تزریق چربی به دست به چه صورت است؟

تزریق چربی به دست
دسته‌بندی تزریق
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 27 فوریه 2023

تزریق چربی به دست یکی از روش های جوانسازی پوست با ماندگاری بالا است. با گذشت سال‌ها، عضله و ضخامت پوست افراد، به خصوص در ناحیه دستان از دست می‌رود. از این رو، ظاهری غیر زیبایی در رگ‌ها و استخوان‌ها بیشتر درک می‌شوند. برای افزایش حجم در پشت دست و بهبود آتروفی آن‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین کار، تزریق چربی است. این روش به یک لیپوساکشن، چه از ناحیه شکم یا ران، نیاز دارد تا چربی مورد نیاز برای تزریق  را به دست آوریم و بتوانیم آن را پردازش کنیم و بعداً به دست ها تزریق کنیم. همچنین، با تزریق چربی به پشت دست‌ها حجم و آبرسانی پوست دست را با بهبود عروقی شدن پوست تامین می‌کنیم.

در ادامه با ما همراه ما باشید تا به بررسی مبحث تزریق چربی به دست بپردازیم.

کاربرد تزریق چربی به دست

دست‌هایی که دچار آرتروز شدند با تزریق چربی بهبود می‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابند. استخراج چربی برای بیماران مبتلا به آرتریت و تزریق آن به مفاصل انگشتان، می‌تواند عملکرد دست‌ها را بهبود بخشد و درد را تسکین دهد.

در واقع تزریق چربی یک تکنیک زیبایی است که برای از بین بردن چربی‌های موضعی که در نواحی خاصی از بدن انباشته شده است، مانند شکم یا باسن استفاده می‌شود، اما تیمی از محققان آلمانی از آن به عنوان روشی استفاده کرده‌اند که می‌تواند به تسکین علائم آرتریت در انگشتان دست کمک کند. آرتریت روماتوئید باعث التهاب مفاصل، به ویژه مفاصل دست و مچ می‌شود و می‌تواند به غضروف آسیب رسانده و باعث ساییده شدن آن‌ها به یکدیگر و ایجاد درد و سفتی در مفاصل شود. 

درمان آرتریت روماتوئید شامل انواع مختلفی از داروها و حتی جراحی است، اما یک مطالعه نشان داده است که تزریق چربی بدن خود بیمار علاوه بر کاهش درد، می‌تواند عملکرد دست‌های مبتلا به آرتروز را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در این روش چربی از ران یا باسن بیمار استخراج می‌شود و سپس سانتریفیوژ می‌شود. سپس چربی خالص از آب، روغن و خون موجود در نمونه جدا خواهد شد. پس از آن، مقادیر کمی چربی با استفاده از مانیتورهای اشعه ایکس برای تأیید رسیدن سرنگ، به مفاصل انگشت بیمار تزریق می‌شود.

کاربرد تزریق چربی به دست

هدف از تزریق چربی به دست

آتروفی پوست، وریدهای برآمده بسیار قابل مشاهده و تاندون‌های برجسته از مشخصه‌های پیری دست‌ها هستند. بنابراین، تقاضا برای استفاده از روش‌های زیبایی برای بازگرداندن ظاهری زیبا به دست در سال‌های اخیر افزایش یافته است. بیمارانی که علاقه‌مند به استفاده از جراحی‌ها و روش‌های پزشکی زیبایی برای دستیابی به جوان‌سازی صورت هستند، به طور فزاینده‌ای از این‌که داشتن صورت جوان و دست‌های پیر می‌تواند زشت باشد، آگاه هستند. اینکار به این دلیل است که ما می‌توانیم سن افراد را تنها با نگاه کردن به دست‌های او تخمین بزنیم.

پس رای رفع این مشکل، تزریق چربی به دست، در مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل بهترین گزینه است. این تکنیک که انتقال و گرفتن مقدار کمی چربی از یک ناحیه از بدن و انتقال آن به محل دیگر است، کاربردهای گسترده‌ای برای جوانسازی اعضای بدن به خصوص دست و صورت پیدا کرده است.

مراقبت‌ های لازم قبل از تزریق چربی به دست

به طور کلی تزریق چربی به هر کدام از نواحی بدن به مراقبت های بعد نیاز دارد. برای اینکه بتوانید از تزریق چربی به بدن خود نتایج خوبی را دریافت کنید، علاوه بر نکات زیر، صفحه مربوط مراقبت های بعد از تزریق چربی را با دقت مطالعه کنید.

  • مصرف داروهای رقیق کننده خون را به مدت 2 هفته متوقف کنید.
  • 2 هفته قبل و بعد از درمان سیگار را قطع کنید.
  • 2 روز قبل از مصرف الکل خودداری کنید.
  • 2 روز قبل از مصرف داروهای رژیمی، افدرین‌ها و داروهای آسم خودداری کنید.
  • ۶ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • در صورت وجود سابقه تبخال، داروهای ضد ویروسی را در روزهای قبل مصرف کنید.

چگونه با تزریق چربی، دستان خود را جوان تر کنیم؟

با استفاده از تکنیک تزریق چربی به دست، به بهبودی و جوانسازی دست با نتیجه‌ای بسیار طبیعی دست می‌یابید. تزریق چربی به دست، برای کاهش علائم قابل مشاهده پیری دست، اغلب یک روش طبیعی در نظر گرفته می‌شود، زیرا چربی استخراج شده از ناحیه اهدا کننده توسط بدن خود بیمار تولید می‌شود. بنابراین از طریق بدن به عنوان یک ماده خارجی رد نمی‌شود. برای انجام این روش، ابتدا دکتر مقدار کمی از بافت چربی را از بدن خود بیمار استخراج می‌کند، دکتر از یک کانول کوچک استریل برای برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن، معمولاً از قسمت داخلی ران یا شکم استفاده می‌کند.

چربی استخراج شده در سانتریفیوژ خالص می‌شود. سپس، از طریق ایجاد برش‌های کوچک در پشت دست، فضایی در زیر پوست ایجاد می‌شود و سلول‌های چربی جمع آوری شده و تزریق می‌شوند. این چربی تزریق شده به آرامی ماساژ داده می‌شود تا یک کانتور صاف ایجاد کند و استخوان‎ها و رگ‌های برجسته در پشت دست را پر می‌کند. مقداری از چربی همیشه توسط بدن بازجذب می‌شود. این روش کم تهاجمی تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود.

همچنین،  تزریق چربی به دست اغلب به عنوان یک روش فرعی عمل می‌کند و می‌تواند همراه با جراحی لیفت صورت یا سایر جراحی‌های جوانسازی انجام شود.

مراقبت‌های لازم قبل از تزریق چربی به دست

عوارض جانبی تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی ممکن است شامل ناراحتی جزئی، کبودی و تورم خفیف باشد. بهبودی نیاز به مراقبت دارد، هم در محلی که چربی به آن منتقل شده است و هم در ناحیه اهداکننده. به علاوه، زمان بهبودی بسته میزان چربی متفاوت خواهد بود و کبودی و تورم می‌تواند 5-10 روز طول بکشد.اکثر بیماران می‌توانند در عرض 2 روز به سر کار بازگردند و در عرض 1 هفته فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. پس می‌توان گفت که جوانسازی دست با تزریق چربی روشی مطمئن و موثر برای ایجاد ظاهری جوان برای دست است.

سخن پایانی

کلینیک زیبایی آنیل با ارائه خدمات روز در زمینه جوانسازی پوست توانسته است، علاوه بر تزریق چربی به دست در زمینه تزریق چربی به صورت ، سینه، باسن و چانه فعالیت داشته باشد. شما مراجعین محترم بهتر است، پیش از اینکه برای تزریق اقدام کنید، از مشاوره های تخصصی ما در این زمینه بهره مند شوید. برای تعیین وقت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

پس از تزریق چربی به دست، چه مراقبت هایی لازم است؟

مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپرین را به مدت دو هفته متوقف کنید. همچنین از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز پرهیز کنید.

هدف از تزریق چربی به دست چیست؟

برآمدن رگ‌های پوستی یکی از نشانه‌های پیری دستان است. اگر شما قصد دارید تا با انجام روش‌های زیبایی به جوان شدن دست‌هایتان بپردازید این روش راهکار مناسبی برای شماست.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *