کاربرد دستگاه الیت پلاس سایناشور چیست و چگونه عمل می ‌کند؟

کاربرد دستگاه الیت پلاس سایناشور چیست و چگونه عمل می ‌کند؟
دسته‌بندی مجله سلامت
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 26 فوریه 2023

یکی از دستگاه های لیزر موهای زائد که به دستگاه الیت پلاس سایناشور معروف است؛ یک برند و مارک آمریکایی است که جزء بزرگترین تولید کننده دستگاه لیزر جهان محسوب می‌شود. این شرکت که دارای اعتبار زیادی است، در کشور آمریکا دارای سی و هفت دستگاه الیت پلاس سایناشور اختراعی است که در راستای تکنولوژی لیزر مایع، جامد و نیمه هادی است.

در بیش از شصت کشور جهان از تجهیزات این کمپانی معروف بهره می‏‌برند. این دستگاه الیت پلاس سایناشور برای مصارف مختلف و متنوعی کاربرد دارد. دستگاه لیزر سایناشور کاربردهای دیگری از قبیل لیزر موهای زائد، جوان‏سازی و سفت و محکم کردن پوست، کاهش و کمتر کردن اسکار و درمان رگ‌های عروقی دارد.

یکی از کاربردهای دستگاه الیت پلاس سایناشور این است که با تحریک کلاژن ‏سازی پوست باعث خواهد شد که چین‏ و ‏چروک‏های پوست کاهش یابد. در طی جلسه لیزر، پرتو نور با انرژی بسیار زیادی از سطح پوست عبور خواهد کرد و توسط ریشه مو جذب خواهد شد. انرژی‌های نور که به طور انتخابی می‌باشند، توسط فولیکول‏ رنگدانه مو جذب خواهند شد. فولیکول‏‏‌هایی که در مرحله رشد هستند، بهترین جذب را خواهند داشت.

لیزر این دستگاه با دو طول موج‌های متفاوت 755 و 1064 نانومتر برای انواع تایپ‌های پوستی و رنگ مو متفاوت کاربردهای مختلفی دارد. پس از جلسات اول به تدریج مشاهده می‌کنیم که منطقه رویش کاهش و نازک شده است. دستگاه الیت پلاس سایناشور این امکان را فراهم خواهد کرد که با افزایش انرژی، سرعت بهره‏ وری صد در صد افزایش بیابد.

مطلب پیشنهادی: قیمت لیزر موهای زائد

مزایای دستگاه الیت پلاس سایناشور

مزایای دستگاه الیت پلاس سایناشور چیست؟

از توانایی‌های این دستگاه می‌توان به تغییر بین دو طول موج اشاره کرد که این امکان را به متخصص می‏‌دهد که برای هر کاربر با توجه به مشخصات پوست او، بهترین حالت ممکن را انتخاب کند. مزیت طول موج هفتصد و پنجاه و پنج نانومتر این امکان را به ما می‌دهد که توسط ملانین‏ها جذب شوند. در ضمن علاوه ‏بر از بین بردن مو زائد در بلند مدت، ضایعاتی مثل لک و رنگ‌ها را کمتر نیز می‏‌کند.

در طول موج 1064 نانومتری برای پوست‏‌هایی که تیره هستند، کاربرد دارد و از مزیت‌های دستگاه الیت پلاس سایناشور، درمان رگ‏ عنکبوتی یا ضایعات عروقی می‌باشد. این دستگاه لیزر با ولتاژی مناسب و انرژی بسیار بالا کار خواهد کرد و مواد مصرفی ندارد. استفاده از این دستگاه سریع و بسیار مقرون به صرفه است و به صورت اندک به تعمیر و کالیبراسیون نیاز پیدا خواهد کرد.

در دستگاه الیت پلاس سایناشور امکان تنظیم با دقت عمق نفوذ، سرعت و شیوه‌های درمان متفاوت برای افراد مختلف وجود دارد. در طی درمان و از بین بردن موهای زائد با این دستگاه، تابش اشعه‌ لیزر سایناشور به این صورت است که پرتوهای کوتاه و قوی را به فولیکول‌ مو می‌تاباند.

در این موقع فولیکول مو از بین خواهند رفت و در نهایت از رشد مجدد مو زائد جلوگیری خواهد کرد. کارکرد دستگاه الیت پلاس سایناشور تنها به از بین بردن مو زائد خلاصه نخواهد شد. این دستگاه لیزر موهای زائد، سریع ‌و قوی ‌تر از اشعه الکساندرایت است که برای رفع ضایعات رنگی پوست است.

این ضایعات رنگی شامل مواردی نظیر تغییر رنگ زمانی که در برابر و معرض آفتاب قرار گرفته و قرمزی صورت

و کک‌ و مک و لکه‌هایی که در اثر افزایش سن روی پوست ظاهر شده است. همچنین شامل ضایعات عروقی و ایجاد خال‌‌ در قسمت‌های متفاوت بدن و از بین بردن سیاهرگ‌ موجود در سطح پوست بدن است.

مطلب پیشنهادی: عوارض لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از انجام لیزر با دستگاه الیت پلاس سایناشور

مراقبت های قبل از انجام لیزر با دستگاه الیت پلاس سایناشور

بیست و چهار ساعت قبل از لیزر، سطح پوست را حتما باید اصلاح کرد، به طوری که هیچ گونه ساقه از مویی روی پوست در محل باقی نمانده باشد. موهای بدن حتما باید تیره و ضخیم و باشند. افرادی که موهای نازک و کرکی دارند، ممکن است با انجام لیزر پوست دچار افزایش موهای زبر و پرمویی شوند. یک ماه قبل از لیزر کردن پوست از داروهای لایه بردار به هیچ وجه استفاده نکنید.

تقریبا از یک ماه قبل از انجام لیزر با دستگاه سایناشور از اصلاح و کوتاه کردن با روش‌هایی مثل وکس، اپیلاسیون و بند و غیره هرگز استفاده نکنید. حتما یک ماه قبل از لیزر با این دستگاه، از تیره و برنزه کردن با گرمای زیاد یا آفتاب یا سولاریوم حتما خودداری کنید. در صورت وضع حمل یا بارداری، استفاده از لیزر سایناشور به شدت ممنوع است.

در طی جلسات لیزر سایناشور پوست، مصرف داروهایی که مربوط به پوست است و موارد خاص دارد حتما باید زیرنظر پزشک مصرف شود. اگر روی پوست خود تبخال فعال دارید به هیچ وجه نباید عمل لیزر انجام دهید چون ممکن است که باعث انتشار ویروس‌های پوستی شود.

سخن پایانی

 در این مقاله از کلینیک آنیل سعی شد شما را با دستگاه الیت پلاس سایناشور آشنا کنیم. امیدواریم مطالب مهم و مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم.

سوالات متداول

1- آیا سیستم خنک‌کننده‌ دستگاه الیت پلاس سایناشور سودمنده؟

سیستم خنک‌کننده‌ دستگاه الیت پلاس سایناشور با تولید جریان هوا خنک تا منفی 30 درجه سانتی‌گراد، باعث کاهش درد و سوختگی‌های پوست خواهد شد.

2- آیا لیزر با دستگاه الیت پلاس سایناشور عوارضی دارد ؟

لیزر با دستگاه هیچ آسیبی بعد از درمان وجود نخواهد داشت؛ البته ممکن است پوست قرمز شود که کاملاً طبیعی است. این قرمزی ممکن است تا بیست و چهار ساعت دوام بماند. از رفتن به سالن‌های ورزشی و استخر به مدت حداقل دو روز باید اجتناب کنید. از گرما و تعریق زیاد حتما جلوگیری شود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *