بررسی ریزش مو در اثر خودارضایی

  • خانه
  • -
  • مو و ابرو
  • -
  • بررسی ریزش مو در اثر خودارضایی
بررسی ریزش مو در اثر خودارضایی

برخی افراد اعتقاد دارند، ریزش مو در اثر خودارضایی فقط یکی از عوارض جانبی این عمل می‌باشد؛ اما هیچ پایه و ثبات علمی ندارد. در ادامه مقاله به بیان و شفاف‌سازی این مطلب می‌پردازیم. خودارضایی یکی از انحرافات جنسی رایج در میان افراد است که به منظور رفع نیازهای جنسی به طور غریزی توسط خود فرد انجام می‌گیرد. زمانی که حرف از خودارضایی به میان می‌آید اکثرا افراد به یاد پسران مجرد می‌افتند؛ اما باید بدانید که این عمل توسط مردان و زنان و متاهل و دختران مجرد هم انجام می‌شود. انجام خودارضایی می‌تواند توسط هر فردی انجام شود اما عوارض آن در همه یکسان نیست.

عوارض خودارضایی تنها مشکلات جسمی را به همراه ندارد؛ بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به روح و روان افراد وارد کند. عمل خودارضایی بر روی ظاهر افراد، قدرت جسمانی و موها تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین می‌تواند در روابط جنسی فعلی و آینده آن‌ها تاثیرگذار باشد خودارضایی در مواردی باعث آسیب‌های روحی جدی مانند افسردگی و پرخاشگری می‌شود. ممکن است برخی افراد با خود بگویند سال‌ها است که این عمل را انجام می‌دهیم، اما هیچ یک از عوارض نام برده شده برای ما اتفاق نیافتاده است، اگر عوارضی قابل مشاهده نیست یا بروز نکرده به این معنا نیست که وجود ندارد و دیر یا زود نمایان می‌شود.

ریزش مو به عوامل متعددی وابسته است؛ اما طبق تحقیقات اخیر ریزش مو در اثر خودارضایی درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. با این تفاسیر هر فرد باید بداند خودارضایی چیست؟ و چه ارتباطی با ریزش مو دارد؛ تا بتواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند. به طورکلی هر شخصی که نیازهای جنسی خود را از روش‌های غیر طبیعی تامین کند، خودارضایی نامیده می‌شود. خودارضایی می‌تواند با استفاده از وسایل مختلف نیز انجام شود.

خودارضایی چیست؟

اکثر افراد تعریف درستی از خودارضایی ندارند؛ بنابراین امکان دارد مدت زیادی عملی را انجام دهند، بدون این که متوجه شوند این عمل خودارضایی است. خودارضایی شامل تحریک دستگاه تناسلی به منظور برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) است. افراد ممکن است به روش‌های متفاوتی خودارضایی انجام دهند؛ اما اگر این توسط خود فرد یا فرد دیگری بدون این که دخولی صورت گیرد، انجام شود، یکی از انواع خودارضایی است.

عوارض جسمی خودارضایی در مردان و زنان

خودارضایی در افراد از چه سنی شروع می‌شود؟

به نقل از سایت doctoreto:

تحریک کردن آلت تناسلی توسط خود کودک از سنین ۱۸ ماهگی شروع می‌شود و در ۳ تا ۵ سالگی به اوج خود می‌رسد.

عوارض جسمی خودارضایی در مردان و زنان

هیچ تفاوتی برای انجام چگونگی عمل خودارضایی وجود ندارد به هر صورتی که انجام بگیرد برای بدن مضر است. اکثرا افراد زیر 25 سال خودارضایی انجام می‌دهند؛ اما به این دلیل نیست که افراد بالای 25 سال و متاهل این کار را انجام نمی‌دهند. بدین ترتیب خودارضایی یکی از اعمال ناپسند و رایج است. ریزش مو در اثر خودارضایی یکی از عواقب اصلی این عمل می‌باشد. ناگفته نماند خودارضایی می‌تواند باعث اختلال در حافظه، ناتوانی جنسی، افسردگی، ضعف بدنی، عدم تمرکز و غیره نیز بشود.

مطالعه بیشتر: جراحی پلک

ریزش مو در اثر خودارضایی

ریزش مو یکی از شایع‌ترین عوارض خودارضایی در زنان و مردان است. ریزش مو در اثر خودارضایی معمولا از نواحی اطراف سر شروع می‌شود و سپس در نقاط دیگر گسترش می‌یابد. علت این اتفاق عدم تعادل هورمونی ناشی از خودارضایی است. با انجام خودارضایی مقدار هورمون در بدن بهم می‌ریزد که این موضوع سبب ریزش مو می‌شود. علاوه‌بر این‌ها خارج شدن مایع منی از آلت تناسلی مردان باعث از دست رفتن مقدار زیادی از پروتئین می‌شود و با تکرار خودارضایی سبب می‌شود که پروتئین مورد نیاز برای رسیدن به ریشه موها را از دست بدهند.

هر چند باید این مورد را نیز اشاره کرد که در سایت های خارجی مثل nowpatient، این داستان رد شده

The answer is a categorical no. Yes, your hair follicles are made up of protein. And yes, semen contains protein as well, but the amount you lose through masturbating is so minimal that it’s not worth talking about.

لاغر شدن در اثر خودارضایی

لاغری از عوارض مستقیم خودارضایی نیست؛ اما افرادی که به مدت طولانی و مکرر خودارضایی می‌کنند، قوای جسمانی‌شان تحلیل می‌رود و باعث می‌شود مواد مغذی به بدنشان نرسد در نتیجه لاغر می‌شوند.

احساس سوزش در ناحیه تناسلی در اثر خودارضایی

خودارضایی بیش از حد باعث حساس شدن پوست ناحیه تناسلی می‌شود. این حساسیت گاهی می‌تواند با خارش پوست و سوزش ناحیه‌ای همراه باشد. همچنین خودارضایی باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی در ناحیه تناسلی می‌شود.

ارضا نشدن در رابطه جنسی طبیعی به علت خودارضایی

از آن جایی که خودارضایی حالت مصنوعی از ارضا شدن را به همراه دارد فرد دچار هیجانات بسیاری می‌شود و لذت زیادی را به یکباره و به تنهایی تجربه می‌کند. که البته این لذت فقط برای دفعات اول خودارضایی است و بعد از آن خودارضایی مثل اعتیاد می‌شود و دیگر لذتی را به همراه ندارد.

علت ریزش مو در اثر خودارضایی

علت ریزش مو در اثر خودارضایی

یکی از شایع‌ترین عوامل ریزش مو عدم تعادل هورمونی در بدن انسان می‌باشد. یکی از مشکلاتی که با انجام عمل خودارضایی نیز در بدن هر فردی ایجاد می‌شود عدم تعادل هورمونی می‌باشد؛ بدین ترتیب معمولا یکی از مهم ترین دلایلی که می‌توان از آن برای ریزش مو ناشی از خودارضایی نام برد، عدم تعادل هورمون‌ها می‌باشد. با خودارضایی مکرر تمامی مواد مغذی وپروتئین‌ها که برای رشد موهای بدن لازم از دست می‌رود و به سبب همین کمبود مواد معدنی بدن ریزش مو در اثر خودارضایی رخ می‌دهد. از جمله این مواد معدنی یا ریز مغذی‌ها می‌توان به ویتامین E، روی منیزیم، کلسیم و غیره اشاره نمود. بدین ترتیب معمولا افرادی که به هر علتی عمل خودارضایی را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش مو می‌بایست از طریق مکمل‌های مناسب و رژیم غذایی مخصوص، این مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین نمایند و در صورت ریزش شدید موها ی توانند روش هایی مانند مزوتراپی مو ، پی آر پی و نهایت کاشت مو را جایگزین کنند.

درمان ریزش مو ناشی از خود ارضایی

در صورت بروز ریزش مو، اگر مشکلات فرد، ناشی از عوامل روانی نظیر استرس، اضطراب و موارد این چنینی باشد، بهتر است ابتدا به یک روانپزشک مراجعه بکند. همچنین می توان با مصرف مقداری مکمل مثل زینک, بیوتین، ویتامین ها و تغذیه مناسب مواد مغذی از دست رفته را مجددا تامین کند. همچنین می توان با استفاده از شامپو ضد ریزش مو و پروتئینه ریزش مو را به کاهش حداکثری رساند.

جمع بندی و مزایای ترک خودارضایی

فواید ترک خود ارضايي بر مو

یکی از مهم‌ترین مزایای ترک خودارضایی جلوگیری از ریزش مو در اثر خودارضایی است. با ترک خودارضایی سطح هورمون‌های بدن به حالت تعادل باز می‌گردد. با رهایی از عمل خودارضایی و ترک آن، هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی فرد در حالت مناسب از خود قرار می‌گیرد. ریزش مو می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری شود. برای مطالعه مقالات و آگاهی از به روزترین اخبار دنیای زیبایی سلامت می‌توانید به وبسایت کلینیک زیبایی آنیل مراجعه کنید.

سوالات متداول

خود ارضایی چه عوارضی دارد؟

برخی از عوارض خود ارضایی عبارتند از: ضعف و کمبود انرژی، افسردگی، کاهش توان فکری و حافظه، حواس پرتی، ریزش مو، ناتوانی جنسی.

دلیل ریزش مو بر اثر خود ارضایی چیست؟

ریزش مو به در اثر خودارضایی به دلیل به هم خوردن تعادل هورمون های بدن و کاهش مواد مغذی و معدنی بدن می باشد.

3.8/5 - (24 امتیاز)

26 دیدگاه ‌ها

  • سلام
    ۲۴ سالمه پسرم
    موهام خیلی پرپشت بود به حدی که آرایشگاه میرفتم میگفت چه قدر موهات پرپشته؟ تابستون ۹۹ ریزش موی زیادی داشتم
    چند بار تراشیدم اما حاصل نشد متخصص پوست و مو رفتم بازم همینطور اما دکتر گفت ژن طاسی نداری
    تا اینکه همیشه میریزه اما موهای ریز و نازکی هست که به خودی خود میریزه آزمایش دادم همش خوب بود به جز یکیش که از حد عادی بیشتر بود آزمایش So4 DHEA
    نزدیک به ۱۳ ساله خودارضایی میکنم هیچ توقفی نداشتم تاحالا
    یعنی میشه ریزش موی سرم از خود ارضایی باشه؟
    اگر هم باشه چقه قدر زمان میبره تا بدنم به حالت طبیعی برگرده و موهام باز پرپشت بشه؟ لطفا زود تر پاسخ بدید مچکرم از سایتتون

  • سلام خسته نباشید ممنون از مطلبتون
    آیا خودارضایی باعث تنبلی تخمدان می شود؟

    • سلام دوست عزیز؛
      این نظر صحت علمی ندارد و خودارضایی دارای عوارض تنبلی تخمدان نیست. تنبلی تخمدان به دلیل یک اختلال مربوط به غدد درون ریز است و نیاز به دارو درمانی دارد.

  • سلام خسته نباشید
    ایا ریزش مو در اثر خودارضایی زیاد برگشت پذیره؟

  • سلام و درود
    آیا خود ارضایی موجب عقب رفتن خط رویش مو و بزرگ شدن پیشانی هم میشه؟

  • سلام، خیلی تشکر میکنم از مطلب مفیدتون. سوالم اینه که آیا ریزش و ضعف مو که بر اثر خود ارضایی های مکرر بوجود اومده، با عدم خود ارضایی خود به خود جبران میشه و به مرور زمان موها به حالت عادی و استحکام قبلی بر می گردند؟

    • دوست عزیز ضعیف شدن موها براثر ریزش مو و خودارضایی اثبات شده نیست و می تواند علل دیگری دخیل باشد. پیشنهاد میکنم حتما به یک پزشک مراجعه نمایید.

  • سلام ببخشید موهای ریخته شده بعد از ترک خودارضایی برمیگردد؟

  • سلام، اگه دیگه خود ارضایی نکنیم موهای سبز میشن؟

  • با سلام
    میخواستم بدونم مو های ریخته شده باز رشد می کنند یا خیر
    وبرای جلوگیری از ریزش و صورت ترک خود ارضایی باید چکار کرد؟

    • سلام و عرض ادب
      آقای علی گرامی علت ریزش مو را تایید نمی کنم ولی به هر دلیلی شما ریزش مو داشته باشید، می تونید درمان کنید.

    • سلام آیا طاس شدن سر در سن کم ۱۶ و ۱۷ سالگی راه جبران و رویش دارد

      • سلام وقت بخیر
        باید تشریف بیارید حضوری تحت نظر پزشک متخصص ویزیت شوید

  • ایا مو های که در اثر خود ارضایی ریخته و اسیب دیده اند با ترک آن به حالت عادی برمیگردند و دوباره شروع به رشد میکنند؟

    • سلام و عرض ادب
      همچنین چیزی مورد تایید جامعه پزشکی نیست بنابراین راه درمانی هم ارائه نشده.

  • سلام
    من چند سال اعتیاد داشتم الان نزدیک دوسه ماهه کنار گذاشتم بدنم خیلی ضعیف شده خیلیم درد کشیدم از لحاظ بدنی توی این دوماه یک چهارم موهام ریخته از ترس حتی ب موهام دست نمیزنم یا دیر ب دیر حموم میرم حتی با یه باد موهام میریزه تا این حد زود کنده میشن آیا اینا برمیگردن؟؟؟خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم همدکتر رفتم هم شامپوها و داروهارو مصرف کردم …یا اگه موهام با صفر بزنم اثری داره ممنونم اگ کمکم کنید خیلی تو فکرشم

    • سلام وقت بخیر
      شما باید به صورت حضوری تشریف بیارید و تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو قرار بگیرید

  • سلام کتاب راز کنترل شهوت که به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در گوگل وجود داره رو بخون و رها شو
    تا الان نیم میلیون نفر این کتاب رو خوندن و جواب گرفتن
    این کتاب سالها جواب خودش رو بس داده به عنوان مرجع

  • سلام
    آیا خودارضایی چشم ضعیف میکنه؟

    • سلام وقت بخیر
      عوارض استمنا بر چشم واقعیت نداشته و کسی که شاهد ضعیف شدن چشم یا کاهش بینایی خود است، می‌بایست مشکل را در جای دیگری جستجو نماید.

  • آیا خود ارضایی قط یا ترک کنیم ریزش موهم قط خواهد شد؟

    • سلام وقت بخیر
      برای جلوگیری از ریزش مو باید تشریف بیارید به صورت حضوری تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرید

  • سلام خسته نباشید اگر بنده آزمایش خون یا آزمایش بدم ببرم پیش دکتر آیا دکتر متوجه میشه ریزش من بر اثر خودارضایی بوده یا نه؟

    • سلام و عرض ادب
      آقای حسین عزیز خیر در آزمایش فقط کمبود ویتامین و یا اختلالات هورمونی که در بدن شما وجود دارد نشان داده می شود.

  • سلام خسته نباشید اگر بنده برم آزمایش خون یا آزمایش بدم و ببرم پیش دکتر مو آیا می‌فهمه ریزش من بر اثر خودارضایی بوده

    • سلام و عرض ادب
      آقای حسین عزیز خیر در آزمایش فقط کمبود ویتامین و یا اختلالات هورمونی که در بدن شما وجود دارد نشان داده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره از طریق واتساپ
برای رزرو وقت تماس بگیرید

021-44027503
021-44027589

ارتباط با ما

روز و ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه: 19.00 - 10.00
جمعه : تعطیل

کلینیک آنیل، بهترین کلینیک کاشت مو و زیبایی در غرب تهران است. آنیل مجهزترین و پیشرفته ترین کلینیک زیبایی همراه با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت مو، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، هایفوتراپی، تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی، است.

همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلینیک زیبایی آنیل محفوظ است.

طراحی و سئو سایت توسط