کردن وزنه‌های سنگین خودداری کنید.
  • شنا، جکوزی و سونا ممنوع است.
  • به مدت ۲ هفته تا یک ماه پس از جراحی از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • حداقل تا ۳ ماه پس از جراحی، هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید.

2. مصرف دارو پس از جراحی پلک

هرگز داروی خود را بدون مشورت با جراح خود حذف یا تغییر ندهید. اگر می‌خواهید کاهش درد جراحی پلک را تجربه کنید، داروهای خود را به موقع مصرف کنید. هم‌چنین، از مصرف هرگونه داروی رقیق‌کننده خون بدون مشورت با جراح خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به کبودی شود.

3. مراقبت از جای برش و بخیه‌ ها

• اگر چشمان شما با بانداژ پوشانده شده، آن را تا زمانی که جراح توصیه کرده است، نگه دارید.
  • محل درمان را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. مرطوب نگه‌داشتن بیش‌ازحد ناحیه می‌تواند منجر به عفونت شود.
  • برای کاهش درد جراحی پلک از کیسه یخ روی چشم خود استفاده کنید.

خارش بعد از عمل پلک

سریعترین راه برای کاهش درد جراحی پلک بعد از بلفاروپلاستی چیست؟

• برای کاهش درد جراحی پلک و تورم از کیسه یخ استفاده کنید.
  • تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک را به‌موقع مصرف کنید.
  • به‌طور منظم از قطره‌های چشمی استفاده کنید.
  • زیاد استراحت کنید، زیرا به تسریع کاهش درد بلفاروپلاستی کمک می‌کند
  • برای محافظت از چشمان خود، از عینک‌های آفتابی خوب استفاده کنید.

درد و کبودی بعد از جراحی بلفاروپلاستی طبیعی است؟

درد، کبودی و تورم بعد از بلفاروپلاستی بسیار شایع است که پس از چند هفته به‌طور کامل رفع می‌شود.

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

حدود ۲ هفته پس از جراحی پلک با کاهش درد می‌توانید به‌کار خود بازگردید. بااین‌حال، چشمان شما در طی یک دوره ۳ ماهه به طور کامل بهبود می‌یابند، اما توجه داشته باشید که دوره نقاهت برای بیماران مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

جمع بندی

درد و ناراحتی همراه ابدی هر نوع جراحی است، به‌خصوص اگر در ناحیه‌ای با پوست بسیار نازک و ظریف انجام شود اما بیهوشی عمومی اخیراً باعث کاهش درد جراحی پلک شده است. مانند هر جراحی دیگری، روند و زمان بهبودی ممکن است برای هر بیمار جداگانه متفاوت باشد و به این بستگی دارد که پلک بالا، پایین یا هردو انجام شود. بااین‌وجود، بهبودی بسیار سریع است و پس از چند هفته بیمار می‌تواند به‌کار خود بازگردد.