کرم بی حسی لیزر موهای زائد

  • خانه
  • -
  • مجله سلامت
  • -
  • کرم بی حسی لیزر موهای زائد
کرم بی حسی لیزر موهای زائد

یکی از مراقبت های لیزر استفاده از کرم بی حسی لیزر موهای زائد است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای صورت و بدن خود، به لیزر موهای زائد روی می‌آورند. این روش، بهترین راه برای راحت شدن از شیوهای متعدد روزانه و هفتگی است. از آن جایی که انجام لیزر، برای برخی امری دردناک بوده و ممکن است برای شما آزاردهنده باشد استفاده از کرم بی حسی موضعی توصیه خوبی است که میتوانید از آن استفاده کنید. عده‌ای اهمیت زیادی به این موضوع نمی‌دهند، اما افرادی که پوست حساسی داشته یا نمی‌توانند درد زیادی را تحمل کنند، از انجام این کار ترسیده و دچار استرس می‌شوند. اما خیالتان بابت درد لیزر موهای زائد راحت باشد؛ درد آن قابل تحمل است، اما اگر استرس و اضطراب داشته باشید، می توانید از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید.

لازم به ذکر است، انجام لیزر مو، در جلسات متعدد و حتی در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد صورت بپذیرد و اگر قرار باشد در هر جلسه درد بکشید، برایتان ناخوشایند خواهد بود. پس باید در هر جلسه، قبل از انجام لیزر، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید. در این مقاله قصد ارائه توضیحاتی در رابطه با پماد بی حسی برای لیزر موهای زائد داریم.

اما قبل از آن بهتر است ابتدا دلیل درد لیزر موهای زائد را که سایت ghooiesefid به آن پرداخته است را بدانیم:

در طول لیزر موهای زائد، اشعه به منظور هدف قرار دادن رنگدانه های مو به فولیکول های مو تابانده می شود؛ نیاز است که گرمای زیادی به این ناحیه وارد شود تا فولیکول ها فلج شوند و دیگر مویی در ناحیه رشد نکند. اشعه لیزر تابانده شده روی پوست ممکن است باعث ایجاد دردی شبیه به ضربه یک کش، سوزش نقطه ای و … شود.

البته برخی از مراجعه کنندگان مدعی هستند که هیچ دردی احساس نمی کنند اما برخی دیگر می گویند که در هنگام لیزر احساس درد می کنند.

به طور کلی، دو نوع پماد بی‌حسی جهت لیزرموهای زائد در داروخانه‌ها وجود دارد، این کرم‌ها حاویه لیدوکائین و بنزوکائین هستند. هرکدام از آن‌ها، در بی‌حسی پوست، کم شدن درد و سوزش، تاثیر بسزایی دارند. در ادامه به توضیح هر یک از این کرم‌های بی‌حسی پرداخته‌ایم.

بهترین پماد برای بی حسی لیزر موهای زائد چیست؟

کرم بی حسی لیزر موهای زائد حاوی لیدوکائین

با استعمال این کرم حین جلسات لیزر موهای زائد، زودتر از پمادهای قابل حل در آب، دچار بی‌حسی می‌شوید. همچنین، اثر این کرم، از کرم بی حس‌کننده بنزوکائین بیشتر است؛ به همین دلیل آن را به عنوان بهترین پماد سر کننده لیزر موهای زائد معرفی کرده‌اند. در اینجا قصد معرفی تعدادی از پمادهای بی‌حسی حاوی لیدوکائین رو داریم.

کرم زایلاپی برای لیزر

پماد زایلاپی برای کاهش درد و سوزش لیزر موهای زائد، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد حاوی لیدوکائین است، به طوری که در هر 30 گرم از پماد زایلاپی، 5 گرم لیدوکائین و 5 گرم پریلوکائین به کار رفته است تا موجب درد و سوزش کمتر حین لیزر مو شود.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد آقایان

طرز استفاده از کرم زایلاپی برای لیزر

  • در ابتدا، ناحیه‌ا‌ی که قرار است روی سطح آن لیزر انجام شود را به خوبی شست و شو دهید تا عاری از هرگونه کثیفی و باکتری شود.
  • در این مرحله، ناحیه مورد نظر را با حوله تمیز، خشک کنید و یک لایه از پماد زایلاپی را به صورت موضعی روی آن بمالید تا به خوبی جذب پوست شود.
  • زمان مد نظر برای بی‌حس شدن ناحیه مشخص شده بعد از استعمال پماد، 15 الی 20 دقیقه است.
  • از آنجایی که اثر پماد تا یک ساعت روی پوست باقی می‌ماند، بهتر است بین زمان مالیدن کرم و شروع لیزر، حداکثر نیم ساعت فاصله باشد.
  • شما می‌توانید مجددا دو یا سه لایه دیگر از پماد، روی همان ناحیه بمالید.
  • سعی کنید لایه آخر، تنها روی پوستتان قرار گرفته باشد و آن را نمالید.
  • لایه آخر هنگام لیزر موهای زائد، توسط پزشک پاک می‌شود.
  • جهت کاهش درد در ناحیه مد نظر، بهتر است بعد از استعمال پماد، روی آن را با پانسمان یا کیسه تمیز بپوشانید و بعد از 20 دقیقه آن را بردارید.

پماد بی حسی قوی برای قبل از انجام لیزر توصیه می شود.

کرم املا برای لیزر

نوع دیگری از پمادهای سرکننده بر پایه لیدوکائین است، که مانند زاپلایی عمل می‌کند. کرم املا حاوی 5 درصد لیدوکائین و پریلوکائین است.

درباره این کرم، از اینجا بیشتر میتوانید بخوانید.

It is applied directly to the skin to help lessen the pain experienced during common skin laser treatments such as the removal of unwanted hair

طرز استفاده از کرم املا

نحوه استفاده از این کرم نیز شبیه به کرم زاپلایی است؛ با این تفاوت که:

  • این کرم باید به انداره کافی استعمال شود؛ زیرا استفاده بیش از انداره از آن، باعث بروز مشکلاتی از جمله: اختلال در تنفس، افزایش ضربان قلب، تشنج و بی‌هوشی می‌شود.
  • بعد از مالیدن کرم املا روی ناحیه مد نظر، به هیچ عنوان روی آن را نپوشانید.

نوع دیگری از کرم لیزر موهای زائد حاوی لیدوکائین وجود دارد، که به زایلوژل معروف است. این محصول، پماد نیست بلکه یک ژل است که در هر 100 گرم از آن، 2 گرم لیدوکائین به کار رفته شده است. لازم به ذکر است که، این ژل بیشتر برای معاینه مجاری ادرار استفاده شده و برای لیزر موهای زائد، به ندرت از آن استفاده می‌شود. جهت استعمال زایلوژل، باید آن را روی ناحیه مشخص شده مالیده و به مدت 25 تا 30 دقیقه منتظر بی‌حس شدن باشید.

آلرژی به لیدوکائین چه عوارضی دارد؟

اگر سابقه بیماری‌های کبدی یا آلرژی به مواد شیمیایی دارید، قبل از استفاده از کرم‌های بی‌حسی حاوی لیدوکایئن، حتما با پزشک متخصص جهت استفاده از آن، مشورت کنید. در غیر این صورت، آلرژی‌های زیر در شما مشاهده خواهد شد:

  • احساس گرما و سرمای شدید
  • حالت تهوع و سرگیجه
  • احساس خواب‌آلودگی
  • اختلال در شنوایی و بینایی
  • کاهش ضربان قلب و فشار خون
  • افزایش تحریک پذیری عصبی

کرم بی حسی لیزر موهای زائد حاوی بنزوکائین

این نوع کرم، به عنوان یک ماده شیمیایی در پوست عمل کرده و از ایجاد سیگنال‌های الکتریکی در رشته‌های عصبی مغز جلوگیری می‌کند. در نتیجه، هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. از کرم‌های حاوی بنزوکائین، می‌توان به ژل‌های بی‌حسی اولترادنت و مستردنت اشاره کرد، که حدود 20 درصد بنزوکائین در آن‌ها وجود دارد.

ایا بی حسی اثر لیزر را کم میکند

پماد گیاهی بی حسی لیزر موهای زائد

نوع دیگری از کرم بی حسی لیزر موهای زائد، کرم بی‌حس کننده گیاهی است. این پماد در زمان‌هایی استفاده می‌شود که، فرد دارای آلرژی به مواد شیمیایی است. یکی از انواع این نوع کرم، کرم بی حسی لیزر موهای زائد اِپی واید (Epi wide) است که اثر بخشیه آن به انداره کرم‌های زایلاپی و املا می‌باشد. نحوه استفاده از این کرم نیز، به‌مانند پماد سرکننده زاپلایی است. پس توجه داشته باشید، در صورتی که بدن شما به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد، جهت لیزر، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد گیاهی استفاده کنید.

در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله نواحی لیزر بدن بزنید.

سوالات متداول

آیا کرم بی حسی اثر لیزر را کم می کند؟

کرم ها روی سطح پوست قرار میگیرند و تاثیری بر روی روند لیزر موهای زائد ندارند و تاثیر آن را کم نمی کنند.

قیمت کرم بی حسی لیزر موهای زائد چقدر است؟

قیمت پماد های بی حسی با توجه به نوع پماد متفاوت است اما به طور کل قیمت بالایی نداشته و از تمامی داروخانه ها میتوانید تهیه کنید.

کلام پایانی

بی حسی برای لیزر

آنچه در این مقاله از آنیل می خوانید به شرح زیر است:

  • معرفی کرم های زایلاپی و کرم املا که برای بی حسی لیزر موهای زائد استفاده می شوند و حاوی لیدوکائین هستند.
  • بررسی عوارض کرم های بی حسی موهای زائد که شامل مواردی مثل احساس گرما یا سرمای شدید، سرگیجه و کاهش ضربان قلب و… است.
  • برای بی حسی موضعی می شود از کرم های گیاهی هم استفاده کرد کرم هایی مثل اپی واید که بدون ایجاد حساسیت در پوست می توانید از آن استفاده کنید.
  • و…

در پایان باید خدمتتان عرص کنیم که، بعد از کسب این اطلاعات، احتمال خیلی زیاد ترس و استرس شما از انجام لیزر موهای زائد ریخته است. پس با اطمینان کامل، برای انجام این امر، به کلینیک آنیل مراجعه کنید.

در پایان بهتر است مقاله بهترین مرکز لیزر موهای زائد در غرب تهران را بشناسید!حتما بخوانید.

4.1/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه ‌ها

  • الان دیگه با اومدن دستگاه های جدید فک نمیکنم دیگه نیازی به پماد بی حسی برای لیزر باشه

    • سلام وقت بخیر
      در دستگاه های جدید به این صورت نیست که کاملا بی درد باشد و در هر صورت درد کمی وجود دارد که در افراد متفاوت می باشد که بستگی به آستانه تحمل فرد دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط