نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

  • خانه
  • -
  • مو و ابرو
  • -
  • نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو
نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

یکی از عمده‌ترین دغدغه‌ها بعد از کاشت مو، نحوه خوابیدن و استراحت کردن بعد از جراحی است. به همین دلیل در این بخش از مقالات کلینیک زیبایی آنیل بر خود واجب دیدیم تا به جزئیات این موضوع بپردازیم و نکاتی درباره نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به شما ارائه می دهیم.

استراحت کردن خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو

همانطور که می‌دانید در طی 2 هفته اول بعد از کاشت مو، گرافت‌ها ضعیف و حساس هستند و در صورتی که از آن‌ها مراقبت نکنید، در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که باید بعد از کاشت مو انجام دهیم؛ نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو است. زیرا موقعیت‌ نامناسب و نامنظم خواب و عادت‌های نامناسب، می‌تواند باعث تحریک پوست سر شود و دوره نقاهت فرد را افزایش دهد.

اکثر پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا 10 روز بعد از عمل، هنگام خواب از یک بالشتک گردنی استفاده کنید. این بالشتک‌ها به شما کمک می‌کنند تا سر خود را در موقعیت بی‌خطر و خنثی قرار دهید و از برخورد پیوندها و گرافت‌ها با بالشت جلوگیری می‌کند.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو چیست

پس همانطور که گفتیم برای دستیابی به بهترین نتیجه از کاشت مو، مراقبت‌ها و نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو بسیار مهم است. در ادامه نکاتی را به شما ارائه داده‌ایم که به شما کمک می‌کند هنگام استراحت کردن از پیوندها و گرافت‌ها مراقبت کنید و دوره بهبودی کوتاه‌تری داشته باشید.

نحوه درست خوابیدن بعد از کاشت مو

از تمیز بودن بالشت و ملافه

تمیز بودن بالشت و ملافه از مهم‌ترین موارد بهداشتی و مراقبت‌های بعد از جراحی محسوب می‌شود. به دلیل اینکه موها تماس مستقیم با بالش دارند، باید بالش را تمیز نگه دارید. اگر از بالشتی که تمیز نیست استفاده کنید، گرافت‌ها در معرض عفونت قرار می‌گیرند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

همچنین دقت داشته باشید که برای شست و شوی بالش و ملافه، از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که حساسیت‌‌زا نباشد؛ به دلیل اینکه آلرژن‌ها می‌توانند پوست سر را تحریک کنند و موجب صدمه رسیدن به گرافت‌ها شوند.

قرار دادن یک حوله تمیز و نرم روی بالشت

بعد از کاشت مو به مدت چند روز ممکن است شاهد ترشحاتی روی پوست سر خود باشید. لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا این ترشحات بعد از کاشت کاملا طبیعی هستند. پس شما می‌توانید، جهت رعایت نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو، برای جلوگیری از کثیف شدن بالش، از یک حوله نرم و تمیز استفاده کنید. به این طریق ترشحات جذب حوله شده و بالشت شما تمیز باقی می‌ماند.

هنگام استراحت کردن سر خود را در زاویه 30 تا 45 درجه قرار دهید

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو باید به گونه‌ای باشد که سر نسبت به دیگر اعضا در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد. بعد از جراحی بهترین زاویه برای خوابیدن، زاویه بین 30 تا 45 است. همچنین مراجعین می‌توانند از دو بالش استفاده کنند تا سر خود را در ارتفاع بالاتری قرار دهند. زاویه سر هنگام خوابیدن بعد از کاشت مو، علاوه بر اینکه از آسیب رسیدن به موها جلوگیری می‌کند، موجب می‌شود تورم بعد از جراحی نیز کاهش دهد. 

از خوابیدن روی شکم جدا خودداری کنید

خوابیدن روی شکم بعد از کاشت مو، علاوه بر اینکه موجب افزایش تورم می‌شود، باعث آسیب رسیدن به گرافت‌ها نیز می‌شود. پس اگر عادت دارید که روی شکم بخوابید، بهتر است بعد از کاشت مو به مدت 1 تا 2 هفته این عادت را ترک کنید.

چه زمانی می‌توان عادات طبیعی خواب را از سر گرفت؟

از ضربه زدن به بالش جلوگیری کنید

بعد از جراحی پوست سر بسیار حساس می‌شود. پس از هرگونه ضربه زدن و خراش مو که می‌تواند باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌ها و گرافت‌ها شود؛ جدا خودداری کنید. برای اینکه بتوانید مانع از انجام این کار شوید، می‌توانید از بالشت‌های طبی استفاده کنید. این بالشت‌ها باعث می‌شود بین سر و بالشت فاصله‌ای ایجاد شود و مانع از ایجاد فشار و ضربه به مو می‌شوند.

الگوی خواب منظمی داشته باشید

لازم است برای بهبودی سریع‌تر، استراحت کافی و خواب منظمی داشته باشید. بعد از جراحی کاشت مو بدن برای بهبودی نیاز به انرژی داشته و این انرژی از طریق خوابیدن حاصل می‌شود. به همین جهت لازم است خواب کافی داشته باشید تا روند بهبودی با موفقیت طی شود.

چه زمانی می‌توان عادات طبیعی خواب را از سر گرفت؟

لازم است تا 2 هفته بعد از جراحی، نکات ذکر شده درباره‌ی نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو را رعایت فرمایید. بعد از گذشت 2 هفته، با مشورت پزشک متخصص، می‌توانید طبق عادت‌های همیشگی خودتان استراحت کنید و بخوابید.

دیگر مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو

علاوه بر نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو که باید رعایت شود، باید موارد زیر را هم بعد از کاشت مو رعایت کنیم.

  • عدم استفاده از هدبند
  • استفاده از کمپرس یخ هنگام خواب
  • ضربه نخوردن به سر
  • احتیاط هنگام پیاده یا سوار شدن از ماشین

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو، هزینه کاشت مو و مراقبت‌های بعد از کاشت مو می‌توانید به کلینیک زیبایی آنیل مراجعه کنید و از کارشناسان با تجربه‌ی ما مشاوره دریافت کنید. در آنیل امکان کاشت مو قسطی نیز فراهم است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط