چه مدت بعد از کاشت مو، موها رشد می کند؟

  • خانه
  • -
  • مو و ابرو
  • -
  • چه مدت بعد از کاشت مو، موها رشد می کند؟
چه مدت بعد از کاشت مو، موها رشد می کند؟

شاید مشکل ریزش مو هم برای شما یک مسئله باشد و برای رفع آن راه‌های زیادی را جستجو یا امتحان کرده‌باشید و به کاشت مو رسیده باشید. اما اگر در مورد کاشت مو سوالاتی برای شما ایجاد شده و به دنبال پاسخ آن هستید؛ در این مقاله قصد داریم به یکی از اصلی ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید پاسخ دهیم.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که چه مدت بعد از کاشت مو، موها رشد می‌ کند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است مراحل رشد مو بعد از کاشت، را به طور کامل توضیح دهیم پس با آنیل در این مقاله از آنیل همراه باشید.

ابتدا باید توجه داشته باشید که کاشت مو پروسه‌ای است که نمی‌توانید انتظار نتیجه آنی و سریع از آن داشته باشید و همانطور که نتایج آن تا سال‌های سال و به طور دائمی با شما همراه خواهد بود برای مشاهده نتیجه کامل نیز، باید قدری صبوری به خرج دهید.

مراحل رشد مو

حال قصد داریم قدم به قدم بعد از کاشت مو را با شما در میان بگذاریم و بگوییم از روز اول بعد از کاشت مو تا یکسال پس از کاشت مو، چه انتظاراتی را باید از نتیجه عمل خود داشته باشید.

روز اول بعد از کاشت مو

روز اول بعد از کاشت مو می‌توانید بانداژ روی سر خود را باز کنید و با یک دستمال مرطوب به آرامی و با احتیاط کامل خون‌های خشک شده را از روی محل اهدا پاک کنید و محل گرافت‌های پیوند زده شده را ببینید. به یاد داشته باشید در روزهای ابتدایی بعد از کاشت بهتر است که کارهای سنگین انجام ندهید و از لمس و کشیده شدن محل‌هایی که گرافت‌های جدید به آن‌جا پیوند زده شده است خودداری کنید.

یک روز بعد از کاشت مو

یک هفته بعد از کاشت مو

در این زمان ممکن است در محل پیوند زده شده دچار خارش، سوزش و تورم شوند که این مورد کاملا طبیعی است و شما باید در این زمان به مراقبت از گرافت‌های اهدایی طبق نظر پزشک خود بپردازید. دقت کنید که اگر موهای شما در این مدت دچار ریزش شد، نگران نباشید چرا که معمولا ساقه مو در قسمت دچار ریزش می‌شود و فولیکول‌های مو در امان است.

هفته دوم بعد از کاشت مو

در این هفته زخم‌ها و قسمت‌های متورم روی سر شما بهبود می‌یابند. نکته‌ای که لازم است در این مدت به آن توجه زیادی کنید و در نتیجه عمل کاشت شما تاثیر زیادی دارند، رعایت نکات ذکر شده و استعمال داروهای تجویز شده توسط پزشک است.

در این هفته تا یک ماه بعد از کاشت ممکن است دچار ریزش مو شوید که بسیار طبیعی است و لازم به نگرانی نیست.

هم‌چنین ببینید: کاشت مو قسطی

هفته سوم بعد از کاشت مو

در این هفته ریزش موها ادامه می‌یابد تا فولیکول‌های مو آماده رشد مجدد شوند. همانطور که اشاره شد این ریزش طبیعی است و علت آن وارد شدن فولیکول‌ها به فاز شوک است. ممکن است با رشد مجدد موها زخم‌هایی در اطراف موهای جدید رشد کرده ایجاد شود که اتفاقی طبیعی است.

ماه اول تا دوم بعد از کاشت مو

در این زمان کم‌کم موها کم‌کم شروع به رشد می‌کند، اما به یاد داشته باشید شاید در این زمان هنوز به تراکم دلخواه خود نرسید در این زمان تا دو ماه بعد تقریبا 30 درصد از فولیکول‌ها به طور کامل به پوست سر نفوذ می‌کند.

نتایج کاشت مو

ماه دوم تا سوم بعد از کاشت

در این زمان موهای ظریف‌تر قسمت‌های مختلف سر شروع به رشد می‌کنند.

ماه سوم تا ششم بعد از کاشت

در این ماه‌ها رشد موها به تدریج افزایش می‌یابد به طوری که در ماه ششم بعد از کاشت تقریبا 60 تا 70 درصد موها رشد می‌کنند. هم‌چنین در طول این دوره موها شروع به ضخیم‌تر شدن و افزایش تراکم می‌کنند.

ماه ششم تا دوازدهم

در این دوره تقریبا نتیجه نهایی کاشت مو را می‌توان مشاهده کرد. در ماه‌های دهم تا دوازدهم تقریبا 90 درصد موها رشد خواهد کرد و شما می‌توانید به اصلاح و پیرایش موهای کاشته شده بپردازید. البته در برخی افراد در این دوره ممکن است شاهد ریزش نیز باشیم که امری طبیعی است و علت آن فارد فاز استراحت شدن فولیکول های مو می‌باشد.

یک سال بعد از کاش مو

در این دوره تراکم موها به حد قابل قبولی می‌رسد و تقریبا می‌توان گفت که همه موها از فولیکول خارج می‌شوند و نتیجه نهایی بعد از سال اول قابل مشاهده است. در برخی افراد رشد مو هنوز ادامه دارد اما در بیشتر افراد در این دوره زمانی رشد به پایان می‌رسد و تراکم موها به حد مناسبی می‌رسد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو نکات مربوط به آن مانند هزینه کاشت مو با مجله آنیل همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط