همه چیز در مورد مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

  • خانه
  • -
  • تزریق
  • -
  • همه چیز در مورد مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل
همه چیز در مورد مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

انواع روش‌های تزریق ژل یکی از محبوب‎ترین راه‌های جوانسازی صورت است. برخلاف جراحی پلاستیک، تزریق روشی ملایم‎تر است. در این مقاله به مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل می‌پردازیم. علاوه بر این، قیمت تزریق به طور قابل توجهی کمتر از هزینه عمل است و تأثیر روش‌ها فراتر از انتظارات شما است.

با کمک تزریق می‌توانید فرم بینی را اصلاح کنید، بیضی صورت را سفت کنید، حجم لب‌ها را افزایش دهید و چین و چروک‌های عمیق را از بین ببرید. تزریق چربی روشی است که برای تامین حجم مورد نیاز بدن استفاده می‌شود.

با مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل به مزایا و معایب آن پی می‌بریم. تزریق چربی را می‌توان هم به صورت و هم در قسمت‌های مختلف بدن اعمال کرد. کاهش سطح چربی بدن با اثر افزایش سن می‌تواند منجر به افتادگی در صورت و بدن شود. افتادگی به خصوص در گونه‌ها، خط لب، نوک چانه و پاها قابل مشاهده است.

این وضعیت با تزریق چربی برطرف می شود و هدف آن ایجاد خطوط حجیم‌تر به بیمار است. نه تنها چین و چروک‌ها، بلکه نواحی مانند سینه‎ها، باسن‌ها یا چانه کوچک را می‌توان با تزریق چربی حجیم‌تر و جذاب‌تر کرد. از آنجایی که تزریق چربی با چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، خطر ابتلا به آلرژی صفر است. 

تزریق ژل برای چیست؟

تزریق-ژل-برای-چیست

بدن انسان حدود 15 گرم اسید هیالورونیک دارد که نقش فعالی در حفظ ایمنی، تسکین التهاب، مرطوب کردن و ترمیم پوست دارد. با گذشت زمان میزان این ماده کاهش می‏یابد که باعث پیری پوست می‌شود و کمبود آن منجر به کاهش تحرک مفصل و بدتر شدن ظاهر پوست می‌شود.

تزریق ژل چه مشکلاتی را حل می‌ کند؟

هدف اصلی از تزریق ژل بازگرداندن جوانی و شادابی به پوست صورت است. تزریق ژل می‌تواند مشکلات زیر مرتبط با تغییرات پوستی مرتبط با افزایش سن را حل کند مانند:

  • از بین بردن افتادگی
  • ترمیم غدد چربی
  • از بین بردن خشکی پوست
  • رفع هیپرپیگمانتاسیون

مطلب پیشنهادی: مراقبت های تزریق فیلر

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل از نظر روش انجام

تزریق ژل به صورت عضلانی انجام می‌شود و تزريق سطحی می‌تواند باعث ایجاد برآمدگی‌ها و ندول‌ها شود. اما در تزریق چربی، چربی‌های مورد نیاز برای تزریق از خود بیمار گرفته می‌شود. به طور معمول، از آن‌جایی که چربی خود فرد با بدن او سازگار است، با تزریق چربی می‌توان به حجم طبیعی‌تر و دائمی‌تر دست پیدا کرد. در ادامه به مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل می‌پردازیم تا نسبت به انجام آن هر کدام، اقدام کنید.

به طور معمول، فرآیند تزریق ژل و چربی می‌تواند با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام شود. اگر قرار باشد انتقال چربی فقط برای یک ناحیه انجام شود، از بی حسی موضعی و برای کاربردهای ترکیبی، از بیهوشی عمومی استفاده می شود. در تزریق چربی، ابتدا تصمیم گرفته می‌شود که از کدام ناحیه از بیمار، چربی برداشته شود. سپس چربی‌های ناحیه‌ای با بیرون کشیده می‌شوند. چربی‌های آماده شده بدون هیچ برشی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شوند و پس از استفاده، هیچ اثری باقی نمی‌ماند.

مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل از نظر ماندگاری

مقایسه-تزریق-چربی-با-ژل-از-نظر-ماندگاری

ماندگاری ژل و چربی‌های اعمال شده به تکنیک دکتر، روش تزریق و کیفیت مواد مورد استفاده بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود، هنگام تزریق ژل و چربی همیشه با پزشکان مشورت کنید. برای مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل از نظر ماندگاری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مطلب مرتبط: تزریق چربی به باسن

محدودیت‌ ها و موارد منع تزریق چربی و تزریق ژل

همان طور که در این مقاله به مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل پرداختیم باید بدانید که محدودیت‌های در تزریق وجود دارد. همه بیماران نمی توانند، تزریق ژل و چربی را انجام دهند. از جمله موارد منع مصرف:

  • سن تا 18 سال
  • بارداری و شیردهی
  • آسیب شناسی کلیه‌ها و کبد
  • صرع
  • غدد درون ریز و تعدادی از بیماری‌های خود ایمنی
  • اختلال لخته شدن خون
  • اختلالات روانی

مراقبت‌ های قبل از تزریق چربی با تزریق ژل

مراقبت-های-قبل-از-تزریق-چربی-با-تزریق-ژل

برای تزریق ژل و چربی، آمادگی خاصی و بستری شدن در بیمارستان لازم نیست. قبل از عمل، متخصص زیبایی وضعیت سلامتی بیمار را ارزیابی می‌کند، حجم بدن را اندازه گیری می‌کند تا اثربخشی هر دو روش را کنترل کند. پس از آن، مواد به صورت جداگانه انتخاب شده و با یک سوزن نازک زیر پوست در مناطق مورد نیاز تزریق می‌شود.

مطلب پیشنهادی: تزریق بوتاکس

نتیجه حاصل از تزریق چربی با تزریق ژل

ارزیابی اثربخشی هر دو روش را می‌توان پس از اولین جلسه مشاهده کرد. با این حال، بیشترین نتیجه پس از دوره قابل توجه خواهد بود. تعداد جلسات به میزان تزریق بستگی دارد و از 3 تا 8 ماه با وقفه 8-21 روزه متغیر است. در نتیجه، حجم بدن به میزان قابل توجهی کاهش یا افزایش و وضعیت پوست بهبود می‌یابد.

مراقبت‌ های پس از مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل

پس از تزریق چربی و ژل، ممکن است برای اولین بار کبودی و تورم باقی بماند و دمای بدن به صورت موضعی افزایش یابد. دوره بهبودی هر دو روش 2-3 روز طول می‌کشد. همچنین:

  • در طول هفته، هر روز باید 2-2.5 لیتر آب بنوشید تا تعادل آب در بدن حفظ شود.
  • در 2-3 روز اول نمی‌توانید الکل بنوشید.
  • برای کاهش تورم می‌توان از کمپرس سرد خشک استفاده کرد.
  • اگر اقدامات روی صورت انجام شده است، قبل از هر خروج از خانه باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

نکات پایانی

در این مقاله از کلینیک زیبایی آنیل تلاش کردیم تا از هر جهت به مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل بپردازیم. اگر سبک زندگی درستی داشته باشید، پرخوری نکرده و ورزش کنید، ماندگاری اثر تزریق ژل و چربی بیش‌تر باقی خواهد ماند. همچنین، اثر این روش پس از اولین تزریق قابل توجه است. با گذشت زمان، ژل به طور کامل جذب می شود و هیچ اثری در بدن باقی نمی‌گذارد، که این روش را تا حد امکان ایمن می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه ‌ها

  • تزریق چربی کم تهاجمی تر است یا تزریق ژل؟؟

    • سلام دوست عزیز؛
      به دلیل اینکه در تزریق چربی، از چربی‌های خود فرد استفاده می‌شود، سازگاری بهتری با بدن فرد دارد اما در تزریق ژل، به دلیل استفاده از مواد خارجی، ممکن است ماده ژل با بدن شما سازگاری نداشته باشد و حتی باعث ایجاد آلرژی شود؛ بنابراین می‌توان تزریق چربی را روشی کم تهاجمی‌تر دانست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط