شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو

شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 2 نوامبر 2021

قطعا داشتن ابروهای پرپشت تاثیر زیادی بر روی زیبایی صورت دارد. بسیاری افراد برای حتی شخصیت‌های معروف برای زیبا و پرپشت کردن ابروهای خود اقدام به کاشت ابرو می‌کنند. افرادی که کاشت ابرو انجام می‌دهند دغدغه آنها شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو است. با این حال شاید همه این افراد ندانند که ابروهای خود را بعد از کاشت چگونه شستشو دهند. در این مقاله می‌خواهیم روش‌های شستشو ابرو بعد از کاشت را به شما آموزش دهیم.

نحوه درست شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو

هر جراحی که انجام شود تا مدتی نیاز به مراقبت‌های ویژه ای دارند، کاشت ابرو هم از این قاعده مستثنی نیست برای جلوگیری از عوارض بعد از عمل نیاز به مراقبت دارد. یکی از مراقبت‌هایی که بعد از کاشت ابرو باید صورت گیرد، شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو است، در صورتی که ابرو‌ها را به خوبی تمیز نشود، باعث بروز جوش، عفونت و شوره در قسمت ابرو می‌شود. همچنین این شستشو نباید غیر اصولی باشد وگرنه باعث آسیب به فولیکول‌های تازه کاشته شده می‌شود که در نهایت باعث ریزش خواهد شد.

شستشو و استحمام بعد از کاشت ابرو

چگونه باید ابرو تازه کاشت را شستشو داد

در دو هفته ابتدایی کاشت ابرو از محلول شستشو صورت و اسپره برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید. در صورتی که با فشار مستقیم آب یا مالش ابروها این کار را انجام دهید، ممکن است موجب کنده شدن فولیکول‌های تازه کاشته شده گردید. بنابراین بهتر است به این نکات دقت کافی را مبذول کنید.

برای جلوگیری از ایجاد زخم و خارش و همچنین عفونت در قسمت ابرو می‌توانید از شامپوهای مناسب و پماد یا نرم کننده‌های که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. شامپو مناسب شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو را می‌توانید با آب ولرم مخلوط و با اسپری کردن بر روی ابرو می‌توانید آنها را شستشو دهید. بعد از کاشت ابرو 14 روز زمان می‌برد که زخم‌های این ناحیه بهبود پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی: کاشت ابرو قسطی چیست؟

آب شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو باید چه حرارتی داشته باشد؟

یکی از مواردی که در رابطه با شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو باید که باید به آن دقت داشته باشید، مقدار حرارت آب برای شستشو است. بهترین دمایی که با آن می‌توانید ابرو‌های خود را شستشو دهید دمای متعادل یا همان آب ولرم است. آب شستشو نباید سرد و یا داغ باشد. در نظر داشته باشید که تا 14 روز بعد از کاشت ابرو نباید به استخر، سونا و جکوزی بروید.

ویژگی‌های یک شامپو برای شستشو ابرو تازه کاشت شده

یکی دیگر از مواردی که دغدغه افراد بعد از کاشت ابرو و مو می‌باشد، انتخاب شامپو مناسب است. بعضی افراد از شامپو بچه به دلیل نداشتن مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که اقدام درستی است ولی شامپویی که پزشک برای شما تجویز می‌کند فواید بیشتر خواهد داشت.

سعی کنید روزهای ابتدایی از شامپو برای شستشو استفاده نکنید. و برای جواب گیری بهتر از نتیجه کاشت ابرو خود با مشورت پزشک شامپو مناسبی برای شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو استفاده کنید.

شست و شو ابرو بعد از کاشت ابرو - نکات و توصیه های مراقبتی

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت ابرو

نکات مهم در رابطه با شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو

  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در روزهای اول خودداری کنید.
  • 24 ساعت از شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو خودداری کنید به دلیل اینکه هنوز فولیکول‌ها استقامتی ندارند و باعث کنده شدن آنها می‌شود.
  • در روزهای ابتدایی از رفتن به مکان‌های عمومی، استخر، سونا و همچنین جکوزی خودداری کنید زیرا آلودگی باعث عفونت در ابروها شود.
  • می توانید بلافاصله بعد از کاشت ابرو استحمام کنید ولی باید به فشار آب حواستان باشد.
  • از کندن زخم‌های خشک شده که بعد از کاشت بر روی ابرو شما بوجود می‌آید خودداری کنید، این زخم‌های خشک به مرور زمان با شستشو متداول خودبخود کنده خواهند شد.

نکات مهم در مراقبت از ابروها بعد از کاشت

برای اینکه از کاشت ابرو خود بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید باید به نکات مهمی در رابطه با مراقبت بعد از کاشت مو و همچنین شستشو ابرو بعد از کاشت مو دقت کافی داشته باشید. اهم این نکات عبارتند از:

  • از تماس دست و یا هر چیزی به ابروهایتان جلوگیری کنید.
  • برای برطرف کردن آلودگی و جلوگیری از عفونت از محلول اسپری برای شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو استفاده کنید.
  • حدودا بعد از یک هفته در ناحیه ابرو پوسته پوسته خواهد شد، از کندن این پوسته‌ها خودداری کنید و اجازه دهید خودبخود و با شستشو از جای خود کنده شوند.
  • در یک ماه اول از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. برای این کار می‌توانید از کلاه استفاده کنید.
  • الکل، استعمال دخانیات و همچنین از غذاهای فست فودی در ماه‌های ابتدایی استفاده نکنید و با استفاده از رژیم غذایی موارد مورد نیاز برای رشد بهتر ابرو‌ها را تامین کنید.

جمع بندی

بعد از کاشت ابرو نیاز است که مراقبت‌های ویژه ای از ابروهای کاشته شده انجام شود. یکی از موارد مهمی که در رابطه با مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو باید توجه ویژه به آن داشت شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو است که با توجه به نکاتی که در بالا بیان شده می‌توانید بخوبی ابروهای خود را شستشو داد و از عفونت و همچنین ریزش آنها جلوگیری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر مطالب وب سایت کلینیک زیبایی آنیل مراجعه کنید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *