کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟

کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 15 نوامبر 2021

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که در سال تعداد افراد زیادی این جراحی را انجام می‌دهند. اما سوالی که ذهن خیلی از افراد را که دچار ریزش مو هستند را به خود مشغول می‌کند قطعا این است که کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ در این مقاله از سری مقالات کلینیک زیبایی آنیل می‌خواهیم به این سوال پرتکرار پاسخ دهیم.

نتیجه کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟

ابتدا یک توضیحی در این مورد داشته باشیم که اصلا کاشت مو به چه صورت انجام می‌شود، در عمل کاشت مو از قسمتی از سر که موهای پرپشتی دارد و دچار ریزش نشده تعدادی فولیکول یا به صورت تکی یا به صورت یک نوار پوست از پشت سر برداشته و در قسمتی از سر که دچار ریزش شده منتقل می‌کنند. این فولیکول‌ها بعد از بهبود یافتن سر شروع به رشد می‌کنند و باعث افزایش تراکم مو در قسمت کم مو سر می‌شود.

اما کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ نگرانی بسیاری از افراد که کاشت مو را انجام می‌دهند این موضوع است که کاشت مو که انجام دادند آیا دائمی است یا نه و کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که بله این جراحی به گونه‌ای صورت می‌گیرد که نتیجه آن دائمی است ولی برخی از شرایط ممکن است بر روی این موضوع تاثیر گذار باشد. مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو باید به خوبی انجام گیرد تا نتیجه خیلی خوبی بگیرید.

مطلب پیشنهادی: هزینه کاشت مو | کاشت مو قسطی

دوام موهای کاشته شده

نتیجه کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟

نتیجه کاشت مو بعد از عمل جراحی

زمانی که عمل کاشت مو انجام شد، مدتی طول می‌کشد تا بتوانید نتایج را مشاهده کنید. همانطور که بخش‌های کاشته شده از مو شروع به بهبود می‌کنند، ممکن است متوجه شوید که در چند ماه اول حتی بیشتر از موهای خود را از دست می‌دهید. پزشک شما باید به شما اطمینان دهد که این طبیعی است و قابل انتظار است.

هنگامی که پیوند موی شما به طور کامل بهبود یافت، فولیکول‌های موهای خود را خواهید دید که شروع به ظاهر شدن می‌کنند و به جواب سوال کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ می‌رسید و خواهید دید که نتیجه این کار دائمی است. موها رشد می‌کنند و در نهایت همان بافت و طول موهای شما خواهند بود. کاشت مو که توسط میکروگرافت انجام می‌شود را می‌توان بر اساس ترجیح شما برش داد، حالت داد و رنگ کرد.

آیا نتیجه کاشت مو دائمی است؟

پس از اینکه فولیکول‌های مو به مناطقی که موهای شما در حال نازک شدن است پیوند زده شد، مدتی طول می‌کشد تا پوست شما بهبود یابد. در واقع، ریزش برخی از موهای شما در سه ماه اول پس از عمل طبیعی است. بهبودی ممکن است بین 6 تا 12 ماه طول بکشد. اما هنگامی که فرآیند بهبودی کامل شد، فولیکول‌های پیوند شده شروع به رشد مو می‌کنند که تکه‌های طاس روی پوست سر شما را پر می‌کند و این موهای کاشته شده با افزایش سن به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند.

حرکت فولیکول‌های مو دائمی است. هیچ راهی برای بازگرداندن آنها به موقعیت قبلی وجود ندارد. اما مانند بقیه فولیکول‌های مو، فولیکول‌های پیوند شده طول عمر دارند. در برخی مواقع، آنها ممکن است به تدریج تولید مو را به همان اندازه که قبلا انجام می‌دادند متوقف کنند.

عمر موهای کاشته شده

آیا احتمال انجام کاشت مو مجدد است؟

این امکان وجود دارد که اولین عمل کاشت مو آخرین عمل شما نباشد. برخی از کاندیداها هستند که توسط پزشک به آنها گفته می‌شود که برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود به چندین جلسه جراحی پیوند نیاز دارند. سایر کاندیدها پس از بهبود اولین کاشت مو از نتایج راضی هستند و بعداً تصمیم می‌گیرند تا تکه‌های نازک‌کننده اضافی را روی سر خود پر کنند.

انواع روش کاشت مو دائمی

دو نوع از بهترین روش کاشت مو وجود دارد که در حال حاضر انجام می شود که این دو روش FUT و FEU هستند که نتیجه کاشت مو این دو روش دائمی است. نوع روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) نواری از فولیکول‌های موی شما را که از پوست سر در پشت سر شما گرفته شده است، به مناطقی از موهای شما که نازک یا طاس هستند پیوند می‌دهد.

استخراج واحد فولیکولی (FEU) از سوراخ‌های کوچک برای پیوند فولیکول‌ها از سرتاسر سر به مناطقی که موهای شما نازک یا طاس است، استفاده می‌کند. احتمالا این سوال برای شما ایجاد می‌شود که انجام کاشت مو از این دو روش، کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ همانطور که گفتیم این دو روش از جدیدترین روش‌های کاشت مو است و نتیجه آنها دائمی می‌باشد.

کلام آخر

کاشت مو یک عمل زیبایی است که برخلاف بسیاری از عمل های زیبایی دارای عوارض کمتری است و نتیجه آن می‌توان گفت که دائمی است ولی همچنان ذهن بسیاری از افراد متقاضی این نوع جراحی به این سوال مشغول است که کاشت مو تا چند سال دوام دارد؟ که ما پاسخ این سوال را در این مقاله داده‌ایم. شما می‌توانید با دیدن نمونه کار آنیل با خیالی آسوده کاشت مو خود را در این کلینیک انجام دهید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *