کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟

کاشت مو به روش FUE
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده دکتر امیر آذری فر
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۱۴۰۰
5
(1)

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که همواره در طول تاریخ، افراد بسیاری، چه زن و چه مرد با آن دست به گریبان بوده‌اند. امروزه اما جای نگرانی زیادی برای این اتفاق وجود ندارد زیرا روش‌های گوناگون درمان ریزش مو به کمک این افراد آمده‌اند. همزمان با پیشرفت علم در شاخه‌های مختلف، حوزه درمان‌های زیبایی دستخوش تحولات بسیار بزرگی شده و متدهای درمانی فوق‌العاده برای رفع مشکلات زیبایی به کار گرفته می‌شوند.

یکی از این درمان‌ها که برای توقف ریزش مو و تحریک رشد مجدد آن استفاده می‌شود، انواع روشهای کاشت مو است. یکی از پرکاربردترین این متد، کاشت مو به روش fue است که در کمترین زمان ممکن ریزش مو را متوقف کرده و موها را ترمیم و پرپشت خواهد کرد. در ادامه این مقاله از کلینیک آنیل درباره این شیوه کاشت مو و جزئیات آن بیشتر شرح خواهیم داد.

روش کاشت مو به روش FUE چیست؟

زیر پوست سر واحدهایی به نام فولیکول وجود دارند که وظیفه آن‌ها تولید تارهای مو است. در فرایند کاشت مو، فولیکول‌ها از بخش خاصی در پوست سر که تراکم مو در آن مناسب است، برداشته شده و در قسمت دیگری که تراکم کمی دارد یا طاس شده است، جای داده می‌شود. به این فولیکول‌ها، گرافت مو می‌گویند و هر کدام از آن‌ها حاوی 1 تا 5 تار مو است.

در کاشت مو به روش FUE بدون اینکه هیچ قسمتی از پوست برش داده یا جدا شود فولیکول‌ها را به صورت واحد، جدا کرده و سپس جایگذاری خواهند کرد. به همین دلیل کاشت مو به روش fue، نیازی به بخیه ندارد و بدون خونریزی به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که جایگذاری فولیکول‌ها نیز در زاویه و عمق خاصی از پوست سر انجام می‌شود تا شرایط برای رشد مجدد تارهای مو، مناسب باشد. استخراج فولیکول‌ها از بخشی به نام بانک مو انجام می‌شود که ممکن است در سر یا سایر نواحی بدن باشد.

اغلب بانک مو ناحیه پشت سر یا پشت گوش افراد، دارای تراکم مناسب است. برداشت فولیکول از بانک مو در این روش کاشت، به دو صورت دستی یا توسط دستگاه برقی مخصوص انجام می‌شود. قبل از شروع به عمل کاشت، برای اینکه فرد زیباجو درد کمی را احساس کند، پزشک از بی حسی موضعی در محل مورد نظر استفاده می‌کند و پس از اتمام عمل نیز با مواد ضدعفونی کننده، محل کاشت و برداشت فولیکول‌ها را شستشو می‌دهد.

روش‌های جدید کاشت مو به روش FUE

روش‌های جدید کاشت مو به روش FUE

جراحی کاشت مو به روش fue، متدی کم تهاجمی است و با بی حسی موضعی انجام می‌شود از این رو طرفداران بسیاری در بین افرادی که به دنبال روشی مناسب برای کاشت مو هستند، دارد. امروزه این کاشت مو به این شیوه‌های جدیدی انجام می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. کاشت مو به روش سوپر fue و میکرو fue، دو نوع کاشت مو به روش fue هستند که در ادامه هر کدام را شرح خواهیم داد.

کاشت مو به روش Super FUE

این متد در واقع نسخه پیشرفته‌ و ارتقا یافته کاشت مو به روش fue است که در آن زیباجو هیچ درد و خونریزی را تجربه نخواهد کرد و موهایی که جدید رشد می‌کنند نسبت به موهای قبلی، بسیار طبیعی‌ به نظر می‌رسند. از روش کاشت SUPER FUE علاوه بر موهای سر، برای موهای ابرو نیز استفاده می‌کنند و افرادی که ابروهای کم پشت و نازکی دارند، به کمک این متد دارای ابروهای پرپشت خواهند شد.

کاشت مو به روش Micro FUE

تکنیک کاشت micro fue نیز بسیار کم تهاجمی است و نتایج حاصل از آن بسیار طبیعی هستند در حدی که نمی‌توان موهای جدید را تشخیص داد. پانچ‌های تخصصی که به کمک آن برداشت فولیکول از بانک مو انجام می‌شود، در این روش قطری بین 0.6 تا 0.9 میلی‌متر دارند. ابزارهای کاشت نیز در این متد، اندازه کوچکی دارند لذا کمترین آسیب را به نواحی تحت درمان وارد می‌کنند. دوره نقاهت روش میکرو fue، حداکثر یک هفته است و بعد از آن زیباجو می‌تواند به امور روزمره خود برگردد.

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟

عوارض کاشت مو به روش FUE چیست؟

از آنجایی که این روش بسیار کم تهاجمی و ایمن است، اثرات جانبی جدی ندارد. به عنوان مثال جای زخمی روی سر باقی نمی‌ماند، تنها ممکن است نقاط کوچکی که فولیکول مو از آن‌ها خارج شده را ببینید که در مدت کوتاهی محو خواهند شد. عوارض نادر این متد که در صورت مشاهده باید با پزشک در میان بگذارید، عبارتند از:

  • بروز عفونت
  • درد در ناحیه متورم
  • تورم فولیکول مو (فولیکولیت)
  • خونریزی در محل جراحی
  • بی‌حسی یا سوزن‌سوزن‌شدن ناحیه تحت درمان
  • تفاوت ظاهری موهای کاشته شده با سایر موها
  • تداوم ریزش یا نازکی مو بعد از عمل پیوند

عوارض کاشت مو به روش FUE

تفاوت کاشت مو به روش FUE و FUT چیست؟

از دیگر متد کاشت مو، کاشت به شیوه fut است که با روش fue تفاوت‌هایی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • در روش کاشت fue، فولیکول‌ها جداگانه و مستقیم از پوست سر برداشته می‌شوند اما در روش fut، جراح، نواری را از پوست برداشته و گرافت مو را از آن جدا می‌کند.
  • زمان بهبودی در کاشت مو به روش fue سریع‌تر و در متد fut، طولانی‌تر است.
  • درد بعد از انجام جراحی در شیوه fue کمتر است.
  • در متد fue، جای زخم زیادی ایجاد نمی‌شود اما در fut، جای زخم در ناحیه برداشت فولیکول ایجاد می‌شود.
  • بانک مو در کاشت fue هر بخشی از بدن می‌تواند باشد اما در fut بانک مو اغلب ناحیه پشت سر است.
  • کاشت مو به روش fue برای افرادی مناسب است که تراکم موی ضعیفی دارند زیرا در روش fut باید تراکم مو زیاد باشد.
  • اگر برای کاشت به تعداد بالای فولیکول مو نیاز است باید از روش fut استفاده کرد.
  • زمان جراحی کاشت در fue طولانی‌تر از متد fut است.
  • هزینه کاشت مو به روش fue بالاتر از هزینه متد fut است.

مرکز کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش fue، نوعی عمل زیبایی است که تاثیر بسیاری در تغییر ظاهر و چهره افراد دارد لذا برای انجام آن باید حتما به مراکز معتبری که پزشکان متخصص و باتجربه دارند مراجعه کنید تا عمل موفقی داشته باشید و نتایج مطلوب آن را پس از مدتی مشاهده کنید. هرگز در انجام این عمل کیفیت را فدای قیمت کم نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی این عمل برای شما دردسر ساز شده و هزینه چند برابر درمان این عوارض را متحمل شوید.

از این رو توصیه می‌شود برای انجام این درمان به بهترین کلینیک کاشت مو به روش fue مراجعه کنید. این کلینیک باید از وزارت بهداشت، مجوز قانونی داشته باشد و به مدرن‌ترین و جدیدترین تجهیزات کاشت مو، مجهز باشد. داشتن فضای مناسب و تمیز، پرسنل خوش برخورد و از همه مهمتر پزشکان ماهر از صفات بازر مرکز درمانی کاشت موی معتبر است.

در چنین مراکزی جلسه مشاوره برای زیباجو برگزار می‌شود و در آن برنامه کاشت برای توسط پزشک برای فرد شرح داده می‌شود. پزشک با توجه به شرایط موی سر زیباجو، روش مناسب کاشت را به او پیشنهاد داده و درباره عوارض احتمالی، تعداد جلسات، نتایج و هزینه آن برای متقاضی شرح خواهد داد. بنابراین زیباجو با اطلاعات کامل تصمیم به انجام کاشت می‌گیرد و پس از آن نیز جلسات مشاوره و پیگیری روند درمان برگزار خواهد شد.

مرکز کاشت مو به روش FUE

مزایای کاشت مو به روش fue

متد درمان کاشت مو به روش fue، مانند هر درمان زیبایی دیگری یکسری مزایایی دارد که انتخاب آن را برای زیباجویان در اولویت قرار داده است. از جمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این متد بدون ایجاد زخم و خونریزی است و زخم‌های ایجاد شده عمقی کمتر از یک سانتی‌متر دارند لذا نیازی به بخیه زدن و پانسمان نیست.
  • در یک جلسه از این روش می‌توان حدود 4000 گرافت مو را استخراج کرد و انجام کاشت را در چند ساعت به پایان رساند.
  • در این روش امکان استفاده از موهای ظریف وجود دارد و گرافت‌هایی که 1 یا 2 تار مو دارند، قابل استفاده هستند و جلوه طبیعی‌تری به ظاهر فرد خواهد داد.
  • در این متد امکان برداشت گرافت مو از سایر نقاط بدن مانند موهای سینه نیز وجود دارد.
  • دوره نقاهت در کاشت مو به روش fue، بسیار کوتاه است و برای هر نوع الگوی ریزش مو مناسب است. نتایج آن نیز به طبیعی‌ترین و پرتراکم‌ترین مدل مو ختم خواهد شد.

قیمت کاشت مو به روش fue

قیمت کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو به روش fue، متاثر از عوامل مختلفی است که شامل موارد زیر هستند:

میزان طاسی

مهم‌ترین فاکتوری که بر هزینه کاشت مو به روش fue تاثیر دارد، مقدار طاسی سر و ریزش موی فرد است. لذا افراد طاس نسبت به افرادی که موهای کم پشت دارند، باید هزینه بیشتری برای این عمل متحمل شوند.

تعداد گرافت

چنانچه میزان طاسی در سر مراجعه کننده زیاد باشد، برای ایجاد تراکم مطلوب باید از تعداد گرافت بیشتری استفاده کرد که این تعداد به ویژگی‌ها و تراکم مو و میزان طاسی بستگی دارد.

سختی و پیچیدگی جراحی

از آنجایی که در این متد، فولیکول‌ها به صورت واحدی برداشته می‌شوند، پیچیدگی انجام این روش بالاست بنابراین هزینه بیشتری خواهد داشت.

مهم ترین نکات قبل از کاشت FUE

به دلیل پیچیده بودن روند این نوع کاشت مو، لازم است که حداقل دو هفته قبل از انجام کاشت برخی نکات مراقبتی را رعایت کنید تا عمل کاشت موی راحتی را تجربه کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • محدودیت مصرف دارو

مصرف برخی داروها قبل از عمل کاشت مو به روش fue، ممکن است باعث ایجاد خونریزی هنگام عمل شود و دوره نقاهت آن را طولانی کند، لذا باید مصرف آن‌ها را قبل از کاشت مو، محدود یا متوقف کرد. این داروها شامل داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، مسکن‌ها و برخی مکمل‌ها و ویتامین‌ها هستند.

  • عدم مصرف کافئین

بهتر است مصرف چای، قهوه، نسکافه و هر نوع ماده کافئین‌دار، چند روز قبل از کاشت مو محدود شود زیرا این موارد ممکن است باعث خونریزی حین عمل شوند.

مهم ترین نکات قبل از کاشت FUE

  • حمام پیش از پیوند مو

روز عمل موها باید تمیز و عاری از هر ماده آرایشی باشند پس حمام کنید و با یک شامپوی ملایم موها را بشویید زیرا بعد از کاشت مو تا چند روز نباید حمام کنید و موها را شستشو دهید.

  • مصرف نکردن مشروبات الکلی و سیگار

مصرف مواد مخدر باعث تنگ شدن رگ‌ها و عدم اکسیژن رسانی مناسب به سلول‌ها و بافت‌ها خواهد شد در نتیجه روند بهبود را به تاخیر خواهد انداخت. توصیه می‌شود چند روز قبل از کاشت مو، مصرف هرگونه دخانیات را متوقف کنید. نوشیدن مشروبات الکلی نیز با رقیق کردن خون، درصد امکان خونریزی در هنگام کاشت مو به روش fue را افزایش خواهد داد پس این مورد را نیز رعایت کنید.

  • رنگ کردن موهای سفید

در روز پیوند مو، موها را کاملا کوتاه می‌کنند پس توصیه می‌شود اگر موی سفید دارید، آن‌ها را رنگ کنید تا پزشک برای تشخیص نواحی طاس سر مشکلی نداشته باشد.

چه آزمایشی قبل از کاشت مو به روش fue بدهیم؟

قبل از انجام فرایند کاشت مو لازم است یکسری آزمایشات ساده خون انجام شود تا پزشک از سلامت زیباجو مطمئن شود و اختلالی حین عمل بوجود نیاید. این آزمایش‌ها عبارتند از:

  • تست CBC
  • تست HCV
  • تست APTT
  • تست PT
  • آزمایش HIV ELISA
  • آزمایش ECG

علاوه بر این آزمایش‌هایی نیز برای بررسی زمان لازم جهت توقف خونریزی و زمان لازم برای لخته شدن خون گرفته خواهد شد.

کاندید مناسب برای کاشت مو به روش fue

اگر چه کاشت مو به روش fue، متدی بسیار رایج با نتایج مطلوب است اما همه افراد نمی‌تواند از آن استفاده کنند و انجام این روش نیازمند داشتن شرایطی مناسب است. افرادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم کاندید مناسبی برای این روش هستند:

  • کسانی که علاوه بر طاسی یا داشتن موهای ضعیف و نازک، موهایی سالم و متراکم نیز داشته باشند.
  • افرادی که در رده سنی بین 30 تا 55 سال هستند.
  • اشخاصی که در قسمت شقیقه و تاج سر دچار ریزش هستند و الگوی ریزش موی مردانه دارند.
  • کسانی که سلامت جسمی مطلوبی داشته و به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و بیماری قلبی مبتلا نباشند.

اما در مجموع شرایط مناسب هر فرد برای کاشت مو به روش fue را پزشک متخصص با بررسی موارد مختلف در زیباجو، تشخیص خواهد داد.

مراقبت های بعد از کاشت مو FUE

برای گرفتن نتایج مطلوب از عمل کاشت مو و نیز داشتن دوره نقاهت کوتاه باید به یکسری موارد توجه کنیم که عبارتند از نکات زیر:

  •  بعد از عمل کاشت مو برای خوابیدن باید دو بالش زیر سر خود قرار دهید تا سر در زاویه 30 درجه قرار گیرد.
  • نواحی پیوند مو را دستکاری نکرده و نخارانید.
  • در صورت تایید پزشک برای شستشوی موها از یک اسفنج نرم آغشته به شامپو استفاده کنید و هرگز موها را ماساژ ندهید.
  • حداقل تا 3 روز بعد از کاشت، هر گونه فعالیت‌ کاری، تحصیلی و ورزشی را لغو کنید و استراحت کنید.
  • برای مدت یک هفته پس از پیوند مو، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و تا 10 روز فعالیت‌ جنسی نداشته باشید.
  • چنانچه در محل تحت درمان متوجه تورم، قرمزی یا کبودی شدید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را منظم و کامل مصرف کنید.

دوره نقاهت کاشت مو به روش FUE

اشاره کردیم که کاشت مو به روش fue، دوره نقاهت کوتاهی دارد که حدود 2 هفته است. در این مدت مراقبت و توجه به موها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این دوران زخم خاصی در ناحیه پیوند وجود نخواهد داشت اما ممکن است لخته‌های بسیار کوچکی در محل برداشت و کاشت مو دیده شود که بعد از چند روز از بین خواهند رفت. رشد مجدد موها پس از درمان، پروسه‌ای زمان‌بر است بنابراین برای دیدن نتایج نهایی باید کمی صبور باشید. هر ماه حدود یک سانتی‌متر رشد مو را مشاهده خواهید کرد و نتیجه اولیه پس از 6 ماه بروز می‌کند. نتیجه نهایی نیز حدود یکسال بعد دیده می‌شود.

تفاوت کاشت مو به روش sut و fue

روش‌های کاشت sut و fue، از جدیدترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌های کاشت مو هستند. در کاشت مو به روش sut، حدود 14000 تار مو روی سر کاشته خواهد شد و برداشت گرافت‌های مو به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه انجام می‌شود. به همین دلیل روش کاشت sut، دارای کیفیت بیشتری از متد fue است و احتمال از بین رفتن فولیکول‌های مو حین کاشت sut بسیار پایین است.

جمع بندی و سوالات کاشت مو به روش fue

در حال حاضر متدهای کاشت موی مختلفی برای افراد با شرایط متفاوت استفاده می‌شود که یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین آن‌ها، کاشت مو به روش fue است. این روش کاشت مو، مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌های کاشت دارد و نتایج آن نیز بسیار مطلوب هستند. از این رو بسیاری از زیباجویان که شرایط مناسبی برای این نوع کاشت مو دارند، با انجام این عمل می‌توانند پس از مدتی شاهد رشد مجدد و طبیعی موهای سر خود باشند. برای انجام این عمل حتما به مراکز معتبر که پزشکان مجربی دارند مراجعه کنید تا بروز عوارض احتمالی این درمان را به حداقل برسانید.

تعداد جلسات لازم برای کاشت مو به روش FUE چه تعداد است؟

جلسه کاشت مو fue حدود 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد. ممکن است در مواردی عمل در چند جلسه انجام شود به عنوان مثال در 4 جلسه با فواصل مشخص.

آیا می توان در روش fue از موی بدن استفاده کرد؟

بله در صورتی که ناحیه پشت سر برای برداشت فولیکول مو مناسب نباشد، جراح از بازو، پاها یا ناحیه تناسلی فولیکول را استخراج خواهد کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *