بهترین سن مناسب برای بوتاکس

سن مناسب برای بوتاکس
دسته‌بندی جوان سازی پوست
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 7 نوامبر 2022

تزریق بوتاکس روشی مدرن برای جوانسازی پوست و جلوگیری و از بین بردن چین چروک های صورت است. برای اقدام به تزریق بوتاکس لازم است ابتدا اطلاعاتی درباره  آن کسب کنید تا با آگاهی و اطمینان خاطر به سراغ آن بروید. از جمله مواردی که باید بدانید، سن مناسب برای بوتاکس است. در ادامه این مقاله از کلینیک زیبایی آنیل به تعریف بوتاکس، کاربردهای آن و سن مناسب برای بوتاکس می‌پردازیم.

بوتاکس چیست و چگونه از چین و چروک جلوگیری می کند؟

بوتاکس از کلستریدیوم بوتولینوم که نوعی باکتری است به دست می‌آید. این ماده در خاک، جنگل و دریاچه‌ها پیدا می‌شود و اگر بیش از یک حدی در معرض آن قرار بگیرید می تواند خطرناک و سمی باشد. بنابراین اگر غلظت بوتاکس تزریقی بیش از حد بالا باشد، می تواند منجر به بوتولیسم شود که باری ادامه حیات تهدید کننده است. بنابراین بسیار مهم است که عمل تزریق بوتاکس، توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

افزایش چین و چروک تا حدود زیادی به افزایش سن مرتبط است. پوست انسان‌ها با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود. به عنوان مثال تولید کلاژن و الاستین پوست از 30 سالگی به بعد روند کاهشی دارد  و مواردی چون قرار گرفتن در معرض خورشید، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و سطح استرس افراد می تواند تاثیر گذار باشد.

با تزریق بوتاکس، قبل از شروع ایجاد چین و چروک های اطراف چشم، ابرو، پیشانی و دهان از پیری صورت و چین و چروک جلوگیری خواهد شد. تزریق بوتاکس با هدف پیشگیری از چین و چروک، در هر ناحیه از پوست عضلات زیرین را کند کرده و از ایجاد خطوط جلوگیری می کند، یا حداقل افزایش و عمیق شدن  خطوط را به تاخیر می اندازد.

تاثیرات بوتاکس

سن مناسب برای بوتاکس

مطلب پیشنهادی: مراقبت های قبل و بعد بوتاکس

سن مناسب برای بوتاکس چه زمانی است؟

هیچ قاعده و قانون مشخصی برای اینکه بگوید سن مناسب برای بوتاکس چه زمانی است، وجود ندارد. تزریق بوتاکس می تواند برای افراد بالای 18 سال که از نظر جسمانی سلامت هستند انجام شود. معمولا افراد در اواخر دهه 30 سالگی خود، زمانی که کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند، این روش زیبایی را که مورد تایید پزشکان است را انتخاب می کنند.

سن مناسب برای بوتاکس از نظر پزشکان و متخصصین زمانی است که متوجه ایجاد خطوط ریز بر روی پوست صورتتان شدید. بعضی از چین و چروک ها ژنتیکی هستند، بنابراین وقتی متوجه ایجاد خطوط ریزی شبیه آنچه در بستگانتان می بینید شدید، بهتر است به دنبال درمان باشید. اما معمولا این خطوط تا اواخر 20 سالگی نمود پیدا نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

چه عواملی که موجب پیری زودرس پوست می شود؟

همانطور که میدانید پوست صورت یکی از بخش های مهم بدن است که در زیبایی. جوانی چهره نقش به سزایی دارد. همچنین پوست، بدن را از آلودگی ها و عوامل محیطی محافظت می کند. در ادامه به برخی از مواردی که روی پوست اثر منفی میگذارد و سلامت آن را به خطر می اندازد می پردازیم.

  • تغییرات ناگهانی و پی در پی وزن

با کاهش وزن شدید پوست دچار افتادگی و شلی می شود، همچنین افزایش ناگهانی وزن نیز موجب کشیدگی و ترک خوردن پوست می شود و به آن آسیب می رساند. بنابراین بهتر است افزایش یا کاهش وزن به صورت تدریجی و اصولی انجام شود.

  • نور خورشید

همانطور که میدانید پرتو فرابنفشی که از نور خورشید ساطع می شود برای پوست بسیار مضر است. بنابراین تماس نور خورشید با پوست و همچنین کم آبی مداوم بدن سرعت رشد چین و چروک ها را افزایش می‌دهد.

  • کافئین

استفاده زیاد و مداوم از کافئین موجب افزایش میزان کورتیزول شما خواهد شد و این امر ممکن است باعث به وجود آمدن التهاب روی پوست شما بشود.

  • آلودگی

یکی دیگر از عوامل محیطی که بر روی سلامت پوست تاثیر می گذارد، آلودگی است. ریز‌گردها و گرد و غباری که در هوا وجود دارد باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود و در نتیجه منجر به ایجاد آکنه و عوارض دیگر بر روی پوست شود.

  • تنباکو

استفاده از تنباکو سبب ایجاد چین و چروک عمیق تر و نازک و تیره شدن پوست می شود؛ افرادی که به طور مرتب و طولانی سیگار می کشند این موارد را در زندگی خود تجربه می کنند.

ماندگاری بوتاکس

سن مناسب برای بوتاکس

مطلب پیشنهادی: تزریق بوتاکس خط خنده

آیا تزریق بوتاکس خوب است؟

پاسخ به این سوال هم بله است هم خیر. حتی اگر شما در سن مناسب برای بوتاکس باشید و از بوتاکس تقلبی، توسط فردی غیر متخصص و ناشی استفاده کنید، نتایج بسیار بد و گاها عوارض جبران ناپذیری را شاهد خواهید بود. این روزها شبکه های اجتماعی پر است از نتایج تاسف آور تزریق بوتاکس غیر حرفه‌ای. اگر در سن مناسب برای بوتاکس، دقت کافی برای انتخاب کلینیک زیبایی به خرج دهید، اطمینان داشته باشید که از نتیجه راضی خواهید بود.

جمع بندی و سوالات رایج

در این مقاله در مورد اینکه بوتاکس چیست و چگونه موجب پیشگیری از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود سخن گفتیم. سن مناسب برای بوتاکس را مورد بررسی قرار دادیم و عواملی که موجب آسیب به پوست می شود را شرح دادیم.

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس در هر شخص متفاوت است و عوامل متعددی در آن تاثیر گذار است. معمولا میانگین ماندگاری بوتاکس بین 6 تا 12 ماه است

چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

افرادی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنند، افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و همچنین خانم های باردار و شیرده از تزریق بوتاکس خودداری کنند

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *