فیلر زیر چشم چیست؟(بررسی مزایا و معایب)

  • خانه
  • -
  • مجله سلامت
  • -
  • فیلر زیر چشم چیست؟(بررسی مزایا و معایب)
فیلر زیر چشم چیست؟(بررسی مزایا و معایب)

گودی زیر چشم‌ها، تیرگی زیر چشم و چین و چروک های اطراف پلک به دلایل مختلف، عینک زدن و مشکلات داخلی بدن، همه‌ی این عوامل باعث پیری و خستگی چشم می‌شود. با افزایش سن، روند این گودی‌ها و کبودی‌ها تندتر شده و بافت‌های اطراف چشم چروکیده و پیر می‌شوند. تزریق ژل و فیلر یکی از روش های جدید در جوانسازی پوست به شمار می آید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از گودی و تیرگی دور چشم رنج میبرند، تزریق فیلر زیر چشم میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چرا که فیلر زیر چشم، مانند یک معجزه‌گر در پوست اطراف پلک شما عمل کرده و بعد از تزریق آن، قطعا حس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

فیلر زیر چشم، یک پر کننده طبیعی است که به منظور از بین بردن گودی و تیرگی چشم به کار میرود و اغلب با تزریق زیر پوستی در نواحی اطراف چشم انجام می‌شود. فیلر‌ها عموما از اسید هیالورونیک تشکیل شده اند و برخی دیگر نیز از کلاژن، کلسیم و اسید لاکتیک نیز ساخت می‌شوند.

امروزه استفاده از فیلر چشم بسیار محبوب شده و افراد زیادی به منظور رفع تیرگی زیر چشم خود، از تزریق فیلر استفاده می‌کنند. چرا که ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اکثر فیلر‌ها، از مواد طبیعی موجود در بدن انسان تشکیل شده و عموما افراد، حساسیت خاصی به این فیلر‌ها نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: جراحی پلک

دلیل گودی و سیاهی زیر چشم چیست؟

عموما با بالا رفتن سن، بافت اطراف پلک و عضلات آن نیز رو به پیری می‌روند و دچار افتادگی می‌شوند. همینطور چربی اطراف پلک به زیر چشم نقل مکان کرده و چشم را پف آلود نشان می‌دهند. گودی و تیرگی زیر چشم دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  1. استفاده از غذاهای شور و با درصد سدیم بالا
  2. کمبود خواب
  3. استعمال دخانیات
  4. نوشیدن الکل
  5. دلایل ارثی
  6. خودارضایی

مزایای تزریق فیلر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم، علاوه بر افرادی که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند، برای افرادی که میخواهند یک عمل زیبایی کم تهاجمی را نیز تجربه کنند بسیار مفید است. برای زیباجویان میکرونیدلینگ یکی از عمده روش هایی است که جهت شفاف سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، اگر همچنان دنبال بهترین روش جهت جوانسازی پوست هستید پیش از اینکه ادامه این مقاله را بخوانید می توانید درباره میکرونیدلینگ اطلاعات لازم را بدست آورید.

در ادامه به برخی فواید تزریق فیلر زیر چشم اشاره خواهیم کرد.

  1. کم تهاجمی بوده و بدون عوارض جانبی است
  2. بدون خطر و درد انجام می‌شود
  3. سریعا انجام می‌شود و دوره نقاهت ندارد
  4. به دلیل استفاده از مواد طبیعی موجود در بدن، قابلیت حل در بدن را دارند
  5. اگر از نتیجه ی آن راضی نباشید، پزشک میتواند آن را به حالت اولیه بازگرداند
  6. با استفاده از آن میتوان چروک‌های پنجه کلاغی، تیرگی و کیسه‌های زیر چشم را درمان کرد
  7. بهبود کلی در ظاهر صورت فرد
  8. باعث جوانسازی پوست می‌شود

تزریق فیلر زیر چشم چیست

فیلر زیر چشم چگونه تزریق می شود؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، فیلز زیر چشم، یک روش کم تهاجمی بوده و تنها با تزریق فیلر در زیر پوست چشم امکانپذیر است و فرد در حین انجام تزریق و بعد از آن نیز دردی را حس نخواهد کرد.

برای تزریق فیلر، ابتدا پزشک متخصص، با استفاده از مواد ضد عفونی کننده، محل تزریق فیلر زیر چشم را، ضدعفونی کرده و سپس نقاط مورد نظر را برای تزریق، علامتگذاری می‌کند.

پس از آن، با استفاده از کرم‌ها و مواد بیحسی، اطراف چشم و ناحیه موردنظر را بیحس کرده تا بیمار درد کمتری را احساس کند، سپس، با استفاده از سرنگ و سرسوزن‌های مخصوص، مقدار معینی فیلر را در محل موردنظر تزریق می‌کند.

همچنین بخوانید: مزوژل چیست و چه تاثیری دارد؟

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

تزریق فیلر زیر چشم، عملی تقریبا بدون درد است، اما قبل از انجام آن، نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

  • سعی کنید حدالامکان تا چند روز قبل از انجام تزریق، از استعمال دخانیات، مصرف الکل و همچنین داروهای رقیق کننده‌ی خون مثل آسپرین خودداری کنید.
  • تا یک هفته قبل از انجام تزریق، از تغذیه و رژیم مناسب استفاده کنید، چرا که این کار مانع ایجاد عفونت در بدن می‌شود
  • قبل از تزریق فیلر زیر چشم، داروهایی را که مصرف میکنید را به اطلاع پزشک خود برسانید
  • قبل از انجام عمل، از مالیدن چشم و نواحی اطراف آن خودداری کنید.

مزایای تزریق فیلر

مراقبت های بعد از انجام تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق، نقش موثری در ایجاد نتیجه‌ی دلخواه خواهد داشت. در قدم اول پس از تزریق، از یک کمپرس یخ، در نواحی تزریق به مدت ده الی پانزده دقیقه استفاده کنید. به طوری که یخ با پوست تماس مستقیم نداشته باشد.

همچنین بهتر است تا زمانی تورم در ناحیه مورد نظر کاهش یابد، از خوابیدن خودداری کنید؛ چرا که با خوابیدن، جریان خون در آن ناحیه کاهش یافته و در نتیجه تورم، دیرتر بهبود میابد.

اگر قصد استفاده از لوازم آرایشی بعد از تزریق فیلر زیر چشم را دارید، این مورد مانعی ندارد به شرطی که تورم و التهاب به صورت کامل رفع شود. همچنین تا حد امکان از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید؛ زیرا ممکن است مواد تزریق شده حرکت کرده و فرم نابهنجاری در زیر چشم ایجاد شود. بعد از رفع التهاب در این ناحیه، اگر قصد خوابیدن دارید سعی کنید به نحوی این کار را انجام دهید که سر، بالاتر از سطح بدن قرار گرفته و ترجیحا از دو بالش برای خوابیدن استفاده کنید.

سخن پایانی

با افزایش سن و بروز عوامل متفاوتی مانند استفاده دائمی از عینک، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی و یا مشکلات درونی بدن، ممکن است گودی و تیرگی دور چشم را تجربه کنید. اما اصلا جای نگرانی نیست، چرا که تزریق فیلر زیر چشم در این زمان به کمک شما خواهد آمد. فیلر یک پر کننده گودی زیر چشم است که مواد اصلی آن از مواد تشکیل دهنده بدن انسان تهیه شده و ضد حساسیت و قابل حل میباشد. ما در این مقاله از کلینیک آنیل (بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران)، به بررسی مزایا و چگونگی مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر پرداختیم. امید است این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

آیا اثرات فیلر زیر چشم موقتی است؟

بله، به دلیل مواد تشکیل دهنده ی فیلرها، اثرات آن موقتی بوده و هر 6 ماه یکبار به ترمیم نیاز دارد.

آیا فیلر زیر چشم دردناک است؟

خیر، به دلیل استفاده از کرم ها و محصولات بیحسی تنها مقداری سوزش در ناحیه موردنظر احساس خواهید کرد.

4/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط