لیزر موهای کرکی

لیزر موهای کرکی
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 20 اکتبر 2021

دلیل وجود موهای کرکی طبیعی است اما ممکن است که به علت وجود نوعی بیماری نیز باشد که در این مطلب به عوامل تاثیرگذار و عوارض و جنبه‌های لیزر موهای زائد کرکی خواهیم پرداخت.

موهای کرکی یعنی چه؟

موهای کرکی به آن دسته از موهایی گفته می‌شود که بسیار نازک و سست و حساس هستند که اغلب ضعیف بوده و ریشه‌ی محکمی ندارند. وجود موهای کرکی می‌تواند نتیجه‌ی دو شاخه شدن انتهای مو، خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد باشد.

مطلب پیشنهادی: نواحی مناسب برای لیزر موهای زائد

عوامل عمده‌ی ایجاد شدن موهای کرکی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی عوامل به وجود آمدن موهای کرکی، این نوع موها ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

  • ژنتیک
  • هورمون‌ها
  • زایمان
  • تغذیه‌ی بد و نامناسب
  • داشتن استرس شدید
  • بیماری‌های عفونی سر و استفاده از بعضی داروها

به خاطر داشته باشید که ریزش مو بعد از لیزر به تعداد 100 الی 150 تار در روز طبیعی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟

انواع راه‌های رفع موهای کرکی

پیشرفت چشمگیر علم و فناوری در این زمینه به کمک افراد آمده است که قصد لیزر موهای کرکی خود را دارند:

  • لیزر
  • الکترولیز
  • کرم آمپولوریتین

عوامل تاثیرگذار بر روی لیزر موهای کرکی

اکثر افراد به دنبال راهی برای خلاص شدن از موهای کرکی خود هستند چرا که زشتی و بی‌‌نظمی موهای کرکی موضوعی است که به سختی می‌توان آن را نادیده گرفت که اولین راه حلی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد، لیزر موهای کرکی می‌باشد که می‌توان گفت بهترین راه نیز می‌باشد اما سختی این ماجرا آن جا است که بخواهید موهای کرکی صورت را لیزر کنید اما باید گفت که ارزشش را دارد. برای بررسی دقیق این موضوع باید عمیق تر گردیم.

  1. توانایی دستگاه در لیزر موهای کرکی

لازم به ذکر است که بعضی از دستگاه‌های لیزر مو توانایی و عملکرد بسیار ضعیفی در از بین بردن موهای کرکی دارند و این که هر نوع دستگاه لیزر تکنولوژی خاص خود را دارد که بعضی از آن‌ها بر روی موهای تیره و ضخیم اثرگذار هستند و یک سری از دستگاه‌ها مانند: دستگاه لیزر دکا با طول موج الکساندرایت می‌تواند تاثیر شگرفی در امر لیزر موهای کرکی ایجاد کند.

  1. تعداد و فاصله جلسات لیزر موهای کرکی

برای نتیجه‌گیری بهتر در رفع موهای کرکی بهتر است و توصیه می‌گردد که حتما فاصله جلسات لیزر موهای کرکی دو تا چهار هفته قرار داده شود و همچنین چرخه رشد موهای کرکی باید لحاظ گردد تا نتیجه‌ی موفقیت آمیزی حاصل گردد.

  1. روشن یا تیره بودن پوست

یکی از عوامل کلیدی در لیزر موهای کرکی، روشن بودن پوست می‌باشد به این دلیل که لیزر بر روی پوست روشن بهتر بازتاب شده و نتیجه‌ی اثربخشی می‌گذارد.

  1. ضخامت موهای کرکی

لیزر موهای کرکی بسته به میزان ضخامت آن‌ها می‌تواند در تاثیرگذاری لیزر اثر زیادی ایجاد کند که ضخامت بیشتر باعث اثربخشی بهتر می‌گردد ولی به منزله‌ی این نیست که لیزر موهای کرکی فایده‌ای ندارد.

  1. ناحیه مورد نظر در لیزر

باید خاطر نشان کرد که هر ناحیه‌ای از بدن بسیار متفاوت است و هر ناحیه‌ای، از صورت گرفته تا شکم و غیره تعداد جلسات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: لیزر موهای زائد آقایان

چگونگی عملکرد لیزر

دستگاه لیزر باید پیشرفته و به روز در تکنولوژیهای زیبایی باشد تا بتواند بر روی لیزر موهای کرکی اثر بگذارد. نحوه کار دستگاه لیزر بدین گونه است که بر روی فولیکول‌های موهای کرکی متمرکز شده و اشعه‌ای بسیار شدید از سمت دستگاه اما کنترل شده ساطع می‌شود. به عبارت دیگر اشعه لیزر تلاش می‌کند، فولیکول و رنگ دانه‌ی موهای کرکی را نابود کند.

کلام آخر

دقت داشته باشید که لیزر موهای کرکی دایمی بوده در صورتی نتیجه بخش می‌باشد که مراحعات شما منظم و دقیق و طبق برنامه باشد تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید که همه‌ی این موارد در کلینیک زیبایی آنیل برای شما به طور کامل انجام می‌گیرد؛ پس همین حالا با مشاوران متخصص ما ارتباط برقرار کنید و مشاوره‌ی حرفه ای دریافت کنید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات
6 دیدگاه در "لیزر موهای کرکی"
مائده گفت:

سلام
بدن من موهای کرکی داره، متاسفانه بدون آگاهی لیزر کردم و تمام بدنم موهای ضخیم دراورده، می تونم این مشکل رو رفع کنم؟ میشه راهنمایی کنید؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
ببنیند بدن شما در ابتدا موی کرکی داشته و حالا موی ضخیم داره، پس دستگاهی که برای شما در نظر گرفته می شه باید با موهای ضخیم سازگاری داشته باشه.
در هر حال مشکل شما حل می شه و جای نگرانی نیست.

حسنا گفت:

سلام یه سوالی داشتم، دستگاه های شما، موهای کرکی صورت رو هم لیزر می کنه؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
بله دستگاه متناسب با موهای کرکی را در نظر می گیریم و موهای زائد کرکی را به طور کل از بین می بریم.

متینا گفت:

سلام، اینکه که موهای بدن هرچقدر نازکتر باشه درد بیشتری داره، درسته؟

دکتر روح الله نقی پور گفت:

سلام و عرض ادب
دستگاه های لیزر دقیقا متناسب با رنگ پوست و ضخامت موهای زائد انتخاب می شوند، با استفاده از مواد بی حسی و سیستم خنک کننده دستگاه، میزان درد کنترل میشه،بنابراین نگران درد نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *