عوارض کاشت ابرو چیست؟ بررسی 10 مورد از خطرات کاشت ابرو !

عوارض کاشت ابرو
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 15 دسامبر 2021

ابروها به دلایل مختلفی نظیر افزایش سن، ژنتیک افراد، برخی از بیماری‌ها، استفاده از داروهای خاص و شیمی‌درمانی دچار ریزش می‌شوند. بسیاری از اشخاص از عمل کاشت ابرو برای جبران ریزش موی ابرو یا تقویت رشد ابرو استفاده می‌کنند و با عمل‌های زیبایی باعث پرپشت شدن و جذابیت بیشتر چهره‌شان می‌شوند.

در حال حاضر به دلیل تکنولوژی و پیشرفت در علم و تجهیزات حوزه زیبایی، این نوع عمل‌ها متقاضیان زیادی پیداکرده است؛ اما لازم به ذکر است که این عمل‌ها هم مانند بقیه عمل‌ها عوارض و معایب خود را دارد. در ادامه عوارض کاشت ابرو و روش‌های مراقبت آن را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و عوارض کاشت ابرو و راه‌های درمان آن را برای شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما قصد دارید عمل کاشت ابرو انجام دهید در ادامه با ما باشید و با عوارض احتمالی آن آشنا شوید. توجه داشته باشید که در این مقاله خطرات کاشت ابرو را به طور احتمالی بیان می‌کنیم و به این علت نیست که بعد از هر عمل این عوارض برای همه رخ‌دهد.

قبل از بررسی عوارض، جالب است بدانید سایت pmuhub در رابطه با اینکه آیا کاشت ابرو یک روش امن است یا نه گفته است:

Yes, eyebrow transplantation is a safe procedure as long as it’s performed by a certified, experienced surgeon

قرمزی پوست

احتمال این که بعد از کاشت مو ابرو اطراف ابرو قرمز و کمی متورم شود وجود دارد این قرمزی به مدت 3 روز طبیعی است و خودبه‌خود بدون مراقبت خوب می‌شود لازم نیست نگران شوید. درصورتی‌که بعد از چند روز قرمزی محو نشد به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه و انجام آزمایشات بهترین روش درمانی را به شما ارائه دهد.

ظاهر نگران‌ کننده ابروها بعد از کاشت

ظاهر نگران‌ کننده ابروها از عوارض کاشت ابرو است. ممکن است هنگام کاشت ابروها فولیکول‌های مو در محل کاشت به صورت مرتب و افقی نباشند بعد از کاشت به صورت عمودی و شلخته رشد داشته باشند و شکل نامطلوبی را برای چهره شما به وجود بیاورد و باعث نارضایتی شما از عمل زیبایی شود.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که عمل کاشت در یک مرکز تخصصی که در انجام آن تبحر دارند انجام شود تا مشخص کردن زاویه مناسب برای کاشت فولیکول‌های مو را به درستی تعیین کنند و از روند رشد غیر طبیعی موهای ابرو جلوگیری کنند.

احساس درد در ناحیه اهدا

مضرات کاشت ابرو

تفاوت بین رنگ ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی فرد

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو تفاوت رنگ اصلی ابرو با ابروی کاشته شده است. موهای ابرو معمولا نسبت به موهای قسمت‌های دیگر بدن متفاوت است برای عمل کاشت از موهای پشت گوش که ضخامت متفاوتی نسبت به بقیه قسمت‌ها دارد و بیشتر به ابرو نزدیک است استفاده می‌شود اما تفاوت رنگ ضخامت هنوز واضح است. رنگ کردن ابرو یکی از راه کارهای طبیعی جلوه دادن ابروها است.

خطر خونریزی بعد از کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو احتمال خطر خونریزی در محل کاشت است، که مانند هر عمل زیبایی دیگری امری طبیعی و ممکن است. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است چند روز قبل از عمل با مشورت پزشک از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود مثل، آسپرین استفاده کنید.

تورم در ناحیه کاشت ابرو

تورم هم یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو است و برای جلوگیری از این وضعیت موارد زیر را رعایت کنید:

  • به مدت 5 ساعت بعد از کاشت از خم شدن اجتناب کنید.
  • از یک کمپرس گرم نیز برای کاهش تورم در ناحیه کاشت ابرو استفاده کنید.
  • از راه رفتن تند، خم شدن، دویدن بپرهیزید.
  • تا یک هفته بعد از کاشت از هرگونه ورزش و تحرک شدید دوری کنید.

خارش در ناحیه کشت یا اهدا

یکی از دیگر از اولین عوارض کاشت ابرو، خارش در ناحیه کاشت یا اهدا است؛ که یکی از نشانه‌های ترمیم زخم بعد از کاشت است. این نکته مهم است که در این شرایط به هیچ عنوان محل خارش را با ناخن یا شئ تیز نخارانید. از یک کمپرس یخ در ناحیه اهدا استفاده کنید. در صورتی که خارش ادامه پیدا کرد با مشورت پزشک از داروی آنتی‌هیستامین استفاده کنید.

پوسته پوسته شدن در ناحیه کاشت ابرو

یکی دیگر از عوامل عوارض کاشت ابرو پوسته پوسته شدن محل کاشت است؛ این عارضه در برخی موارد رخ می‌دهد. این پوسته‌ها تا یک الی دو هفته بعد از عمل برطرف خواهند شد بهتر است هرروز محل پوسته پوسته شده را ژل آلوئه‌ورا آغشته کنید و بشورید. همچنین از کندن پوسته بپرهیزد زیرا سبب تاخیر در ترمیم زخم می‌شوند.

التهاب فولیکول‌های مو در محل کاشت

در برخی مواقع، بیمار در محل کاشت دچار فولیکولیت‌ می‌شود، که شبیه جوش است. معمولا این عارضه در بسیاری از افرادی که کاشت ابرو انجام می‌دهند دیده می‌شود. برای درمان این عارضه باید یک پارچه تمیز نم دار را به مدت 15 دقیقه در محل التهاب قرار دهید؛ و علاوه بر آن روزانه 3 مرتبه از پماد آنتی بیوتیک در محل استفاده کنید.

ریزش موقت مو در محل اهدا

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو ریزش در محل کاشت است که باعث نگرانی در افراد می‌شود و در این شرایط تصور می‌کنند که تمام هزینه کاشت ابرو و زمان و دردی که کشیده‌اند بدون اثر بوده و باعث نارضایتی در آنها می‌شود.

در صورت مشاهده چنین عوارضی زیاد نگران نشوید این عوارض موقتی هستند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی بر طرف می‌شود. معمولا بعد از 4 ماه شاهد رویش مجدد موها در محل اهدا هستیم.

احساس درد در ناحیه اهدا

 

احساس درد در ناحیه اهدا

معایب کاشت ابرو

  • یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو مانند تمام عمل‌های زیبایی دیگر احساس درد است و برای کاهش درد طبق دستورالعمل‌های پزشک می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:
  • با تجویز پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • هنگام خواب برای اینکه سر شما کمی به سمت بالا باشد از دوتا بالش استفاده کنید.
  • در هنگام خواب یک حوله لوله شده یا یک بالشت گردنی زیر گردن خود قرار دهید.
  • از قرص‌های خواب آور برای خوابی ارام استفاده کنید.

نکته نهایی

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که برای جبران ریزش ابرو یا کم پشتی آن انجام می‌گیرد. عوارض کاشت ابرو شامل کبودی، تورم، خارش است که به‌خودی‌خود برطرف می‌شود. التهاب یا فلوکولیت، ریزش ابروها بعد از مدتی از کاشت، حالت عجیب ابروها، رشد ناهماهنگ ابروهای کاشته شده و پوسته پوسته شدن برخی دیگر از عوارض کاشت ابرو است که راه درمان آن‌ها در مقاله گفته شده است. اگر به دنبال یک کلینیک کاشت ابرو در تهران هستید، ما به شما کلینیک زیبایی آنیل را معرفی می‌کنیم که با کادری متخصص و باتجربه و بهترین و جدیدترین تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *