کاهش ورم چشم بعد از کاشت ابرو

ورم چشم بعد از کاشت ابرو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده دکتر امیر آذری فر
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
5
(1)

در این مقاله ما به بررسی ورم چشم بعد از کاشت ابرو می‌پردازیم. مد همیشه تاثیر زیادی در سبک زندگی انسان‌ها داشته است؛ از لباس و کفش و مدل موها گرفته تا فرم و شکل ابرو، مردم دوست دارند در هرچیزی به روز باشند و طبق مد پیش بروند. اگر به چندسال گذشته فکر کنید، شما هم به یاد می‌آورید که ابروهای بسیار باریک یا همان ابروی نخی مد بود. تقریبا تمام خانم‌ها ابروهای خود را تا حد امکان باریک می‌کردند. درحال حاضر مد چیز دیگری پیشنهاد می‌کند؛ ابروهای پهن و طبیعی! دست نزدن به ابروها و حفظ حالت طبیعی آن‌ها، این روزها طرفدار بیشتری دارد.

با همه‌ی این حرف‌ها، بسیاری از ما ابروهای کم‌پشتی داریم و یا با ریزش ابرو سر وکله می‌زنیم. درمان ریزش ابروها و پر کردن ابروهای توخالی به کمک پیوند ابرو امکان‌پذیر است. علاوه‌بر آن پیوند ابرو هم یکی از راه‌هایی است باعث ضخیم‌ و پهن شدن ابروها می‌شود. کاشت و پیوند ابرو مانند هر عمل دیگری عوارض دارد.

♥ برای مشاهده نمونه کار گالری کاشت ابرو آنیل را مشاهده فرمایید.♥

آیا ورم چشم بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟

بله. عمل زیبایی پیوند ابرو یک عمل حساس است. عوارضی مثل تورم، قرمزی و کمی احساس درد در ناحیه تحت درمان، نرمال است. اما این عوارض نهایت سه تا پنج روز ادامه دارند؛ در صورت ادامه‌دار شدن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. برای پیشگیری از هر اتفاق ناخوشایندی در دوره درمانی خود، بهتر است در انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک معالج حساسیت زیادی به خرج دهید و با اطمینان کامل درمان را آغاز کنید. زیرا در صورتی که پزشک شما تخصص و مهارت لازم را نداشته باشد، با عوارض بیشتر و گاه خطرناک‌تری رو به رو خواهید شد.

علت ورم چشم بعد از کاشت ابرو

علت ورم چشم بعد از پیوند ابرو چیست؟

فرایند پیوند  ابرو تفاوتی با کاشت مو ندارد. برای کاشت ابرو، فولیکول‌های مو از بانک‌موی مراجعه‌کننده استخراج و به نواحی کم‌مو یا بی‌مو پیوند زده می‌شود. در طی فرایند کاشت، بافت‌ ناحیه تحت درمان دستکاری شده و تحت فشار قرار می‌گیرد. بخشی از این تورم به دلیل واکنش بدن برای ترمیم زخم‌ها و بافت نواحی می‌باشد.

 دلیل دیگری که می‌تواند باعث ورم چشم بعد از کاشت ابرو شود، داروی بی‌حسی است که در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. دارو به آرامی به سمت قسمت‌های پایین‌تر حرکت کرده و دراطراف چشم، پلک بالایی و گاهی پلک پایین تجمع می‌کند و در نهایت سبب ایجاد تورم می‌شود. جالب است بدانید؛ اگر پوست خاصیت ارتجاعی زیادی نداشته باشد، یا به زبان ساده‌تر پوست شل باشد، ورم بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل ورم چشم بعد از کاشت ابرو در افراد سن بالا که پوست شل‌تری نسبت جوانان دارند، بیشتر خواهد بود.

پیشگیری از ورم چشم بعد از کاشت ابرو

کنترل ورم چشم بعد از کاشت

 تورم چشم بعد از پیوند ابرو طبیعی است و فرد باید این دوره را بگذارند؛ اما امکان کنترل و کاهش ورم وجود دارد. عدم استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مثل داروهای گیاهی، ژلوفن، بروفن، آسپرین، قرص امگا-۳ و قرص ویتامین E  در کاهش تورم تاثیرگذار هستند. همچنین متداول ترین راه برای کاهش هر نوع ورمی، استفاده از کمپرس یخ بعد از پایان عمل است. با این کار عروق اطراف چشم منقبض می‌شوند و با کاهش جریان خون در این نواحی، میزان ورم و کبودی کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که هیچ کدام از موارد ذکر شده را  نباید بدون مشورت و اجازه پزشک انجام دهید؛ بهتر است به توصیه‌های پزشک بعد از عمل گوش کنید.

سخن آخر

 هزینه‌های بالای خدمات زیبایی، باعث شده است تا کلینیک‌ها هزینه برخی از خدمات را به صورت اقساطی ( کاشت ابرو قسطی ) دریافت کنند. هزینه کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. مبلغ عمل با توجه به روش درمانی که برای شما انتخاب می‌شود و تعداد گرافت‌هایی که به کار می‌رود تعیین خواهد شد.

ریزش ابروها و تمایل انسان‌ها برای کاشت ابرو  دلایلی مثل وراثت، سوختگی، آلوپسی و… می‌تواند داشته باشد. برای کاشتن ابرو سه مرحله‌ی طراحی و ترسیم ابرو، استخراج گرافت‌ها و کاشت گرافت‌ها را باید بگذرانید. به قول قدیمی‌ترها خوشگلی دردسر دارد! هیچ عملی بدون عوارض و دردسر نیست. با کمی تحمل و صبر، همچنین رعایت توصیه‌ها و نکاتی که پزشک به شما گوشزد می‌کند، مراقبت های کاشت ابرو را به بهترین نحو انجام دهید تا این دوران به پایان برسد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *