احتمال کاشت مو با بانک موی ضعیف وجود دارد؟

کاشت مو با بانک موی ضعیف
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 26 سپتامبر 2021

کاشت مو عملی است نوین و محبوب میان کسانی که از ریزش شدید مو های خود رنج می‌برند. امروزه روند کاشت مو و کاشت ابرو به روش های مختلف با توجه به نیاز هر فرد انجام می‌شود. منبع تامین کننده مو خود شخص مراجعه کننده است که اگر فرد دارای مو کافی برای این عمل نباشد و بخواهد کاشت مو با بانک موی ضعیف را انجام دهد احتمال گرفتن نتیجه و یا تمدید و جایگزینی روش ها وجود دارد که در این مبحث درباره مشکل اصلی کسانی که کاشت مو با بانک موی ضعیف انجام می‌دهند را بررسی خواهیم کرد.

عوارض کاشت مو با بانک موی ضعیف

بانک مو از اصلی ترین منابع برای کاشت مو می‌باشد که اگر فرد متقاضی بانک موی پر نداشته باشد کاشت موی خوبی نیز نخواهد داشت. اگرچه فرد مراجعه کننده تاس باشد و خط مو نداشته باشد فقط باید از نواحی کناری و یا پشت سر فولیکول های مو را جدا کنند و بعد از آن پیوند بزنند. بنابراین در صورت طاسی مفرط تعداد تار های لازم برای پیوند نیز بیشتر می‌شوند و ممکن است برای پر شدن مو کم آورده شود پزشک باید از روش های جایگزین استفاده کند.

کاشت مو با بانک موی ضعیف به روش bht و نتیجه آن

همانطور که در بالا اشاره کردیم کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر نیست و نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت به همین منظور پزشک با تشخیص روش های دیگر را پیش خواهد گرفت. در روش بی اچ تی پزشک سعی بر جداسازی فولیکول های مو از ریش و بدن خود فرد دارد. حدود 1500 تار مو از ریش و 1000 تار مو از بدن را می‌تواند بعد از آماده سازی پیوند بزند. از مشکلات این روش این است که هیچ کدام از آن تار های مو جنبه بازگشت و ترمیم ندارند و فقط برای پر شدن فضا های خالی استفاده می‌شوند. در روش بی اچ تی مانند روشfit از درد و خونریزی خبری نیست.

عوارض و خطرات کاشت مو با بانک موی ضعیف

این عمل مانند هر عمل دیگری عوارضی را با خود به همراه دارد: عوارض کاشت مو با بانک موی ضعیف که شامل روش FIT و FUT می‌شود ممکن است که با خود خونریزی بیش از حد، درد، ورم و … را به همراه داشته باشد.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

آیا کاشت مو با روش FIT و FUT مناسب است؟

افرادی که موهای جلوی سرشان (خط مو) تا وسط سر خالی مانده (طاس هستند) معمولاً نمی‌توانند به نتایج دلخواه برسند، زیرا کاشت مو با بانک موی ضعیف نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و ثانیاً امکان پیوند بیش از 2000 تار مو در سر وجود ندارد چه بسا که اگر وجود داشت از کدام ناحیه می‌توان بانک مو برداشته و پیوند را به خوبی انجام داد؟

چه کسانی کاندید مناسبی برای پیوند مو  هستند؟

معمولاً افرادی که موهای نازک، خرد و یا شکننده دارند، دارای بیماری های زمینه ای هستند که موجب ریزش مو در آنها شده، با روش های FIT و FUT کاشت مو را انجام می‌دهند. برای آگاهی و بررسی بیشتر درباره این که آیا کاندید کاشت مو هستید یا نه؛ به کلینیک کاشت مو آنیل مراجعه فرمایید

کدام نواحی در سر قابل پیوند است؟

به طور کلی در روشهای FIT و FUT فقط قسمت جلویی سر و ریش و سبیل قابل پیوند است و کاشت مو در نواحی ابرو، مژه، خط ریش، پیشانی و … با روشهای فوق بسیار نامناسب بوده است و نتیجه ای نخواهد داد زیرا اساس روش های فوق با دست است و توسط تکنسین های آزمایشی کاشت مو انجام می‌شود.

آیا پیوند مو نیاز به آزمایش مجدد دارد یا باید در آینده ترمیم شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، نمی‌توان بیش از 2000 تار مو را با روش های FIT و FUT پیوند زد؛ در نتیجه، اگر این عدد در جلوی سر کاشته شود، پشت سر خالی می‌ماند و اگر در پشت پیوند زده شود، قسمت جلویی سر خالی می‌ماند، در نتیجه، اگر تقاضای کاشت مو با بانک موی ضعیف را دارید باید بعد از مدتی موهای خود را دوباره کاشت، و یا مناطق پیوندی را ترمیم کنید.

بعد از کاشت مو با بانک موی ضعیف باید چه مواردی را رعایت کرد؟

  • بعد از کاشت از شانه کشیدن مو ها در جهت های مخالف خودداری کنید.
  • موها را به آرامی شانه کرده و سعی بر مراقبت از آنها کنید.
  • تا دو هفته بعد از عمل کاشت مو سعی کنید استراحت کنید.
  • التهاب صورت، چشم ها، پیشانی امری طبیعی است و به مرور زمان از بین می‌رود.
  • بخیه پشت سر تا بهبودی کامل باید پانسمان و نگهداری شود.
  • بعد از حدود دو هفته الی 3 هفته توسط پزشک کشیده می‌شود.

کلام آخر

همه ما از داشتن موهای کم و نازک با ریزش بالا رنج می‌بریم و رویای موهای سالم و درخشان را داریم، در بعضی از افراد به دلیل رسیدگی مرتب این امر امکان پذیر می‌شود ولی در برخی به دلیل مسائل ارثی هرچند که رسیدگی کنند باز هم تاثیر آنچنانی نخواهند دید مگر اینکه به دنبال پیوند مو بروند. پیوند مو به روش bht برای کسانی انجام می‌شود که علاوه بر طاسی سر از بانک موی ضعیف نیز برخوردارند و به تعداد بیشتری تار مو برای پیوند نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر درباره ی این موضوع و همچنین بررسی و تخمین هزینه کاشت مو به کلینیک آنیل مراجعه فرمایید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *