حمام کردن بعد از کاشت ابرو

حمام کردن بعد از کاشت ابرو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 27 دسامبر 2021

حالا که تصمیم به کاشت ابرو گرفتید، باید نحوه صحیح مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو را به خوبی بدانید و نتیجه دلخواه خود را از عمل زیبایی بگیرید. توجه کنید تا زمانی که فولیکول‌های تازه کاشته شده در جای خود ثابت شوند یا به نوعی عضو بدن بشوند باید در حمام کردن بعد از کاشت ابرو بسیار دقت کنید.

روش‌های متفاوتی برای حجیم کردن و افزایش و پرپشتی ابروها وجود دارد که کاشت ابرو یکی از آن‌ها است و از دسته روش‌های دائمی به حساب می‌آید؛ اما بسیاری از زیباجویان در رابطه با حمام و شستشو بعد از کاشت، نحوه استفاده از مواد شوینده و میزان استفاده از درجه حرارت آب اطلاعاتی کافی ندارند برای اطلاع از این موارد می‌توانید با کلینیک آنیل ، بهترین کلینیک کاشت مو در غرب تهران تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

برخی از بیماران جهت حمام کردن بعد از کاشت ابرو دچار وسواس زیادی می‌شوند و در مقابل آن افرادی هستند که اصلا به نحوه شستشو ابروها توجه نمی‌کنند هر دو گروه در اشتباه هستند و فقط باعث آسیب زدن به فولیکول‌های ابرو می‌شوند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم با رعایت چندتا نکته ساده به حمام کردن بعد از کاشت ابرو بپردازید و دچار آسیب و زخم در ناحیه کاشت نشوید.

روش درست حمام کردن بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو زخم‌هایی به صورت نقطه‌ای روی محل پیوند گرافت‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین باید به آرامی محل مورد نظر را بشویید و هیچ‌گونه فشار و ضربه‌ای را به ابروها وارد نکنید. همچنین از ماساژ دادن ابروهای خود بپرهیزید؛ چون درصد آسیب دیدگی فولیکول‌ها بالا می‌رود. فراموش نکنید شستن ابروها پس از کاشت بسیار آسان‌تر از شستن پوست سر پس از کاشت مو است.

برای حمام کردن بعد از کاشت مو در هفته اول باید در پیاله‌ای شامپو مناسب را در مقداری آب ولرم ریخته و هم بزنید؛ تا خوب کف کند. در آخر گاز استریل را به شماپو آغشته کنید و به صورت کاملا آرام و بدون حتی مقداری فشار به ابروها به صورت مداوم و به مدت 1 دقیقه شستشو دهید.

در این دورانی که جای زخم هنوز روی ابروها است؛ باید از تماس مستقیم آب به ابروها پرهیز کنید. بعد از گذشت 14 روز از پیوند ابرو قادر هستید که ابروها را با انگشت به آرامی ماساژ دهید. طبق تحقیقات به عمل آمده دیده شده که بعد از دو هفته در اکثر موارد جای زخم‌ها از بین می‌روند.

چند نکته کوتاه برای حمام کردن بعد از کاشت ابرو :

شستشو بعد از کاشت ابرو

  • در زمان حمام کردن از برخورد ناخن یا اجسام تیز با ابروهای خود جلوگیری کنید.
  • اگر طبق نظر پزشک قادر به شستن صورت پس از روز سوم بودید این کار را با آب ولرم و شامپوهای مناسب بعد از کاشت انجام دهید.
  • پس از هر بار شستن صورت از پماد آنتی باکتریال یا نرم‌کننده برای جدا شدن آسان‌تر زخم‌ها استفاده کنید.
  • اگر زخم‌ها را با آب اکسیژن بشویید، ظاهر تمیزتری خواهید داشت.

میزان درجه حرارت آب هنگام حمام کردن بعد از کاشت ابرو

یکی دیگر از نکات خیلی مهم حمام کردن بعد از کاشت ابرو میزان درجه حرارت آب مورد استفاده است. برخی از افراد بر این باورند که شستشو زخم‌ها با آب سرد باعث بسته شدن زخم‌ها و جلوگیری از خونریزی می‌شود. در برابر برخی از افراد معتقدند که باید زخم‌ها را با آب داغ باید شست که هم زخم‌ها کنده شود و هم اگر آلودگی‌ای نشسته باشد، زدوده شود؛ اما هیچ یک از این گزینه‌ها درست نیست.

بهترین درجه حرارت برای آب هنگام حمام کردن بعد از کاشت ابرو، آب ولرم است؛ چون آب ولرم از آسیب و صدمات احتمالی جلوگیری می‌کند. با این حساب پیش از شستن صورت از حرارت متوسط آب مطمئن شوید.

شامپوی مناسب برای حمام کردن بعد از کاشت ابرو

شامپو مناسب کاشت ابرو

انتخاب یک شامپو مناسب برای حمام کردن بعد از کاشت ابرو تأثیر مستقیمی در روند درمان دارد. به طور کلی استفاده از شامپو بچه به دلیل PH مناسبی که دارد پیشنهاد می‌شود. اما بهتر است برای این کار از پزشک خود درخواست کنید شامپو مناسبی را برای شما تجویز کند.

سخن پایانی

در کنار نحوه صحیح حمام کردن بعد از کاشت ابرو بهره‌مندی از راهنمایی‌های یک پزشک متخصص و پشتیبان تأثیر فراوانی در بهبودی شما دارد. کلینیک زیبایی آنیل با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه‌های خدمات زیبایی و برخوداری از پزشکان ماهر و متخصص آماده خدمات رسانی به شما مراجعین محترم است. در این مجموعه خدمات زیبایی چون کاشت ابرو قسطی، مزوتراپی مو، کاشت مو قسطی، لیزرموهای زائد و غیره ارائه می‌دهند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *