پرپشت شدن ابرو و رشد سریع ابرو با سیر

پرپشت شدن ابرو با سیر
دسته‌بندی مو و ابرو
نویسنده samira-admin
زمان مطالعه
تاریخ انتشار 29 ژانویه 2022

دغدغه افرادی که ابروهای نازک و کم پشتی دارند و کسانی که دچار ریزش ابرو شده اند، تقویت ابروهاست؛ تا ابروها پر پشت‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسند. چرا که ابروهای پرپشت بر زیباتر شدن چهره تاثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد هم برای جبران ابروهایریخته شده به کاشت ابرو روی می‌آورند. در پایان مقاله با ما همراه باشید تا روش تقویت ابرو با سیر، یک روش بسیار ساده و ارزان که می توانید در خانه انجام دهید را مطرح کنیم.

رشد سریع ابرو با سیر

سیر به علت دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی موجب می‌شود، تا عوامل بیماری‌زایی که در فولیکول‌های موهای ابروها وجود دارند از بین بروند و به همین سبب موجب تقویت ابروها شده و در رشد ابروها می‌تواند کمک کننده باشد. تقویت ابرو با سیر حتی در رفع نازکی ابروها نیز تاثیر به سزایی دارد. لازم به ذکر است زمانی تقویت ابرو با سیر تاثیر گذار است که این عمل را مکررا انجام دهید. در کل استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی صبر و حوصله بسیار می‌خواهد و باید نتیجه کار را به زمان بسپارید، تا تاثیر این عمل را مشاهده کنید. البته از آنجایی که این روش برای هر فردی پیشنهاد نمی‌شود، بهتر است قبل از روی آوردن به این کار با پزشک مربوطه مشورت کنید.

رشد سریع ابرو با سیر

عوارض سیر برای ابرو

تقویت ابرو با سیر به مدت طولانی در بعضی موارد ممکن است موجب بروز حساسیت‌های پوستی مانند ایجاد سوختگی روی پوست شود. بنابراین برای جلوگیری از این عارضه بهتر است، مقداری یخ بعد از زدن سیر به ابروها، در محل مورد نظر قرار دهید، تا از التهاب آن قسمت کاسته شود. برای شستشوی صورتتان بعد از زدن سیر از آب سرد استفاده کنید. موارد یاد شده برای کسانی صدق می‌کند که نسبت به سیر حساسیت نداشته باشند، چرا که افرادی که به سیر حساسیت دارند، پس از استفاده از سیر امکان بروز سوزش و تورم در آن‌ها وجود دارد.

عوارض سیر برای ابرو

نحوه استفاده از سیر برای رشد ابرو

برای تقویت ابرو با سیر می‌توانید از سه روش استفاده کنید که در ادامه بیان شده اند:

  • روش اول: ابتدا باید سیر را پوره و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و بعد از حرارت دادن این ترکیب، آن را روی ابروهای خود بگذارید. پس از گذشت ده دقیقه تا یک ربع ابروهای خود را با آب سرد بشویید. چرا که آب سرد از ایجاد التهاب و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  • روش دوم: در این روش سیر را رنده کنید و سپس آب بدست آمده را روی ابروهای خود بمالید و پس از خشک شدن آن ابروهای خود را بشویید. برای اینکه این کار نتیجه دهد توصیه می‌شود حداقل روزی دوبار این عمل تکرار شود.
  • روش سوم: در هر سه روش بهتر است ابتدا ابروهای خود را تمیز کنید و سپس دست به کار شوید. در این روش یک حبه سیر را به دو نیم تقسیم کنید و آن‌را بفشارید تا مقداری آب بیندازد و سپس آن‌را روی ابروهایتان بمالید و اجازه دهید تا چند ساعت روی ابروهایتان بماند.

چگونگی درمان ریزش ابرو با سیر

بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است ابرو های خود را از دست دهند و برای درمان آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها کاشت ابرو است، اما همانطور که می‌دانید کاشت ابرو ممکن است هزینه‌های بالایی داشته باشد که هر کسی از پس آن بر نیاید، به دلیل اینکه بعضی از افراد قادر به پرداخت هزینه کاشت ابرو نیستند، به روش‌های دیگری مانند تقویت ابرو با سیر روی می‌آورند که هزینه کمتری را به دنبال دارد.

مطالعه بیشتر: ژل لب روسی

تقویت ابرو با سیر بهتر است یا دارو؟

تقویت ابرو با سیر در کنار مزیت‌هایی همچون کم هزینه بودن نسبت به داروهای شیمیایی و کاشت ابرو عوارضی را نیز به دنبال دارد مانند ایجاد حساسیت و التهاب درقسمتی که سیر را روی آن می مالید. حتی انجام این کار برای افرادی که به سیر حساسیت دارند توصیه نمی‌شود. اما در کنار آن استفاده از داروها ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به عوارض سیر سیر داشته باشند از طرفی هزینه‌های مربوط به مراقبت از پوست و مو نیز بالاست و برای هر کسی پرداخت این هزینه‌ها مقدور نست. بنابراین شما می‌توانید با صلاح دید پزشک به یک تصمیم نهایی برسید که کدام راه را برای تقویت ابروهای خود انتخاب کنید.

معجزه سیر برای ابرو

کلام اخر

تقویت ابرو با سیر یکی از راه‌های موثر در ضخیم کردن ابروهای نازک است و موجب رویش مجدد موهای ابروهای ریزش یافته می‌شود. این روش مزایا و معایب مختص به خود را دارد و همه افراد نمی‌توانند از این روش برای پرپشت کردن و تقویت ابروهای خود استفاده کنند چون احتمال بروز حساسیت در بعضی از افراد و در استفاده بیش از حد از آن وجود دارد.

سوالات متداول

1- ایا سیر برای رشد ابرو خوبه؟

سیر یکی از موادی است که برای پرپشت شدن ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیر به علت دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی موجب می‌شود، تا عوامل بیماری‌زایی که در فولیکول‌های موهای ابروها وجود دارند از بین بروند و به همین سبب موجب تقویت ابروها شده و در رشد سریع ابروها می‌تواند کمک کننده باشد.

2- عوارض سیر برای ابرو چیست؟

از عوارض سیر برای ابرو می توان به مواردی مانند تحریک، قرمزی،  التهاب پوست و اگزما و زخم ابرو اشاره کرد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *