هزینه تزریق چربی به روش نانوفت 1403

تزریق چربی به روش نانوفت
دسته‌بندی تزریق
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 24 فوریه 2023

تزریق چربی به روش نانوفت اغلب با فرآیند انتقال چربی اشتباه گرفته می‌شود، با این حال، نانو چربی ماده‌ای است که از سلول‌های چربی خود بیمار به دست می‌آید. این تکنیک در مواردی استفاده می‌شود که هدف آن جوانسازی و بازسازی پوست است نه اصلاح حجم صورت. در واقع باید گفت که انتقال چربی یک روش زیبایی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بیماران زیادی ترجیح می‌دهند از چربی خود برای پر کردن خطوط و چین و چروک صورت و  بهبود کیفیت پوست خود استفاده کنند.

شکل جدید تزریق چربی که در حال حاضر مرسوم بوده، تزریق نانوفت است که یکی از جدیدترین روش‌های درمانی برای بازسازی و احیای پوست است. اما آیا می‌دانید که این روش چیست؟ چگونه صورت می‌گیرد؟ چه تاثیراتی دارد؟ ما در این مقاله این تکنیک جدید زیبایی را بررسی خواهیم کرد.

پیوند نانو چربی چیست؟

پیوند نانو چربی که «تزریق نانو چربی» نیز نامیده می‌شود، یک روش انتقال چربی خاص است که با تکنیک تزریق میکرو از ناحیه‌ای از بافت چربی برداشته شده و با استفاده از روشی خاص پردازش می‌شود تا برای استفاده در ناحیه دیگری از بافت چربی مناسب باشد. تزریق چربی به روش نانوفت، علاوه بر تغییر شکل یا ترمیم خطوط صورت که با افزایش سن کاهش یا از بین رفته است، به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. در واقع، نانو چربی تزریق شده غنی از سلول‌های بنیادی و اجزایی است که بهبود زخم و بازسازی بافت را تضمین می‎کند. به‌علاوه، تزریق چربی به روش نانوفت، فراتر از تاثیر زیبایی شناختی، به افزایش عزت نفس فردکمک می‌کند. 

پیوند نانو چربی

در چه مناطقی می‌ توان تزریق چربی به روش نانوفت انجام داد؟

تزریق نانوفت عمدتاً برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • سیاهی و گودی زیر چشم
  • چین و چروک‌های ریز اطراف چشم، دهان و صورت
  • نواحی افتادگی روی صورت
  • چین و چروک‌های ظریف در گردن
  • افتادگی پوست ناشی از لیپوساکشن یا ضربه
  • تغییر شکل پوست ناشی از زخم
  • از دست دادن شادابی دست‌ها به دلیل افزایش سن
  • نواحی زانو، غضروف، تاندون

مراقبت‌ های پس از تزریق چربی به روش نانوفت

  • بعد از تزریق نانوفت می‌توانید همان روز به خانه بروید. اما توصیه می‌شود قبل از شروع مجدد کار و فعالیت‌های روزانه، 2 تا 3 روز در خانه استراحت کنید و مراقبت های بعد از تزریق چربی را دقیق رعایت کنید.
  • وجود تورم خفیف در ناحیه مربوطه در هفته اول پس از مصرف طبیعی است و معمولاً در عرض چند روز خود به خود ناپدید می‌شود.
  • سیگار می‌تواند بر نتایج تزریق نانو چربی تأثیر بگذارد زیرا باعث کاهش اکسیژن در خون می‌شود. بنابراین به افرادی که قصد پیوند نانو چربی را دارند توصیه می‌شود سیگار نکشند.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی

سلول بنیادی چیست؟

از لیپوفیلینگ تا پیوند نانو چربی، سلول‌های احیا کننده به طور فزاینده‌ای در بازسازی طبیعی پوست و در درمان چین و چروک پیشرفت کرده و موثر است. این تکنیک از ظرفیت بازسازی سلول‌های بنیادی موجود در بافت چربی بدن ما برای مقابله با علائم پیری استفاده می‌کند. سلول بنیادی یک سلول بازسازی کننده است که قادر به تمایز به چندین سلول تخصصی است. بین سلول‌های بنیادی خون یعنی گلبول‌های قرمز، پلاکت‌ها و گلبول‌های سفید خون و سلول‌های پوست یعنی مشتقات اپیدرمی و غیره تمایز قائل می‌شود.

بدن انسان از چندین سلول بنیادی تشکیل شده است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به لطف خواص ترمیم کنندگی آن‌ها، این سلول‌ها بازسازی بافت‌های آسیب دیده در سراسر بدن را تضمین می‌کنند. 

آیا محدودیت‌ هایی برای تزریق چربی به روش نانوفت وجود دارد؟

هنگامی که چین و چروک‌های پوست عمیق و بسیار مشخص هستند، پیوند نانو چربی چندان موثر نیست. در واقع به بازسازی پوست کمک می‌کند اما چین و چروک‌ها را برطرف نمی‌کند. مدت زمان روش نیز به مقدار چربی تزریق شده و همچنین نواحی تحت درمان بستگی دارد. با توجه به اینکه هرچقدر میزان تزریق چربی بیشتر باشد، عوارض تزریق چربی شدیدتر می شود در این روش، محل لیپوساکشن جای زخمی وجود ندارد. اگرچه تزریق چربی به روش نانوفت بدون عوارض نیست، اما باید توجه داشت که هر جراحی ممکن است خطر داشته باشد یا ناراحتی‌های بدنی ایجاد کند. آخرین و مهمترین محدودیت در این روش سن مناسب برای تزریق چربی است که با سن مناسب برای تزریق به روش نانوفت شباهت دارد.

تزریق چربی به روش نانوفت چگونه کار می‌ کند؟

در تزریق چربی به روش نانوفت، پیوند نانو چربی تکنیک جدیدی برای استخراج سلول‌های بنیادی از بافت چربی و تزریق مجدد آنها به درم است. این تکنیک که تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود شامل برداشتن چربی از معده یا ران‌ها و سانتریفیوژ کردن برای آزادسازی سلول‌ها و جمع آوری آنها است. چربی بازیافت شده قبل از تزریق مجدد به زیر پوست پردازش می‌شود. تزریق چربی باعث تولید فیبرهای سلولی جدید تحت تأثیر عوامل رشد می‌شود و به بازسازی بافت پوست کمک می‌کند. استفاده از نانو چربی باعث محو شدن سیاهی‌ها و خطوط ریز، بهبود کیفیت و درخشندگی پوست و کاهش روند پیری می‌شود.

هزینه تزریق چربی به روش نانوفت چند است

هزینه تزریق چربی در کلینیک آنیل 1403

نواحی تزریق چربی

هزینه تزریق چربی 1403

  • تزریق چربی صورت
15.000.000
  • تزریق چربی پشت دست
7.000.000
  • تزریق چربی به واژن
10.000.000

نکات پایانی و سوالات رایج

این مقاله از کلینیک آنیل که در مورد تزریق چربی به روش نانوفت است، انقلابی در حوزه زیبایی است و نتایج قابل توجهی را پس از تزریق بر روی بدن به جای می‌گذارد. این تکنیک جدید پزشکی به طور فزاینده‌ای برای بهبود بافت پوست و حفظ ظاهری جوان‌تر مورد توجه قرار می‎گیرد.

در پایان برای انجام این روش مانند هر روش دیگری ، توصیه می‌شود که تحقیقات کاملی انجام دهید و یک متخصص واجد شرایط و قابل اعتماد را انتخاب کنید. گفتنی است، هر روشی که شامل ورود به پوست باشد، خطراتی را به همراه دارد و پیروی از دستورالعمل‌های جراح برای جلوگیری از عفونت در محل تزریق ضروری است. عوارض بعد از تزریق چربی به روش نانوفت به ندرت مشاهده می‌شود. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای انجام انواع خدمات زیبایی پزشکی مثل تزریق چربی، بوتاکس و جراحی پلک و غیره، به کلینیک زیبایی آنیل مراجعه کنید.

تزریق چربی به روش نانوفت را در چه نقاطی از بدن می‌توان انجام داد؟

سیاهی و گودی زیر چشم، چین و چروک‌های ریز اطراف چشم، دهان و صورت، نواحی افتادگی روی صورت، چین و چروک‌های ظریف در گردن، افتادگی پوست ناشی از لیپوساکشن یا ضربه، تغییر شکل پوست ناشی از زخم، از دست دادن شادابی دست‌ها به دلیل افزایش سن و نواحی زانو، غضروف، تاندون.

آیا مراقبت خاصی بعد از تزریق چربی به روش نانوفت وجود دارد؟

توصیه می‌شود قبل از شروع مجدد کار و فعالیت‌های روزانه، 2 تا 3 روز در خانه استراحت کنید. وجود تورم خفیف در ناحیه مربوطه در هفته اول پس از مصرف طبیعی است و معمولاً در عرض چند روز خود به خود ناپدید می‌شود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *