گودی زیر چشم نشانه چیست؟ علت گودی زیر چشم اقایان + 3 راه درمان

گودی زیر چشم
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 20 فوریه 2023

گودی زیر چشم ظاهر نامطلوبی را در صورت ایجاد می کند و چهره را پیرتر از سن واقعی نشان می دهد و قطعا، افراد بسیاری از گودی و تیرگی زیر چشم خود احساس رضایت و خوشنودی ندارند. اکثر افراد با استفاده از روش های سنتی و استعمال کرم های موضعی، سعی در رفع این عارضه دارند اما این درمان ها موقت بوده و نتیجه ماندگار و ایده آلی را ایجاد نمی کنند.

با شناخت بیشتر علل و عوامل ایجاد گودی زیر چشم، می توان برای پیشگیری از آن اقدام کرد و همچنین در صورت بروز نشانه های گودی زیرچشم، با استفاده از تکنیک های نوین پزشکی، می توان در صدد رفع این عارضه برآمد. در ادامه با کلینیک آنیل همراه ما باشید تا به بررسی علل ایجاد گودی زیر چشم و روش های درمان آن بپردازیم.

گودی زیر چشم چیست؟

گودی زیر چشم، ناشی از تجمع خون در زیر چشم و تحلیل رفتن چربی های زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر نمایان است و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کند. حساسیت های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی و برخی از علل دیگر؛ باعث پف بیش از حد و تجمع خون و همراه با آن، تحلیل رفتن سلول های چربی زیر چشم شده و منجر به ایجاد عارضه سیاهی و گودی زیر چشم می شود.

گودی زیر چشم چیست؟

علت گودی زیر چشم چیست؟

علل و عوامل زیادی می توانند منجر به بروز گودی زیر چشم شوند و قطعا شناختن این عوامل و تلاش در رفع بسیاری از آن ها می تواند در پیشگیری از بروز عارضه و تسریع در بهبود و درمان آن مؤثر باشد. حال مهم ترین علل ایجاد گودی زیر چشم به شرح زیر است:

  1. کم خوابی و پرخوابی
  2. کمبود آهن بدن
  3. اضطراب، استرس و گریه کردن طولانی مدت
  4. قرار گرفتن در زیر نورآفتاب به مدت طولانی
  5. استفاده بیش از حد چای و قهوه که به دلیل کافئین موجود، منجر به بی خوابی می شود.
  6. مصرف زیاد نمک و رژیم غذایی ناسالم
  7. استعمال سیگار، دخانیات و مصرف مواد مخدری مانند کوکائین و آمفتامین
  8. آلرژی پوستی مثل اگزما و سایر واکنش های آلرژیک
  9. افزایش سن و کاهش یاخته های جوانساز پوست مثل الاستین و کلاژن
  10. محبوس شدن مایعات در بدن
  11. وجود برخی بیماری های زمینه ای مانند سل، مونوکلئوز و بیماری سلولیت پری اوربیتال

علت گودی زیر چشم چیست؟

به نقل از سایت ghafaridiet در رابطه با علت سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی:

سیاهی دور چشم، نشان از عدم صحت عملکرد بدن است. به عبارتی چیزی در بدن به درستی انجام نمی‌شود و خود را به شکل گودی و سیاهی زیر چشم نمایان می‌سازد. خواب کافی، فعالیت بدنی مناسب، غذای رژیمی کم نمک و کم چرب، مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌های گیاهی از جمله مواردی است که بدن را به بهترین شیوه ممکن حفظ نموده و به صحت عملکردهای داخلی آن کمک می‌کند.

گودی زیر چشم چگونه ایجاد می شود؟

چشم‌ های انسان در دو حفره بزرگ درون جمجمه قرار دارند و اطراف آن ها را ماهیچه، بافت‌ های چربی و پوست پوشانده است. افزایش سن و قرار گرفتن در معرض برخی عوامل و بیماری‌ ها؛ سبب از بین رفتن بافت‌ های چربی زیر چشم، تحلیل رفتن و افتادگی پوست و در نتیجه گودی زیر چشم می شود.

همچنین با تحلیل رفتن پوست، رگ‌ های خونی به لایه‌ های بالایی پوست نزدیک شده و این حالت سبب بروز کبودی و سیاهی در زیر چشم می شود.با پر کردن گودی زیر چشم، هم حفره ایجاد شده در زیرچشم پر می‌ شود و هم اینکه افتادگی و چین و چروک پوست زیر چشم برطرف می شود؛ همچنین رگ‌ های خونی از سطح زیرین پوست فاصله می‌ گیرند و کبودی زیر چشم رفع می شود.

دلیل گودی زیر چشم

چه روش هایی برای درمان گودی زیر چشم وجود دارد؟

روش های متعددی برای درمان گودی زیر چشم وجود دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • تزریق ژل یا فیلر
    ژل ها مواد پرکننده مصنوعی هستند که می توانند فرورفتگی های پوستی را پر کنند. این مواد حجم دهنده، کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف، اعم از درمانی و زیبایی دارند. فیلرها یا همان ژل ها از نظر کیفیت، انواع مختلفی دارند و کسب نتیجه مطلوب از تزریق فیلر زیر چشم ، علاوه بر تجربه و مهارت پزشک، به نوع و کیفیت فیلر نیز بستگی دارد.
    مدت زمان ماندگاری ژل‌ها حدود ۱ تا ۲ سال است و معمولا برای تقویت نتایج حاصل از تزریق ژل؛ لازم است تا در فواصل زمانی معینی، تزریق مجدد انجام شود.
    توجه داشته باشید که استفاده از فیلر نامرغوب برای درمان گودی زیر چشم، می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید.
  • تزریق چربی
    تزریق چربی به محدوده تیره رنگ زیر چشم یکی از روش های درمان گودی زیر چشم می باشد که روشی ماندگار و مطمئن برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم است. این روش، در موارد متعددی مانند کاهش عمق خطوط چهره، حجم دهی به نقاط مختلف بدن، اصلاح ناهنجاری ها و تقویت عضلات، کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.
    درصورتیکه این تزریق توسط جراح دارای صلاحیت و با تجربه انجام شود، عوارض آن به حداقل رسیده و نتایج مطلوب آن می تواند تا 10 سال و حتی بیشتر ماندگار باشد.
    برای انجام تزریق چربی به گودی زیر چشم؛ جراح متخصص، مقداری چربی از بافت‌ های چربی موجود در زیر پوست از نقاط دیگر بدن خارج کرده و پس از خالص سازی به زیر پوست ناحیه زیر پلک پایین، تزریق می کند. از آنجاییکه می‌ توان مقدار زیادی چربی از بدن فرد استخراج کرد، می توان همزمان، این تزریق را علاوه بر زیر چشم در نواحی دیگر صورت نیز انجام داده و نتیجه بهتر و کامل تری از عمل جوانسازی و زیبایی چهره به دست آورد.

رفع گودی زیر چشم

  • تزریق نانوفت
    در تزریق چربی به روش نانوفت ، بافت های چربی فیلتر شده ای به صورت مایع است که حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی می باشد که درواقع، چربی های مورد استفاده در این روش، سرشار از یاخته های بنیادی هستند و حاوی فاکتورهای رشد می باشند.
    دو مزیت منحصر به فرد تزریق نانوفت نسبت به سایر روش های تزریق چربی و ژل، تحریک پوست به ساختن الاستین و کلاژن و ماندگاری طولانی مدت تر آن می باشد.
    محدودیت خاصی برای استفاده از این روش جوانسازی وجود ندارد و افراد با هر نوع جنسیتی و در هر سنی، می توانند از مزایای این روش نوین و ایده آل، بهره مند شوند. معمولا افرادی که از پیری و فرسودگی چهره خود احساس نارضایتی دارند و به دنبال یک روش بی خطر، مؤثر و ماندگار هستند؛ بیشتر از سایرین، مشتاق به انجام این روش زیبایی می باشند.

گودی زیر چشم نشانه چیست

جمع بندی

توجه داشته باشید که اگر فرورفتگی و گودی زیر چشم‌، همراه با علائمی چون پف صورت، سردرد، معده درد یا عطسه باشد؛ بهتر است که برای اطمینان از علت بروز آن، به پزشک مراجعه نمائید و علائم خود را به طور کامل برای او شرح دهید تا با بررسی علل بروز هر یک از این عوامل، هرچه سریع‌ تر نسبت به درمان آن، اقدام نماید.

سوالات متداول

روش‌های درمان گودی زیر چشم کدام است؟

تزریق چربی،تزریق نانوفت و تزریق ژل یا فیلر از جمله روش‌های درمان گودی زیر چشم است.

چه مواد غذایی برای رفع گودی زیر چشم مناسب است؟

گوجه فرنگی، توت،کنجد، خیار و هنداونه از جمله مواد غذایی است که باعث بهبود آن می شوند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات
2 دیدگاه در "گودی زیر چشم نشانه چیست؟ علت گودی زیر چشم اقایان + 3 راه درمان"
سحر گفت:

برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم اگه تزریق ژل انجام بدیم ممکنه دوباره برگرده؟

dejapoon گفت:

سلام وقت بخیر
بله امکانش وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *