کاشت مو با سلول های بنیادی

  • خانه
  • -
  • مو و ابرو
  • -
  • کاشت مو با سلول های بنیادی
کاشت مو با سلول های بنیادی

به نظر می‌رسد که نوع زندگی‌های پرتنش امروزی بر میزان ریزش موهای انسان تأثیرگذار است. عواملی مانند افزایش استرس، آلودگی، عادات غذایی ناسالم، تغییرات هورمونی یا برنامه‌های شلوغ از عوامل اصلی ریزش مو به ویژه در جوانان است. برای افرادی که به دنبال روش‌های ایمن، تاثیرگذار و پیشرفته برای کاشت مو هستند، روش‌های درمانی وجود دارد که نتایج چشمگیری به دنبال دارند. درمان کاشت مو با سلول های بنیادی، یکی از این روش‌های درمانی امیدوار کننده که به مرور زمان رواج پیدا کرده است. این روش درمانی نسبتا جدید است و پیش بینی می‌شود که در درمان نازک شدن مو و طاسی پیشرفت چشمگیری در بین میلیون‌ها بیمار داشته باشد.

برخلاف پیوند موها به روش سنتی که در آن فولیکول‌های مو یا واحدهای فولیکول جدا می‌شوند و سپس در ناحیه‌ی دیگری کاشته می‌شوند‌، کاشت مو با سلول های بنیادی استخراج نمونه‌ای از بافت پوست از محل فولیکول‌های مو را شامل می‌شود. سپس این فولیکول‌ها در آزمایشگاه تکثیر می‌شوند و سپس مجددا در نواحی پوست سر که دچار ریزش مو شده‌اند کاشته می‌شوند.

معرفی متد کاشت مو با سلول های بنیادی

روش کاشت مو با سلول های بنیادی چگونه است؟

شناخت بیشتر سلول‌های بنیادی برای درک بهترین روش کاشت مو با سلول های بنیادی ضروری است. سلول های بنیادی می‌توانند تبدیل به انواع مختلفی از سلول‌های بدن انسان شوند. این سلول‌ها توانایی جایگزینی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده را دارند و نقش مهمی در رشد و بهبود طبیعی بافت‌ها را بر عهده می‌گیرند. مطالعات نشان داده است که سلول‌های بنیادی می‌تواند در مواقعی که دوباره به پوست سر وارد می‌شوند رشد مو را تقویت کنند.

این فرایند کاشت با بیوپسی پانچ برای استخراج سلول های بنیادی از بیمار شروع می‌شود. بیوپسی با کمک دستگاهی با تیغه‌ای دایره‌ای شکل انجام می‌شود که برای بیرون کشیدن بافت نمونه داخل پوست می‌چرخد. سلول ‌های بنیادی سپس در دستگاهی به نام سانتریفیوژ می‌چرخند و در آنجا از بافت جدا می‌شوند. سپس سلول های بنیادی در آزمایشگاه پردازش می شوند و در آنجا تقسیم شده و تکثیر می‌شوند. در مرحله‌ی بعد جراحان قسمت طاسی پوست سر را تمیز و ضد عفونی کرده و سلول‌های بنیادی استخراج شده را در آنجا تزریق می‌کنند. بهترین بخش این روش درمانی این است که رشد موها در جایی که سلولهای بنیادی پیوند زده شده صورت می‌گیرد و در همان ناحیه اهداکننده تقویت می‌کند.

پیوند مو با سلول های بنیادی در سال 1400

موارد درمانی پیوند طبیعی مو با سلول های بنیادی

درمان کاشت مو با سلول های بنیادی می‌تواند موارد زیر را درمان کند:

  • طاسی الگوی زنانه (آلوپسی آندروژنتیک)
  • آلوپسی سیکاتریکال
  • طاسی الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک مردانه)

روند بهبودی پس از عمل کاشت مو با سلول های بنیادی چگونه است؟

اگرچه برای درمان پیوند موی سلول بنیادی زمان ریکاوری لازم نیست، اما ممکن است بیمار پس از عمل مقداری درد را تجربه کند. این درد باید طی یک هفته پس از درمان کاهش یابد. حداقل یک هفته پس از عمل کاشت مو با سلول های بنیادی باید از تمرینات شدید یا فعالیت بدنی خودداری کرد. همچنین بیمار می‌تواند انتظار ایجاد جای زخم جزئی در ناحیه ای که بافت نمونه از آن خارج شده است را داشته باشد. به دلیل اثرات بی‌حسی موضعی، ممکن است بیماران بعد از انجام عمل قادر به رانندگی نباشند.

عمل کاشت با سلول های بنیادی چه عوارضی دارد؟

از آنجا که کاشت مو با سلول های بنیادی یک روش نسبتا جدید است و این روش در کاشت ابرو هم کاربرد دارد، اطلاعات زیادی در مورد عوارض جانبی احتمالی این درمان در دسترس نیست. با این حال مانند هر روش پزشکی دیگر، احتمال عفونت یا خونریزی از جایی که نمونه بافت استخراج می‌شود و محل تزریق، وجود دارد. همچنین خطر خفیف آسیب دیدن شریان یا عصب در زیر ناحیه استخراج بافت نمونه وجود دارد.

کاشت مو با سلول های بنیادی در آنیل

میزان موفقیت عمل کاشت با سلول های بنیادی چقدر است؟

نتایج و میزان موفقیت کاشت مو با سلول های بنیادی بسته به عواملی مانند کیفیت موی بیماران، میزان ریزش مو، ژن‌ آن‌ها و غیره از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. اگرچه پیوند موی سلول‌های بنیادی هنوز در مراحل اولیه است، اما تحقیقات موجود در مورد آن کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. مطالعات نشان می‌دهد تراکم موها در حدود 23 هفته پس از درمان افزایش 29 درصدی دارد.

این درمان همچنین برای بیماران مبتلا به آلوپسی ناشی از عدم تعادل هورمون تیروئید و عوارض جانبی درمان‌هایی مانند شیمی درمانی موفقیت‌آمیز است. علاوه بر آن، این درمان برای بیمارانی مفید است که ریزش موی آن‌ها در اثر سایر شرایط پزشکی و غیر پزشکی مانند استرس، عفونت قارچی و موارد دیگر ایجاد می شود.

سخن پایانی

کاشت مو با سلول های بنیادی یک روش جدید است که جایگزین بسیار مناسبی برای تمام درمان‌های ریزش مو می‌تواند باشد. در این مقاله موارد درمانی این روش، عوارض آن و میزان موفقیتی که می‌تواند داشته باشد را بررسی کردیم. پیش از اقدام به درمان بهتر است؛ درباره هزینه کاشت مو و همچنین شناخت سلول های بنیادی اطلاعات خود را افزایش دهید. کلینیک کاشت مو آنیل از بهترین و مجهزترین کلینیک زیبایی و کاشت مو در غرب تهران می باشد. این کلینیک خدمات فراوانی مثل کاشت مو و ابرو، لیزر موهای زائد و دیگر کارهای زیبایی با جدیدترین متدها و با کمک پیشرفته ترین دستگاها و تجهیزات ارائه می دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!

3 دیدگاه ‌ها

  • میشه سلول بنیادی مون رو به کس دیگه ای اهدا کنیم؟

    • بله این امکان وجود دارد. برای راهنمایی دقیق تر باید با پزشک مشاوره کنید. برای گرفتن نوبت مشاوره با کلینیک آنیل تماس بگیرید. 44027502 و 44027589

  • بسیار عالی و کاربری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط