کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 30 اکتبر 2021

برجسته‌ترین عضو صورت بدون شک، چشم و ابرو می‌باشند؛ که نه تنها زیبایی صورت به آن‌ها بستگی داشته بلکه، با چشم و ابرو می‌بینیم و حالت‌های چهره را نمایان می‌کنیم. به همین خاطر هر گونه نقص یا عیبی در ابرو یا چشم، بسیار چشم‌گیر و فاحش می‌باشد. امروزه، به لطف رشد تکنولوژی، روش کاشت ابرو به روش FUT به کمک افرادی آمده است که دچار ریزش ابرو و یا به دنبال زیبا کردن ابرو‌های خود می‌باشند.

در ابتدا، لازم به ذکر است که این روش‌ها که یکی از آن‌ها کاشت مو به روش FUT می‌باشد، سلامت و یا عدم ریزش مجدد ابرو‌ها را تضمین نمی‌کند. اما بهترین راه حل برای مقابله با ریزش ابرو، کاشت ابرو است که نتیجه‌ی آن تا پایان عمر از بین نخواهد رفت.

کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

یکی از این روش‌های کاشت ابرو، که روشی سنتی و طبیعی می‌باشد، کاشت ابرو به روش FUT است که برای پر کردن ناحیه‌های خالی ابرو و بهبود ظاهر آن انجام می‌گیرد. در این روش پزشک متخصص نواری از مو را که از بانک مو (معمولا پشت سر) برداشته است، زیر میکروسکوپ فولیکول‌های آن را جدا می‌کند.

از این فولیکول‌های برداشت شده برای پیوند زدن به ناحیه ابرو استفاده می‌گردد. حال آن که، کاشت ابرو به روش FUT با دیگر روش‌ها متفاوت بوده و بهتر است بدانید که سرعت برداشت در این روش در مقایسه با سایر روش‌ها بالاتر می‌باشد؛ اما قابل انکار نیست که زخم‌های خطی در ناحیه اهداکننده ایجاد می‌گردد که نیاز به دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

عوارض کاشت ابرو به روش fut

افراد مناسب برای کاشت ابرو به روش FUT

تمامی آقایان و خانم‌هایی که در سلامت کامل جسمانی هستند، مناسب برای انجام کاشت ابرو به روش FUT می‌باشند و فقط لازم است که آزمایش‌های ضروری وضعیت سلامت فرد انجام گیرد.

دقت داشته باشید که افرادی که دچار بیماری‌های عفونی، مشکلات پوستی و دیابت هستند، باید حتما قبل از انجام این روش با پزشک متخصص مشورت کنند. به این دلیل که در این روش زخم‌های خطی زیادی ایجاد می‌شوند که برای افراد با مشکل لخته شدن خون و بهبود زخم، مناسب نمی‌باشد.

مطلب پیشنهادی: لیفت ابرو

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

همان طور که گفته شد؛ کاشت ابرو به روش FUT که از قدیمی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود و محبوبیت آن نیز به دلیل انتقال بیشتر گرافت‌های مو به ابرو نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد. حال به صورت خلاصه به مزایای این روش می‌پردازیم:

  • زمان کلی عمل کوتاه‌تر است.
  • سریع‌تر بودن این روش نسبت به سایر روش‌ها
  • برداشت نواری مو باعث سالم ماندن فولیکول‌های میانی می‌گردد.
  • به دلیل انتقال بیشتر گرافت‌های مو، ابروهایی متراکم و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • در هنگام کاشت، شکاف‌های ریزی در ناحیه ابرو ایجاد می‌شود تا کاشت فولیکول‌ها باعث آسیب به بافت‌های اطراف نشود.

معایب کاشت ابرو به روش FUT

قطعا هر روشی معایب خود را نیز دارد که کاشت ابرو به روش FUT از این قاعده مستثنی نیست و حتی با محبوبیت بالا دارای معایبی می‌باشد. روش‌های جدیدی برای کاشت ابرو آمده که با بهبود نواقص روش‌های قیلی از معایب کمتری برخوردارند. از معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندن جای زخم در سر
  • دوران نقاهت طولانی مدت
  • نیاز به جراحی و استفاده از بخیه
  • ایجاد زخم و اسکار زیاد در نواحی اهداکننده

مطلب پیشنهادی: کاشت ابرو به روش SUT

مراحل کاشت ابرو به روش fut

مراحل کاشت ابرو به روش FUT

ابتدا برای شروع کاشت ابرو به روش FUT، نواری کوچک از پشت سر بیمار برداشته که این ناحیه به صورت ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم است. مراحل انجام این روش به شرح زیر است:

  1. قبل از عمل: قبل از انجام هر گونه عملی باید با مراجعه به پزشک متخصص از وضعیت سلامتی شما توسط معاینه دقیق پزشک تایید شود. ممکن است برای اطمینان یک سری آزمایش‌هایی چون هپاتیت و ایدز و سایر موارد برای شما تجویز کند، سپس می‌توانید در مورد مدل دلخواه ابرو خود با پزشک مشورت کنید.
  2. برداشت مو: برای هر ابرو تقریبا به 100 تا 350 گرافت نیاز است. در این روش برای برداشت مو بی‌هوشی انجام می‌گیرد و نوار برای جدا کردن فولیکول‌ها به اتاق مخصوص منتقل می‌گردد.
  3. آماده سازی گرافت‌ها: این مرحله بسیار حساس بوده چرا که اگر فولیکول‌ها آسیب ببینند، دیگر قابل کشت نخواهند بود که این کار با یک میکروسکوپ بسیار قوی انجام می‌گیرد.
  4. طراحی و کاشت: این مرحله به مهارت و هنر پزشک در ترسیم یک مدل ابرو زیبا که با چهره شما در تناسب باشد، باید طراحی کند. سپس ناحیه ابرو تمیز و بی حس می‌گردد و فولیکول‌های برداشت شده با جهت و زاویه مناسب پیوند داده می‌شوند.

برای اطلاع از شرایط کاشت مو قسطی در تهران کلیک کنید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FUT

همان طور که اشاره شد، به دلیل دوران نقاهت بالا در کاشت ابرو به روش FUT و نیز زخم‌های زیاد ایجاد شده، مراقبت‌های خاصی باید انجام گیرد. زخم‌ها و ابروها را باید به آرامی فقط با آب ولرم شسته و پس از تمیز شدن، از پمادهای تجویز شده توسط پزشک به منظور مرطوب نگه داشتن و از بین بردن دلمه‌ها و نیز پوسته‌ها استفاده شود. همچنین از تابش مستقیم نور خورشید به ابرو یا برخورد هر شی‌ای به ابرو دوری کنید.

از انجام هر گونه فعالیت و ورزش سنگین در هفته‌های اول بعد از پیوند جدا خودداری کنید چرا که باعث ریزش ابرو و عدم پیوند فولیکول‌ها شده و به نتیجه‌ی دلخواه نخواهید رسید. لازم به ذکر است که ابروهای کاشته شده پس از دو هفته شروع به ریزش می‌کنند که طبیعی می‌باشد و بعد از 3 تا 4 ماه دوباره رشد خواهند کرد.

سخن آخر

به دلایل مختلفی چون وراثت، بیماری یا آسیب افراد تصمیم به انجام کاشت مو می‌گیرند که راهی دائمی برای متراکم کردن و تغییر حالت ابروها است که برای این کار ار روش‌های مختلفی جون FIT، FUT، SUT استفاده می‌کنند که از قدیمی‌ترین آن‌ها کاشت ابرو به روش FUT می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه کاشت ابرو ، کلینیک آنیل ارتباط برقرار کنید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *