ورزش بعد از کاشت مو

ورزش کردن بعد از کاشت مو
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 29 دسامبر 2021

آیا می‌دانید ورزش بعد از کاشت مو به چه صورت خواهد بود؟ برای یافتن پاسخ این سوال با بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران ، آنیل همراه باشید. اگر از آن جمله افرادی هستید که کاشت مو انجام داده‌اید و برنامه خاص و دقیق ورزشی خود را دارید، باید این را بدانید که بلافاصله بعد از کاشت مو نمی‌توانید این گونه فعالیت‌هایتان را آغاز کنید. زیرا فعالیت‌های سنگین باعث ایجاد آسیب به کاشت مو‌ می‌شود.

معمولا ورزش‌های حرفه‌ای و سنگین و پرتحرک مثل بدنسازی و فوتبال تا۳۰ الی ۴۵ بعد از کاشت مو جایز نمی باشد.  چون ممکن است به موی تازه کاشته شده آسیب برساند. در روزهای اول بعد از کاشت، فعالیت‌های عادی روزانه نیز نباید انجام شوند و فقط باید استراحت کرد. فعالیت‌های زیاد و یا خم شدن در این روزها ممکن است باعث ایجاد خونریزی در نواحی جراحی شود.برای مشاوره در زمینه فعالیت‌های قبل ‌و بعد از کاشت مو ، زمان شروع فعالیت مورد نظرتان، داروها و اقدامات خود، حتما با پزشک متخصص خود در این زمینه مشورت نمایید.

ورزش بعد از کاشتن مو

ورزش بعد از کاشت مو چه مضراتی دارد؟

در این بخش به مضرات ورزش بعد از کاشت مو اشاره می کنیم:

افزایش فشار خون: افزایش ضربان قلب در حین ورزش، ممکن است باعث خونریزی در ناحیه جراحی شود. ورزش و هر نوع فعالیت سنگین ممکن است، باعث پارگی بخیه‌ها شود. 

شستن سر: پوست سر بعد از کاشت مو بسیار حساس می‌شود. سونا، تعریق، شستشو بعد از ورزش پوست سر را تحریک می‌کند و باعث آسیب به آن ناحیه می‌شود.  

 دارو: دارو و مکمل‌هایی که در حین ورزش مصرف می‌کنید، ممکن است که در روند بهبودی شما تاثیرگذار باشند. به همین دلیل، برای پیشگیری از تداخل دارویی، با پزشک خود مشورت کنید.

حرکات کشش: تمریناتی که باعث کشیده شدن پشت گردن می‌شوند ممکن است به اسکار جراحی شده، آسیب وارد کنند. به همین علت در چند ماه ابتدایی بعد از عمل از ورزش کردن خودداری نمایید. ممکن است که با شروع زود هنگام ورزش باعث ریزش زیاد و غیرطبیعی موهای تازه کاشته شده شوید و از نتیجه کار رضایت لازم را نداشته باشید. در اینجا تنها به چند مورد از مضرات ورزش بعد از کاشت مو اشاره کردیم.

چه نوع ورزش هایی را بعد از کاشت مو می توان انجام داد؟

از لحاظ علمی ورزش کردن برای سلامتی بدن و فولیکول‌های مو بسیار مهم است. پس بعد از طی زمان ذکر شده توسط پزشک فعالیت و ورزش بعد از کاشت مو را می‌توانید آغاز کنید. ورزش‌های مجاز بعد از کاشت مو عبارتند از: ورزش‌هایی که زیاد باعث تعریق زیاد نمی‌شوند و بدن را خسته نمی‌کنند، مانند یوگا و پیاده‌روی تقریبا ۳-۷ روز بعد از عمل قابل انجام است. ورزش‌هایی مانند بسکتبال، دویدن، فوتبال، والیبال، بعد از ۴ هفته قابل انجام هستند، البته با رعایت قوانین خاص و توصیه پزشک. از آنجایی‌که انجام مسابقات و ورزش‌های توپی و سالنی باعث تعریق زیاد و احتمال ایجاد ضربه توپ به سر نیز وجود دارد، توصیه نمی‌شوند.

دویدن آهسته و دوچرخه‌سواری نیز به دلیل مصرف بیش از حد انرژی و تعریق بالا و احتمال زمین خوردن اصلا توصیه نمی‌شوند. شنا کردن نوعی ورزش است که در دریا و استخر انجام می‌گیرد. و جزو ورزش بعد از کاشت مو نمی‌باشد چون در دریا نور خورشید عامل مضر است و در استخر احتمال ایجاد عفونت پوست سر وجود دارد. در مورد ورزش بدنسازی هم در بالا بسیار صحبت کردیم.

مطلب پیشنهادی: هزینه کاشت مو چقدر است؟

ورزش های مجاز بعد از کاشتن مو

سوالات متداول ورزش بعد از کاشت مو

در این قسمت، به مهمترین سوالات مرتبط با ورزش بعد از کاشت مو، پاسخ داده می شود. این موارد عبارت است از:

  • تاثیر پیاده روی بعد از کاشت مو

پیاده روی پس از کاشت مو، و هرگونه فعالیتی در هفته اول کاملا ممنوع می باشد. در هفته های بعدی، تنها با تشخیص متخصص، برا انجام کارهای ضروری و به دور از نور آفتاب قابل انجام است.

نور آفتاب بعد از کاشت مو چه تاثیراتی دارد؟

بلافاصله پس از کاشت مو، گراف های کاشته شده نسب به نور خورشید حساسیت دارند. برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از کاشت مو رسید، در طول دوره نقاهت که به مدت 2 هفته است، بهتر است از تابش مستقیم نور خورشید به موی سر جلوگیری شود.

چند وقت پس از کاشت مو می توان ورزش کرد؟

در هفته اول دوره نقاهت، ب هیچ وجه نباید از هیچگونه فعالیت ورزشی را انجام داد. پس از گذشت 3 هفته از دوره نقاهت، با مشورت پزشک، فرد می تواند بعضی از فعالیت های سبک ورزشی را شروع کند. فعالیت های سنگین ورزشی از هفته چهارم و با تشخیص پزشک قابل انجام می باشد.

صحبت پایانی

طبق تحقیقات انجام شده و توصیه پزشکان، عمل کردن به این توصیه‌ها و رعایت مراقبت‌های ضروری پس از انجام درمان های زیبایی به منزله داشتن یک ضمانت نامه برای داشتن یک پیوند موی موفق است. روند بهبودی و نقاهت بعد از کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است. رعایت تمامی نکات ورزش بعد از کاشت مو برای داشتن ظاهر زیباتر شما و سرعت بخشیدن به روند بهبودی شماست.

اگر به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می‌دهید، ورزش هم جزئی از زندگی شماست و با به صورت حرفه ای ورزش می‌کنید، باید بدانید که بعد از کاشت مو تا مدت ۲ ماه بهتر است که ورزش سنگین را کنار بگذارید و بعد از طی شدن زمان گفته شده بدون داشتن هیچ نگرانی در مورد سرتان و با اعتماد به نفس بیشتر به فعالیت‌هایتان ادامه دهید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *