مهم ترین مراقبت های قبل و بعد بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد بوتاکس
دسته‌بندی تزریق
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 18 اکتبر 2021

اگر شما قصد انجام بوتاکس را دارید بهتر از پیش از انجام آن، در مورد آن اطلاعات کافی را به دست آورید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید. در این مقاله قصد داریم به ذکر نکاتی درباره مراقبت های قبل و بعد بوتاکس بپردازیم. دانستن این نکات بسیار ضروری است و رعایت آن‌ها باعث می‌شود تا تجربه بهتری را در انجام این عمل زیبایی داشته باشید.

یکی از کارهایی که با هدف جوانسازی پوست و درمان چین و چروک‌های اطراف پوست چشم و نواحی دیگر صورت انجام می‌گیرد بوتاکس است. تزریق بوتاکس یک روش درمانی محسوب می‌شود که ریسک بسیار پایینی دارد و روشی بسیار کم‌خطر و محبوب محسوب می‌شود. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، سم ضعیف شده بوتولینم است که هیچ‌گونه خطر یا عوارضی برای بدن ندارد و تنها به طور موقت از ارتباط میان عصب و عضله جلوگیری می‌کند.

مراقبت های قبل از بوتاکس

به یاد داشته باشید مراقبت‌های قبل از انجام بوتاکس هم به اندازه مراقبت‌‎های بعد از آن لازم و ضروری است و رعایت کردن آن‌ها به تجربه بهتر شما از بوتاکس کمک خواهد کرد. در اینجا به 7 مورد از مهم‌ترین نکاتی که لازم است قبل از بوتاکس رعایت کنید اشاره شده است.

  1. بهتر است از برنزه کردن پوست و یا انجام روش‌هایی مانند سولاریوم برای تیره کردن پوست خودداری کنید؛ چرا که این اعمال باعث حساس شدن پوست شما شده و ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.
  2. بهتر است از 10 روز پیش از انجام بوتاکس از خوردن نوشیدنی‌هایی که حاوی الکل هستند خودداری کنید.
  3. حداقل یک هفته پیش از انجام بوتاکس از استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان خودداری کنید. این‌گونه مواد باعث کاهش روند بهبودی می‌شود. 
  4. یک هفته پیش از انجام بوتاکس از انجام روش‌های موزدایی مانند اپیلاسیون، وکس و یا بند انداختن خودداری کنید. هم‌چنین انجام روش هایی مانند شیو کردن، کرم‌های موبر و غیره هم ممنوع است.
  5. چهار تا پنج روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون و افزایش کبودی می‌شوند، مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و داروهایی مانند داروهای بیماران قلبی خودداری کنید. هم‌چنین برخی از مواد غذایی مانند سیر و عناب و یا روغن ماهی هم در رقیق شدن خون تاثیرگذارند بهتر است از مصرف این‌گونه مواد نیز خودداری کنید.
  6. از آرایش کردن در جلسه تزریق بوتاکس خودداری کنید. بوتاکس باید روی محل تمیز و ضدعفونی شده تزریق شود تا پوست شما دچار عفونت نشود.
  7. اگر دچار بیماری خاص، تبخال لب، عفونت و یا در حال مصرف داروی خاص هستید پیش از انجام بوتاکس این موارد را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  8. اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید یا حتی به ماده خاصی حساسیت دارید، پزشک خود را مطلع سازید.
  9. چنانچه باردار هستید این عمل  را به تعویق بیاندازید، به طور کلی تزریق بوتاکس برای زنان باردار و مادران شیرده قابل انجام نیست.
  10. تزریق بوتاکس با سوزن های ریز انجام می شود و درد غیر قابل تحملی ندارد اما افراد می‌توانند یک ساعت قبل از تزرق بوتاکس لایه قابل توجهی از کرم بی حس کننده را روی پوست بمالید تا به آرامی وارد پوست شود.
  11. می‌توانید برای کاهش تورم و کبودی سریع کمپرس یخ همراه خود داشته باشید و روی محل تزریق قرار دهید.

قبل از تزریق بوتاکس چه کنیم؟

مراقبت های بعد از بوتاکس

 همانطور که مراقبت‌های قبل از انجام بوتاکس اهمیت دارد، برای تسریع در روند بهبودی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی بهتر است مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس را نیز جدی بگیرید. در اینجا به چند نکته مهم درباره مراقبت‌هایی که لازم است بعد از تزریق بوتاکس رعایت کنید اشاره شده است که بهتر است ان‌ها را رعایت کنید.

  1. از انجام حرکات شدید و فعالیت‌های سنگین بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید و تا یک روز به استراحت بپردازید. باید توجه کنید که لازم است تا 24 ساعت از فشار و لمس ناحیه تزریق خودداری کنید(زیرا این کار باعث حرکت وانتقال ماده تزریق شده به سایر نواحی پوست است.)
  2. از انجام فعالیت‌هایی که باعث بالا رفتن ضربان قلب و یا افزایش گردش خون می‌شود، پرهیز کنید. این کار باعث پخش سم بوتولینم در بدن شما خواهد شد.
  3. بهتر از بعد از تزریق بوتاکس، حداقل تا 4 تا 5 ساعت از خوابیدن و خم شدن نیز پرهیز کنید؛ این کار باعث افزایش کبودی می‌شود. پس از این مدت برای خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید و سعی کنید طوری بخوابید که فشاری به محل تزریق وارد نشود.
  4. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از مصرف مشروبات الکلی نیز پرهیز کنید.
  5. تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از آرایش کردن خودداری کنید چرا که این کار باعث لمس نواحی تزریق خواهد شد.
  6. تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام ماساژهای پوستی، فیشیال صورت و درمان‌هایی مانند لایه‌برداری پوست خودداری کنید.
  7. بهتر است تا 48 ساعت بعد از تزریق از حمام کردن و شستن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  8. درصورت کبودی می توانید از آرنیکا و یا ویتامین K5 استفاده کنید.
  9. یکی از مهمترین موارد برای مراقبت پس از تزریق  پرهیز از لایه بردارهایی مانند میکرودرم و سایر لایه  برداری های شیمیایی است.
  10. بعد از تزریق بووتاکس در صورت ناراضی بودن از نتیجه کار می توانید آن را ترمیم کنید.
  11. درصورتی که بعد از تزریق بوتاکس متوجه عوارض جانبی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.
  12. از مراقبت های پوستی پیلینگ شیمیایی میکرونیدلینگ و…. تا۲۴ ساعت خودداری کنید.

بعد از بوتاکس چه کارهایی برای افزایش ماندگاری انجام دهیم

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعات پزشکی با مجله آنیل همراه باشید. کلینیک کاشت مو آنیل ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی از جمله تزریق بوتاکس، مزوتراپی مو ، کاشت ابرو و دیگر خدمات زیبایی است که با دارا بودن جدیدترین و بروزترین امکانات و تجهیزات و مجرب‌ترین کادر پزشکی آماده خدمت‌رسانی به شماست.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات
2 دیدگاه در "مهم ترین مراقبت های قبل و بعد بوتاکس"
عارف گفت:

سلام تا چند ساعت قبل و بعد از بوتاکس نباید سیگار بکشیم؟

dejapoon گفت:

سلام وقت بخیر
بهتر است یک روز قبل و یک روز بعد از تزریق بوتاکس از دخانیات و الکل استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *