کاشت ابرو روی تاتو؛ ترند جدید بانوان ایرانی

آیا روی تاتو می توان کاشت ابرو انجام داد؟
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 15 دسامبر 2021

ابرو یکی از مهم‌ترین عناصر صورت است که در زیبایی نقش مهمی ایفا می‌کند و زیباسازی آن همواره در طول زمان به شکل‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. کاشت ابرو روی تاتو، برخلاف دهه‌ی هشتاد که ابرو‌های تاتو شده‌ی باریک مد بود، در دهه جدید به ترندی پرطرفدار میان بسیاری از خانم‌ها تبدیل شده است. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر به این عمل زیباسازی، مزایا و معایب آن بپردازیم.

کاشت ابرو روی تاتو چگونه است؟

برای کاشت ابرو روی تاتو دلایل زیادی زیادی از جمله ریزش ابرو و یا صرفا پر‌پشت‌تر کردن آن دخیل است. در کاشت ابرو تعداد زیادی گرافت (نوعی از جراحی پیوند روی پوست) در ناحیه ابرو به‌وجود می‌آورند که در اثر ایجاد آن، گاهی فواصل کوچکی در ابرو به‌وجود می‌آید که یا فرد را ملزم به کاشت دوباره و یا پررنگ کردن آن با مداد ابرو می‌نماید.

هاشور ابرو، یکی از انواع کاشت ابرو روی تاتو، که با تکنیک میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود، ابرو را به طبیعی‌ترین شکل ممکن زیبا می‌کند. (پیگمنتیشن به قرار دادن پیگمنت، نوعی از فلزی مایع که زیر پوست به منزله رنگ کردن آن قرار می‌گیرد، گفته می‌شود.)

هاشور ابرو

انواع روش‌های کاشت ابرو روی تاتو

  • پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در این روش، که بدان روش برداشت نواری نیز گفته می‌شود، پزشک مقداری از پوست پشت سر فرد را برش می‌زند و از بخشی از آن برای کاشت گراف روی ابرو استفاده می‌کند.

  • کاشت واحد فولیکولی (FIT)

در این روش مشابه روش بالا نیز مقداری از پوست برداشته می‌شود، با این تفاوت که مقدار برش کوچک‌تر است و این عمل بدون حسی و حتی زدن بخیه در چند جلسه انجام می‌پذیرد.

مراقبت‌های پیش از عمل کاشت ابرو روی تاتو

  • پاک سازی تاتو به روش کلینیکی
  • مشورت با پزشک خود در صورت مصرف داروهای خاص و حتی واکنش‌های احتمالی آلرژیک
  • آزمایش خون به‌منزله تشخیص وجود آلرژی و یا بیماری خاص
  • توقف استفاده از داروهای خاص بمدت یک هفته الی ده روز
  • از خوردن غذای سنگین تا چهل و هشت ساعت قبل از عمل خودداری کنید.

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو روی تاتو

  • استعمال پماد در صورت احساس تورم یا خارش در ناحیه زخم
  • تنظیم رژیم غذایی به منزله تامین آهن، روی، ویتامین D برای تضمین سلامتی پوست خود: سعی کنید تا آن جایی که می‌توانید ماهی، مرغ، لوبیا و مغز را در رژیم غذایی خود جای دهید.

مزایا و معایب کاشت ابرو روی تاتو

  • تاتو دائمی استگ
  • تاتو در واقع نوعی عمل رنگ کردن ابرو بشکل دائمی است که با وارد کردن یک سوزن یک میلیمتری به لایه ی درم پوست و سپس تزریق رنگ به پوست انجام می‌پذیرد.
  • ایجاد حساسیت، خارش و انتقال بیماری
  • ممکن است برخی به ماده ی تاتو آلرژیک بوده و مواردی از جمله حساسیت پوستی را گزارش کنند. واکنش تهاجمی بدن به تزریق رنگدانه‌ها در پوست را بیماری راکسیوم می‌نامند.
  • در صورتی که سوزن تاتو آلوده باشد، می‌تواند فرد را به انواع بیماری‌ها از جمله هپاتیت، کزاز، ایدز و بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر تبدیل کرد.

آیا کاشت ابرو برای کسانی که قبلا تاتو کرده اند خطرناک است؟

پیش از کاشت ابرو روی تاتو، بهتر است ابتدا تاتوی سابق خود را در کلینیک‌های زیبایی معتبر مانند آنیل پاک کنید که عمل کاشت بهتر روی ابروهایتان بنشیند. در عمل کاشت ابرو، از مو‌هایی مشابه با موهای خودتان استفاده می‌شود که معمولا از موی پشت سر، با رعایت جهت خواب مو، کمک می‌گیرند. بنابراین اگر این عمل را زیر نظر پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام دهید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

آیا تاتو دائمی است و با وجود آن دیگر نمی‌توان کاشت ابرو انجام داد؟

تاتو تا مدت زیادی روی پوست شما و تا زمانی که آن را دوباره ترمیم نکنید، می‌ماند. اگرچه هاشور و یا کاشت ابرو به‌منزله متراکم سازی ابرو انجام می‌پذیرد و این یعنی تاتوی شما دیگر دیده نمی‌شود، اما در صورت ناراضی بودن و یا تمایل به پاک کردن تاتو با لیزر پیش از کاشت ابرو، می‌توانید این کار را به دو روش کلینیکی و یا غیرکلینیکی انجام دهید.

همانطور که از اسمشان پیداست، در روش کلینیکی، برخلاف غیر کلینیکی، این روش به شکل استاندارد انجام می‌پذیرد و شما بهتر است این عمل را در در یک کلینیک زیبایی انجام دهید که ما به شما کلینیک زیبایی در غرب تهران آنیل را معرفی می‌کنیم.

کاشت ابرو یا تاتو؟ کدام یک ماندگاری بیشتری دارد؟

در‌کاشت ابرو، از موهای خودتان برای کاشت فولیکول استفاده می‌شود، پس امکان رشد مو در محل کاشت، به‌شکل طبیعی وجود دارد. بنابراین کاشت ابرو امری دائمی محسوب می‌شود ولی تاتو علاوه بر اینکه ظاهری غیر مصنوعی دارد، پس از مدتی کمرنگ شده و شکل اولیه خود را از دست می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: کاشت ابرو قسطی

کاشت ابرو روی تاتو

قیمت کاشت ابرو

با در نظرگرفتن مواردی از جمله اعتبار کلینیک، روش و مادۀ به‌کار گرفته شده در کاشت مو، هزینه کاشت ابرو از 4 میلیون الی 6 میلیون متغیر است.

نتیجه پایانی

به‌طور کلی کاشت ابرو روی تاتو مانعی ندارد و در صورت بهداشتی انجام شدن آن در کلینیک‌های معتبر، می‌تواند باعث زیبایی دوچندان ابرو و حتی صورت شما شود و از ماندگاری بالا برخوردار است.

سوالات متداول در مورد کاشت ابرو روی تاتو

آیا کاشت ابرو دردناک است؟

خیر و در این عمل از داروهایی بی حسی استفاده می‌شود.

آیا با‌وجود باردار بودن و شیردهی نیز می‌توان کاشت ابرو انجام داد؟

پیشنهاد می‌شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

موهای من سفید است، آیا باتوجه به اینکه در کاشت ابرو از موهای سر استفاده می‌کنند، کاشت ابرو بلامانع است؟

اگر موها به طور کامل سفید شده باشد ممکن است دیگر این امکان وجود نداشته باشد ولی اگر جوگندمی باشد با بررسی و صلاحدید پزشک این امکان وجود دارد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *