آیا لیزر موهای سفید امکان پذیر است؟

الکترولیز موهای سفید
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده کلینیک زیبایی آنیل
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 18 دسامبر 2021

 لیزر موهای زائد، لیزر چشم، لیزر جای زخم، جای جوش و غیره، انقلابی نوین در صنعت، پزشکی و زیبایی است؛ اما لیزر موهای سفید به گوش کمتر کسی آشناست. آیا لیزر موهای سفید امکان پذیر است؟ و در صورت وجود آیا لیزر موهای سفید با موهای زائد تفاوت دارد؟ لیزر موهای سفید چه مزایا و معایبی را داراست؟ پاسخ همه‌ی سوال‌هایتان را در این مقاله خواهید گرفت.

علت سفید شدن موها

ملانین رنگدانه‌ی تعیین کننده‌ی رنگ پوست و موی شماست که بدن آن را تولید می‌کند و با افزایش سن ترشح این رنگدانه کاهش پیدا کرده و موهایتان به سفیدی می‌گراید. برای بیشتر خانم‌ها موهای زائد سفید پس از یائسگی در ناحیه چانه و آقایان در ناحیه پشت گوشت و ابروها نمایان می‌شود که دغدغه این دسته از افراد است.

لیزر موهای سفید

آیا تنها سن در سفیدی مو دخیل است؟

اگرچه سن یک مولفه کلیدی در ایجاد موی سفید است، اما بسیاری در جوانی نیز بدان دچار می‌شوند.  دلایل سفیدی مو می‌تواند ژنتیک، بیماری‌های آنمی، ویتیلیگو، استرس و اختلال در عملکرد تیروئید باشد. آیا سفید شدن مو در عملکرد لیزر اختلال ایجاد می‌کند؟ لیزر انرژی خود را از ملانین موجود در مو جذب و آن را برای انهدام مو استفاده می‌کند، ولی از آن جایی که موی سفید ملانین ندارد، این پدیده مخل عملکرد لیزر می‌باشد.

آیا لیزر موهای زائد سفید امکان پذیر است؟

نگران نباشید! تکنولوژی راه‌های دیگری را برای رفع موهای سفید مهیا ساخته است.

  • رنگ کردن به منظور لیزر موهای سفید

بعضی به منظور میسر شدن لیزر موهای سفید، از رنگ‌های کاربنی استفاده می‌کنند، تا لیزر بتواند با جذب رنگ مو به ریشه کردن مو موجب شود.

  • الکترولیز موهای سفید

در الکترولیز، جریان برق را از طریق سوزنی نازک به شفت مو (بخشی از شاخه مو) تزریق می‌کنند تا از آن طریق، ریشه مو را نابود کنند و سپس آن را با موچین جدا می‌کنند و مانند لیزر، جلسات تکرار می‌شوند.

  • فواید الکترولیز

  1. نتیجه ی دائمی
  2. امکان پذیر بودن عمل در اکثر نقاط بدن حتی ابرو

رفع سفیدی مو با لیزر

  • معایب الکترولیز

برخلاف لیزر موهای سفید، الکترولیز موهای سفید معایب بسیار جزئی دارد و تنها زمان می‌تواند مشکل ساز باشد که سوزن بکار رفته در الکترولیز، استریلیزه نشده باشد.

بیشتر بخوانید: تعداد جلسات لیزر موهای زائد

روش های خانگی برای رفع مو‌های سفید بجای لیزر موهای سفید

اگرچه با روش‌های خانگی نیز قادر به از بین بردن مو‌های سفید هستید اما طبیعتا ماندگاری آن نسبت به لیزر و روش‌های نوین، بسیار کمتر است.

  • شیو کردن
  • بند ‌انداختن
  • کرم موبر

کلام پایانی

لیزر به کمک ملانین موجود در مو که وظیفه تعیین کردن رنگ پوست و مو را برعهده دارد، انرژی خود را گرفته و به انهدام ریشه آن می‌انجامد، اما از آن جایی که موی سفید ملانین ندارد، پس لیزر موهای زائد امکان پذیر نیست. اگرچه لیزر موهای سفید میسر نیست اما با الکترولیز، نه تنها به از بین بردن موهای زائد، بلکه موهای سفید نیز کمک می‌کند. آیا هزینه الکترولیز موهای سفید بالاست؟ الکترولیز و لیزر تحت پوشش بیمه نیست و تعداد جلسات برای هرکس متفاوت است.

کدام یک بهتر است؟ لیزر نسبت به الکترولیز کارایی کمتر و عوارض جانبی بیشتری دارد، البته لیزرهای الکساندرایت کندلا نسبت به لیزرهای معمولی مزایای بیشتری را داراست. آیا لیزر بر روی موهای چانه و پیشانی نیز ممکن است؟ عموما موهای چانه و پیشانی به رنگ سفید است، اما در برخی نیز ریشه ی آنان ملانین بیشتری تولید کرده و موهای این نواحی سیاه است، پس می‌توان گفت این عمل فقط در عده ای قلیل امکان پذیر می‌باشد. چنانچه قصد لیزر موهای زائد و یا رفع سفیدی موهایتان در یک محیط بهداشتی و با قیمت مناسب را دارید، با کلینیک آنیل (کلینیک زیبایی در غرب تهران) تماس بگیرید.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
dots
مطالب مرتبط بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *